چگونه ویزای توریستی لاتویا را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی لاتویا را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی لاتویا، لاتویا کشوری از اعضای اتحادیه اروپا است که برای ورود به آن، نیازمند ویزا خواهید بود. ویزای توریستی لاتویا، یکی از انواع ویزا است که …

راهنمای اخذ کامل ویزای توریستی لاتویا

لاتویا کشوری از اعضای اتحادیه اروپا است که برای ورود به آن، نیازمند ویزا خواهید بود. ویزای توریستی لاتویا، یکی از انواع ویزا است که برای این کشور صادر می‌شود که هدف از اخذ آن، گردشگری و بازدید از جاذبه‌های این کشور خواهد بود.

این کشور اروپایی، بسیار سرسبز است و برای دیدن طبیعت زیبا و گشت و گذار در آن، جهت دریافت ویزای توریستی آن می‌توانید اقدام نمایید. همه ساله گردشگران زیادی با استفاده از تور لاتویا و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند. در این مقاله سعی خواهیم کرد اطلاعات لازم برای دریافت ویزای لاتویا توریستی را بازگو نماییم تا برای رفتن به آن، آمادگی لازم را داشته باشید.

کشور لاتویا با توجه به هدف هر شخص از سفر، ویزای خاصی را صادر می‌کند. ویزای توریستی لاتویا نیز، به علاقه مندان به گردش و تفریح در این کشور داده خواهد شد و برای صدور آن، یک سری مدارک از فرد گرفته خواهد شد. این کشور در ایران سفارت ندارد و نزدیک‌ترین کشور به ایران که سفارت آن را دارا است، ترکیه و امارت می‌باشد.

برای اخذ ویزای توریستی لاتویا و سفر به این کشور، باید به سفارت لاتویا در یکی از این دو کشور بروید و مراحل اخذ آن را طی کنید. اگر مدارکتان کامل باشد و مصاحبه خود را به خوبی انجام داده باشید، شانس دریافت ویزای لاتویا توریستی زیاد خواهد بود و برای سفر، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

چگونه ویزای توریستی لاتویا را دریافت نمائیم؟

معرفی کشور لاتویا

لاتویا، از آن دسته کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که برای ورود به آن نیاز به ویزای شنگن خواهید داشت. ریگا، پایتخت این کشور است و بسیار زیبا می‌باشد. این کشور گردشگران خارجی زیادی دارد، ولی پرواز مستقیم برای رفتن به آن وجود ندارد. برای رفتن به کشور لاتویا، ابتدا باید وارد استانبول شوید. قرار گرفتن این کشور در ساحل دریای بالتیک، سبب شده است زیبایی‌های آن دو چندان شود.

بلاروس، استونی، روسیه و لیتوانی همسایگان کشور لاتویا هستند. بسیاری از جاذبه‌های این کشور، در پایتخت آن یعنی ریگا می‌باشد که برخی از آثار باستانی آن، حتی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در لاتویا، نیمی از مساحت کشور جنگل است و جمعیتی برابر با 2 میلیون نفر دارد. در این کشور، دریاچه‌های زیادی وجود دارد که باعث شده است افراد زیادی برای دیدن طبیعت چشم نواز آن، اقدام به دریافت ویزای توریستی لاتویا کنند.

زمان مناسب جهت اخذ ویزای توریستی لاتویا

در لاتویا آب و هوای معتدل و مرطوبی وجود دارد و دارای چهار فصل متفاوت می‌باشد. در فصل بهار، این کشور مملو از زیبایی‌ها است و آب و هوای مطلوبی دارد ولی در فصل تابستان، گرما به سراغتان خواهد آمد اما این طور نیست که سبب اذیت شدن فرد شود. فصل بهار و تابستان، بهترین زمان برای سفر به لاتویا با اساخواهد بود.

اگر قصد دارید در این کشور به گشت و گذار بپردازید، ویزای توریستی لاتویا را در فصل بهار و تابستان دریافت کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. فصل پاییز، شاهد بارش باران‌های سیل آسا در لاتویا خواهیم بود که بیرون رفتن را با مشکل روبه رو می‌کند. فصل زمستان نیز سرمای آزاردهنده‌ای دارد و گاهی درجه هوا به 30- درجه خواهد رسید. به صورت کلی بهتر است برای دریافت ویزای توریستی لاتویا از فروردین ماه تا آخر فصل تابستان اقدام نمایید.

مراحل دریافت ویزای توریستی لاتویا

برای دریافت ویزای توریستی لاتویا، در ابتدا باید در خواست این ویزا را در سایت سفارت لاتویا به ثبت برسانید و مدارکی را علاوه بر مدارک کلی که برای صدور ویزا مورد نیاز است گردآوری کنید، سپس جهت اخذ وقت سفارت لاتویا و انجام مصاحبه و انگشت نگاری به سفارت این کشور در دبی و یا آنکارا بروید و اقدامات لازم را انجام دهید.

مدارکی که جمع آوری کرده‌اید به مأمور سفارت بدهید و به سؤالات او به وضوح جواب بدهید و سعی کنید او را متقاعد کنید که بعد از گشت و گذار در این کشور، به کشور خود باز خواهید گشت. سفارت، بعد از اینکه مدارکتان را بررسی کرد نتیجه را به فرد متقاضی اعلام خواهد کرد و در صورتی که مشکلی نباشد، ویزای توریستی لاتویا را صادر خواهد کرد.

مراحل دریافت ویزای توریستی لاتویا

وقت سفارت جهت دریافت ویزای توریستی لاتویا

ویزای توریستی لاتویا، به آن دسته از عزیزانی داده خواهد شد که در ابتدا اقدام به دریافت وقت سفارت می‌کنند و مدارکشان را به سفارت تحویل می‌دهند. دریافت وقت سفارت لاتویا به صورت حضوری خواهد بود و امکان دریافت آن به صورت تلفنی نیز وجود خواهد داشت.

در زمان وقت سفارت تعیین شده، باید مدارک خود را به همراه کپی از همه آن‌ها به سفارت ببرید و در زمان تعیین شده هیچ گونه تاخیری نداشته باشید. تاخیر و عدم حضور به موقع در زمان وقت سفارت تعیین شده، به منزله باطل شدن وقت سفارت خواهد بود.

نحوه اعلام نتیجه صدور ویزای توریستی

وقتی در سفارت حضور پیدا می‌کنید، پاسخ‌های درست به مأمور سفارت بدهید و سعی کنید هدفتان از سفر را به خوبی برای او روشن کنید. اگر مأمور سفارت از مصاحبه فرد راضی باشد و مدارک او کامل باشد، به احتمال زیاد ویزای توریستی لاتویا را برای او صادر خواهد کرد و نتیجه را در حساب کاربری فرد که در سایت سفارت باز کرده است و یا در پست الکترونیک او اعلام خواهد کرد، در صورت عدم موافقت، فرد متقاضی 6 ماه بعد برای دریافت ویزا می‌تواند اقدام کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی لاتویا

بعد از ثبت درخواست ویزای توریستی لاتویا و تکمیل فرم، مدارکی را که برای صدور این ویزا مورد نیاز است جمع آوری کرده و به سفارت تحویل دهید. این مدارک شامل موارد زیر خواهد بود:

  • تکمیل فرمی که مربوط به ویزای توریستی لاتویا است و امضا کردن آن
  • داشتن گذرنامه‌ای که معتبر باشد، یعنی حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه همراه با ترجمه آن ها
  • ارائه دو قطعه عکس به ابعاد 4*3 که به صورت تمام رخ و بدون روتوش باشد.
  • اثبات تمکن مالی از طریق ارائه گواهی تمکن مالی که از بانک دریافت شده باشد و ارائه پرینت حساب از 6 ماه اخیر
  • ارائه کپی از ویزاهای شنگن قبلی در صورتی که دارا هستید
  • برای کارمندان ارائه نامه اشتغال به کار + فیش حقوقی لازم خواهد بود
  • برای صاحبان شغل و بازرگانان ارائه کپی از جواز کسب و یا کارت بازرگانی لازم خواهد بود
  • برای دانش‌آموزان و دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل لازم خواهد بود
  • ارائه سند ملکی و یا اجاره نامه و کپی آن ها
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی
  • داشتن مدارکی که نشان دهنده رزرو هتل و بلیط هواپیما باشد
مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی لاتویا

سوالات متداول ویزای توریستی لاتویا

بهترین زمان مناسب برای دریافت ویزای توریستی لاتویا، چه زمانی میباشد؟

اگر قصد دارید در این کشور به گشت و گذار بپردازید، ویزای توریستی لاتویا را در فصل بهار و تابستان دریافت کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

برای دریافت ویزای توریستی لاتویا باید چه کنیم؟

برای دریافت ویزای توریستی لاتویا، در ابتدا باید در خواست این ویزا را در سایت سفارت لاتویا به ثبت برسانید و مدارکی را علاوه بر مدارک کلی که برای صدور ویزا مورد نیاز است گردآوری کنید، سپس جهت اخذ وقت سفارت لاتویا و انجام مصاحبه و انگشت نگاری به سفارت این کشور در دبی و یا آنکارا بروید و اقدامات لازم را انجام دهید.

در هنگام وقت سفارت لاتویا باید چه کنیم؟

در زمان وقت سفارت تعیین شده، باید مدارک خود را به همراه کپی از همه آن‌ها به سفارت ببرید و در زمان تعیین شده هیچ گونه تاخیری نداشته باشید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!