چگونه ویزای تجاری اسپانیا را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تجاری اسپانیا را دریافت نمائیم؟

ویزای تجاری اسپانیا، به نسبت سایر کشورها ساده تر اعطا می شود، این کشور به دلیل پذیرش بالا برای ورود سرمایه مسیر اخذ ویزای تجاری را ساده تر نموده است.

خوشبختانه ویزای تجاری اسپانیا به نسبت سایر کشور‌ها ساده‌تر اعطا می‌شود، این کشور به دلیل پذیرش بالا برای ورود سرمایه مسیر اخذ ویزای تجاری را ساده‌تر نموده است. امروز قصد داریم مراحل اخذ ویزای تجاری اسپانیا را به سادگی توضیح دهیم.

ویزای تجاری اسپانیا | یوروپ تورز

مدارک موردنیاز ویزای تجاری اسپانیا

در گام اول نیاز به فرم درخواست ویزا می‌باشد. این فرم شامل یک سری اطلاعات شخصی فرد بوده که می‌بایست به درستی وارد شود. دو قطعه عکس برای این فرم نیاز است که باید با توجه به شرایط عکسبرداری گرفته شود. عکس با زمینه سفید و همینطور باید در وضعیت طبیعی و بدون رتوش گرفته شود. در انتهای این فرم نیاز به دو امضا از سوی فرد متقاضی خواهد بود.

هزینه ویزا می‌بایست پرداخت شود. این هزینه به صورت نقدی و بر طبق واحد پول یورو پرداخت می‌شود. باید از وقت سفارت پرینت گرفته و همراهتان باشد (روش اخذ وقت سفارت را توضیح خواهیم داد). در صورتی که فرد دعوت نامه داشته باشد نیاز است که اصل دعوت نامه وی به همراه کپی در پرونده مدارک قرار بگیرد. در صورتی که دعوت نامه شرکتی است، تنها کپی آن کفایت می‌کند.

  • رزرو پرواز و بیمه مسافرتی از مسائل پر اهمیت در ویزای تجاری اسپانیا می‌باشد.
  • در خصوص ویزای تجاری اسپانیا مدارک شغلی باید به درستی تهیه شود. به عنوان مثال نامه اشتغال به کار، فیش حقوقی، مدارک ثبت شرکت و یا جواز کسب و پروانه پزشکی باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود.
  • در خصوص مدارک مالی، گردش ۶ ماه اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • شناسنامه باید ترجمه شود و همینطور گذرنامه فعلی نیاز به کپی خواهد داشت.

شرایط اخذ ویزای تجاری اسپانیا

برای دریافت ویزای تجاری اسپانیا که یکی از انواع ویزای اسپانیا است، در ابتدا می‌بایست مدارک عمومی که بالا ذکر شد به درستی عرضه شود.

موضوع بعدی برای ویزای تجاری اسپانیا دعوت نامه‌ای است که می‌بایست از شرکت اسپانیایی عرضه شود. در این دعوت نامه باید دلایل و تمامی جزییات تجارتی به درستی قید شود در واقع این دعوت نامه نشان می‌دهد که شرکت مورد نظر در اسپانیا تمایل به حضور فرد متقاضی دارد. دعوت نامه می‌بایست به زبان اسپانیایی ترجمه شود. در این دعوت نامه باید نام دعوت شدگان به همراه اطلاعات شخصی هر یک به درستی تعیین شود.

تاریخ سفر با ذکر روز و مدت اقامت می‌بایست مشخص گردد. هویت کامل شخص امضا‌کننده نامه از مسائل بسیار مهمی است که در بحث ویزای تجاری اسپانیا مورد بررسی قرار می‌گیرد. ذکر تقبل هزینه سفر باید بر اساس قوانین خاص مشخص شود. یک نسخه از این دعوت نامه باید به بخش کنسولی سفارت اسپانیا عرضه شود. نسخه دیگر در پرونده و کنار سایر مدارک قرار می‌گیرد.

مدارک اداری ویزای تجاری اسپانیا

اگر فرد در ایران در شرکتی کار می‌کند نیاز به حکم شرکت ایرانی به همراه مشخصات نوع ماموریت وی می‌باشد. همچنین می‌بایست مشخص شود که متقاضی به عنوان چه نماینده‌ای قرار است وارد تبادل تجاری شود. این مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی و یا اسپانیایی دارد. مدرک فوق الذکر بر روی سربرگ شرکت قید می‌شود و همینطور تاریخ استخدام و حقوق دریافتی و دلیل سفر نیز به صورت شفاف مشخص خواهد شد.

  • تاریخ سفر با مهر و همینطور با ذکر مشخصات فرد امضاکننده باید تعیین شود. اگر قرار بر این است که شرکت ایرانی هزینه را تقبل نماید می‌بایست در حکم به درستی قید شود.
  • مدارک شرکت ایرانی و همینطور کارت بازرگانی باید در دو نسخه تهیه شود. لیست حق بیمه تأمین اجتماعی باید هم به صورت اصل و هم به صورت کپی عرضه شود.
  • گاه دیده می‌شود که بین دو شرکت اسپانیایی و ایرانی یک سری تبادلات صورت می‌پذیرد در این صورت نیاز به عرضه مدارکی از قبیل حساب‌ها و قبض‌های دو طرفه خواهد بود.

وقت سفارت برای ویزای تجاری اسپانیا

به زبان ساده فرد متقاضی باید ۹ روز قبل از تاریخ سفر خود برای اخذ وقت سفارت اقدام نماید. این کار از طریق آنلاین صورت می‌پذیرد و البته کمی شلوغی شبکه امری طبیعی خواهد بود. پس از وارد نمودن اطلاعات لازم‌ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که مشخص می‌نماید اطلاعات وارد شده قابل قبول است یا خیر. در صورت نتیجه مثبت از‌ایمیل زمان حضور شما برای مصاحبه فیکس می‌شود. شما موظف هستید در زمان تعیین شده در محل مورد نظر جهت مصاحبه حضور داشته باشید.

  • مدارک شما می‌بایست توسط خودتان ارائه شود و فرد دیگری نمی‌تواند اینکار را انجام دهد.
  • قبل از روز مصاحبه مدارک خود را بازنگری نمایید و از تکمیل بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

بررسی روابط کاری در ویزای تجاری اسپانیا

به طور کلی وقتی دو شرکت ایرانی و اسپانیایی باهم در ارتباط هستند می‌بایست روابط کاری آن‌ها به درستی شفاف‌سازی شود. فرض کنید شما در شرکتی در ایران مشغول به کار هستید و این شرکت در اسپانیا نیز فعالیت می‌نماید و شما قصد دارید کار خود را در کشور اسپانیا ادامه دهید در این وضعیت نیاز به ویزای تجاری اسپانیا دارید.

در مدارکی که برای ویزای تجاری اسپانیا لازم است باید وضعیت کاری شما به درستی مشخص شود یعنی سمت و نوع تخصص اجرایی شما قطعاً مورد پرسش تیم‌های مشاور قرار می‌گیرد. شما باید مشخص نمایید که در شرکت اسپانیا قرار است کدام قسمت کار را دست بگیرید و هرچه این موضوع شفاف‌تر بررسی شود شانس شما برای اخذ ویزای تجاری اسپانیا بیشتر خواهد شد.

شرکت ایرانی باید این تضمین را بدهد که هرگونه خسارت از سوی شما قابل پوشش بوده است، توجه کنید که همیشه بهترین شرایط برای افرادی ایجاد می‌شود که مدارک خود را بر پایه صداقت تنظیم می‌نمایند.

بررسی روابط کاری در ویزای تجاری اسپانیا | یوروپ تورز

تاثیر مصاحبه در ویزای تجاری اسپانیا

در کنار مدارک عرضه شده فرد متقاضی می‌بایست از ظاهر مناسبی بهرمند باشد. دقت نمایید که پوشیدن لباس‌های گرانقیمت و بسیار رسمی هیچ تأثیری در نظر تیم‌های بررسی نخواهد داشت، گاه دیده می‌شود حرکات غیر عادی به نوعی می‌تواند شانس شما را برای اخذ ویزای تجاری اسپانیا از بین ببرد. از ظاهر‌سازی‌های غیر عادی بپرهیزید.

رفتار‌های هیجان‌انگیز و همینطور نشان دادن اضطراب مشکل ساز بوده و تأثیر مثبتی نمی‌گذارد. پرحرفی قطعاً کارتان را خراب خواهد نمود. حرف‌های شما باید همخوانی دقیقی با مدارکتان داشته باشد، بالاتر جلوه دادن خود هیچ وقت راه حل مناسبی نمی‌باشد.

یک سری سؤالات در ذهن شما نقش می‌بندند که هرگز نباید بر زبان آورده شود. (ویزای من کی صادر می‌شود؟ شانس من در اخذ ویزای تجاری اسپانیا چقدر است؟ و… )

بهتر است ادکلن نزنید! این موضوع کاملاً جدی است شاید فرد مصاحبه‌گر از عطر شما احساس خوبی نداشته باشد همین که تمیز و مرتب هستید کفایت می‌کند.

دسته‌ بندی مدارک ویزای تجاری اسپانیا

شما لحظاتی قبل از مصاحبه می‌بایست مدرک خود را عرضه نمایید، بهتر است مدرک شما در دسته‌بندی‌های خاصی قرار بگیرد و خودتان بدانید که کدام مدرک در چه پوشه‌ای قرار دارد. با دسته‌بندی دقیق مدارک قطعاً کنترل آن ساده‌تر می‌شود.

گاه دیده می‌شود که در لحظه کنترل مدارک به شما گفته می‌شود که قسمتی از مدرک شما ناقص است نگران نشوید این مسائل تنها قرار است جنبه‌های روانی شما را بسنجد با خونسردی قول بدهید که در اسرع وقت مدرک خود را کامل می‌نمایید.

دقت کنید که شما قرار است فارسی صحبت نمایید حتی اگر به زبان اسپانیایی آشنایی دارید یک اشاره کوتاه کافیست، خودنمایی در این مسیر مشکل ساز است.

هدف خود را ساده بیان کنید!

از خود اسطوره نسازید طوری رفتار نکنید که با ورودتان به اسپانیا اقتصاد این کشور را متحول می‌سازید، شما قرار است در این کشور مشغول به کار شوید و این موضوع باید به درستی بررسی شود. هدف خود را شفاف بیان کنید و حسن نیت خود را با لبخندی الهام بخش انتقال دهید.

اقامت دائم با ویزای تجاری اسپانیا

ویزای تجاری اسپانیا در همان ابتدا به شما اجازه اقامت دائم نمی‌دهد! شما می‌بایست یک سال در این کشور به کار مشغول شوید و در صورتی که گردش مالی و همینطور کاری قابل قبولی داشتید اقدام به تمدید و همینطور اقامت دائم برای اسپانیا نمایید. دقت کنید که ویزای تجاری اسپانیا در صورتی تبدیل به اقامت دائم می‌شود که شما تمامی روال را به درستی طی نمایید.

برای اخذ ویزای تجاری اسپانیا واقع بین باشید!

اگر فکر می‌کنید مدارکتان کامل نیست با دید واقع بینانه برای مصاحبه آماده شوید، قطعاً تیم‌های بررسی می‌بایست بهترین مدارک را انتخاب نمایند و اخذ ویزای تجاری اسپانیا برای یک سری افراد آسانتر است. اما این پایان راه نیست. سعی کنید سؤالات احتمالی را با خود مرور نمایید و روز مصاحبه با خاطری آسوده‌تر در سفارت حاضر شوید.

اقامت دائم با ویزای تجاری اسپانیا | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای تجاری اسپانیا

اولین گام درخواست ویزای تجاری اسپانیا چیست؟

در گام اول نیاز به فرم درخواست ویزا می باشد. این فرم شامل یک سری اطلاعات شخصی فرد بوده که می بایست به درستی وارد شود. دو قطعه عکس برای این فرم نیاز است که باید با توجه به شرایط عکسبرداری گرفته شود. عکس با زمینه سفید و همینطور باید در وضعیت طبیعی و بدون رتوش گرفته شود. در انتهای این فرم نیاز به دو امضا از سوی فرد متقاضی خواهد بود.

شرایط دعوتنامه تجاری اسپانیا باید چگونه باشید؟

در این دعوت نامه باید دلایل و تمامی جزییات تجارتی به درستی قید شود در واقع این دعوت نامه نشان می دهد که شرکت مورد نظر در اسپانیا تمایل به حضور فرد متقاضی دارد.

بهترین زمان برای دریافت وقت سفارت چه زمانی است؟

به زبان ساده فرد متقاضی باید 9 روز قبل از تاریخ سفر خود برای اخذ وقت سفارت اقدام نماید. این کار از طریق آنلاین صورت می پذیرد و البته کمی شلوغی شبکه امری طبیعی خواهد بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

2 نظر

مسعود 3 اسفند 1397 پاسخ

سلام وقت بخیر… ویزای تجاری برای کشور اسپانیا اقدام کردم‌ ایا مدیر عامل هم‌نیاز به ارائه سربرگ هست …اگر باشه نیاز به ترجمه دارد …میتوانید برای نوشتار

بابازاده 10 اردیبهشت 1398 پاسخ

با سلام واحترام
بله
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
سفری دیگر
۸۸۸۵۱۰۸۰