آشنایی با پل عشق آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

آشنایی با پل عشق آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

یکی از مشهورترین و معروف ترین جاذبه هایی که در کشور هلند وجود دارد و در شهر آمستردام است، پل عشق آمستردام ( Staalmeestersbrug) است. این پل نه تنها در هلند بلکه در کل جهان شناخته شده است و کسانی که به هلند و آمستردام سفر می کنند بازدید از این پل را در دستور کار خود قرار می دهند. با توجه اهمیتی که از لحاظ گردشگری دارد در این مقاله قصد داریم که به معرفی پل عشق آمستردام بپردازیم.

پل عشق آمستردام

بر اساس افسانه هایی که در هلند وجود دارد و هم اکنون نیز به شهرت جهانی رسیده است. این پل سبب دوام عشق می شود. این پل از زیباترین پل های کشور هلند به حساب می آید. آمستردام که پایتخت کشور هلند است سالانه گردشگران زیادی را از کشورهای مختلف پذیرا است لذا یکی از مهمترین مکان هایی که گردشگران از آن معمولا بازدید می کنند، پل عشاق آمستردام است. در برخی از موارد زوجین تصمیم می گیرند حتی مراسم عروسی خود را روی این پل برگزار کنند که این نشانگر اهمیت و محبوبیت پل عشق آمستردام است.

پل عشق آمستردام

موقعیت پل عشق آمستردام

پل عشق آمستردام در بخش مرکزی این شهر زیبا واقع شده است، لذا دسترسی به آن آسان می باشد. برای دسترسی دقیق به این پل به این آدرس مراجعه کنید: Magere Brug, 1017 AK Amsterdam, Netherlands

موقعیت پل عشق آمستردام

پل محبوب زوج های جوان

دو پل در سطح دنیا وجود دارد که برای زوج های جوان بسیار محبوب است . یکی از این پل ها در پاریس واقع شده است و به پل عشاق معروف است. پس از آن مشهورترین پل برای عشاق، پل عشق آمستردام است. زوج های جوانی که به دنبال تجربه جدید و البته خاطرات ماندگار هستند در سفر به هلند و شهر آمستردام اولویت خود را بازدید از این پل قرار می دهند.

عمده شهرت پل عشق شهر آمستردام به دو دلیل است. اولین دلیل داشتن منظره ی چشم نوازی است که از کلیسانی زودرکرک وجود دارد و دومین دلیل نیز قفل های های متعددی که در این پل وجود دارد که به مانند پل پاریس توجه بسیاری از گردشگران و زوج های جوان را به خود جلب می کند.

تاریخچه پل عشق در آمستردام

آگاهی از تاریخچه پل عشق آمستردام می تواند بر جذابیت این پل بیافزاید و دلیل محبوب بودن پل عشق شهر آمستردام را بیشتر بازگو کند. شروع ساخت پل عشق هلند به دهه 1920 میلادی باز می گردد. بر اساس گفته ها دو خواهری بودند که هر کدام از آنها در دو طرف رودخانه آمستل زندگی می کردند و نبود پل دسترسی آنها به یکدیگر را سخت تر کرده بود.

به همین دلیل این دو خواهر تصمیم می گیرند که برای دسترسی آسانتر به همدیگر این پل را بر روی رودخانه آمستل بنا کنند. در ابتدا که پل توسط این دو خواهر ساخته شد بسیار پهنای کمی داشت به طوری که امکان حرکت و عبور همزمان دو نفر در کنار هم وجود نداشت اما بعدها این پول نوسازی شد و بر پهنا و مقاومت آن افزوده شد تا دسترسی دو سوی رودخانه به آسانی برای عموم مردم صورت پذیرد.

پل محبوب زوج های جوان

فلسفه قفل‌ های موجود در پل عشق آمستردام

بر روی پل عشق آمستردام بیش از هر چیزی قفل های نصب شده خودنمایی می کند. در صورتی که به آمستردام سفر کنید حتما این قفل ها را بر روی این پل مشاهده خواهید کرد. چنین وضعیتی در پل عشاق پاریس نیز وجود دارد که مملو از قفل است.

قفل های رنگارنگ و مختلف منظره جالبی را به پل عشق آمستردام بخشیده است و توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند و برای گرفتن عکس یادگاری و ثبت در خاطرات با قفل های روی پل اقدام می کنند.

اما شاید سوال مهم این باشد که بستن قفل ها بر روی پل عشق شهر آمستردام چه فلسفه ای را دارد؟ گفته می شود که قفل ها به عنوان نمادی از عشق محسوب می شوند به همین دلیل زوج هایی که بر روی پل عشق آمستردام حاضر می شوند اقدام به بستن قفل بر روی قسمت های خاصی از پل می کنند و سپس کلید قفل را به داخل رودخانه آمستل می اندازند و اعتقاد دارند که این اقدام بیانگر عهد و پیمان بین آنها است که برای همیشه در عشق خود وفادار خواهند ماند.

فلسفه قفل‌ های موجود در پل عشق آمستردام

برداشتن قفل‌های روی پل

وجود قفل های فراوان و متعدد بر روی پل عشق آمستردام هر چند منظره جالبی را به پل داده بود اما نارضایتی مسئولان شهری آمستردام را به دنبال داشت. بر همین اساس نیز تصمیم بر این شد که جهت از بین بردن این قفل ها اقدام شود. مسئولان آمستردام بر این اعتقاد بودند که قفل های متعددی که بر روی پل نصب می شود، جلوه زیبایی را به شهر نمی دهد و همچنین موجب می شود که به محیط اطراف صدمه وارد شود.

همچنین برخی نیز اعتقاد داشتند وجود قفل های متعدد و سنگینی حاصل از آنها موجب می شود که پل آسیب جدی ببیند بر این اساس در سال 2012 با تصمیم مسئولان شهر، تمامی قفل های این پل از بین برده شدند.

 برداشتن قفل های روی پل عشق، پایانی برای این کار نبود چرا که پس از برداشتن قفل ها مجددا بسیاری از گردشگران که به بازدید از این پل می رفتند برای نشان دادن عشق و تعهد خود قفل هایی را بر روی پل نصب کردند که مجددا توسط مسئولان شهری برای برداشته شدن قفل ها اقدام شد.

در صورتی که به آمستردام سفر کردید و بازدیدی از این پل داشتید و دوباره اثری از قفل های متعدد دیدید نباید تعجب کنید و البته بهتر است که بر روی پل قفلی نصب نکنید چرا که یک پل تاریخی ممکن است که به تدریج در معرض خطر قرار بگیرد و علاوه بر این انداختن کلیدهای متعدد به داخل رودخانه چیز جز آلودگی محیط زیست به همراه نخواهد داشت.

برداشتن قفل‌های روی پل

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!