آشنایی با گورستان پرلاشز پاریس

گورستان پرلاشز پاریس از جمله قدیمی ترین و محبوب ترین جاذبه های دیدنی و توریستی قاره اروپا و فرانسه می باشد که به دلیل وجود آرامگاه های شخصیت های معروف جهان در این قبرستان بسیار مورد توجه مسافران و توریست ها قرار گرفته است.

این قبرستان در حال حاضر محل دفن بیش از 1.000.000 نفر واقع بوده و دارای مقبره هایی با طراحی های بسیار باشکوه می باشد.

گورستان پرلاشز پاریس

شهر پاریس، شهر زیبایی ها و جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی می باشد که برای مسافران و توریست ها از بهترین و محبوب ترین مناطق توریستی و گردشگری به شمار می رود به گونه ای که می توان گفت در سال های اخیر شاهد برگزاری تورهای مسافرتی بسیاری به این منطقه می باشیم. پاریس با داشتن قدمتی طولانی دارای جاذبه های بسیار قدیمی بوده که گورستان پرلاشز پاریس از جمله این جاذبه ها به شمار می رود و در میان مسافران و گردشگران خارجی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

بدون شک قبرستان پرلاشز از بهترین و معروف ترین قبرستان های جهان با قدمتی زیاد بوده و هر ساله مورد بازدید انبوهی از مسافران و توریست ها واقع می باشد و از جمله مهمترین دلایلی که سبب معروفیت بیش از حد ین مکان شده است به مقبره های آدم های معروف و مهم دنیا می باشد که قرار گرفتن آرامگاه های این افراد در قبرستان پرلاشز نظر و توجه انبوهی از مسافران را از اقصی نقاط جهان به سوی خود جذب کرده است.

نام این قبرستان از یک مشاور روحانی در زمان لوئی چهاردهم که شخصی به اسم پرلاشز بوده است، گرفته شده است. پس از آنکه ظرفیت قبرستان مرکز پاریس تمام شد 4 قبرستان دیگر در اطراف شهر ساخته شدند که در سال 1804 نیز این قبرستان در شرق پاریس برای اولین بار باز و آرامگاه بسیاری از افراد مهم جهان واقع شد. اولین فردی که در آن زمان در گورستان پرلاشز به خاک سپرده شد، دختری 5 ساله بوده است.

3 روز قبل از باز شدن این گورستان برای دفن افراد، ناپلئون بناپارت امپراتور شده بود و در آ« زمان اعلام کرد که هر شخصی با هر دین و ملیتی می تواند در این قبرستان خاکسپاری شود. اما در آن موقع به دلیل دور بودن این مکان از شهر بسیاری از مردم تمایل به تشییع جنازه مردگان خود در این قبرستان نداشتند و بسیاری از مسیحی های کاتولیک به دلیل اینکه هیچ کلیسایی در گورستان پرلاشز وجود نداشت نیز علاقه به دفن کردن عزیزان خود در این قبرستان نداشتند.

گورستان پرلاشز پاریس

بهترین زمان بازدید از گورستان پرلاشز پاریس

در سال های اول افتتاح گورستان پرلاشز پاریس استقبال از آن در میان مردم بسیار کم بود و در سال اول باز شدن تنها 13 جنازه در این قبرستان به خاک سپرده شد. از این رو مسئولین برای رونق بخشیدن به این قبرستان در میان مردم تصمیم بر این گرفتند که محل بقایای دو نویسنده بسیار معروف و محبوب را به این مکان انتقال دهند و پس از آن توانستند هر سال با انتقال مقبره های افراد معروف دنیا به گورستان پرلاشز سبب معروفیت و مورد استقبال واقع شدن این مکان شوند. چرا که بسیاری از مردم علاقه مند و خواهان خاکسپاری عزیزان خود در میان افراد و شخصیت های معروف دنیا شدند.

با توجه به این موضوع بسیاری از گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به شهر زیبای پاریس را دارند مشتاق بازدید از این قبرستان تاریخی و معروف فرانسه و قاره اروپا می باشند. بهترین زمان بازدید از این مکان با توجه به شرایط اقلیمی حاکم در سطح شهر فصل بهار و اواخر فصل تابستان می باشد گردشگران در این ایام از سال می توانند به راحتی به دور از ازدحام و شلوغی از آرامگاه های شخصیت های معروف دنیا دیدن نمایند.

گورستان پرلاشز پاریس

بزرگان دفن شده در گورستان پرلاشز

در حال حاضر محبوبیت گورستان پرلاشز پاریس به حدی رسیده است که تعداد قبرهای واقع در این قبرستان از 13 نفر در سال اول به 33.000 نفر در سال 1830 رسیده است به گونه ای که نیاز به افزایش وسعت این قبرستان بسیار افزایش یافته است و امروزه آمار آرامگاه های موجود در این قبرستان به بیش از 1.000.000 نفر رسیده و شاهد تعداد بسیاری از خاکستر مرده های در این محل می باشیم.

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم گورستان پرلاشز پاریس محل دفن بسیاری از بزرگان و شخصیت های برتر جهان می باشد که از جمله این افراد می توان به مقبره صادق هدایت، فلیکس گالیپو، فردریک شوپن، جیم موریسون، ادیت پیاف، ژرژ رودنباخ، تئودور ژریکو و ژرژ بیزه اشاره نمود. در ادامه مقاله در خصوص زندگی و آرامگاه هر یک از این شخصیت های مهم در گورستان پرلاشز پاریس صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

گورستان پرلاشز پاریس

مقبره صادق هدایت در گورستان پرلاشز پاریس

از مهمترین شخصیت هایی که در گورستان پرلاشز پاریس دفن شده است و برای مسافران و گردشگران ایرانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، می توان به آرامگاه نویسنده معروف یعنی صادق هدایت اشاره کرد. هدایت متولد سال 1903 در شهر تهران بوده و از بهترین نویسندگان و مترجمان ایرانی در آن دوران شناخته شده است. وی از پیشگامان داستان نویسی نوین ایران بوده و در سال 1953 در فرانسه رمان غیر متعارف بوف کور به چاپ رسید.

صادق هدایت به عنوان نویسنده ای بسیار ناامید از زندگی و بدبین شناخته شده است که در طول زندگی خود از دیوانگی و حماقت انسان های بسیار می ترسید و در سال 1951 میلادی در شهر پاریس زندگی خود را به پایان رساند و در حال حاضر در گورستان پرلاشز پاریس در قطعه 85 دفن شده است. آرامگاه هدایت به شکل هرم از سنگ سیاه بوده و تصویری از جغد بر روی آن حک شده است که به رمان معروف هدایت اشاره کرده است.

گورستان پرلاشز پاریس

مقبره ژرژ بیزه آهنگساز در گورستان پرلاشز پاریس

از دیگر شخصیت های معروف و مهم گورستان پرلاشز می توان به بیزه از آهنگسازهای بی نظیر فرانسوی اشاره کرد. بیزه متولد سال 1838 از مشهورترین آثار وی می توان به اپرای کارمن اشاره کرد. ژرژه بیزه از سنین کودکی خود در کنسرواتوار پاریس مشغول شده و توانست در سال 1857 اجازه تحصیل هنر در رم را دریافت کند.

آرامگاه این هنرمند محبوب فرانسوی به شیب تپه ای با درختان بی نظیر و باشکوه مشرف بوده و در زیر سایه آرامگاهی بزرگتر واقع شده است. در عین سادگی مقبره بیزه، وجود ستونی سنگی با مجسمه برنزه از زیبایی خیره کننده ای برخوردار بوده و نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. شما نیز با حضور در این قبرستان تاریخی جذب تماشای آرامگاه و مقبره های بی نظیر و خیره کننده این مکان خواهید شد.

گورستان پرلاشز پاریس

مقبره فلیکس کالیپو بازیگر و نمایشنامه نویس

آرامگاه فلیکس کالیپو از مهمترین و بهترین بازیگرهای فرانسوی در گورستان پرلاشز پاریس می باشد که در قرن 19 به سوی بازیگری در فیلم تغییر گرایش داده و در اولین فیلم های غیرصامت تاریخ نقش ایفا کرده است. آرامگاه کالیپو تنها تندیسی می باشد که این سادگی از زیبایی های مقبره وی می باشد و برای طرفداران و عاشقان این بازیگر جذاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. کالیپو علاوه بر بازیگری به نمایشنامه نویسی نیز مشغول بوده و آثار بسیار جالب و معروف را از خود به جا گذاشته است.

گورستان پرلاشز پاریس

مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از گورستان پرلاشز

گورستان پرلاشز پاریس در میان اغلب جاذبه های تاریخی و توریستی کشور فرانسه از بهترین جاذبه های دیدنی و محبوب قاره اروپا و کشور فرانسه بوده و هر ساله شاهد ورودی انبوهی از گردشگران از اقصی نقاط جهان به قصد بازدید و مشاهده نزدیک از این قبرستان تاریخی پاریس می باشیم. وسعت بسیار و وجود مقبره های انبوه در این مکان که هر یک از تنوع متفاوتی برخوردار می باشد، سبب خواهد شد مسافران ساعت های متوالی بدون اینکه احساس خستگی و کسالت کنند با بازدید و مشاهده آرامگاه های معروف ترین شخصیت های جهان در این مکان مشغول شوند.

از این رو می توان گفت 1 تا 2 ساعت حضور در این قبرستان نیز برای بازدید از تمامی مقبره های گورستان پرلاشز پاریس کافی نخواهد بود و بهتر است یک روز خود را برای گشت و گذار در میان درختان سرسبز و دینی های بی نظیر و جذاب این قبرستان بپردازید و با توجه به اینکه جاذبه های توریستی بسیاری نیز به این مکان نزدیک می باشند این فرصت را خواهید داشت که در کنار مشاهده این قبرستان از دیگر جاذبه های تفریحی پاریس دیدن بعمل آورید.

گورستان پرلاشز پاریس

بازدید از گورستان پرلاشز پاریس با تور مسافرتی

برای بازدید از گورستان پرلاشز پاریس می توانید در تورهای مسافرتی مربوطه شرکت داشته باشید. در سال های اخیر با توجه به اهمیت و محبوبیت بسیار این جاذبه شاهد تقاضای بسیار گردشگران و توریست ها به سفر و بازدید از این قبرستان می باشیم که آژانس های مسافرتی بسیاری با ارائه پکیج های مختلف به این مکان نظر و توجه انبوهی از گردشگران و توریست ها را به خود جلب کرده و با ارائه با کیفیت ترین و متنوع ترین امکانات و خدمات بهترین سفر خارجی را برای مسافران به ارمغان آورده اند.

گردشگران قبل از ثبت نام در تور گردشگری پاریس می توانند اطلاعاتی از برنامه سفری و هزینه های سفر به دست آورده و در صورت مورد تایید بودن پکیج مدنظر رزرو خود را نهایی کنند.

گورستان پرلاشز پاریس

اهمیت گورستان پرلاشز در صنعت گردشگری پاریس

گورستان پرلاشز پاریس داستان های به اندازه ده ها کتاب دارد و در امتداد مسیرهایی با بهترین نویسندگان، سیاستمداران تاریخ با تاثیرگذارترین نقاشان و موسیقیدانان خاکسپاری شده اند. این قبرستان به عنوان بزرگترین و پر بازدید ترین گورستان های پاریس و جهان شناخته می شود. به طور کلی می توان گفت هر ساله حدود 2.000.000 توریست و مسافر از این قبرستان بازدید بعمل می آورند. از این جهت اهمیت گورستان پرلاشز در صنعت گردشگری شهر پاریس بسیار مهم و قابل توجه می باشد و با توجه به آرامگاه های سرشناس ایرانی در این قبرستان مورد توجه و محبوبیت این جاذبه تاریخی در میان گردشگران و مسافرانی ایرانی شده است.

گورستان پرلاشز پاریس

نکات دانستنی در بازدید از گورستان پرلاشز شهر پاریس

در سفر به شهر پاریس بهتر است اطلاعاتی مناسب از سفر توریستی خود و مدت زمانی که در این شهر اقامت خواهید داشت به دست آورید. همچنین با توجه به زمان سفر و شرایط اقلیمی حاکم در سطح شهر مناسب ترین و بهترین لوازم و لباس شخصی خود را در چمدان هایتان قرار دهید برای مثال اگر قصد کوهنوردی یا تفریح آبی در مقصد سفر خود دارید بهتر است لباس های مناسب کوه و شنا را به همراه داشته باشید. 

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!