پل شیطان سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

پل شیطان سوئیس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

پل شیطان سوئیس، یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب می‌آید به دلیل این که پل شیطان سوئیس با افسانه‌هایی آمیخته شده است علاوه بر قدمت تاریخی، جذابیت …

پل شیطان سوئیس یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب می‌آید به دلیل این که پل شیطان سوئیس با افسانه‌هایی آمیخته شده است علاوه بر قدمت تاریخی، جذابیت فرهنگی نیز دارد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با پل شیطان سوئیس بپردازیم در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

پل شیطان سوئیس | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

پل شیطان سوئیس

این پل در منطقه‌ای قرار گرفته شده است که مناظر چشم نوازی به لحاظ طبیعی دارد. پل شیطان بر روی رودخانه ریوس و تنگه شلونن ساخته شده است و بر اساس افسانه‌های مردم سوئیس ساخت آن توسط شیطان صورت گرفته است. پلی که امروزه وجود دارد در سال 1600 میلادی و توسط ماسون‌ها بنا شده است. افسانه‌هایی که در این مورد وجود دارد این است که شیطان در بنای این پل سنگتراشان را یاری کرده است.

افسانه پل شیطان سوئیس

جدای از پیشینه تاریخی که پل شیطان دارد و امروزه چشم‌انداز زیبایی ایجاده کرده است افسانه‌ای که در مورد پل شیطان سوئیس وجود دارد نیز جالب توجه است و شاید به همین دلیل بسیاری از مردم و گردشگران را راغب کند تا از این پل بازدید داشته باشند.

مردمی که در این ناحیه زندگی می‌کنند به طور معمول راز بنا شدن پل را به مسافران و افراد غیر بومی این طور بازگو می‌کنند که احداث پل بر روی رودخانه ریوس به قدری سخت بوده است که روزی، چوپانی که همواره رفت و آمد داشته است آرزو می‌کند که کاش شیطان آنها را یاری می‌کردند تا بتوانند در این منطقه پلی احداث کنند تا رفت و آمد آسانی داشته باشند در این لحظه شیطان ظاهر شده و شرطی برای ساخت پل می‌گذارد. بر این اساس شیطان اعلان می‌کند که پل را خواهد ساخت اما بدین شرط که روح اولین شخص عبور‌کننده از پل را تسخیر کند.

پس از این که پل ساخته شد و به انتها رسید محلی‌ها تصمیم بر فریب شیطان گرفتند و با فرستادن بزی بر روی پل سعای در فریب شیطان داشتند اما شیطان از این فریب آگاه شده و با عصبانیت شدید، سنگ بزرگی را در آغوش گرفت تا با پرتاب بر روری پل آن را نابود کند.

شیطان که سنگ بزرگ را برداشته بود و در مسیر حرکت برای تخریب پل بود زنی را با شی مقدس مشاهده کرد و با دیدن این زن به قدری ترس وجود شیطان را فرا گرفت، که فرار را بر قرار ترجیح داد و سنگ را در کنار پل رها کرد.

تخته سنگ ۲۲۰ تنی در مجاورت پل شیطان در سوئیس

نکته جالب در مورد این افسانه این است که در حال حاضر تخته سنگی با وزن 220 تن در کنار پل وجود دارد و محلی‌ها می‌گویند این همان تخته سنگی است که شیطان با استفاده از آن به دنبال تخریب پل بوده است. در سال 1980 برای وجود فضای کافی برای ساخت تونلی، محل قرارگیری تخته سنگ 127 متر جابجا شد.

تخته سنگ ۲۲۰ تنی در مجاورت پل شیطان در سوئیس | یوروپ تورز

تاریخچه پل شیطان کشور سوئیس

نخستین پلی که بر روی رودخانه ریوس بنا شده به سال 1230 میلادی باز می‌گردد. نخستین پل ساخته شده از جنس چوب بود لذا باید دائما تعمیر و مراقبت می‌شد. در قرن شانزدهم تصمیم بر این شد که پل قدیمی و چوبی تخریب و یک پل قوسی از جنس سنگ جایگزین آن شود. جاده‌ای که در مسیر پل قرار گرفته بود تنها برای رفت و آمد قاطرها مورد استفاده قرار می‌گرفت و تا ابتدای قرن نوزدهم میلادی قاطرها با عبور از آن حمل و نقل کالاها صورت می‌پذیرفت.

جنگی که در سال 1799 میلادی بین سوئیس و فرانسه رخ داد برای این پل تاریخی فاجعه بار بود. در این جنگ زمانی که نیروهای فرانسوی در حال عقب نشینی بودند تخریب شد و در طوفان‌های رخ داده در سال‌های بعد به صورت کامل از میان رفت.  این جنگ پایان سرنوشت پل شیطان نبود بلکه در سال 1820 میلادی نیز تصمیم بر این شد که پل جدید ساخته شود. ساخت این پل هم چندان آسان نبود و در حدود ده سال به طول انجامید.

ساخت پل جدید

به تدریج رفت و آمدها بر روی پل شیطان سوئیس زیاد شد به طوری که در نیمه‌های قرن بیستم رفت و آمد آنقدر زیاد شد که تصمیم برای ساخت پل بتنی دو لاینه گرفته شد تا رفت و آمد به آسانی صورت پذیرد. در حال حاضر پل شیطان دوم هم در این محل قرار دارد اما به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی که دارد برای عبور و مرو استفاده نمی‌گردد. با توجه به اهمیتی که پل شیطان سوئیس دارد، در 1994 میلادی از سوی دولت این کشور سکه یادبودی انتشار یافت.

با توجه به تصویری که بروی سک حک شده است می‌توان به افسانه ی‌گفته شد در مورد پل شیطان سوئیس (devil’s bridge switzerland) پی برد. برای طراحی سکه عکسی از شیطان قرار داده شده است که تخته سنگ بزرگ را در دستان خود گرفته است و به سمت پل حرکت می‌کند تا پل را نابود کند.

چشم‌ انداز زیبای پل شیطان سوئیس

در حال حاضر گردشگران زیادی از این پل بازدید می‌کنند و با توجه به اهمیت تاریخی، فرهنگی و طبیعی که دارد می‌تواند یک بازدید هیجان انگیز داشته باشد. در حال حاضر از پل جدیدی که ساخته شده است ماشین‌ها در حال تردد هستند و هنگام عبور امکان مشاهده پل شیطان وجود دارد. در این ناحیه همچنین ریل راه آهن وجود دارد که در طول روز چند قطار عبور می‌کنند و منظره جالبی را بوجود آورده است. در صورتی که قصد سفر به کشور سوئیس را داشتید حتما در کنار جاذبه‌های فراوان سوئیس از این پل نیز بازدید داشته باشید.

چشم‌ انداز زیبای پل شیطان سوئیس | یوروپ تورز

سوالات متداول پل شیطان سوئیس

پل شیطان سوئیس از چه اهمیت هایی برخوردار است؟

در حال حاضر گردشگران زیادی از این پل بازدید می‌کنند و با توجه به اهمیت تاریخی، فرهنگی و طبیعی که دارد می‌تواند یک بازدید هیجان انگیز داشته باشد.

پل شیطان سوئیس در کجا ساخته شده است؟

این پل در منطقه‌ای قرار گرفته شده است که مناظر چشم نوازی به لحاظ طبیعی دارد. پل شیطان بر روی رودخانه ریوس و تنگه شلونن ساخته شده است و بر اساس افسانه‌های مردم سوئیس ساخت آن توسط شیطان صورت گرفته است.

یکی از نکات جالب در مورد افسانه پل شیطان چیست؟

نکته جالب در مورد این افسانه این است که در حال حاضر تخته سنگی با وزن 220 تن در کنار پل وجود دارد و محلی‌ها می‌گویند این همان تخته سنگی است که شیطان با استفاده از آن به دنبال تخریب پل بوده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!