چگونه ویزای تحصیلی لیتوانی را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی لیتوانی را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی لیتوانی، مجوز ورود شما به کشور لیتوانی برای شروع دوران تحصیل یا ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور است.

راهنمای کامل ویزای تحصیلی لیتوانی

طور کلی بخواهیم در مورد ویزای لیتوانی صحبت کنیم، دارندگان ویزای لیتوانی یا ویزای تحصیلی لیتوانی می‌توانند تا پایان انقضا یا همان تاریخ اعتبار ثبت شده بر روی ویزا نه تنها در لیتوانی بلکه در بقیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز تردد داشته باشند. لازم به ذکر است که از دیگر انواع ویزای لیتوانی می‌توان به ویزای توریستی لیتوانی، ویزای تجاری لیتوانی، ویزای دیداری لیتوانی، ویزای پزشکی لیتوانی، ویزای کنفرانس لیتوانی، ویزای ورزشی لیتوانی و ویزای هنری لیتوانی اشاره کرد.

پس اگر از آن دسته از دانشجویانی هستید که قصد تحصیل در لیتوانی را دارید و می‌خواهید ویزای تحصیلی لیتوانی را اخذ کنید در این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه به معرفی کوتاهی از کشور لیتوانی خواهیم پرداخت و سپس به صورت تخصصی به بحث ویزای تحصیلی لیتوانی می‌پردازیم.

چگونه ویزای تحصیلی لیتوانی را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

معرفی کشور لیتوانی

قبل از اقدام به اخذ هر نوع ویزا مخصوصاً ویزای تحصیلی لیتوانی بهتر است کمی با کشور لیتوانی آشنا شویم و سپس اقدام به اخذ ویزا کنیم. اگر بخواهیم در مورد منطقه جغرافیایی این کشور بگوییم باید گفته شود که این کشور در شمال شرقی اروپا است و از شمال با کشور لتونی و از جنوب با بلاروس هم جوار است و از مغرب به دریای بالتیک متصل می‌شود. کشور لیتوانی جمعیت زیادی ندارد و آمار جمعیت آن چیزی در حدود 3.2 میلیون نفر است که اکثر آن در پایتخت این کشور ویلنیوس که بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز است ساکن می‌باشند.

در مورد واحد پول این کشور هم باید بگوییم که واحد پول آن ارزی به نام لیتاس بود ولی از سال 2015 ارز خود را به یورو تغییر داده است تا در معاملات خود سریع‌تر باشد و همچنین زبان رسمی این کشور لیتوانیایی است. شاید مذهب این کشور برای شما مهم باشد که در این صورت باید بدانید که قریب به 80 درصد مردم این کشور مسیحی بوده و به کلیسای کاتولیک رومی تعلق دارند.

در مورد آب و هوای لیتوانی نیز بهتر است بدانید که حدود 33 درصد خاک این کشور را جنگل‌های انبوه تشکیل می‌دهند که باعث به وجود آمدن آب و هوایی معتدل در این کشور شده است ولی در مناطق شرقی این کشور تغییرات دما از یک نقطه به نقطه دیگر کمی بیشتر از مناطق غربی آن می‌باشد. همه ساله گردشگران بسیاری با تور لیتوانی و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند.

انواع ویزا برای سفر به لیتوانی

همانطور که در بخش قبل گفته شد لیتوانی جزو کشورهای عضو شینگن می‌باشد و شما می‌توانید هم با ویزای لیتوانی و هم با ویزای شینگن وارد این کشور شوید و تا پایان اعتبار ثبت شده در ویزا در این کشور اقامت داشته باشید. پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید ویزای شینگن را نیز فراموش نکنید.

البته برای اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی باید بدانید که این کشور در ایران سفارت خانه ندارد و باید برای اخذ ویزا به نزدیک‌ترین کشوری که لیتوانی سفارت دارد بروید که برای ایرانیان ساکن در خود ایران نزدیک‌ترین کشور ترکیه است و شما می‌توانید با گرفتن وقت سفارت لیتوانی، به سفارت این کشور مراجعه کرده و برای ویزای تحصیلی لیتوانی اقدام نمایید. در ادامه به برخی مدارک کلی برای اخذ ویزای لیتوانی و به صورت خاص اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی پرداخته خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی لیتوانی

در این مطلب می‌خواهیم به صورت خاص مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای لیتوانی بپردازیم که آن دسته از افرادی که قصد اقدام به ویزای تحصیلی لیتوانی را نیز دارند می‌بایست مدارک زیر را برای اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی خود انجام دهند.

 یک الی سه ماه قبل از سفر خود به لیتوانی وقت سفارت خود را تنظیم کنید و این کار را می‌توانید به صورت اینترنتی از سفارت لیتوانی در ترکیه انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی لیتوانی | یوروپ تورز

بعد از اخذ وقت سفارت شما می‌بایست فرم درخواست ویزای خود را به فرم ویزای لیتوانی درخواست دهید. دقت کنید که همانطور که گفته شد می‌توانید از طریق ویزای شینگن نیز برای سفر به لیتوانی استفاده کنید. لازم به ذکر است که این فرم‌ها نیاز به توضیح خاصی ندارند و به صورت روتین پر می‌شوند و حاوی برخی اطلاعات شخصی شما از جمله نام و نام خانوادگی و آدرس و از این قبیل اطلاعات می‌باشد.

قبل از این موارد نیز از داشتن تاریخ اعتبار پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید چون که پاسپورت شما باید حداقل نود روز بعد از سفر شما به این کشور اعتبار داشته و علاوه بر آن دو صفحه از آن نیز حداقل خالی باشد.

همچنین از دقیق بودن اطلاعات هتل و محل اقامت خود نیز اطمینان حاصل کنید چرا که آفیسر سفارت حتما این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد و ممکن است در صورت مبهم بودن ویزای شما صادر نشود.

همچنین به یاد داشته باشید که برای رزرو وقت سفارت باید مبلغی را پرداخت نمایید که اطلاعات آن را می‌توانید از سایت سفارت بگیرید.

اینها مدارک کلی برای اخذ ویزای لیتوانی بودند ولی برای اخذ ویزای تحصیلی شما نیاز به مدارک زیر نیز دارید:

  • رزرو بلیط هواپیما
  • نامه‌های دریافتی از موسسه آموزش عالی کشور لیتوانی
  • گواهی ثبت نام در دانشگاه یا موسسه آموزشی در لیتوانی
  • تأییدیه بانکی از معاشات ۳ ماهه در کشور بانکی

مدت زمان اعتبار ویزای لیتوانی

مدت زمان ویزای لیتوانی حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روز متغیر است که بعد از آن مجوز اقامت شما در لیتوانی باطل می‌شود و باید یا اقامت خود در این کشور را تمدید کنید و یا از آن خارج شوید.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی لیتوانی

ویزای دانشجویی لیتوانی جزو ویزا‌های بلند مدت محسوب می‌شود که دارنده باید هر سال آن را برای سال بعد تمدید کند. پس اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی را دارید این مطلب را به خاطر داشته باشید. در ادامه مطلب می‌خواهیم با مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی آشنا شویم.

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی

مدت زمان دریافت ویزای لیتوانی بسته به نوع ویزا متفاوت است که در اینجا به طور خاص ویزای تحصیلی لیتوانی را بررسی می‌کنیم. معمولاً دریافت ویزای کشور جمهوری لیتوانی بین دو هفته الی دو ماه است که باید حتما قبل از سفر خود به این موضوع توجه کافی را داشته باشید.

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای تحصیلی لیتوانی

چند ماه قبل از درخواست ویزای تحصیلی لیتوانی اقدام کنید؟

یک الی سه ماه قبل از سفر خود به لیتوانی وقت سفارت خود را تنظیم کنید و این کار را می‌توانید به صورت اینترنتی از سفارت لیتوانی در ترکیه انجام دهید.

ویزای تحصیلی لیتوانی دارای چقدر اعتبار میباشد؟

ویزای دانشجویی لیتوانی جزو ویزا‌های بلند مدت محسوب می‌شود که دارنده باید هر سال آن را برای سال بعد تمدید کند.

چقدر زمان میبرد تا ویزای تحصیلی لیتوانی را دریافت کنیم؟

معمولاً دریافت ویزای کشور جمهوری لیتوانی بین دو هفته الی دو ماه است که باید حتما قبل از سفر خود به این موضوع توجه کافی را داشته باشید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!