کلیسای جامع سنت بارتولومیو از دیدنی های فرانکفورت

کلیسای جامع سنت بارتولومیو از دیدنی های فرانکفورت

کلیسای جامع سنت بارتولومیو، یک بنای مذهبی فرهنگی و تاریخی در شهر فرانکفورت آلمان است. این بنا از جاذبه‌های معروف آلمان است که معماری منحصر به فردی دارد و …

کلیسای جامع سنت بارتولومیو، یک بنای مذهبی فرهنگی و تاریخی در شهر فرانکفورت آلمان است. این بنا از جاذبه‌های معروف آلمان است که معماری منحصر به فردی دارد و قدمت آن به قرن ۱۳ تا ۱۵ میلادی باز می‌گردد. محراب‌ها، مجسمه‌ها و تندیس‌های مذهبی و نقاشی‌های بسیار زیبا، بخشی از جاذبه‌های این کلیسا می‌باشد که دیدن آن پیشنهاد می‌شود. در این مقاله به طور کامل به معرفی کلیسای جامع سنت بارتولومیو می‌پردازیم و تمام اطلاعاتی که قبل از رفتن به این کلیسا نیاز دارید را بیان می‌کنیم.

کلیسای جامع سنت بارتولومیو | یوروپ تورز

آشنایی با کلیسای جامع سنت بارتولومیو

از آنجایی که شهر فرانکفورت یکی از شهر‌های قدیمی و شاهنشاهی در زمان‌های گذشته در کشور آلمان بوده است، می‌توان در این شهر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مختلفی را مشاهده نمود. یکی از این جاذبه‌های فرانکفورت، کلیسای جامع سنت بارتولومیو است که به کلیسای جامع فرانکفورت هم معروف می‌باشد.

در رابطه با اطلاعات کلی در مورد این کلیسا باید گفت کلیسای سنت بارتولومیو در قرن‌های ۱۳ تا ۱۵ میلادی ساخته شده است که در حدود ۹۵ متر ارتفاع دارد. این کلیسا یکی از جاذبه‌های دیدنی فرانکفورت است که می‌توانید آن را در میان آسمان خراش‌های فرانکفورت مشاهده نمود.   در گذشته این کلیسا و چند کلیسای دیگر که تعدادشان انگشت شمار است، محلی برای مراسم تاجگذاری برای امپراتوری روم بودند. در ادامه می‌خواهیم به تاریخچه این کلیسا و پیدایش آن بپردازیم.

تاریخچه کلیسای جامع سنت بارتولومیو

کلیسای جامع فرانکفورت یک کلیسای دانشکده امپراتوری بود، که به زبان آلمانی Dom شناخته می‌شد و بنابراین به صورت سنتی به عنوان کلیسای جامع به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود. کلیسای جامع سنت بارتولومیو، کلیسای اصلی فرانکفورت است و در قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی بر اساس کلیسای اولیه از زمان مروینگین ساخته شده است.  

از سال ۱۳۵۶ به بعد امپراتوران روم مقدس در این کلیسای دانشگاهی به عنوان پادشاهان در آلمان انتخاب شدند و از ۱۵۶۲ تا ۱۷۹۲، امپراتوران منتخب در اینجا به تاجگذاری رسیدند.

انتخابات امپراتوری در Wahlkapelle برگزار می‌شد. در واقع این محل در  تاریخچه کلیسای سنت بارتولومیو به عنوان محلی برای انتخابات امپراتوران آن زمان برای آلمان شناخته می‌شد.  در قسمت جنوبی که برای جایگاه کر کلیسا می‌باشد، مکانی برای افرادی است که پادشاه در آنجا انتخاب می‌شد و تاجگذاری امپراتوران منتخب به عنوان پادشاهان در آلمان در آنجا صورت می‌گرفت.

در دوره Mediatisation آلمان، شهر فرانکفورت سرانجام کلیسا‌های کاتولیک باقیمانده و موقوفه‌های آن‌ها را برای به دست آوردن دارایی، سکولاریزه و تصرف کرد، اما استفاده از ساختمان‌های کلیسا را ​​به مجالس موجود کاتولیک واگذار کرد. بنابراین سنت بارتولومیو به کلیسا‌های خیریه شهر تبدیل شد، که متعلق به این شهر بود و از آن نگهداری می‌شود اما در مجامع کاتولیک یا لوتری استفاده می‌شود.

دانستنی هایی در مورد کلیسای جامع سنت بارتولومیو

سنت بارتولومیو به ویژه در قرن ۱۹ به عنوان سمبل وحدت ملی در آلمان دیده می‌شد. اگرچه هرگز کرسی اسقف نبوده است، اما بزرگترین کلیسای فرانکفورت بوده و نقش آن در سیاست امپراتوری از جمله تاجگذاری امپراتوری‌های قرون وسطای آلمان، این کلیسا را ​​به یکی از مهمترین ساختمان‌های تاریخ امپریال تبدیل کرده است.

در سال ۱۸۶۷، سنت بارتولومیوس با آتش سوزی از بین رفت و به سبک فعلی خود بازسازی شد. در طول جنگ جهانی دوم یعنی بین اکتبر ۱۹۴۳ و مارس ۱۹۴۴، شهر قدیمی فرانکفورت، بزرگترین شهر قدیمی گوتیک در اروپای مرکزی، با شش بمباران نیرو‌های هوایی متفقین ویران شد.

بیشترین تلفات در حمله نیروی هوایی سلطنتی در ۲۲ مارس ۱۹۴۴ رخ داد، هنگامی که بیش از ۱۰۰۰ ساختمان از شهر قدیمی که اکثر آن‌ها خانه‌های نیمه سنگین بودند، نابود شدند که در این حادثه سنت بارتولومیو آسیب جدی دید. فضای داخلی کاملاً سوخته بود این ساختمان در دهه ۵۰ بازسازی شد.

جاذبه های دیدنی درون کلیسای جامع سنت بارتولومیو

همانطور که گفتیم، این کلیسا در قرن ۱۳ تا ۱۵ میلادی بنا شده است که در ساخت آن، از ماسه سنگ قرمز و به سبک معماری گوتیک استفاده شده است. از  جاذبه‌های کلیسای جامع سنت بارتولومیو باید اشاره کرد به مجسمه باشکوهی از حضرت مسیح که قدمت این مجسمه به سال ۱۵۰۹ میلادی برمی گردد و فردی به نام هانس بکوفن آن را ساخته است.

محراب‌های متعددی نیز در کلیسا جای گرفته است که در قسمت‌های مختلف کلیسا وجود دارد و شما می‌توانید با گشت و‌گذار در این کلیسا، آن‌ها را مشاهده نمایید. حتماً در گشت و‌گذار خود در کلیسا از نمازخانه انتخابات دیدن کنید تا محلی که ۱۶ امپراتور آلمان در آنجا برگزیده شدند را ببینید. نقاشی‌های زیبا و حیرت‌انگیز از دیگر جاذبه‌های این کلیسا است که نقوش فوق‌العاده‌ی آن، می‌تواند شما را مسحور خودش کند.   

جاذبه های دیدنی درون کلیسای جامع سنت بارتولومیو | قسمت دوم

در ادامه معرفی کلیسای سنت بارتولومیو باید اشاره کرد که معماری این کلیسا از بیرون ظاهر خوفناکی دارد که رنگ قرمز آن بر جذابیت ظاهر این کلیسا افزوده است. همچنین در کنار مجسمه حضرت مسیح، مجسمه مریم مقدس نیز ساخته شده است که به مجسمه خفته معروف است و در سال ۱۴۳۴ بنا شده است.

در کنار این مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیبا که درون کلیسا وجود دارد، حکاکی‌هایی هم وجود دارند که مربوط به قرن ۶ میلادی می‌شوند. معمولاً عکس‌های کمی از داخل کلیسا وجود دارد که علت آن را می‌توان حفظ حرمت این کلیسا از جانب مسیحیان دانست.

این کلیسا در حدود ۳۲۸ پله دارد که با بالا رفتن از آن می‌توانید منظره خاصی از شهر فرانکفورت را مشاهده نمایید. موزه کلیسای فرانکفورت به عنوان آخرین قسمتی است که می‌توانید در آن‌اشیاء تاریخی مربوط به کلیسا را بیابید. البته این موزه دوشنبه‌ها تعطیل است و جالب است بدانید که روز شنبه آخر هر ماه بازدید از آن رایگان می‌باشد. برای دیدن این موزه به وب سایت آن مراجعه کنید.

چگونه به کلیسای جامع سنت بارتولومیو برویم؟

برای رفتن به کلیسای فرانکفورت، می‌توان به سه مسیر اشاره نمود که این سه مسیر از فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت شروع شده و به کلیسای جامع سنت بارتولومیو ختم می‌شود. این سه مسیر عبارتند از:

چگونه به کلیسای جامع سنت بارتولومیو برویم؟ | یوروپ تورز

استفاده از قطار شهری:

شما می‌توانید پس از پرواز مستقیم به فرانکفورت، با توجه به اینکه این شهر از داشتن یک فرودگاه بین‌المللی بهره‌مند است، در فرودگاه فرانکفورت از قطار شهری استفاده کنید. در این صورت در‌ایستگاه Frankfurt(M) Flughafen سوار شده و سپس در‌ایستگاه Frankfurt(M)Konstablerwache پیاده شوید. سپس شما یک مسیر پیاده روی در پیش دارید که باید پس از رسیدن به‌ایستگاه مدنظر، به خیابان Fahrgasse و با گذشتن از این خیابان به خیابان Braubaohstrabe وارد شده و وارد خیابان Domstrabe شوید. در این صورت شما می‌توانید این کلیسا را مشاهده کنید. زمان این مسیر ۲۶ دقیقه و حداکثر هزینه‌ای که مصرف می‌شود، ۶ دلار خواهد بود.

استفاده از اتوبوس:

در فرودگاه فرانکفورت، به‌ایستگاه اتوبوس Frankfurt Airport T۱ مراجعه نموده و در Frankfurt am Main Südbahnhof پیاده شوید. سپس باید یک مسیر ۱. ۵ کیلومتری را پیاده روی کنید. پس از رسیدن به‌ایستگاه، به خیابان Bruckenstrabe رفته و تا انتها این خیابان را دنبال کنید تا به پل قدیمی فرانکفورت که بر روی رود راین قرار گرفته برسید. سپس به سمت غرب و در خیابان Mainkai وارد شده و اولین خیابان با نام Zum Pfarrtum  را دنبال کنید تا به این مکان برسید. این مسیر ۵۰ دقیقه طول کشیده و هزینه‌ای بیشتر از استفاده از قطار شهری دارد.

استفاده از تاکسی:

در این صورت شما سوار تاکسی‌های فرودگاهی شده و مستقیماً به کلیسای جامع سنت بارتولومیو می‌روید. این مسیر معمولاً ۱۱ دقیقه طول کشیده و هزینه‌ی آن حداکثر ۴۰ دلار خواهد بود.

اطلاعات تماس کلیسای جامع سنت بارتولومیو

از جمله اطلاعاتی که در سفر به این کلیسا ممکن است برای شما ضروری باشد، می توان اشاره کرد به:

  • آدرس کلیسای جامع سنت بارتولومیو
    • Domplatz 1, 60311 Frankfurt am Main
  • ​زمانبندی کاری کلیسای جامع سنت بارتولومیو:
    • ​در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 12 ظهر و از ساعت 13:15 تا 20 بعدازظهر 
    • در روز جمعه فقط از ساعت 13:15 تا 20 بعدازظهر

دیگر جاذبه های فرانکفورت در کنار کلیسای جامع

از دیگر جاذبه هایی که در کنار بازدید از کلیسای جامع سنت بارتولومیو پیشنهاد به دیدن آنها می شود، می توان اشاره نمود به:

  • موزه معماری آلمان
  • خانه کهن اپرا
  • باغ وحش فرانکفورت
  • میدان رومبرگ
  • موزه زوفر
  • موزه اشتدل
  • برج ایشنهایمر
  • بازار کلاین مارکت

جمع بندی در مورد کلیسای سنت بارتولومیو

در نهایت باید گفت کلیسای جامع سنت بارتولومیو یک کلیسای گوتیک کاتولیک رومی است که در مرکز فرانکفورت آلمان واقع شده است. این کلیسا بزرگترین بنای مذهبی در شهر و یک کلیسای دانشگاهی سابق است.

علی رغم نام رایج انگلیسی آن، هرگز یک کلیسای جامع واقعی نبوده است (کلیسای مقدس) اما به نام کایزرود (یک کلیسای بزرگ امپرئالیستی یا کلیسای جامع امپراتوری) به دلیل اهمیت آن به عنوان انتخابات قدیم و کلیسای تاج‌گذاری امپراتوری مقدس روم به این نام شهرت دارد.  این کلیسا از زمان هنری چهارم به بعد محل انتخاب پادشاهان رومی بوده است که در بین سال‌های ۱۵۶۳ تا ۱۷۹۱ ده پادشاه در آنجا تاجگذاری نموده‌اند.

اگر به یک معماری منحصر به فرد از زمان‌های گذشته و تندیس‌ها و نقاشی‌های زیبا و مفهومی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید یکی از بهترین معماری‌های این کشور را مشاهده کنید، دیدن این کلیسا یکی از بهترین پیشنهاد‌ها برای شما خواهد بود.

آشنایی بیشتر با شهر فرانکفورت

فرانکفورت از شهر‌های بزرگ ایالت هسن در آلمان می‌باشد. آلمان در کل دارای ۱۶ ایالت می‌باشد که این ایالت ۵‌امین ایالت بزرگ آن است. اگر بخواهیم موقعیت فرانکفورت را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توان گفت امروزه فرانکفورت از ثروتمندترین مراکز اروپایی است که از لحاظ فرهنگ و ادبیات نیز حرفی برای گفتن دارد. فرانکفورت همچنین محل استقرار بانک مرکزی اروپا است که به عنوان مهمترین شهر اقتصادی در قاره اروپا نیز شناخته می‌شود.

فرانکفورت همچنین در زمینه حمل و نقل دریایی و هوایی از بزرگترین مناطق اروپایی به حساب می‌آید. اماکن و جاذبه‌های دیدنی فرانکفورت شامل بخش‌های مختلفی از قبیل خانه اپرا، سالن‌های تئاتر، مراکز خرید، پارک‌های متنوع و آسمان خراش‌ها و بنا‌های فرهنگی و تاریخی دیگری تشکیل شده است. در ادامه می‌خواهیم در مورد کلیسای جامع سنت بارتولومیو از دیدنی‌های فرانکفورت بپردازیم.

دانستنی هایی در مورد کلیسای جامع سنت بارتولومیو | یوروپ تورز

سوالات متداول کلیسای جامع سنت بارتولومیو

تاریخچه مختصر این کلیسا چیست؟

کلیسای جامع فرانکفورت یک کلیسای دانشکده امپراتوری بود، که به زبان آلمانی Dom شناخته می‌شد و بنابراین به صورت سنتی به عنوان کلیسای جامع به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود. کلیسای جامع سنت بارتولومیو، کلیسای اصلی فرانکفورت است و در قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی بر اساس کلیسای اولیه از زمان مروینگین ساخته شده است.  

کلیسای جامع سنت بارتولومیو آدرس کجاست؟

Domplatz 1, 60311 Frankfurt am Main

برخی از جاذبه های کلیسای جامع سنت بارتولومیو چیست؟

موزه معماری آلمان
خانه کهن اپرا
باغ وحش فرانکفورت
میدان رومبرگ
موزه زوفر
موزه اشتدل
برج ایشنهایمر
بازار کلاین مارکت

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!