کاخ آبی پیزا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کاخ آبی پیزا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کاخ آبی پیزا، یکی از جاذبه های گردشگری واقع در ایتالیا است. در حال حاضر بخشی از کاخ آبی پیزا به عنوان موزه فرهنگ و هنر استفاده می شود.

کاخ آبی پیزا در ساحل رودخانه آرنو واقع شده است. قدمت این بنای تاریخی به قرن یازدهم میلادی برمی گردد. اما طی قرن‌های شانزدهم و هفدهم میلادی بخش‌های جدیدی به آن اضافه شد. بسیاری از خانواده‌های مشهور و با نفوذ ایتالیا در طی دوران مختلف صاحب این کاخ باشکوه و تاریخی بوده‌اند. 

تغییرات کاخ آبی پیزا طی قرون مختلف

کاخ آبی پیزا (Blue Palace) در قرن نوزدهم بازسازی شد و یک شاخه ی‌دیگر به آن اضافه شد. طی این بازسازی بود که نمای کاخ به رنگ آبی نمادین فعلی  تغییر کرد. فضای داخلی کاخ دارای تزیینات و نقش و نگارهایی مربوط به قرن نوزدهم است. طبقه اول کاخ کاملا لوکس و مبله است که نشان از طراحی داخلی اشرافی قرن نوزدهم دارد. بخشی از کاخ آبی موزه ی‌فرهنگ و هنر پیزا را در خود جای داده است.

موزه پیزا دارای بیش از 300 اثر هنری است که از قرن 14 تا 20 را در بر می‌گیرد. این آثار به هنرمندان سرشناسی مانند Nino Pisano، Cecco di Pietro و Benozzo Gozzoli متعلق است. طی دوران مختلف پیزا تغییرات زیادی را به خود دیده است. آثار باستانی و هنری زیادی به آن اضافه شده است. اما ماندگاری و قدمت تاریخی این بنا هنوز از بین نرفته است. 

تاریخچه بنای تاریخی کاخ آبی

در اواخر قرون وسطی ساختمانی که اکنون با نام Palazzo Blu شناخته می‌شود، متعلق به یکی از مهم‌ترین مالکین پیزا به نام Dell’Agnellos بود که در دو خانه برج مانند نزدیک به هم زندگی می‌کردند. در سال 1356 میلادی تصمیم گرفتند که با یک پل این دو برج را به هم ملحق کنند. نتیجه این توسط منابع معاصر یک ساختمان شیک و زیبا شد. تا جایی که چارلز هشتم پادشاه فرانسه در سال 1494 زمانی که به پیزا آمد در این ساختمان اقامت کرد.

در دهه 1500 کاخ به خانواده های Sancasciani و سپس Del Testa رسید. بین سال‌های 1577 تا 1789 که به Bracci Cambinis فروخته شده بود تغییراتی را به خود دید. تغییرات نما و طراحی جزیی پنجره‌ها و بالکن از جمله این تغییرات بودند. Fondazione Pisa در اوایل قرن بیستم کاخ آبی پیزا را خریداری کرد و از آن به عنوان مکانی برای انتقال فرهنگ، هنر و تاریخ ایتالیا استفاده کرد.  

بخش‌ های مختلف کاخ آبی پیزا

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد خانه آبی پیزا مکانی مهم در تاریخ ایتالیا به حساب می‌آید. بنایی که نه تنها خودش جزء آثار تاریخی است، بلکه مجموعه ایی گسترده و وسیع از تاریخ هنری، فرهنگی و باستانی ایتالیا را در خود جای داده است. علاوه بر موزه فرهنگ و هنر که بخشی از کاخ آبی را تشکیل می‌دهد، بخشی از این بنا نیز به آثار باستانی و اطلاعات باستان‌شناسی ایتالیا تعلق گرفته است. آثار باستان‌شناسی مربوط به قبل تا قرون وسطی هستند.

با فاصله ایی نزدیک هتل کاخ پیزا نیز قرار گرفته است که میزبان توریست‌هایی است که تور ایتالیا را رزرو کرده‌اند و برای بازدید از کاخ آبی آمد‌اند. بسیاری از افرادی که قصد مطالعه درباره تاریخ علوم، هنر، فنون و باستان‌شناسی دارند ممئنا یکی از مقصدهای‌شان کاخ آبی پیزا است.

چرا توریست‌ ها کاخ پیزا را می‌پسندند؟ 

برای گردشگران کاخ آبی پیزا مجموعه ایی کامل از یک اقامتگاه تاریخی، گردشگری و توریستی است. کارکنان کاخ ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی مسلط هستند. بنابراین برقراری ارتباط بسیار راحت است. بخشی از کاخ که از آن به عنوان هتل استفاده می‌شود دارای اتاق‌های مجهز و تمیزی است که گردشگران می‌توانند در آنجا اقامت داشته باشند. امکان رزرو آنلاین اتاق وجود دارد و توریست‌هایی که قصد بازدید از کاخ را دارند می‌توانند برای راحتی رفت و آمد از قبل اتاقی را در آنجا رزرو کنند.

بازدید از کاخ چیزا برای توریست‌ها خلاصه ایی از جمع آوری اطلاعاتی درباره ی‌فرهنگ و تاریخ ایتالیا است. دورانی که می‌توان از آن به عنوان عصر پیشرفت و دوره ی‌شکوفایی ایتالیا در عرصه ی‌فرهنگ و هنر یاد کرد.

آثار مردم‌ شناسی در موزه ی‌ کاخ آبی

تاریخ کهن ایتالیا باعث شده تا بسیاری از مردم درباره ی‌مردم‌شناسی و قدمت دیرینه ی‌ایتالیا کنجکاو شوند. در پیزا قسمتی از موزه با عنوان مردم‌شناسی و رسم و رسوم وجود دارد. در این قسمت عکس، اشکال، ابزار، مجسمه‌ها و نقش و نگارهایی درباره ی‌زندگی مرسوم مردم ایتالیا در دوران قرون وسطی وجود دارد. این تصاویر و نمادها از طریق داستان‌های زندگی مردم در مزرعه، معدن، تئاتر‌های عامیانه و و روابط مردم محلی منتقل شده و کشیده شده‌اند. برخی دیگر نیز مربوط به دوران جنگ، فقر، بیماری، آزار و اذیت نژاد پرستانه و مبارزه برای آزادی هستند.

معمولا طرز زندگی مردم و آداب و رسوم نشان دهنده بخش بزرگی از تاریخ یک کشور است. به همین دلیل کاخ آبی پیزا یکی از بزرگ‌ترین منابع برای جمع آوری اطلاعات درباره‌ی‌ ایتالیا و مردم است. 

مزایای کاخ آبی برای توریستها

برج پیزا یا همان کاخ آبی پیزا به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای توریست‌ها ی‌ایتالیا است. به همین دلیل امکانات ویژه و پیشرفته ایی در نزدیکی کاخ فراهم کرده‌اند.

  • شاتل دو طرفه به فرودگاه برای مسافران و توریستها
  • هتل شیک و مجهز
  • ساعات بازدید و ورود و خروج دقیق
  • امنیت بالا
  • اینترنت رایگان
  • رستوران‌های مختلف با غذاهای متنوع
  • خدمات ترانسفر فرودگاهی
  • مجهز به وسایلی با آخرین تکنولوژی
  • دارای وسایل حمل و نقل مختلف
  • مسیر زیبا و به دور از شلوغی شهر
  • نزدیک بودن به ساحل و کنار دریا
  • امکان اقامت چند روزه در هتل پیزا

اگر بخواهیم اطلاعات کلی ایی را درباره کاخ آبی پیزا ارائه دهیم باید بگوییم که این کاخ هم مکانی مناسب برای اقامت توریست‌ها است و هم بنایی تاریخی برای بازدید از موزهای مختلف و آثار بی‌شمار تاریخی ایتالیا برای گردشگران است.


سوالات متداول کاخ آبی پیزا

در چه زمانی نمای این کاخ به رنگ آبی تغییر پیدا کرد؟

کاخ آبی پیزا در قرن نوزدهم بازسازی شد و یک شاخه ی‌دیگر به آن اضافه شد. طی این بازسازی بود که نمای کاخ به رنگ آبی نمادین فعلی  تغییر کرد.

این کاخ به چه فردی تعلق داشت؟

در اواخر قرون وسطی ساختمانی که اکنون با نام Palazzo Blu شناخته می‌شود، متعلق به یکی از مهم‌ترین مالکین پیزا به نام Dell’Agnellos بود که در دو خانه برج مانند نزدیک به هم زندگی می‌کردند.

بازدید از این کاخ چه مزایایی دارد؟

اگر بخواهیم اطلاعات کلی ایی را درباره کاخ آبی پیزا ارائه دهیم باید بگوییم که این کاخ هم مکانی مناسب برای اقامت توریست‌ها است و هم بنایی تاریخی برای بازدید از موزهای مختلف و آثار بی‌شمار تاریخی ایتالیا برای گردشگران است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!