ميدان پيازا ناوونا رم |‌ معرفی – تاریخچه – تصاویر

ميدان پيازا ناوونا رم |‌ معرفی – تاریخچه – تصاویر

ميدان پيازا ناوونا رم، از مهمترین نقاط شهر رم در کشور ایتالیا می باشد که این اهمیت ميدان پيازا ناوونا رم را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است.

میدان پیازا ناوونا رم از جمله زیباترین و خیره کننده‌ترین میدان‌های واقع در شهر رم و کشور ایتالیا می‌باشد که شاهکارهای معماری این بنا چنان مورد توجه قرار گرفته است که از سراسر جهان بازدیدکننده و توریست، روزانه از این مکان بازدید می‌ کنند و زیبایی‌های خیره‌کننده این مکان توجه آنها را جلب می‌کند. با توجه به آنکه تاریخچه این مکان و جزئیات دیگر این بنا بسیار جالب و قابل توجه است، در ادامه مطلب تصمیم داریم درباره این مکان اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا شما نیز بیشتر از گذشته در رابطه با هارمونی خاصی که میان تمامی ساختمان‌‌های مجاور این میدان وجود دارد، آگاهی کسب کنید.  

ميدان پيازا ناوونا رم | یوروپ تورز

میدان پیازا ناوونا رم

همانطور که توضیح دادیم، این میدان در کشور ایتالیا ‌و شهر رم ساخته شده است و به همین خاطر می‌توان به صورت کلی گفت احتمالا برای شما نیز عجیب است که بدانید بسیاری از زیباترین میدان‌‌های جهان در کشور ایتالیا و شهر رم واقع شده است و شاهکارهای معماری این مکان تمامی هنرمندان معروف ایتالیایی را به خود مجذوب ساخته است، زیرا در گذشته‌های بسیار دور، ماهرترین هنرمندان معروف ایتالیایی مانند جیان لورنزو برنینی و جاکومو دِللا پُرتا، توانسته‌اند این مکان را به این زیبایی در آورند.

به همین خاطر بوده است که این مکان مورد توجه دیگر معماران و یا دیگر سازندگان آثار تاریخی امروزه قرار گرفته و هم اکنون این مکان از بازدیدکنندگان بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. حتی گفته شده است که بسیاری از مردم ایتالیا نیز هم اکنون روزانه از این مکان بازدید می‌ کنند. در میدان پیازا ناوونا رم، آب نمای بسیار زیبا و فوق العاده خوش ساختی وجود دارد که در کنار این ۳ آب نما، یک کلیسای بسیار زیبا نیز ساخته شده است. به همین خاطر هارمونی بسیار خوبی میان این ساختمان‌ها قرار گرفته است و یک میدان بسیار پرشور را در قلب شهر رم به وجود آورده است.

تاریخچه میدان پیازا ناوونا رم

میدان پیازا ناوونا رم (Piazza Navona) در آخر سال پانزدهم میلادی ساخته شده و هم اکنون نیز یک مکان عمومی بسیار پرطرفدار شناخته شده است. زمانی که بازارهای شهر از مکان‌های مختلف شهر رم در نزدیکی این میدان شروع به فعالیت نمودند و به این مکان منتقل شدند، این میدان ارزش اقتصادی بسیار زیادی پیدا کرد زیرا از آن روز مردم مختلفی در سرتاسر کشور ایتالیا و شهر رم به این مکان مراجعه می‌کردند تا بتوانند نه تنها از این میدان بازدید کنند، بلکه بازارهای این میدان دیدنی را نیز ببینند و به خرید بپردازند.

قصر یکی از پادشاهان کشور ایتالیا نیز در نزدیکی میدان پیازا ناوونا رم قرار دارد و از سال ۱۳۴۴ تاکنون این قصر نیز در کنار میدان پیازا ناوونا رم، مورد توجه قرار گرفته است.

مجسمه‌ ها و اشیا موجود در میدان پیازا ناوونا

در میدان پیازا ناوونا رم، مجسمه‌ها و اشیا بسیار مهم و زیبایی وجود دارد که در مرکز این مجسمه‌ها، ۴ رودخانه و فواره Fontana dei Quattro Fiumi” (1651) قرار دارند که توسط معمار مشهور جیان لورنزو برنینی ساخته شده‌اند. در بالای این چهار فواره، ستون‌های هرمی سنگی نیز قرار دارند و از قطعات بسیار جذابی ساخته شده‌اند و حتی کلیسای سنت اگنس نیز که توسط برومینی، گیرولامو رینالدی ساخته شده است نیز در این محدوده واقع شده است و جدای از این کلیسا می‌ توان به گالری بزرگ نقاشی نیز اشاره نمود که دارای نقاشی‌های بسیار جذابی می‌باشد و بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است و نقاشی‌‌های جذابی در این گالری به نمایش در آمده شده است.

مجسمه‌ ها و اشیا موجود در میدان پیازا ناوونا | یوروپ تورز

علت ساخت فواره‌ های برنینی

زمانی که ساخت و طراحی فواره‌های برنینی به انجام رسید، طراحی کلیسا نیز صورت گرفت و سازندگان این دو بنا به عنوان دو رقیب سرسخت یکدیگر شناخته شدند. نکته جالب این است که میدان پیازا ناوونا رم، با داشتن این دو بنا با سرعت بیشتری به شهرت رسیدند زیرا تاثیر عجیبی که رقابت سازندگان این دو بنا بر روی شهرت میدان داشت، باعث شد که چهار فواره و مجسمه‌های کنار این میدان و همینطور کلیسا، اثر ماندگاری از این بنا را در ذهن بازدیدکنندگان به جای بگذارند.

 نکته مهمی که می‌ توان درباره این مجسمه‌ها به آن اشاره نمود، این است که شکل شخصی که بر روی این مجسمه‌ها حک شده است، استرس فراوانی دارد و از نظر سازنده این بنا استرس این مجسمه به خاطر ترس از سقوط کلیسا بر روی آن می‌باشد.

کلیسای میدان ناوونا

یکی از مهم‌ترین بناهایی که در میدان پیازا ناوونا شهر رم وجود دارد، کلیسایی است که نام آن انی زه می‌باشد و در کشور ایتالیا شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. این کلیسا در سال ۱۳۵۲ ساخته شد و دستور ساخت آن را پاپ اینوسنت دهم صادر نمود. نمای جلوی این کلیسا توسط یکی از ماهر‌ترین طراحان ایتالیایی طراحی و ساخته شد و در برابر این کلیسا نیز چهار فواره ساخته شده و در سال ۱۳۷۰ ساخت این مکان به پایان رسیده است.

فعالیت‌ های روزمره این اثر تاریخی

روزانه فعالیت‌های متعددی در این میدان انجام می‌ شود. برای مثال رویدادهای مختلفی مانند فعالیت‌‌های روزانه‌ای که در کنار میدان پیازا ناوونا رم دیده می‌ شود، که از جمله آن می‌توان به نمایش‌های کنار میدان و آواز و نوازندگی ساز اشاره‌ نمود. نمایش‌های مختلفی که در کنار این میدان دیده می‌شد از سال ۱۳۵۲ تا سال ۱۸۶۶ برگزار می‌ شد که بعد از آن مورد سرکوب قرار گرفت و تنها در جشن‌های مجلل خانواده پام فیلی به نمایش در آمد. حضور مردم در سطح پیاده رو این مکان نیز از جمله فعالیت‌های روزمره این اثر تاریخی به شمار می‌ رود که جذابیت بسیاری به این مکان بخشیده است.

فعالیت‌ های روزمره این اثر تاریخی | یوروپ تورز

سوالات متداول ميدان پيازا ناوونا رم

ميدان پيازا ناوونا رم در چه سالی ساخته شده است؟

میدان پیازا ناوونا رم (Piazza Navona) در آخر سال پانزدهم میلادی ساخته شده و هم اکنون نیز یک مکان عمومی بسیار پرطرفدار شناخته شده است.

فعالیت هایی که در این میدان برگزار میشود چیست؟

روزانه فعالیت‌های متعددی در این میدان انجام می‌ شود. برای مثال رویدادهای مختلفی مانند فعالیت‌‌های روزانه‌ای که در کنار میدان پیازا ناوونا رم دیده می‌ شود، که از جمله آن می‌توان به نمایش‌های کنار میدان و آواز و نوازندگی ساز اشاره‌ نمود.

یکی دیگر از ارزش های این میدان چیست؟

این میدان ارزش اقتصادی بسیار زیادی پیدا کرد زیرا از آن روز مردم مختلفی در سرتاسر کشور ایتالیا و شهر رم به این مکان مراجعه می‌کردند تا بتوانند نه تنها از این میدان بازدید کنند، بلکه بازارهای این میدان دیدنی را نیز ببینند و به خرید بپردازند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!