بازار کریسمس فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

بازار کریسمس فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

بازار کریسمس فرانکفورت، یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر فرانکفورت کشور آلمان، بازار کریسمس فرانکفورت (Frankfurt Christmas Market) می‌باشد.

کشور آلمان، یکی از کشور‌های اروپایی است که مراسم کریسمس در آن با شور و حرارت خاصی برگزار می‌شود. از این رو در ماه‌های آخر سال بازار‌های کریسمس متعددی در بیشتر شهر‌های این کشور برگزار می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها بازار کریسمس فرانکفورت می‌باشد.

مردم می‌توانند در یکی دوماه آخر سال با مراجعه به این بازار انواع تزیینات کریسمس، صنایع دستی، درخت کاج، خوراکی‌ها، لباس و… را خریداری کنند و برای جشن سال نو آماده شوند.

این بازار هرساله میزبان بازدیدکنندگان بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا می‌باشد که به همین دلیل در ادامه این مقاله تصمیم گرفته‌ایم شما را با این بازار و جذابیت‌های آن بیشتر آشنا کنیم. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان شرکت در بازار کریسمس فرانکفورت هستید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بازار کریسمس فرانکفورت | یوروپ تورز

آشنایی با بازار کریسمس فرانکفورت

یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر فرانکفورت کشور آلمان، بازار کریسمس فرانکفورت (Frankfurt Christmas Market) می‌باشد. قدمت این بازار به سال ۱۳۹۳ میلادی برمی گردد و به همین دلیل می‌توان گفت که بازار کریسمس فرانکفورت از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین بازار‌های کریسمس کشور آلمان و کل قاره اروپا محسوب می‌شود.

تاریخ برگزاری این بازار هر ساله از ۴ هفته قبل از شب کریسمس و تا شب بیست و دوم دسامبر می‌باشد.

طبق آمار‌های به دست آمده، سالانه نزدیک به سه ۳ میلیون بازدید‌کننده از این بازار قدیمی و شلوغ دیدن می‌کنند. از این رو اگر موفق شدید که در روز‌های پایانی سال به شهر فرانکفورت سفر کنید، حتماً باید بازدید از بازار کریسمس فرانکفورت را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. محل برگزاری بازار کریسمس فرانکفورت در میدان قدیمی و تاریخی شهر و در نزدیکی‌های رومربرگ و پالس پلاتز می‌باشد.

یکی از مهمترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این بازار، شیرینی‌ها و تزیینات خاص آن می‌ باشد به طوری که در هیچ بازاری نمی‌توانید شیرینی‌ها و لوازم تزیینی موجود در این بازار را پیدا کنید.

در این بازار شما می‌توانید شیرینی‌های مخصوص کریسمس، که یک نوع شیرینی زنجبیلی می‌باشد را تهیه کنید، همچنین در این بازار یک نوع نوشیدنی با عنوان Glühwein ( نوعی نوشابه الکی) به فروش می‌رسد که از نوشیدنی‌های مخصوص
کریسمس به شمار می‌رود.

این بازار بهترین مکان برای کسانی است که می‌خواهند در روز‌های سرد زمستانی آخر سال، یک تفریح و سرگرمی بسیار شاد و مفرحی را در کنار دوستان خود داشته باشند.

تاریخچه بازارچه کریسمس شهر فرانکفورت

همانطور گفته شد، قدمت این بازار به اواخر قرن چهاردهم میلادی برمی گردد که در طی قرن‌ها دچار تغییر و تحولات زیادی شده است و امروزه به شکل قابل توجهی گسترش پیدا کرده است به طوری که در شهر‌ها و کشور‌های زیادی شاهد برگزاری چنین بازار‌هایی در روز‌های پایانی سال می‌باشیم.

بازار کریسمس شهر فرانکفورت چه مناطقی را اشغال می کند؟

امروزه بازار کریسمس فرانکفورت، بخش بزرگی از مرکز شهر را اشغال می‌کند به طوری که تا نزدیکی‌های ساحل رودخانه کشیده می‌شود.

از جمله مناطقی که توسط این بازار اشغال می‌شود، عبارت‌اند از:   فردریش-استولتز پلاتز، پالس پلاتز، هاپتو اچ، ماین کای و رومبرگ.

هتل های اطراف بازار کریسمس فرانکفورت

در اطراف بازار کریسمس فرانکفورت، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید در زمان سفر خود به شهر فرانکفورت یکی از آن‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید. مزیت این هتل‌ها، نزدیکی به مرکز شهر و این بازار می‌باشد.

از بهترین هتل های واقع در نزدیکی بازار کریسمس فرانکفورت عبارت اند از:

  • هتل میرامار مایل طلایی (Miramar Golden Mile):
    • این هتل، یکی از هتل‌های واقع در نزدیکی بازارچه کریسمس فرانکفورت بوده که به دلیل میان رده بودن، بهترین گزینه برای افرادی است که نمی‌خواهند برای اقامت خود هزینه زیادی کنند. هتل میرامار مایل طلایی، سی و نه اتاق که همگی آن‌ها از امکاناتی مانند؛ وای فای رایگان، سیستم گرمایشی، تهویه مطبوع، سشوار، میز، فضای نشیمن، تلویزیون صفحه تخت ماهواره‌ای، صندوق‌امانات و حمام اختصاصی برخوردار می‌باشند. در این هتل می‌توانید به طور روزانه وعده صبحانه خود را سرو کنید. هتل میرامار مایل طلایی، علاوه بر نزدیکی به بازارچه کریسمس فرانکفورت در فاصله نزدیکی نسبت به میدان رم پلاتز، خیابان مخصوص خرید زیب، خانه گوته، ‌ایستگاه مرکزی راه آهن و پالمن گارتن قرار گرفته است. هزینه اقامت در این هتل با توجه به امکانات و خدماتی که دارد، بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.
  • هتل استیگنبرگر فرانکفورت هوف (Steigenberger Frankfurter Hof):
    • هتل استیگنبرگر فرانکفورت هوف از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره شهر فرانکفورت محسوب می‌شود که در نزدیکی‌های این بازار قرار گرفته است. هتل استیگنبرگر فرانکفورت هوف سیصد و سه اتاق دارد. از مهمترین امکاناتی که در این هتل وجود دارد می‌توانیم به رستوران، پارکینگ، اتاق سرویس، نگهداری چمدان، اینترنت، اتاق سیگار ممنوع و روزنامه اشاره کرد. شما با ورود به اتاق‌های این هتل شاهد هر نوع دکوراسیونی اعم از مدرن، سنتی و کلاسیک خواهید بود.  
  • هتل فلمینگز فرانکفورت مین ریورساید(هتل Fleming\’s Deluxe Hotel Frankfurt Main-Riverside):
    • یکی دیگر از هتل‌هایی که می‌توانید آن را برای اقامت در نزدیکی‌های بازار کریسمس فرانکفورت انتخاب کنید، هتل ۵ ستاره فلمینگز فرانکفورت مین ریورساید می‌باشد. تعداد اتاق‌های این هتل صد و چهل و نه عدد می‌باشد. این هتل یکی از بهترین هتل‌ها برای افرادی است که علاقه‌مند به خرید لباس و جست و جو در بخش‌های قدیمی شهر می‌باشند
هتل های اطراف بازار کریسمس فرانکفورت | یوروپ تورز

رستوران های اطراف بازار کریسمس فرانکفورت

از مهمترین رستوران‌هایی که می‌توانید بعد از یک گشت و‌گذار طولانی در بازار کریسمس شهر فرانکفورت به آن مراجعه کرده و یک وعده غذای لذیذ میل کنید، عبارت‌اند از:

  • رستوران فرانسوی (Restaurant Francais):
    • در این رستوران همانطور که از عنوانش مشخص است، انواع غذا‌های فرانسوی طبخ می‌شود. شهرت اصلی این رستوران به دلیل غذا‌های دریایی و انواع ماهی‌های آن می‌باشد. یکی از قسمت‌های جذاب و لذت بخش این رستوران سرو غذا در تراس و باغ آن می‌باشد که اگر هوا مساعد باشد می‌توانید از این امکان برخوردار شوید. در تزیین فضای اطراف این رستوران از رنگ‌های سفید و قرمز استفاده شده است. با نشستن در این رستوران می‌توانید فضای بسیار زیبای باغ و تراس آن را از پنجره‌های بزرگ آن مشاهده کنید.
  • رستوران مین تاور(Main Tower):
    • یکی از بهترین و زیباترین رستوران‌های اشن شهر را می‌توانید در برج مین تاور فرانکفورت پیدا کنید. برج سین تاور دویست متر مربع مساحت و پنجاه و شش طبقه دارد که رستوران معروف و زیبای آن در طبه پنجاه و سوم قرار گرفته است.   
  • رستوران  Im Herzen Afrikas:
    • این رستوران که با عنوان « در قلب آفریقا» شهرت دارد، انواع غذا‌های مرسوم و متداول اروپایی سرو می‌شود. در منوی این رستوران می‌توانید انواع غذا‌هایی که در شرق آفریقا وجود دارد را مشاهده کنید و این فرصت را دارید که با خیال راحت در یک رستوران با دست غذا بخورید. وعده‌های غذایی این رستوران معمولاً با ادویه زیاد تهیه می‌شوند. یکی از ویژگی‌های جذاب این رستوران این است که شما می‌توانید علی رغم وجود میز و صندلی‌های متعدد، بر روی زمین غذا بخورید. این رستوران از شهرت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل همواره جمعیت زیادی در آن حضور دارند. از این رو اگر قصد دارید که به این رستوران بروید، حتماً از قبل میز خود را رزرو کنید.

مراکز دیدنی اطراف بازار کریسمس فرانکفورت

خوشبختانه شهر فرانکفورت جا‌های دیدنی زیادی دارد و این شانس را دارید که بعد از گشت و‌گذار در بازار کریسمس شهر، یک سری به آن‌ها بزنید، چرا که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها در نزدیکی این بازار قرار گرفته‌اند.

از مهمترین جاذبه‌های دیدنی واقع در نزدیکی بازار کریسمس فرانکفورت عبارت‌اند از:

  • منطقه رومربرگ فرانکفورت:
    • شما با مراجعه به این منطقه می‌توانید ساختمان‌های بسیار قدیمی که قدمت آن‌ها به قرن‌های چهارده و پانزده میلادی بر می‌گردد را مشاهده کنید. لازم است بگوییم که بیشتر این ساختمان‌ها در طی جنگ جهانی دوم به طور کامل از بین رفتند که بعد‌ها به همت مسئولان شهر مجدداً بازسازی شدند. در نزدیکی‌های این منطقه کافی شاپ‌ها و مغازه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • عمارت رومر:
    • یکی دیگر از اماکن دیدنی نزدیک به بازار کریسمس شهر فرانکفورت، عمارت قرون وسطایی رومر می‌باشد. این عمارت در روبروی کلیسای سنت نیکولاس قرار گرفته است به مدت ششصد سال به عنوان تالار شهر فرانکفورت مورد استفاده قرار می‌گرفت.
  • کلیسای ارتدوکس سنت نیکولاس:
    • این کلیسا که کلیسای لوتریسم قرون وسطی بوده است در نزدیکی سالن شهر رومر و در میدان رومربرگ قرار گرفته است که جزء مکان‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود.
  • انجمن هنر فرانکفورت:
    • این انجمن یک موزه هنری بوده که در سال ۱۸۲۹ توسط یک عده از شهروندان فرانکفورت که نفوذ زیادی داشتند، ساخته شد.

هزینه ورودی و مدت زمان بازدید از بازار کریسمس شهر فرانکفورت

خوشبختانه برای ورود به بازار کریسمس فرانکفورت نیاز به پرداخت هزینه ورودی ندارید و می‌توانید به صورت رایگان از تمام قسمت‌های آن دیدن کنید.

مدت زمانی که برای بازدید تمام بخش‌های این بازار مورد نیاز است معمولاً چیزی بین ۱ تا ۲ ساعت می‌باشد.

بازار های کریسمس نزدیک به بازار کریسمس

در کنار بازار کریسمس واقع در رومربرگ، بازار‌های کریسمس دیگری نیز به نام‌های بازار پالس پلاتز، بازار Hauptwache، و بازار مینای وجود دارد. همه آن‌ها الحاق بازار کریسمس فرانکفورت هستند. اگر وقت آزاد‌تری دارید توصیه می‌کنیم که از این بازار‌ها هم دیدن کنید.   

رویداد های مهم بازار کریسمس شهر فرانکفورت

یکی از مهمترین رویداد‌هایی که این شهر در تاریخ خود دیده است، این بود که در سال ۱۴۹۸ ازدواج ویلهلم هسه و دختر شاهزاده فالتز در این بازار برگزار شد.

بازدید از بازار کریسمس شهر فرانکفورت با تور فرانکفورت

از آنجایی که افراد زیادی علاقه دارند که در روز‌های نزدیک کریسمس برای خرید سال نو به بازار کریسمس شهر فرانکفورت مراجعه کنند، تور‌های زیادی به این منظور برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند راحت‌تر از این بازار و همچنین مکان‌های دیدنی اطراف آن دیدن کنند. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان بازدید از این بازار هستید و برای اولین بار است که می‌خواهید به شهر فرانکفورت سفر کنید، شرکت در تور‌های فرانکفورت بهترین و راحت‌ترین گزینه برای شما خواهد بود.

بازدید از بازار کریسمس شهر فرانکفورت با تور فرانکفورت | یوروپ تورز

سوالات متداول بازار کریسمس فرانکفورت

قدمت این بازار به چند سال بر میگردد؟

قدمت این بازار به سال ۱۳۹۳ میلادی برمی‌گردد و به همین دلیل می‌توان گفت که بازار کریسمس فرانکفورت از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین بازار‌های کریسمس کشور آلمان و کل قاره اروپا محسوب می‌شود.

تاریخ برگزاری این بازار از چه تاریخی است؟

تاریخ برگزاری این بازار هر ساله از ۴ هفته قبل از شب کریسمس و تا شب بیست و دوم دسامبر می‌باشد.

هزینه ورودی این بازار کریسمس چقدر است؟

خوشبختانه برای ورود به بازار کریسمس فرانکفورت نیاز به پرداخت هزینه ورودی ندارید و می‌توانید به صورت رایگان از تمام قسمت‌های آن دیدن کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!