باغ موزه‌ ریجکس آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

باغ موزه‌ ریجکس آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه های آمستردام به دلیل این که بیانگر فرهنگ و تاریخ غنی کشور هلند هستند بسیار مورد توجه گردشگران می باشند. باغ موزه ریجکس آمستردام یکی از مشهورترین موزه ها در کشور هلند است که به دلیل داشتن فضای هنری خاص و ویژه همواره محبوبیت خود را حفظ کرده است. این موزه در واقع به شکل باغ موزه است که علاوه بر داشتن محیط داخلی برای نشان دادن مجموعه های تاریخی و فرهنگی به عموم مردم، فضای سبزی نیز دارد که آثار متعدد تاریخی از جمله تندیس های گوناگون در آن، قابل مشاهده است. باغ موزه‌ ریجکس آمستردام از باارزش ترین گالریها در کل دنیا به حساب می آید.

باغ موزه‌ ریجکس آمستردام هلند

باغ موزه‌ی ریجکس آمستردام به عنوان بزرگترین موزه هنر در کشور هلند به حساب می آید. در این باغ موزه آثار بسیار ارزشمندی از هنرمندان مشهور جهان نگه داری می شود. ساختمان ریجکس مملو از هزاران آثار هنری است که ساعت ها می توانید از دیدن آن لذت ببرید. علاوه بر ساختمان اصلی موزه، نباید از اهمیت باغ آن نیز غافل شوید چرا که در قسمت بیرونی و فضای سبز آن نیز مجسمه های هنرمندان مشهور وجود دارد. علاوه بر این می توانید به گلخانه موجود در فضای سبز نیز سر بزنید و از کلیسایی که اخیرا بنا شده است نیز بازدید داشته باشید. در فصل بهار دیدن فضای بیرونی این باغ موزه به دلیل داشتن گل های رنگارنگ بسیار چشم نواز می باشد.

باغ موزه ریجکس آمستردام

تاریخچه موزه ملی ریجکس آمستردام

باغ موزه‌ی ریجکس آمستردام که به موزه ملی آمستردام نیز مشهور است در اواخر سده 19 میلادی توسط یکی از مشهورترین معمارهای جهان یهین پیر کاپیر ساخته شد. پیر با ساخت این بنا در 1885 میلادی بیش از پیش بر شهرت خود افزود. در حال حاضر در باغ موزه‌ی ریجکس آمستردام، آثار هشتصد ساله کشور هلند در معرض دید عموم مردم قرار دارد.

 یکی دیگر از ویژگی های جالب موزه ملی آمستردام این است که آثار تاریخی مربوط به سه نسل متفاوت از این کشور در آن قابل مشاهده است. که در بردارنده آثار مربوط به دوران شکوفایی این کشور از سال 1620 تا 1680، قرون 14 و 16 و همچنین قرون وسطا تا قرن بیستم میلادی است.

به دلیل اهمیت بالایی که موزه ملی ریجکس دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این موزه در سال 2003 برای ده سال به منظور نوسازی بسته شد و با تغییراتی محدود، ساختار اصلی آن حفظ شد.

تاریخچه موزه ملی ریجکس آمستردام

گذرگاه دوچرخه سواری در باغ موزه‌ ریجکس آمستردام

یکی از ویژگی های باغ موزه‌ی ریجکس آمستردام که آن را از دیگر موزه های کشور هلند و حتی سایر کشورهای دنیا متمایز می کند این است که از طریق دوچرخه امکان عبور از موزه وجود دارد. در واقع گذرگاهی برای دوچرخه در نظر گرفته شده است که در بخش زیرین موزه قرار دارد و در صورت عبور از آن تالار ورودی به وسیله پنجره های موجود قابل مشاهده است.

آثار هنری موجود در باغ موزه‌ ریجکس آمستردام

باغ موزه‌ی ریجکس آمستردام غنی از آثار هنری دوره های مختلف تاریخی است. این موزه در حدود یک میلیون آثار دارد که حدود 8 هزار اثر برای نمایش عمومی در بخش های مختلف موزه قرار داده است. در این موزه آثار هنری مشهوری از هنرمندان پرآوازه وجود دارد که می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  • تابلوی دختر شیردوش از آثار هنرمند مشهور ورمیر
  • نگهبان شب از آثار هنرمند مشهور رامبراند
  • سلف پرتره اثر هنرمند پر آوازه جهان ون گوگ
  • مبلمان باشکوه ساخته شده با خاتم کاری هندی 3 بعدی
  • ظروف سفالی و چینی
  •  خانه های عروسکی که مربوط به قرن هفدهم میلادی
  • لوازم و اشیا مانده از کشتی هلندی در 1596 میلادی

در  باغ موزه‌ی ریجکس آمستردام یک بخش جداگانه از موزه اصلی و در قسمت ورودی برای آثار هنری آسیایی در نظر گرفته شده است که مربوط به کشورهای چین، ژاپن، هند، تایلند، ویتنام و اندونزی است.

آثار هنری موجود در باغ موزه ریجکس آمستردام

طبقات باغ موزه‌ ریجکس آمستردام

باغ موزه‌ی ریجکس آمستردام آثار هنری زیادی را در خود جایی داده است به همین دلیل این آثار به صورت تفکیک شده در طبقات مختلف قرار داده شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از آثار بازدید داشته باشند. این موزه دارای چهار طبقه است که شماره گذاری آن از صفر شروع می شود. هر چند در خود موزه اطلاعات مربوط به طبقات درج شده است ولی آگاهی از این اطلاعات پیش از مراجعه به موزه برای شما می تواند مفید و موثر باشد.

 زمانی که وارد تالار ورودی موزه می شوید، در واقع در همان طبقه صفر هستید در این طبقه آثار مرتبط با قرون وسطا را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که می خواهید آثار مربوط به قرن 17 را مشاهده کنید به طبقه دوم بروید. آثار مربوط به قرن 18 و 19 نیز در قسمت هایی از طبقه صفر هستند و آثار مربوط به قرن 20 نیز در دو طبقه آخر واقع شده اند.

طبقات باغ موزه‌ی ریجکس آمستردام

دکوراسیون موزه ملی ریجکس

در صورتی که به موزه گردی علاقه داشته باشید و تاکنون از چندین موزه بازدید کرده اید به احتمال زیاد هنگام ورود به موزه تفاوت بارز آن را در مقایسه با سایر موزه ها احساس خواهید کرد. موزه ملی آمستردام با توجه به هر اثر هنری که وجود دارد دکوراسیون متفاوتی را نیز طراحی کرده است. فضای متفاوت موزه و دکوراسیون خاص و ویژه آن برای گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار جذاب خواهد بود.

کتابخانه کایپرز در موزه ملی ریجکس

موزه ملی ریجکس در واقع فراتر از یک موزه است در این موزه یک کتابخانه قدیمی و بزرگ نیز وجود دارد که در فضایی مناسب دانشجویان، پژوهشگران و بازدیدکنندگان می توانند در آنجا حضور داشته باشند و از منابع و کتاب های موجود استفاده کنند.

کتابخانه کایپرز در موزه ملی ریجکس

اطلاعات باغ موزه‌ ریجکس آمستردام

این موزه روزانه از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر فعالیت دارد. موزه ریجکس در پخش پایین میدان دام قرار دارد و بازدید افراد زیر هجده سال از آن رایگان است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!