موزه ون لوون آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه ون لوون آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه ون لوون آمستردام از مشهورترین موزه های هلند است، موزه ون لوون آمستردام آثار مربوط به خانواده سلطنتی ون لوون در سال های مختلف وجود دارد.

یکی از مشهورترین موزه هایی که در کشور هلند واقع شده است، موزه ون لوون آمستردام است. موزه ون لوون آمستردام که متعلق به یک خانواده سلطنتی در هلند است در ابتدا یک بنای مسکونی بوده است که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است در موزه ون لوون آمستردام در تالارها ها مجموعه بزرگی از نقاشی ها، مبلمان ظریف، نقره و چینی گرانبها مربوط به قرون مختلف به نمایش گذاشته شده است. پشت موزه یک باغ زیبا قرار دارد که می تواند نشانی از آرامش در یک شهر مدرن باشد. باغ این موزه طراحی مدرن است و ساخت و طراحی آن مدت ها بعد صورت پذیرفته است. در صورتی که قصد سفر به آمستردام هلند را دارید بازدید از این موزه را به هیچ وجه از دست ندهید.

موزه ون لوون آمستردام

موزه ون لوون از موزهای های معرف در شهر آمستردام در کشور زیبای هلند می باشد. یکی از دلایل شهرت این موزه قرار گرفتن آن در یک خانه کانال است. نامگذاری این موزه به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد که به اسم خاندان سلطنتی لوون که روزگاری در آنجا ساکن بودند و زندگی می کردند، انجام شد. ساخت آن نیز به سده هفدهم میلادی باز می گردد. موزه ون لوون یکی از مکان های گردشگری محبوب در آمستردام محسوب می شود و سالانه گردشگران زیادی  از این موزه بازدید می کنند.

موزه ون لوون آمستردام

دلیل اهمیت موزه ون لوون آمستردام

موزه ون لوون آمستردام همانطور که گفته شده محل زندگی یکی از خاندان های سلطنتی هلند بوده است. این موزه در قلب کانال های آمستردام واقع شده است. این خانه در سال 1672 توسط معمار آدریان دورتسمن طراحی شد. اولین ساکن این خانه فردیناند بول، شاگرد نقاش معروف رامبراند بود. از سال 1884 تا 1945 ون لون ها در این خانه زندگی می کردند، ون لون ها از خانواده سلطنتی بودند و ویلم وان لون به عنوان شخص اول این خاندان  در سال  1602  میلادی یکی از بنیانگذاران کمپانی هند شرقی هلند بود و در واقع از شخصیت های بلندپایه حکومتی هلند به حساب می شد. پس از این که این خانه قدیمی به موزه تبدیل شده به اسم این خاندان نیز نامگذاری گردید.

دلیل اهمیت موزه ون لوون آمستردام

مبلمان موزه ون لوون آمستردام

مبلمان مربوط به ساکنان این موزه که بیشتر خانواده ون لون ها بوده اند دست نخورده برای بازدید عموم باقی مانده اند از جمله ی این مبلمان و همچنین لوازم موجود در این موزه می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  • چندین پرتره از خانواده ون لون وجود دارد که قدمت آنها به قرن هفدهم تا بیستم میلادی می رسد.
  • کاغذ دیواری های مخصوص چاپ شده که طراحی های مختلفی بر روی آنها صورت پذیرفته است.
  • مبلمان به صورت امضا شده وجود دارد.
  • کابینت های که پر از چینی ها و سایر لوازم مورد استفاده در منزل در قرون گذشته توسط خانواده ون لوون است. 

معماری موزه ون لوون هلند

موزه ون لوون آمستردام معماری جالب توجهی دارد به طوری که نظر بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب می کند. این خانه توسط یکی از مشهورترین معماران هلند انجام شده است به همین دلیل نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. تعداد چهار مجسمه در قسمت بالای خانه نصب شده است که نشان دهنده سرس، مریخ، مینروا و ولکان هستند. بخش داخلی خانه بازسازی شده است و ظاهر آن القا دهنده ی فضایی از قرن هجدهم میلادی است که از پوشش های چوبی به همراه گچ کاری استفاده شده است.

در طبقه بالای خانه ون لوون ها تعدادی نقاشی از شخصیت های ورزشی رومی نصب شده است و همچنین در این طبقه یک اتاق خواب وجود دارد که با استفاده از نقاشی های رومانتیستی ایتالیا تزئین گردیده است. اتاق خواب از درب های غیر واقعی نیز تشکیل شده است که در قرن هجدهم به منظور ایجاد تقارن از درهای غیرواقعی نیز در طراحی استفاده می شده است.

معماری موزه ون لوون هلند

باغ موزه ون لوون هلند

این خانه در سال 1752 میلادی توسط آبراهام ون هاگن خریداری شد، وی پس از خرید خانه یک باغ خانه در قسمت پشتی ساختمان اصلی ایجاد کرد .این باغ توسط آنگرید تیلانوس در سال 1973 باز طراحی شده است. جالب است بدانید که طراحی باغ از نقاشی ژاکوبوس بوش در سال 1679 الهام گرفته شده است. در سال 1999، آنده دلاپورته چندین تغییرات دیگر نیز در این باغ انجام داد. در باغ یک راش قرمز وجود دارد که در سال 1884 توسط خانواده ون لون کاشته شده است.

به دلیل زیبایی خاصی که این موزه دارد در طول سال های متمادی نمایشگاه های مختلفی در آن برگزار شده است. این نمایشگاه ها با حضور هنرمندان مشهور بوده است.

باغ موزه ون لوون هلند

ون لوون  از میراث جهانی

همانطور که می دانید به لحاظ تاریخی و گردشگری کانال های آب هلند و شهر آمستردام از شهرت ویژه ای برخوردار هستند لذا در صورتی که به این کانال ها سری بزنید می توانید موزه ون لوون آمستردام را نیز مشاهده کنید. این موزه در مجاورت کانال ها قرار دارد و همانطور که گفته شد یک خانه کانال محسوب می شود. اهمیت تاریخی و همچنین ویژگی های منحصر به فرد این موزه سبب شده است که مورد توجه یونسکو نیر قرار بگیرد به همین دلیل در فهرست آثار میراث جهانی این سازمان نیز به ثبت رسیده است.

ساعات بازدید از موزه ون لوون

فعالیت این موزه در هفت روز هفته است، در صورتی که به آمستردام سفر داشتید می توانید از ساعت ده صبح تا پنج بعد از ظهر برای بازدید از موزه مراجعه کنید. بعد از ساعت پنج موزه بسته می شود. در تعطیلات هفتگی موزه تعطیل نیست و فقط سه روز در سال یعنی اول ژانویه به مناسب آغاز سال جدید میلادی، 25 دسامبر و 27 آوریل موزه ون لوون آمستردام هلند بسته است.

ساعات بازدید از موزه ون لوون

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!