کلیسای سانتا ماریا نوولا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کلیسای سانتا ماریا نوولا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کلیسای سانتا ماریا نوولا، یک نام آشنا برای تمامی کسانی است که علاقمند به هنر معماری هستند. در واقع اگر قصد دارید که از ایتالیا بازدید کنید، این کلیسا یکی …

کلیسای سانتا ماریا نوولا (Basilica of Santa Maria Novella) یک نام آشنا برای تمامی کسانی است که علاقمند به هنر معماری هستند. در واقع اگر قصد دارید که از ایتالیا بازدید کنید، این کلیسا یکی از بهترین گزینه‌ها در میان مراکز گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود و شما قادر هستید از آن بازدید داشته باشید. سبک معماری گوتیک و رنسانس و در عین حال تلفیق این دو سبک را می‌توان از مهم‌ترین ویژگی‌های باسیلیکای سنت ماریا نوولا به شمار آورد.

ما در این متن با شما همراه هستیم تا در خصوص این کلیسای تاریخی فلورانس ایتالیا با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

کلیسای سانتا ماریا نوولا | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

کلیسای سانتا ماریا نوولا در طول تاریخ

اکنون، زمانی که قصد بازدید از این کلیسا را دارید، محل قرارگیری کلیسا روبروی ایستگاه قطار فلورانس واقع شده است. شاید همین امر سبب شود که اگر از پایتخت با قطار به فلورانس بروید، کلیسا و سبک تاریخی آن برای شما جذاب باشد. جالب است بدانید که کلیسای سانتا ماریا نوولا در سده چهاردهم پس از میلاد مسیح برای اولین بار بازگشایی شد.

روایتگر تاریخ ایتالیا و سبک معماری این کشور می‌باشد و بازدید آن در نوع خود یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری در کشور ایتالیا به شمار خواهد رفت. این باسیلیکا از ابتدا متعلق به کلیسای کاتولیک بوده و برای قرن‌ها مردم شهر فلورانس برای عبادت به این محل مراجعه می‌کرده‌اند.

از دیرباز، مردمی که اهل فرقه دومینیکن بوده‌اند، این کلیسا را تصاحب کرده و ادعیه این کلیسا بر اساس قوانین این فرقه مسیحی برگزار می‌شود. شاید برای شما جذاب باشد که چرا بازدید از این کلیسا تا این حد توصیه می‌شود. این مسئله‌ای است که در ادامه بیشتر در خصوص آن با شما صحبت خواهیم داشت.

چرا بازدید از کلیسای سانتا ماریا نوولا برای مردم جذاب است؟

رعایت تمامی اصول و قواعد ساخت در سازه کلیسا به سبک معماری ایتالیایی به طور کامل رعایت شده است. شاید زمانی که از شهر فلورانس بازدید می‌کنید، این کلیسا از سوی بسیاری از افراد توصیه نشود ولی ما در این قسمت با شما همراه هستیم تا در مورد دلایلی که باید حتما نسبت به بازدید از این کلیسا در تور ایتالیا اقدام کنید، صحبت‌هایی را با شما در میان بگذاریم.

در نگاه اول، متوجه می‌شوید که در نمای سازه از فلز استفاده شده است. همین مسئله باعث می‌شود تا این کلیسا برای شما بسیار جالب توجه واقع شود. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که این کلیسا تماما بر اساس اصول و قواعد گوتیک ساخته شده است.

چرا بازدید از کلیسای سانتا ماریا نوولا برای مردم جذاب است؟ | یوروپ تورز

به دلیل کمبود سازه‌های سبک گوتیک، بازدید از این کلیسا می‌تواند بسیار خوشایند به شمار رود. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که این کلیسا با توجه به قدمتی که دارد (شاید بتوان گفت که قدیمی‌ترین کلیسای فلورانس به شمار می‌رود) ارزش بازدید بسیار زیادی داشته و بسیاری از افراد را که علاقمند به بازدید از مراکز تاریخی دارند را به خود جذب کرده است. در ادامه توضیحات بیشتری را در خصوص این کلیسا در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سانتا ماریا نوولا توسط چه کسی ساخته شده است؟

بنای مربوط به این کلیسا از سوی شخصی به نام دومینیکن فریارز ساخته شده است. این بنا در خلال سال‌های 1279 تا 1357 میلادی ساخته شده است و جالب است بدانید که این کلیسا برای اولین بار در کنار کلیسای تاریخی فلورانس ایتالیا ساخته می‌شود که البته بنایی مربوط به قرن هفتم و هشتم میلادی است. در ادامه با شما همراه هستیم تا بیشتر در خصوص فضای داخلی کلیسا با شما اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم.

با فضای داخلی کلیسای سانتا ماریا نوولا بیشتر آشنا شوید

پنجره‌هایی که در کلیسای سانتا ماریا نوولا مورد استفاده بوده است، مربوط به قرن 15 میلادی می‌باشد. همچنین درون کلیسا، صلیب T شکل در اوایل دهه 2000 میلادی نصب شده است.فضای داخلی کلیسا، تداعی‌کننده ایتالیا در قرون گذشته بوده و بسیاری از وسایل مورد استفاده درون این کلیسا مربوط به قرون گذشته می‌باشد. همین امر باعث شده است تا بسیاری از افراد به این کلیسا جذب شده و برای بازدید از ایتالیا این کلیسا را در برنامه بازدید خود قرار دهند. در نظر داشته باشید که شخص بووناروتی (نقاش برجسته ایتالیایی) شخصا نقاشی‌های درون کلیسای سانتا ماریا نوولا را انجام داده است.

با فضای داخلی کلیسای سانتا ماریا نوولا بیشتر آشنا شوید | یوروپ تورز

داروخانه کلیسا

از نکات برجسته‌ای که در خصوص کلیسای سانتا ماریا نوولا قابل بیان است می‌توان به وجود داروخانه اشاره کرد. البته داروخانه و کارگاه تولید عطر از مهم‌ترین بناهای غیر مذهبی درون این کلیسا به شمار می‌روند که در گذشته محلی برای تامین نیازهای دارویی مردم بوده‌اند. با توجه به همین مسئله می‌توان پی برد که در قرون گذشته، این کلیسا بسیار مورد توجه قرار گرفته است و می‌توان گفت که کلیسای سانتا ماریا نوولا، در قرون پیش، مهم‌ترین بنای شهر بوده است.

سخن آخر

کلیسای سانتا ماریا نوولا به عنوان یکی از مراکز گردشگری در فلورانس ایتالیا قطعا ارزش بازدید بسیار زیادی را دارد. این بنای گوتیک با وجود طراحی بسیار زیبا با نمای فلزی که در قرن‌های متمادی به صورت یکنواخت باقی مانده است در کنار آثار هنری که درون آن استفاده شده است را می‌توان از مهم‌ترین ویژگی‌های این کلیسا دانست. باسیلیکای سنت ماریا نوولا تا به امروز توانسته است ساختار سنتی خود را حفظ کند و از این روی می‌توان گفت که یکی از جذاب‌ترین مراکز گردشگری در کشور ایتالیا و شهر فلورانس به شمار می‌رود.

استفاده از هنر معماری در کنار آثار فاخر نقاشی درون این کلیسا باعث شده است تا گردشگران بتوانند با بازدید از این اثر فاخر، به دل تاریخ کشور ایتالیا سفر کنند.


سوالات متداول کلیسای سانتا ماریا نوولا

کلیسای سانتا ماریا نوولا در کجا قرار دارد؟

محل قرارگیری کلیسا روبروی ایستگاه قطار فلورانس واقع شده است. شاید همین امر سبب شود که اگر از پایتخت با قطار به فلورانس بروید، کلیسا و سبک تاریخی آن برای شما جذاب باشد.

این کلیسا در چه سالی و توسط چه کسی ساخته شده است؟

بنای مربوط به این کلیسا از سوی شخصی به نام دومینیکن فریارز ساخته شده است. این بنا در خلال سال‌های 1279 تا 1357 میلادی ساخته شده است.

برخی از مشخصات داخلی این کلیسا چیست؟

پنجره‌هایی که در کلیسای سانتا ماریا نوولا مورد استفاده بوده است، مربوط به قرن 15 میلادی می‌باشد. همچنین درون کلیسا، صلیب T شکل در اوایل دهه 2000 میلادی نصب شده است.فضای داخلی کلیسا، تداعی‌کننده ایتالیا در قرون گذشته بوده و بسیاری از وسایل مورد استفاده درون این کلیسا مربوط به قرون گذشته می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!