درخواست ویزای سوئیس در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور سوئیس

درخواست ویزای سوئیس در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور سوئیس

ویزای سوئیس در شرایط کرونا، ویزای سوئیس بیشتر در سه مورد ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای تحصیلی صادر می‌شود. سوئیس از کشورهای حوزه شینگن است و به …

شرایط ویزای سوئیس در شرایط کرونا

ویزای سوئیس بیشتر در سه مورد ویزای توریستی، ویزای کاری و ویزای تحصیلی صادر می‌شود. سوئیس از کشورهای حوزه شینگن است و به همین دلیل نیز سخت گیری‌های مربوط به حوزه شینگن برای ویزای سوئیس نیز شامل می‌شود. پیش از اقدام برای دریافت ویزای کشور سوئیس بهتر است که تمامی مدارک لازم را با دقت آماده کنید تا در روند اخذ ویزای این کشور دچار مشکل نشوید. با توجه به شرایط کرونایی نیز باید یکسری نکات و مسائل را در سفر به این کشور مد نظر قرار دهید که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود.

درخواست ویزای سوئیس در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور سوئیس | یوروپ تورز

شرایط اخذ ویزای سوئیس

برای دریافت ویزای سوئیس یکسری شرایطی وجود دارد که در صورت دارا بودن این شرایط احتمال اخذ ویزای سوئیس برای شما بیشتر خواهد شد، از جمله این شرایط می‌توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

 تاریخچه سفر: کسانی که قصد اخذ ویزای این کشور را دارند باید تاریخچه سفر خود را به کشورهای مختلف اعلام کنند که از جمله شرط‌های مهم برای دریافت ویزای این کشور محسوب می‌شود.

گردش حساب: برای گردش حساب سه ماه آخر مد نظر است. در گردش حساب ورودی و خروجی مبالغ اهمیت ندارد و تنها میزان تراکنش‌ها مورد توجه است.

تمکن مالی: از شرایط دریافت ویزای این کشور است، مناسب‌ترین تمکن مالی برای ویزای کشور سوئیس هفتاد تا صد میلیون برای یک نفر است که باید به صورت یورو و از سوی مدیر شعبه اعلام شود.

گواهی اشتغال به کار و تامین اجتماعی: این دو گواهی در واقع نشانگر حسن نیت شما به افسر سفارت خواهد بود مبنی بر این که شما پس از اتمام مدت زمان سفر به کشور خود برمی گردید.

دعوت نامه: از دیگر شرایط مهمی که برای دریافت ویزای کشور سوئیس ضروری است، دعوتنامه از این کشور است که امکان ارسال آن از طرف خانواده، شرکت، موسسه آموزشی و… وجود دارد در دعوتنامه باید جزئیات مربوط به شخص دعوت‌کننده به صورت کامل ذکر و درج شود.

وقت سفارت سوئیس در شرایط کرونا

در حال حاضر دریافت وقت سفارت سوئیس برون سپاری شده است. برای همین منظور برای دریافت وقت سفارت سوئیس باید از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال اقدام کنید برای اخذ ویزای این کشور، شماره پاسپورت و اسکن پاسپورت خود را به این کارگزاری ارسال کنید. پس از دو هفته می‌توانید به دفتر این کارگزاری مراجعه کنید. فعالیت این دفتر از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر است. برای رفتن به این کارگزاری می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید: تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی، طبقه 4

مدارک ویزای سوئیس

برای دریافت ویزای سوئیس نیاز به ارائه و تحویل یکسری مدارک در وقت سفارت است، با توجه به نوع سفر ممکن است که مدارک دیگری نیز از شما درخواست شود. مدارک باید به وسیله دارالترجمه رسمی به انگلیسی ترجمه شود. نیازی نیست که مدارک ترجمه شده به تایید وزارت دادگستری و یا امور خارجه برسد.

فرم درخواست ویزا

  • قبض پرداخت هزینه با توجه به نوع ویزای درخواستی
  • گذرنامه جدید شخص متقاضی به همراه گذرنامه‌های قدیمی
  • دو قطعه عکس 3.5 در 4.5
  • گواهی اشتغال به کار
  • ارائه دعوتنامه(در صورتی که دارید)
  • گردش حساب سه ماه قبل
  • گواهی تمکن مالی از بانک به یورو
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و ترجمه همه اسناد ملکی
وقت سفارت سوئیس در شرایط کرونا | یوروپ تورز

مدت زمان پاسخ دهی به ویزای سوئیس

بین چهارده تا بیست و یک روز کاری پس از وقت سفارت و تحویل مدارک به کارگزاری ویزا، جواب ویزای درخواستی سوئیس آماده می‌شود. پس از این مدت شما با در دست داشتن رسید درخواست و کارت شناسایی می‌توانید به آدرس دفتر کارگزاری وی اف اس گلوبال مراجعه کرده و از نتیجه اطلاع پیدا کنید.

ریجکت ویزای کشور سوئیس

به دلایل مختلفی احتمال دارد که درخواست ویزای سوئیس برای شما پذیرفته نشود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  • نداشتن تاریخچه سفرهای مناسب برای شخص متقاضی
  • عدم توانایی در قانع کردن افسر ویزای برای علت سفر به سوئیس
  • عدم تمکن مالی و امکان پرداخت هزینه‌های مربوطه در این کشور
  • ارائه دادن مدارک جعلی و نادرست
  • ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر

اعتراض به ریجکت ویزای کشور سوئیس

در صورتی که درخواست ویزای شما از سوی سفارت سوئیس ریجکت شده باشد، نمی‌توانید برای رفع آن اقدامی را انجام دهید. باید نود روز منتظر بمانید و سپس با رفع نواقص و دلایل اعلام شده قبلی برای اخذ ویزای این کشور مجددا تلاش کنید. در صورتی که به ریجکت ویزا اعتراض داشته باشید می‌توانید نامه‌ای تنظیم کرده و به سفارت سوئیس در تهران تحویل دهید و یا از طریق ایمیل سفارت نامه را ارسال کنید.

محدودیت‌ های ورود به کشور سوئیس در ایام کرونا

در ایام کرونا برای سفر به کشور سوئیس نیز به مانند بسیاری از کشورها محدودیت‌هایی وجود دارد، لذا پس از اخذ ویزای سوئیس رعایت این شرایط الزامی است در غیر اینصورت از ورود شما به سوئیس جلوگیری به عمل خواهد آمد.

شرایط کرونایی سوئیس برای مسافران خارجی شامل موارد ذیل است:

تمامی مسافران بدون توجه به تزریق و یا عدم تزریق واکسن کرونا، زمانی که قصد ورود به این کشور را دارند باید تست پی سی آر منفی ارائه دهند. مدت زمان این آزمایش باید 72 ساعت پیش از سفر باشد.

تمام مسافران پس از این که به کشور سوئیس وارد شدند باید از روز چهارم تا هفتم که در این کشور اقامت دارند جهت تست پی سی آر و یا آنتی ژنیک اقدام کنند.

اگر مسافران خارج از مبدا حوزه شنگن به سوئیس وارده شده باشند، باید گواهی واکسن ارائه دهند در غیر اینصورت اجازه ورود داده نمی‌شود.( کسانی که بنا به دلایل اورژانسی و یا حرفه‌ای مسافرت می‌کنند از این شرط استثنا هستند.)

برای کسانی که به عنوان ترانزیت وارد کشور سوئیس می‌شوند، مقررات فرق دارد.

پر کردن فرم ورود به کشور سوئیس ضروری است.

این کشور نیز به مانند بسیاری از کشورهای اروپایی از برنامه گواهی دیجیتال کرونا اتحادیه اروپا پیروی می‌کند. بر اساس این برنامه مسافران پس از ارائه گواهی واکسن و تست منفی می‌توانند بدون مشکلی در کشورهای اتحادیه اروپا تردد داشته باشند.

محدودیت‌ های ورود به کشور سوئیس در ایام کرونا | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای سوئیس در شرایط کرونا

سه اصل مهم که باعث میشود ویزای سوئیس را راحت تر دریافت کنیم چیست؟

 تاریخچه سفر، تمکن مالی و دعوتنامه.

در شرایط کرونا چگونه باید با سفارت سوئیس برای درخواست ویزا در ارتباط باشیم؟

در حال حاضر دریافت وقت سفارت سوئیس برون سپاری شده است. برای همین منظور برای دریافت وقت سفارت سوئیس باید از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال اقدام کنید برای اخذ ویزای این کشور، شماره پاسپورت و اسکن پاسپورت خود را به این کارگزاری ارسال کنید.

در شرایط کرونا یکی از مواردی که باید انجام شود تا اجازه ورود مسافر به این کشور داده شود چیست؟

تمامی مسافران بدون توجه به تزریق و یا عدم تزریق واکسن کرونا، زمانی که قصد ورود به این کشور را دارند باید تست پی سی آر منفی ارائه دهند. مدت زمان این آزمایش باید 72 ساعت پیش از سفر باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!