راهنمایی گردشگری در پارک گوئل بارسلونا

راهنمایی گردشگری در پارک گوئل بارسلونا

پارک گوئل، از جمله مکان‌های بسیار دیدنی بارسلونا محسوب می‌شود که مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. پارک گوئل یکی از تخیلی‌ترین و نمادین‌ترین …

پارک گوئل از جمله مکان‌های بسیار دیدنی بارسلونا محسوب می‌شود که مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. پارک گوئل یکی از تخیلی‌ترین و نمادین‌ترین آثار هنری آنتونی گائودی است که به لطف یک پروژه مسکن شکست خورده، اکنون به عنوان یک پارک شهری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

با ما همراه باشید تا متوجه شوید چرا باید از  پارک گوئل دیدن کرد؟

راهنمایی گردشگری در پارک گوئل بارسلونا | یوروپ تورز

چگونه از شهر بارسلونا به پارک گوئل برویم؟

پارک گول کمی از مرکز شهر فاصله دارد. بهترین راه برای رسیدن به پارک با استفاده از مترو است. به خط (۳سبز Green line) (L۳)  بروید و با آن به سوی‌ایستگاه Vallarta بروید. از اینجا حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی در یک تپه شیب دار دارید تا به ورودی پارک برسید. ‌ایستگاه والتارتا نقطه دسترسی بهتری است زیرا بخش‌هایی از دامنه کوه در اینجا دارای پله برقی برای کمک به شما در بالا رفتن از تپه هستند.

اگر با مشکلات حرکتی در سفر روبه‌رو هستید انتخاب این راه برای رفتن به پارک گوئل برای شما مناسب است. این منطقه بسیار شیب دار است و اگر در هنگام گرمای تابستان بازدید می‌کنید، یادتان باشد که مقداری آب همراه خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید از اتوبوس شماره ۲۴ یا ۳۲ استفاده کنید که شما را به سمت دروازه جلوی پارک می‌برد اما تمایل دارد با برنامه محدودتری نسبت به مترو این این منطقه برود. اگر قبلاً گذری داشته باشید، اتوبوس Turística نیز در نزدیکی پارک متوقف می‌شود.

تهیه بلیط برای پارک گوئل

پارک گول یکی از محبوب‌ترین مقاصد بارسلونا است بنابراین توصیه می‌شود بلیط‌های خود را از قبل خریداری کنید. بهترین زمان رفتن به پارک گوئل، صبح زود است. در این وقت پارک گوئل به هیچ وجه خلوت نیست، بلکه از گرمای هوا در ساعات بعدی اجتناب خواهید کرد و همچنین می‌توانید به تماشای منظره زیبایی از طلوع خورشید در بنشینید.

همچنین می‌توانید قبل از رسیدن به پارک گوئل به راحتی بلیت آنلاین خریداری کنید. امکان خرید بلیط از سه ماه قبل وجود دارد، بنابراین اگر در فصل اوج بازدید می‌خواهید به این پارک بروید باید بلیت را در اسرع وقت خریداری کنید زیرا احتمالاً آن‌ها به فروش می‌رسند. اگرچه پارک گوئل روز‌های یکشنبه و تعطیلات رایگان است، اما جمعیت بسیار زیاد است. فقط ۴۰۰ نفر به طور همزمان مجاز به ورود هستند بنابراین این بدان معنی است که در روز‌های آزاد باید به مدت بسیار طولانی در انتظار بود.

تاریخ پارک گوئل

پارک گوئل بارسلونا یک میراث جهانی یونسکو و یکی از چشمگیرترین طراحی‌های معمار مشهور به نام آنتونی گائودی است. گائودی به همراه کارآفرین اسپانیایی Eusebi Güell چشم انداز یک جامعه مسکونی بسیار سبک برای نخبگان بارسلونا را داشتند. در سال ۱۹۰۰، گوئل وسایل گسترده‌ای از زمین‌های کشاورزی در شمال شهر را خریداری کرد. سرانجام این زمین‌های کشاورزی به پارک گوئل تبدیل می‌شدند.

گائودی یک طرح برنده شده را برای ۶۰ خانه شهری طراحی کرد. همه آن‌ها به وسیله پل‌های راه‌آهن طبیعتی و مربع بزرگ برای جشنواره‌ها در ارتباط بودند. وی به این منطقه مرکز تجارت و محوطه‌سازی شگفت‌انگیز در اطراف آن اضافه کرد که محیط زیست خیره‌کننده کاتالونیا را نشان می‌داد. اما در سال ۱۹۱۴، پس از ساخته شدن فقط دو مورد از ۶۰ خانه برنامه‌ریزی شده، این پروژه تعطیل شد.

کمبود علاقه و بودجه زیادی از طرف مردم وجود داشت که اکنون غیرقابل تصور است! علی رغم عدم علاقه مردم، زیبایی و پتانسیل این پارک باعث قابل استفاده شدن این منطقه به عنوان فضای عمومی شد. به همین ترتیب شهرداری زمین را در سال ۱۹۲۲ خریداری کرد و آن را به یک پارک عمومی تبدیل کرد. در سراسر پارک، می‌توانید شکل‌های آموزنده گائودی را مشاهده کنید. او می‌خواست از نمادگرایی برای کمک به بازگرداندن ارزش‌های مسیحیت و کاتالونیزم استفاده کند.

نکاتی که بهتر است در بازدید از پارک گوئل بدانید

فقط یک کافه تریا در داخل پارک گوئل  وجود دارد که قیمت‌ها بسیار بالا است همچنین، غذا خیلی خوب نیست. بهترین کار این است که برای تهیه پیک نیک مقداری غذا با خود همراه داشته باشید. می‌توانید در اینجا غذا بخورید و به یکی از بهترین منظره‌های شهر بپردازید. حتماً از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. اگرچه در پارک سایه وجود دارد ولی بیشتر پارک در معرض آفتاب قرار دارد. و در آخر اینکه، هنگام کاوش در قسمت‌هایی از پارک خارج از منطقه پذیرش، مراقب جیببر‌ها باشید و اطمینان حاصل کنید که در کیف‌های شما بسته است.

ورودی‌ های پارک گوئل

سه ورودی اصلی برای پارک گول وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین آن‌ها در کنار خیابان اولویت Carrer d’Olot است. با وجود این از لحاظ وجود  بهترین منظره از پارک، بهترین مکان برای شروع تور شما ورودی Plaça de la Natura است. کمتر شلوغ است و به شما امکان دسترسی به منظره باورنکردنی نمای مربعی را می‌دهد که اولین چیزی است که در صبح می‌توانید وقتی خورشید تازه از بالای اقیانوس طلوع ببینید.

ورودی‌ های پارک گوئل | یوروپ تورز

Ramp و Casa Larrard

با گذر از مجسمه واشر (زن خدمتکار)، شما گوشه را دور خواهید زد و به شیب تند مشهور ساختمان دو طبقه خواهید رسید. سطح شیب دار به طرف Casa Larrard می‌رود. کاسا لارارد زمانی اقامتگاه خانوادگی خانواده Guell بود اما از آن زمان به یک مدرسه شهری تبدیل شده است.

Casa Larrard اولین پروژه‌ای بود که گائودی برای Guell روی آن کار کرد. این ساختمان عمارت قدیمی بود که گائودی در سال ۱۹۰۷ برای Guell نوسازی کرد اما بخش اعظم معماری قدیمی اسپانیایی هنوز کاملاً برجسته به نمایش گذاشته شده است. آجر قرمز درخشان رنگی در بین درختان سبز و کمان‌های ماسه سنگی است. بهترین قسمت آجر کاری‌های رنگی متناوب است که در نمای بیرونی ساختمان الگو‌های خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند.

الج ها The Lodges

دو ساختمان بزرگ که در قسمت ورودی قرار دارند، طراحی آن‌ها کاملاً ارگانیک هستند. بطوری که آن‌ها به سادگی از دل زمین بیرون آمده‌اند. گائودی آن‌ها را به عنوان تصویری از پری هانسل و گرتل تصور می‌کرد، مثل این که آن‌ها از جنس زنجبیل درست شده و در بالای آن یخ سفید روشن قرار دارد.

اتاق اقامتگاه اداری، در حالیکه کوچک دارای دو طبقه است (یکی از آن‌ها هم اکنون دارای فروشگاه هدایا) و یک تراس پشت بام. پشت بام با یک شیروانی بزرگ با چهار صلیب مسلح ساخته شده است که به کار گائودی نامگذاری شده است. اقامتگاه موقت در سمت راست با فنجان‌های قهوه‌ای وارونه در امتداد قسمت بیرونی تزئین شده است. شایع است که در حالی که سعی در کنار گذاشتن کافئین داشت، گائودی با افکار مصرف قهوه مصرف از پا در می‌امد و حتی شروع به استفاده از آن‌ها در طرح‌هایش کرد.

Escalera Monumental یا پله اژدها در پارک گوئل

یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این پارک برای عکاسی، پله‌های اژد‌ها Quentessential یا Escalera Monumental است. چهار مجموعه از راه پله‌ها شما را به داخل اتاق Hypostyle ( یک پس زمینه زیبا و خیره‌کننده در پشت پله) سوق می‌دهد. همانطور که به سمت پله‌ها قدم برمی‌دارید، لحظه‌ای به تحسین دیوار‌های هلالی بپردازید. اشکال ارگانیک در امتداد دیوار‌ها به معنای نشانگر‌ایده جغرافیایی کاتالونیا است.

در هر دو طرف راه پله‌ها، نیمکت‌هایی برای سایه وجود دارد که با برخی از خیره‌کننده‌ترین کاشی‌ها کاشیکاری شده است. هر یک از طرح‌ها بسیار متفاوت است و به نظر می‌رسد از تمام دوره‌های مختلف تاریخ هنر آمده است. با بالا رفتن از پله اول، اولین چشمه را می‌گذرید.

اگرچه ممکن است مانند یک باغ به نظر برسد اما اگر با دقت نگاه کنید خواهید دید که تنه‌ها و استالاکتیت‌ها باعث ایجاد لایه‌هایی برای ریزش آب می‌شوند. حال می‌توانید چشمه دوم را مشاهده کنید. سر یک مار، از یک تاج موزاییکی بیرون‌زده است. دایره آبی بیرونی جهان را نشان می‌دهد و در درون یک قطعه کوچک مرکزی می‌توانید پرچم کاتالونیا را ببینید.

چشمه اژدها

دومین طبقه بهترین مکان برای دیدن مشهور چشمه اژد‌ها است. اژد‌ها در Trecadis پوشانده شده است. Gaudi گائودی گفته که شکل اژد‌ها رو با بالا و پایین پریدن روی‌یه توری قبل از اینکه از روش اژد‌ها درست کنه، درست کرده است. گائودی از افسانه یونانی الهام گرفته و اژد‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تصور می‌شود این \”پایتون\” است، که در اساطیر یونانی اژد‌ها است که در مرکز زمین زندگی می‌کند و از معبد دلفی محافظت می‌کند. در اینجا ما اژد‌های خودمان را داریم که توسط گائودی ایجاد شده است، که برای کمک و محافظت از مردم کاتالونیا و هر بازدید‌کننده از پارک است.

پس از آخرین طبقه، می‌توانید روی نیمکت اودئون بنشینید. این نیمکت به منظور ایجاد سایه در تابستان، آفتاب در زمستان و محافظت از بازدید‌کنندگان از باد ساخته شده است. هر یک از نیمکت‌ها با کاشی‌های سبز تیره و کاشی‌های زیبا با گل‌های طلایی احاطه شده است.

اتاق هیپوستیل Hypostyle

با حرکت از پله‌ها به داخل اتاق Hypostyle می‌رسید و شما بلافاصله با یک نسیم خنک برخورد می‌کنید. این فضای بزرگ به عنوان یک بازار پوشیده برای اقامتگاه‌های احتمالی جامعه ایجاد شده است و هنوز هم امروزه به عنوان یک بازار برای تمامیت بارسلونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Hypostyle به معنای اتاقی است که یک سقف با ستون‌ها پشتیبانی می‌شود،
به طور معمول در چند ردیف. در این حالت، آن را توسط ۸۶ ستون Doric پشتیبانی می‌کند که یک سقف گنبدی سفید درخشان را نگه می‌
دارند. گائودی از معابد یونان باستان الهام گرفته شد و از ظاهر ستون‌های تکراری
بسیار دلپذیر بود زیرا به ظاهر یک جنگل بزرگ شباهت داشتند.

در میان سقف‌های خمره‌ای شکل که با آجر‌های سفید آجر کاری شده‌اند، دایره‌هایی رز مانند رنگارنگ وجود دارد. این رز‌ها در اندازه بزرگ نشان دهنده چهار فصل هستند و رز‌های کوچک نشان دهنده خورشید و ماه‌اند. لحظه‌ای را صبر کنید و به بررسی هر کدام از این رز‌های دایره شکل بپردازید و ببینید آیا می‌توانید هر فصل را شناسایی کنید یا خیر.

آن‌ها بسیار انتزاعی هستند و تخیل لازم را به کار می‌گیرند. در امتداد گوشه‌های بیرونی بازار، شیار‌های مختلفی وجود دارد که سرشان به سمت آسمان است. این‌ها نه تنها به عنوان دکوراسیون عمل می‌کنند بلکه به عنوان سرریز آب باران از بالا نیز عمل می‌کنند.

اتاق هیپوستیل Hypostyle | یوروپ تورز

سوالات متداول پارک گوئل

چگونه به پارک گوئل برویم؟

پارک گول کمی از مرکز شهر فاصله دارد. بهترین راه برای رسیدن به پارک با استفاده از مترو است. به خط (۳سبز Green line) (L۳)  بروید و با آن به سوی‌ایستگاه Vallarta بروید. از اینجا حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی در یک تپه شیب دار دارید تا به ورودی پارک برسید.

بهترین زمان برای رفتن به این پارک، چه زمانی است؟

بهترین زمان رفتن به پارک گوئل، صبح زود است. در این وقت پارک گوئل به هیچ وجه خلوت نیست، بلکه از گرمای هوا در ساعات بعدی اجتناب خواهید کرد و همچنین می‌توانید به تماشای منظره زیبایی از طلوع خورشید در بنشینید.

این پارک دارای چند ورودی است؟

سه ورودی اصلی برای پارک گول وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین آن‌ها در کنار خیابان اولویت Carrer d’Olot است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!