موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ، از موزه‌های تازه تاسیس در شهر لوکس و اشرافی نشین زوریخ می‌باشد که به طور جامع و دقیق تمامی خاطرات برگزاری مسابقات جام جهانی …

موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ، از موزه‌های تازه تاسیس در شهر لوکس و اشرافی نشین زوریخ می‌باشد که به طور جامع و دقیق تمامی خاطرات برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال را برای علاقه مندان نمایش می‌دهد.

موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ

جاذبه‌های گردشگری هر شهر را می‌توان از اصلی‌ترین دلایلی دانست که اکثر توریست‌ها و مسافران را مشتاق می‌سازد تا به آنجا سفر کنند. زوریخ نیز یکی از هزاران قطب گردشگری در جهان می‌باشد که به تازگی تعداد گردشگران و توریست‌های آن به طور چشمگیری افزایش یافته‌اند.

دلیل این امر در واقع قرار‌گیری یکی از بهترین و جدیدترین موزه‌های جهانی در زوریخ می‌باشد که با نام موزه فوتبال فیفا شناخته خواهد شد. موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ یکی از موزه‌های ورزشی است که می‌تواند بهترین قطب گردشگری برای علاقه مندان به فوتبال باشد. هر چند که اگر به فوتبال نیز علاقه‌ای ندارید، از بازدید این موزه غافل نشوید.

تاریخچه موزه فوتبال فیفا زوریخ

همان طور که عنوان شد موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ (FIFA Museum) یکی از جدید‌ترین موزه‌های احداث شده می‌باشد که پیشنهاد احداث آن در سال ۲۰۱۲ داده شد. این پیشنهاد توسط سپ بلاتر، رئیس فیفا، و همچنین کمیته اجرایی فیفا ارائه گردید.

پس از آن در سال ۲۰۱۳ فیفا، هاوس زور انج را به مدت ۴۰ سال اجاره کرد و نسبت به بازسازی آن اقدام نمود. در سال ۲۰۱۴ با فراهم کردن تمامی امکانات، نخستین گام برای احداث این موزه برداشته شد و سرانجام در سال ۲۰۱۵، این موزه ورزشی منحصر به فرد، تکمیل گردید. موزه فوتبال فیفا زوریخ در بیست و هشتمین روز فوریه سال ۲۰۱۶ به صورت رسمی بازگشایی شد و پس از آن سالانه میزبان بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به تاریخ فوتبال می‌باشد.

این موزه با هدف زنده نگه داشتن تاریخ فیفا در جهان احداث شد و در آن می‌توانید شاهد بسیاری از جام‌های تاریخی فیفا، لباس قهرمانان این رقابت‌ها و سایر امکانات و نمایشگاه‌های منحصر به فرد باشید. جالب است بدانید که هنگام ورود به این موزه، لیست بزرگی به چشم می‌خورد که بر روی آن با زبان‌های مختلف به بازدیدکنندگان خوش آمد می‌گوید که در بین آن‌ها خوش آمد گویی به زبان فارسی نیز مشاهده می‌شود.

نمایشگاه‌ های موزه فوتبال فیفا زوریخ

موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ وسعتی معادل ۳۵۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد و ساختمانی عظیم و لوکس با سه طبقه مجزا می‌باشد. در نخستین طبقه این موزه شاهد اتحاد و همبستگی ۲۱۱ ملت جهانی خواهید بود که این اتحاد را مدیون فیفا هستند. در طبقه بعدی، که در واقع اصلی‌ترین قسمت این موزه به حساب می‌آید، تمامی جام‌ها و یادگاری‌های فیفا به چشم می‌خورند که از سال ۱۹۳۰ جمع آوری شده‌اند. در این نمایشگاه همچنین شاهد لباس بازیکنان، کفش‌ها و توپ‌های فوتبال خواهید بود که از ابتدای برگزاری این رقابت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بخشی از این نمایشگاه به یادبود قهرمانان فیفا اختصاص داده شده و تصاویر بیش از ۲۷۰ میلیون بازیکن، داور و مربی‌های فیفا نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که تصویر و نام علی دایی، بازیکن قدرتمند ایرانی نیز در بین تمامی بازیکنان دنیای فیفا مشاهده خواهد شد. به طور کلی این موزه بازتاب دقیق و منحصر به فردی از خاطرات رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان و مردان می‌باشد.

امکانات موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ

در طبقه زیر زمین موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ کمد‌هایی برای نگهداری وسایل بازدیدکنندگان قرار گرفته است که هر کدام از آن‌ها با نام یکی از بازیکنان فیفا شناخته می‌شود. علاوه بر نمایشگاه منحصر به فرد و مدرن این موزه، امکانات دیگری نظیر یک کافه بار، بیسترو و همچنین یک کتابخانه بزرگ با بیش از ۷ هزار کتاب نیز در این موزه مشاهده می‌شود که در واقع فضایی برای استراحت بازدیدکنندگان می‌باشند. در این موزه همچنین ۶۰ عدد صفحه نمایشگر عظیم به چشم می‌خورد ک به طور مدام حدود ۵۰۰ ویدیو جذاب و خاطر انگیز از مسابقات فوتبال را برای بازدیدکنندگان پخش خواهند کرد.

بازدید از موزه فوتبال فیفا زوریخ

این موزه سه طبقه یکی از جذاب‌ترین قطب‌های گردشگری زوریخ می‌باشد که تنها حدود ۵ سال از قدمت آن می‌گذرد. از این جهت ساختمان موزه بسیار لوکس می‌باشد. نمای داخلی و بیرونی این موزه با بهره‌گیری از معماری مدرن طراحی و اجرا شده که این امر جذابیتش را چندین برابر کرده است. لازم است بدانید که بیش از ۱۵۰۰ متر مربع از موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ به فضای عمومی برای بازدیدکنندگان اختصاص داده شده است که می‌توانند در آنجا استراحت کنند. در این فضای عمومی همچنین فروشگاه‌های لوکسی نیز راه اندازی شده‌اند که می‌توانید یادگاری و سوغاتی‌های مربوط به موزه فوتبال فیفا را خریداری نمایید.

بازدید از موزه فوتبال فیفا زوریخ | یوروپ تورز

موقعیت مکانی موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ

موقعیت مکانی موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ در نزدیکی دفتر اصلی و مرکزی فیفا در شهر زوریخ سوئیس قرار دارد که به راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. این موزه کلکسیون کاملی از خاطرات و وسایل دنیای فیفا می‌باشد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به گردش بپردازید. یکی از امکانات منحصر به فرد این موزه، این دست که در بخشی از آن، دستگاه‌هایی مخصوصی برای انجام بازی‌های ورزشی قرار گرفته است که کودکان و بزرگسالان را سرگرم می‌کند.

این موزه در تمام روز‌های هفته میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان می‌باشد. اما برای اطلاع از ساعت دقیق بازگشایی آن بهتر است که به سایت اینترنتی این موزه مراجعه کرده و حتی می‌توانید بلیط‌های خود را نیز به صورت آنلاین خریداری کنید.


سوالات متداول موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ

موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ چه سالی به صورت رسمی باز گشایی شد؟

موزه فوتبال فیفا زوریخ در بیست و هشتمین روز فوریه سال ۲۰۱۶ به صورت رسمی بازگشایی شد و پس از آن سالانه میزبان بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به تاریخ فوتبال می‌باشد.

موقعیت مکانی موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ در کجا قرار دارد؟

موقعیت مکانی موزه فوتبال جهانی فیفا زوریخ در نزدیکی دفتر اصلی و مرکزی فیفا در شهر زوریخ سوئیس قرار دارد که به راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

امکانات موزه جهانی فیفا زوریخ چیست؟

این موزه کلکسیون کاملی از خاطرات و وسایل دنیای فیفا می‌باشد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به گردش بپردازید. یکی از امکانات منحصر به فرد این موزه، این دست که در بخشی از آن، دستگاه‌هایی مخصوصی برای انجام بازی‌های ورزشی قرار گرفته است که کودکان و بزرگسالان را سرگرم می‌کند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!