گشت و گذار در گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم

گشت و گذار در گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم، یکی از قدیمی ترین گالری ها و موزه های هنری ایتالیا در شهر رم است. این گالری می تواند برای هنردوستان یکی از بهترین …

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم یکی از قدیمی ترین گالری ها و موزه های هنری ایتالیا در شهر رم است. این گالری می تواند برای هنردوستان یکی از بهترین دیدنی های رم باشد. در نتیجه اگر عازم سفر به ایتالیا هستید، بهتر است با ما در این نوشته همراه شوید تا سفری مجازی به گالری هنر مدرن و معاصر رم داشته باشیم.

گشت و گذار در گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم | یوروپ تورز

معرفی گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم 

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم (National Gallery of Modern and Contemporary Art in Rome) که به موزه ماکسی معروف است و در ایتالیایی نیز به آن گالری ملی دِ آرته مودرنا می گویند، در سال 1883 تاسیس شد. این موزه در محله فلامینیو شهر رم بنا شده که سابقا به پادگان نظامی شهر تعلق داشت. این موزه با گنجینه جدیدش در سال 2010 افتتاح شد ولی پیشینه تاسیس آن به قرن نوزدهم و پیشنهاد وزارت فرهنگ ایتالیا باز می گردد.

گشت و گذار در این مجموعه می تواند تفریحی فوق العاده برای گردشگران باشد. در عین حال هنردوستان از آن بی نهایت لذت خواهند برد و می توانند از یکی از بهترین گالری های اروپا دیدن کنند.

پیشینه گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم

در میان گالری های رم، این گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم  که علی رغم سابقه و قدمت کهن و قرن نوزدهمی اش در سالهای اخیر با عمارتی نو مجدد به قطب هنر و فرهنگ ایتالیا تبدیل شد. ساختمان جدید گالری به پیشنهاد وزارت فرهنگ ایتالیا ساخته شد و طراحی بنای امروزی آن بر عهده زاها حدید بود.

در سال 1998 برای ساختمان جدید گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم  مسابقه ای برگزار شد و در میان انبوه طرح های ارسالی، این طرح معمار نابغه و جوان زاها حدید بود که برنده شد. این موزه طی ده سال به سرعت ساخته شد و امروزه یکی از گالری های مورد علاقه هنردوستان در سراسر اروپا است.

گنجینه گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم  گنجینه ای از هنرهای نو و معاصر را به نمایش گذاشته است. در این گالری شما می توانید آثار، نقاشی ها، مجسمه ها و تمام تابلوهای هنرمندان معاصر را ببینید و در ایونت های مختلف نیز شرکت کنید. به این ترتیب اگر شیفته هنر و فرهنگ هستید، در میان گالری ها و موزه های رم گالری ملی را از دست ندهید. زیبایی های این مجموعه تنها منحصر به گنجینه اش نیست، بلکه ساختمان و عمارتی بسیار زیبا و باشکوه دارد.

ساختمان گالری ملی هنر مدرن و معاصر

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم  متشکل از چندین قسمت بزرگ و باشکوه است. نمای بیرون گالری از هنر حجم در معماری بسیار تاثیر گرفته و شکوهی خاص را به نمایش گذاشته است. در عین حال شما با ورود به مجموعه در واقع به سیرکولاسیون قدم گذاشته اید.

ساختمان گالری ملی هنر مدرن و معاصر | یوروپ تورز

هنر طراحی نمای ساختمان گالری بر همین اساس است، زیرا در معماری و ساخت آن از هندسه تکه تکه و پیوستگی فضایی استفاده کرده است. بنا به تعاریف خود معمار مجموعه، این طراحی نماد و سمبل زندگی پر استرس و آشوب امروز است. البته حدید در این طراحی از اصل انعطاف پذیری نیز بهره برده است. به این ترتیب شما در بدو ورود، موزه ای باشکوه و عظیم را پیش چشم دارید و سپس با ورود به مجموعه به هنر خاص و ظریف کاری های حدید در این بنا پی خواهید برد. 

طراحی داخلی گالری هنر معاصر رم

تا اینجا از شکوه و عظمت فضای بیرونی مجموعه برای شما گفتیم، ولی حالا بهتر است نگاهی به طراحی داخلی گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم بیندازیم.

خاص ترین اکسسوری داخلی مجموعه، پله های مشکی رنگ و البته ظاهر خاص سقف گالری است. در واقع شما اگر از علاقمندان هنر و معماری باشید، علاوه بر تماشای گالری می توانید از زیبایی های سقف این مجموعه و فضاهای اطراف نیز لذت ببرید.

طراحی داخلی گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم زیبایی و ظرافتی خاص دارد که توجه شما را حسابی به خود جلب خواهد کرد. در نتیجه در سفر به رم علاوه بر تمام موزه های رم و جاذبه های تاریخی اش، برای لذت بردن از ظرائف معماری حتما سری به این گالری بزنید.

وسعت گالری هنر معاصر رم

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم در میان دیگر جاذبه های رم از وسعت کمتری برخوردار است، ولی به همان اندازه طرفداران خودش را دارد. وسعت گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم ۲۷ هزار متر مربع است و از دو بخش اصلی هنر و معماری تشکیل شده است.

همانطور که پیشتر ذکر شد، گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم گنجینه ای فوق العاده غنی دارد که شامل آثار معماری هم می شود. بر همین اساس می توان این گالری را نخستین موزه معماری ملی در ایتالیا دانست که شاید تماشای آن برای طراحان، معماران و دیگر متخصصین جالب باشد. اما در قسمت هنری شما تقریبا در یک وسعت فوق العاده می توانید ۵ هزار نوع طراحی قرن های ۲۰ تا ۲۱، ۲۵۰۰ عکس و مجسمه هایی فوق العاده را تماشا کنید.

تمامی این آثار به هنرمندان بزرگ و معاصر ایتالیایی تعلق دارد ولی در قسمت بین المللی گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم  شما می توانید آثاری از سراسر دنیا را تماشا کنید. اثار قسمت بین المللی نیز شامل عکس های معروف و مجسمه های خاص است.

امکانات و سالن های گالری هنر معاصر رم

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم از تعدادی سالن و فضاهای مخصوص تشکیل شده، که برای ایونت ها و نمایشگاه های مرتبط است. سالن های اصلی این گالری شامل فضاهای مخصوص نمایش آثار و آمفی تئاتر است. البته قسمت مخصوصی هم در این گالری به فروشگاه و کتابخانه تعلق دارد.

گالری هنر مدرن و معاصر رم در طول سال ایونت ها و نمایشگاه های مختلفی را هم برگزار می کند که برای آن ها هم فضای مخصوصی در طبقات مختلف دارد. در عین حال تمامی این فضاها برای برگزاری نمایشگاه هم مناسب است و در زمان های مختلف و مناسبت های متفاوت، نمایشگاه ها و فستیوال های هنری در این گالری برگزار می شود.

در نتیجه اگر حوزه فعالیت شما مرتبط است، می توانید در بسیاری از این نمایشگاه ها شرکت کنید و بعد از خرید بلیط  یا ارائه دعوتنامه شانس سفر به ایتالیا و گردش در این مجموعه را داشته باشید.

امکانات و سالن های گالری | یوروپ تورز

جوایز و سابقه گالری هنر معاصر رم

این گالری با توجه به قدمت خاص و گنجینه فوق العاده اش، در طول این سالها توانسته جوایز زیادی را کسب کند. مهم ترین جایزه این گالری، جایزه انستیتوی سلطنتی معماران بریتانیا در سال 2010 بود

جایزه انستیتوی سلطنتی معماران بریتانیا به دلیل معماری خاص، بنای باشکوه و البته طراحی داخلی خاص گالری به ایتالیا اهدا شد. در میان تمام جاذبه های رم، این گالری هنرهای معاصر اسا که با کاربرد خطوط، دیوارهای بتنی قوس‌ دار، پله های ‌‌معلق سیاه و البته سقفی باشکوه توانسته این جایزه معتبر را برنده شود. خوب است در انتها بدانید که این مجموعه دارای سقفی فوق العاده با طراحی خاص است که حتی امکان ورود و تابش نور را فراهم کرده و این مهم به فضای نمایشگاهی و گالری ظاهری طبیعی داده است.

دیوار های گالری هنر های معاصر

در انتها به عنوان آخرین نکات از ویژگی ها و معماری خاص مجموعه باید به دیوارهای گالری اشاره کرد. جالب است بدانید که حدید در زمان طراحی این فضا اعتقاد داشت که آثار هنری تنها شی‌ء محسوب نمی شوند، در نتیجه باید در فضایی کاملا خاص، متفاوت و منحصر بفرد به نمایش گذاشته شوند. در نتیجه وی توانست فضایی خاص را طراحی کند که در عین حال آخرین متد های امنیتی روز از این گنجینه گران قیمت و با ارزش محافظت کند.

دیوارهای این گالری با تداعی فرم هایی سیال و پیچ در پیچ، ارائه پیچیدگی و تنوع در تمامی طبقات گالری و البته امکان تابش نور خورشید به قسمت های مختلف محیطی را پدید آورده که گردشگران، هنردوستان و معماران را به چشم اندازهای غافلگیرانه دعوت می کند.

دیوارهای گالری به عنوان آخرین نکته خاص این فضا از دو اصل معماری در ساخت تبعیت کرده است. به عنوان نکته اول تمامی دیوارهای بتنی به سالن های نمایشگاه محدود شده و توانسته در هم آمیختگی حجم را تعیین کند. حدید در این گالری از دیوارهای موازی هم استفاده کرده است. فضای داخلی گالری به دیوارهای موازی رسیده که همگی با حرکت طولی ساختمان هماهنگ هستند.

دومین ویژگی همانطور هم که پیشتر گفته شد توجه به سقف برای بازتاب نور طبیعی به مجموعه است. سیستم گالری هنرهای معاصر و مدرن به لحاظ فنی و ساختار تکنولوژیک با استاندارد های روز مطابق است. در بنای سقف گالری، شفافیت نما، نورپردازی، فناوری کنترل دما و رطوبت موجود در هوا همگی با هم ترکیب شده است.

هزینه ورودی گالری هنر های مدرن و معاصر

در صورتی که به تماشای این مجموعه و گنجینه گران قیمتش علاقمند شدید، می توانید در سفر به ایتالیا حتما از این گالری بازدید کنید. سالانه گردشگران زیادی برای تماشای آثار خارق العاده و گران بهای گالری به رم می روند. هزینه ورودی این مجموعه 12 یورو است ولی اگر بخواهید علاوه بر گالری، از نمایشگاه ها، ایونت ها، ورکشاپ ها و دیگر کنفرانس ها استفاده کنید، باید به صورت جداگانه هزینه آن را بپردازید.

برای این مهم بهتر است حتما وبسایت مجموعه را چک کنید تا در جریان آخرین برنامه های در حال برگزاری گالری قرار بگیرید. بر همین اساس می توانید از طریق وبسایت حتی برای حضور در کنفرانس ها، نمایشگاه ها، کورس های آموزشی، آزمایشگاه های هنری و دیگر کارگاه ها ثبت نام کنید.

گالری هنرهای معاصر تنها در روزهای تعطیل رسمی تقویم کشور، تعطیل است و برای دیگر روزهای سال شما می توانید آخرین تغییرات در ساعات بازدید را از وبسایت چک کرده و از تمامی امکانات و برنامه های گالری استفاده کنید.

هزینه ورودی گالری هنر های مدرن و معاصر | یوروپ تورز

انتهای سفر مجازی گالری هنر معاصر رم

در انتهای سفر مجازی به گالری ملی هنر مدرن و معاصر شهر رم امیدواریم توانسته باشیم، اطلاعات مفید و البته راهنمایی جامعی را درباره معرفی مجموعه ارائه داده باشیم تا شما به خوبی با آن آشنا شوید. در صورتی که شیفته هنر و فرهنگ هستید، زمان پیشنهادی ما برای شما نصف روز است. در غیر این صورت بین دو تا سه ساعت برای گشت و گذار در گالری زمان نیاز خواهید داشت.

گالری هنر های مدرن و معاصر گنجینه ای فاخر و ارزشمند دارد که در کل اروپا بی نظیر است. در نتیجه شانس تماشای این آثار هنری فاخر را از دست نداده و حتما از آن لذت ببرید. امیدواریم از زیبایی های رم خاطره های خوبی داشته باشید!


سوالات متداول گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم در چه سالی تاسیس شد؟

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم که به موزه ماکسی معروف است و در ایتالیایی نیز به آن گالری ملی دِ آرته مودرنا می گویند، در سال 1883 تاسیس شد.

در این مکان چه چیزهایی به نمایش عموم گذاشته شده است؟

گالری ملی هنر مدرن و معاصر رم  گنجینه ای از هنرهای نو و معاصر را به نمایش گذاشته است. در این گالری شما می توانید آثار، نقاشی ها، مجسمه ها و تمام تابلوهای هنرمندان معاصر را ببینید و در ایونت های مختلف نیز شرکت کنید.

هزینه ورودی این گالری ملی چقدر میباشد؟

هزینه ورودی این مجموعه 12 یورو است ولی اگر بخواهید علاوه بر گالری، از نمایشگاه ها، ایونت ها، ورکشاپ ها و دیگر کنفرانس ها استفاده کنید، باید به صورت جداگانه هزینه آن را بپردازید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!