چگونه ویزای توریستی فنلاند را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی فنلاند را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی فنلاند، یکی از انواع ویزا است که از طریق آن می توان به گردشگری در فنلاند پرداخت و یا به بازدید اقوام رفت.

فنلاند کشوری عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن است. برای ورود به این کشور که عضو منطقه اسکاندیناوی است باید از طریق سفارت اقدام به دریافت ویزا کنید. ویزای توریستی فنلاند یکی از انواع ویزا است که از طریق آن می توان به گردشگری در فنلاند پرداخت و یا به بازدید اقوام رفت. با ویزای توریستی می توانید اقامت کوتاه مدتی در فنلاند داشته باشید.

انواع ویزاها برای ورود به کشور فنلاند

انواع ویزای A B C D برای رفتن به خاک کشور فنلاند وجود دارد:

ویزای نوع A از جمله ویزاهای شینگن است که با صدور آن می توانید به یکی از کشورهای عضو شینگن تغییر پرواز دهید و به خارج از حوزه شینگن بروید. در این نوع ویزا حق ورود به کشور فنلاند را ندارید.

در ویزای نوع B می توانید از فرودگاه خارج شوید و به کشوری خارج از پیمان شینگن بروید.

در ویزای نوع C که به آن ویزای توریستی فنلاند می گویند و به وسیله آن برای مدت زمانی مشخص می توانید در فنلاند اقامت داشته باشید که اکثر ایرانی ها از این ویزا استفاه می کنند.

ویزای نوع D از انواع طولانی مدت است که اغلب تجار خواستار آن هستند تا بتوانند از طریق آن در بین کشورهای حوزه شینگن رفت وآمد داشته باشند.

ویزای توریستی فنلاند

کسی که ویزای توریستی فنلاند را دریافت می کند می تواند برای مدت زمان کوتاه و مشخصی در کشور فنلاند اقامت داشته باشد. معمولا طول مدت این ویزا حداکثر 90 روز است. برای دیدن اقوام نزدیک و درجه یک مثل پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر می توان درخواست ویزای توریستی فنلاند داشت. ویزای توریستی فنلاند می تواند به دلایل دیگری مثل گردشگری و یا شرکت در یک کنفرانس و یا داد و ستد صادر شود. شما می توانید با آماده کردن مدارک مورد نیاز، ویزای توریستی فنلاند را دریافت نمایید.

ویزای توریستی فنلاند | اخذ ویزای توریستی فنلاند | شرایط ویزای توریستی فنلاند 88851080

درخواست ویزای توریستی فنلاند از سفارت

برای درخواست ویزای توریستی فنلاند که یکی از انواع ویزای فنلاند میباشد، باید به سفارت این کشور بروید و بعد از گذشت 15 روز برای آگاهی از نتیجه می توانید با سفارت تماس بگیرید. البته در این تماس تنها می توانید این پرسش را داشته باشید که آیا ویزا صادر شده است یا خیر و برای چه مدتی صادر شده است؟ ضمن اینکه مدارک خود را به سفارت تحویل می دهید باید بتوانید آن ها را متقاعد کنید که قصد بازگشت به ایران را دارید.

ویزای توریستی فنلاند | اخذ ویزای توریستی فنلاند | شرایط ویزای توریستی فنلاند 88851080

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی فنلاند

•           تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فنلاند با امضا و تاریخ

•           مدارک شناسایی مثل پاسپورت

•           شناسنامه همراه با ترجمه آن

•           سند ملکی مربوط به زمین یا منزل

•           نامه ای که نشان دهد مشغول تحصیل در دانشگاه های ایران هستید که این مورد شانس دریافت ویزا را افزایش می دهد. (اگر دانش آموز هستید و در حال تحصیل قصد خروج دارید باید از مدیریت مدرسه رضایت نامه کتبی بگیرید و تاریخ سفر را روی آن مشخص کنید)

•           ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن

•           سپرده بانکی به مبلغی معادل 6 هزار یورو در بانک به زبان انگلیسی

•           بیمه درمانی (اگر مدت اقامت کمتر از دو سال باشد 100 هزار یورو و اگر مدات اقامت بیشتر از دو سال باشد 30 هزر یورو مبلغ بیمه لازم است)

•           ارائه اصل گذرنامه که امضا داشته باشد و ارائه گذرنامه های قبلی در صورت دارا بودن (هر فرد باید به طور جداگانه گذرنامه بدهد و حداقل 6 ماه از تاریخ ورود اعتبار داشته باشد)

•           6 قطع عکس رنگی 6*4 به صورت تمام رخ و در زمینه ای سفید

•           اصل گواهی حساب بانکی که بانک آن را مهر و امضا کرده باشد (کارکرد 6 ماه اخیر حساب های جاری باید ارائه شود و اگر گردش حساب جاری نداشتید ارائه گواهی موجودی حساب کافی است)

• اصل مدارک شغلی شما به همراه ترجمه آن که برای هر صنفی تفاوت دارد:

– پزشکان: کارت نظام پزشکی، پروانه مطب، پروانه دائم پزشکی و دانش نامه تحصیلی.

 – وکلا: پروانه وکالت.

 – شغل های دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از شرکتی که در آن مشغول هستید که مدت اشتغال شما مشخص باشد، مشخص کردن میزان حقوق دریافتی، آخرین لیست بیمه و تاییدیه مرخصی.

-بازنشسته ها: ارائه حکم بازنشستگی و ارائه آخرین فیش حقوقی.

– شغل های غیردولتی: از شرکت گواهی اشتغال به کار بگیرند و همچنین اصل آخرین روزنامه رسمی آن شرکت را ارائه دهند.

– در صورتی که خودتان صاحب کار هستید جواز کسب و آگهی تأسیس را ارائه دهید.

•           فرزندان زیر 18 سال که بدون پدر قصد سفر دارند باید رضایت نامه محضری ارائه دهند.

•           خانم های متاهل در صورتی که قصد دارند تنهایی سفر کنند باید رضایت نامه محضری ارائه دهند.

•           ترجمه مدارک شغلی همسر در رابطه با خانم های خانه دار.

•           حضور تمام مسافران در سفارت جهت انگشت نگاری

این مدارک برای این است که هویت فرد مشخص شود و سفارت اطمینان حاصل کند که او می تواند در طول مدتی که در فنلاند اقامت دارد هزینه های مالی خود را پرداخت کند. ویزای توریستی فنلاند به ویزاهای کاری و تحصیلی قابل تغییر نیست.

ویزای توریستی فنلاند | اخذ ویزای توریستی فنلاند | شرایط ویزای توریستی فنلاند 88851080

شانس اخذ ویزای توریستی فنلاند

اگر برای دریافت ویزای توریستی فنلاند به صورت تک نفره اقدام کنید شانس بیشتری دارید که ویزا برای شما صادر شود، تا اینکه بخواهید به همراه اعضای خانواده برای دریافت این ویزا اقدام کنید. مثلا با فراهم کردن مدارک مورد نیاز در یک خانواده 5 نفره، اگر هر کدام به طور جداگانه برای دریافت ویزا اقدام کنند بهتر است تا اینکه همه به صورت همزمان برای دریافت ویزا به سفارت بروند، در این صورت شانس کمتری برای دریافت ویزای توریستی فنلاند خواهند داشت.

مورد دیگر حضور فرد درجه یک شما در فنلاند است که اگر برای شما دعوتنامه بفرستد احتمال بیشتری وجود دارد که ویزا برای تان صادر شود. اینکه بتوانید افسر ویزا را قانع کنید که قصد بازگشت دارید و نمی خواهید با ویزای توریستی دنبال اقامت باشید بسیار مهم است.

ویزای توریستی فنلاند | اخذ ویزای توریستی فنلاند | شرایط ویزای توریستی فنلاند 88851080

ویزای توریستی فنلاند مجوزی برای ورود و خروج به کشورهای شینگن

اگر ویزای توریستی فنلاند داشته باشید می توانید به کشورهای اروپایی دیگر حوزه شینگن بروید و محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت. شما حتی می توانید مقداری از زمان باقی مانده از اقامت خودتان را در کشور دیگری بگذرانید. تنها باید به این مسئله توجه داشته باشید که چون از طریق سفارت فنلاند ویزای توریستی گرفته اید ابتدا باید به این کشور وارد شوید.

ویزای توریستی فنلاند | اخذ ویزای توریستی فنلاند | شرایط ویزای توریستی فنلاند 88851080

انواع ویزای توریستی فنلاند

در اکثر نقاط دنیا ویزای توریستی به صورت تک وروده (Single entry) و یا چند وروده (Multiple) صورت می گیرد. چند سالی است که کشور فنلاند نیز مانند کشورهای دیگر عضو پیمان شینگن ویزای چند وروده Multiple برای کسانی که تمایل دارند وارد خاک این کشور شوند صادر می کند.

ویزای توریستی فنلاند | اخذ ویزای توریستی فنلاند | شرایط ویزای توریستی فنلاند 88851080

شرایط اقامت در فنلاند پس از ورود با ویزای توریستی

چند حالت وجود دارد که در طی آن افراد متقاضی می توانند بعد از دریافت ویزای توریستی فنلاند و ورود به این کشور، اقدام به آماده کردن شرایط برای اقامت در فنلاند کنند. یکی از این حالت ها این است که فرد در مدتی که در فنلاند است بتواند برای اقامت خود یک فرصت شغلی پیدا کند یا زمینه کارآفرینی فراهم آورد. در این صورت بعد از بازگشت از فنلاند می تواند برای ویزای کار و یا اقامت جهت کارآفرینی اقدام نماید.

حالت دوم این است که فرد پس از ورود به خاک فنلاند درخواست پناهندگی دهد که موسسه ما در این زمینه فعالیتی را انجام نمی دهد. دقت داشته باشید که ویزای توریستی قابل تغییر نیست و اگر درخواست پناهندگی دهید علاوه بر مشکلاتی که برای شما پیش خواهد آمد به کشور مبدا عودت داده خواهید شد.

ویزای توریستی فنلاند | اخذ ویزای توریستی فنلاند | شرایط ویزای توریستی فنلاند 88851080

اطلاعاتی از سفارت فنلاند در تهران

برای ورود به فنلاند که عضو پیمان شینگن است باید ویزای شینگن دریافت کنید. با درخواست ویزای توریستی فنلاند، سفارت به شما وقت می دهد که در روز تعیین شده از جانب سفارت، باید در آنجا حضور پیدا کنید و مصاحبه و انگشت نگاری را انجام دهید. سفارت فنلاند مدارک را ظرف سه هفته کاری بررسی می کند. گاهی ممکن است افسر ویزا مدارک بیشتری از متقاضی درخواست کند و مدت بیشتری طول بکشد تا ویزای توریستی فنلاند صادر شود، به همین دلیل بهتر است برای سفر به این کشور مدارک خود را 2 ماه زودتر ارائه دهید. آدرس سفارت فنلاند: خیابان شریعتی – خیابان میرزاپور – خیابان حدادیان – پلاک 2 می باشد .

ویزای توریستی فنلاند | اخذ ویزای توریستی فنلاند | شرایط ویزای توریستی فنلاند 88851080

تمدید ویزای توریستی فنلاند

در برخی موارد ممکن است اعتبار ویزای توریستی فنلاند تمدید شود و بتوانید 90 روز بیشتر از روزهای قبل در این کشور اقامت داشته باشید، مثلا مواقعی که برای ملاقات فرزند یا بستگان به فنلاند می روید. اگر در یکی از کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشید ولی جزء اتباع آن نباشید و بخواهید وارد فنلاند شوید، ارائه کارت اقامت کافی است و نیازی ندارید که ویزای شینگن دریافت کنید. همینطور همسر و فرزندان افرادی که تبعه فنلاند هستند به ویزای توریستی فنلاند نیازی ندارند و می توانند با نشان دادن مدارکی مثل سند ازدواج ایرانی و یا فنلاندی وارد فنلاند شوند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!