چگونه ویزای تحصیلی لاتویا را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی لاتویا را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی لاتویا، تحصیل و ارتقاء دانش در دانشگاه‌های برتر و بین‌المللی و همچنین هزینه کم در روند تحصیلات همواره از دغدغه‌های دانشجویان مقاطع مختلف می‌باشد.

راهنمای کامل اخذ ویزای تحصیلی لاتویا

تحصیل و ارتقاء دانش در دانشگاه‌های برتر و بین‌المللی و همچنین هزینه کم در روند تحصیلات همواره از دغدغه‌های دانشجویان مقاطع مختلف می‌باشد. با اخذ ویزای تحصیلی لاتویا می‌توانید از معتبرترین مدارک بین‌المللی بهره‌مند گردید.

چگونه ویزای تحصیلی لاتویا را دریافت نمائیم؟

لاتویا کجاست؟

لتونی یا لاتویا کشور کوچکی در حوزه بالتیک می‌باشد. محدوده جغرافیایی لاتویا از شمال توسط استونی، از شرق توسط روسیه، از جنوب به لیتوانی و بلاروس و از مغرب به دریای بالتیک ختم می‌شود که همه ساله گردشگران با استفاده از تور لاتویا و تور اروپا به این کشور سفر می‌کنند.. آب و هوای مناسب، جاذبه‌های گردشگری بسیار، هزینه پایین زندگی، امکانات رفاهی فراوان و روابط بین‌المللی قوی لاتویا با سایر کشورهای قدرتمند اروپا و آمریکا این کشور را به یکی از کشورهای مستعد جهت مهاجرت، گردشگری، تحصیل و کار نموده است.

پایتخت لاتویا شهر ریگا می‌باشد، کشور لاتویا از جمله جمهوری‌های متعلق به کشور جماهیر شوروی بود که با فروپاشی شوروی کشور لاتویا در سال 1991 اعلام استقلال کرد. از جمله شهرهای مهم کشور لاتویا شهرهای ریگا، دائوگاوپیلس، لیپایا، یلگاوا می‌باشد که گردشگران زیادی همه ساله به این شهرها با تور لاتویا و تور اروپا سفر می‌کنند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر کوچک و کم تراکم اروپایی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

آبشار کولیدگا، بنای تاریخی آزادی در ریگا، پارک ملی گاوجا، کلیسای سنت پیتر، قلعه تورایدا، موزه مشاغل، کلیسا جامع تولد عیسی مسیح و … اشاره نمود. در این مقاله سعی داریم به معرفی ویزای لاتویا و چگونگی دریافت آن بپردازیم.

لاتویا و امکانات تحصیلی آن

کشور لاتویا دارای مجموعه‌ای پیشرفته و همگام با سیاست‌های نوین نظام آموزشی اروپایی و جهانی می‌باشد، مدارک معتبر، هزینه‌های پایین تحصیلات در دانشگاه‌های لاتویا، ارتباطات عالی و پیشرفته با سایر دانشگاه‌های معتبر در جهان و تحصیل در رشته‌های دلخواه تا بالاترین مدارج به همراه متدهای پیشرفته از جمله عواملی است که افراد و دانشجویان را جهت دریافت ویزای تحصیلی لاتویا ترغیب می‌نماید.

فرصت‌های شغلی عالی و مناسب و همچنین سیستم اعتبار انتقال اروپا که زمینه انتقال اعتبار و مدارک اخذ شده در دانشگاه‌های لاتویا را به سیستم آموزشی ملی خود فراهم می‌آورد. از دیگر امکانات ویژه و مهم تحصیل در لتونی می‌باشد.

در دانشگاه‌های معتبر لاتویا که از اعتبار جهانی برخوردار می‌باشند، امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی، معماری، مدیریت، رشته‌های فنی مهندسی، تحصیل در رشته‌های هنری و موسیقی، رشته‌های علوم انسانی و غیره تا بالاترین مدارج به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، روسی فراهم بوده و سالانه دانشجویان بسیاری از سراسر جهان جهت ارتقاء تحصیلات خود با دریافت ویزای تحصیلی لاتویا در دانشگاه‌های معتبر و بین‌المللی این کشور تحصیل می‌نمایند. در اکثر دانشگاه‌های لاتویا سال تحصیلی از ماه سپتامبر آغاز و در دو ترم بهاره و پاییزه انجام شده و پس از طی 40 هفته تحصیلی به پایان می‌رسد.

تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر لاتویا

کشور کوچک لاتویا دارای 22 دانشگاه و 24 کالج معتبر بوده که با ارائه رشته‌های مطرحی همچون رشته‌های فنی و مهندسی، مدیریت و اقتصاد جهانی، تجارت و پزشکی و … از دانشجو پذیرترین کشورهای اروپایی می‌باشد.

از جمله عوامل مهم در درجه بالا اعتبار دانشگاه‌های لاتویا می‌توان به مواردی همچون استانداردهای آموزشی، ارتباطات گسترده با 174 دانشگاه معتبر در سراسر جهان، هزینه پایین تحصیلات، دانشگاه‌های مدرن و پیشرفته، محیط امن و آرام دانشگاه‌ها، استفاده از بورس‌های تحصیلی و … اشاره نمود.

از جمله دانشگاه‌های معتبر لاتویا که با اخذ ویزای تحصیلی لاتویا می‌توانید در آن‌ها تحصیل نمایید موارد زیر می‌باشند:

  • دانشگاه فنی مهندسی در شهرهای کائوناس و ویلنیوس
  • دانشگاه تجارت و مدیریت در شهر ویلینیوس
  • دانشگاه علوم اروپایی در شهر ویلینیوس
  • دانشکده مدیریت و اقتصاد در شهرهای ویلینیوس و کائوناس
  • دانشکده بین‌المللی ال. سی. سی در شهر کلایپیدا
  • دانشگاه لیتوانیایی علوم پزشکی در شهر کائوناس و دانشگاه ویتاتاس مگموس در شهر کائوناس
تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر لاتویا

چگونه ویزای تحصیلی لاتویا بگیریم؟

جهت دریافت ویزای تحصیلی لاتویا همانند هر کشور دیگری نیازمند دریافت ویزا از سفارت کشور مورد نظر می‌باشید. از آنجایی که کشور لتونی در ایران دارای سفارت نمی‌باشد لذا جهت دریافت ویزای تحصیلی لاتویا باید به نزدیک‌ترین سفارت در کشورهای همسایه که مطلوب‌ترین آن‌ها سفارت لاتویا در آنکارا ترکیه و یا دبی می‌باشد، درخواست ویزا دهید.

به منظور دریافت ویزای تحصیلی لاتویا می‌توانید با مراجعه به سایت این کشور و یا مراجعه حضوری به سفارت لاتویا و همچنین از طریق آژانس‌ها برای اخذ وقت سفارت لاتویا اقدام و با ارائه مدارک خواسته شده و ضروری جهت دریافت ویزا به سفارت لاتویا در تاریخ و زمان مشخص شده جهت انجام مصاحبه و انگشت نگاری و دیگر امور مربوطه به سفارت لاتویا در آنکارا و یا دبی مراجعه نمایید. نتایج درخواست ویزای لاتویا تحصیلی پس از بررسی سفارت لاتویا توسط ایمیل و یا حساب کاربری شما در سایت سفارت منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است کشور لتونی عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می‌باشد و بنابراین باید جهت ویزای شینگن لاتویا اقدام نمایید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی لاتویا

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی لاتویا موارد زیر می‌باشد:

  • گذرنامه معتبر با حداکثر 6 ماه اعتبار
  • درخواست ویزای شینگن
  • شناسنامه و کارت ملی ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • دو قطعه عکس
  • نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر حساب
  • مدارک رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • بیمه نامه مسافرتی
  • ترجمه کلیه مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه جوایز المپیاد و جوایز علمی دیگر در صورت وجود

لازم به ذکر است تمامی مدارک ارائه شده جهت دریافت ویزای تحصیلی لاتویا باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

نکات مهم جهت دریافت ویزای تحصیلی لاتویا

از جمله نکات مهمی که در هنگام درخواست و اخذ ویزای تحصیلی لاتویا باید به آن توجه نمود موارد زیر می‌باشد:

  • حضور شخص متقاضی در سفارت الزامی می‌باشد.
  • در هنگام مصاحبه با صداقت کامل به شرح هدف از سفر و نوع درخواست ویزا شینگن لاتویا بپردازید.
  • ارائه مدارک ارائه شده برای درخواست ویزای تحصیلی لاتویا به معنای تأیید حتمی و صد در صدی ویزا نمی‌باشد.
  • بعد از تأیید ویزای لاتویا تحصیلی نسبت به بلیط هواپیما اقدام نمایید.
  • در زمان مشخص شده و دقیق به در وقت سفارت لاتویا به این سفارت مراجعه نمایید.
نکات مهم جهت دریافت ویزای تحصیلی لاتویا

چگونه به لاتویا سفر کنیم؟

جهت سفر به لاتویا پرواز مستقیمی از ایران به این کشور کوچک اروپایی وجود ندارد و جهت سفر به این کشور می‌توانید از ایرلاین‌هایی با یک یا دو توقف در کشور واسطه استفاده نمایید.

از جمله ایرلاین‌های مطرح جهت سفر به لاتویا موارد زیر می‌باشد:

  • ترکیش ایرلاین با یک توقف در استانبول
  • ایرلاین اکراینی با یک توقف در کی یف
  • ایرلاین بلاویا با یک توقف در مینسک
  • ایرلاین لوفتهانزا با یک توقف در فرانکفورت
  • ایرلاین ایرفلوت با یک توقف در مسکو
  • ایرلاین اتریشی با یک توقف در وین

سوالات متداول ویزای تحصیلی لاتویا

چگونه میتوان ویزای تحصیلی لاتویا را دریافت کرد؟

به منظور دریافت ویزای تحصیلی لاتویا می‌توانید با مراجعه به سایت این کشور و یا مراجعه حضوری به سفارت لاتویا و همچنین از طریق آژانس‌ها برای اخذ وقت سفارت لاتویا اقدام کنید.

تنیجه درخواست ویزای تحصیلی لاتویا چگونه اعلام میشود؟

نتایج درخواست ویزای لاتویا تحصیلی پس از بررسی سفارت لاتویا توسط ایمیل و یا حساب کاربری شما در سایت سفارت منتشر خواهد شد.

چرا ویزای تحصیلی لاتویا؟

کشور لاتویا دارای مجموعه‌ای پیشرفته و همگام با سیاست‌های نوین نظام آموزشی اروپایی و جهانی می‌باشد، مدارک معتبر، هزینه‌های پایین تحصیلات در دانشگاه‌های لاتویا، ارتباطات عالی و پیشرفته با سایر دانشگاه‌های معتبر در جهان و تحصیل در رشته‌های دلخواه میباشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!