موزه جانورشناسی زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه جانورشناسی زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه جانورشناسی زوریخ، از جمله موزه‌های مشهور این شهر است. زوریخ چندین موزه مشهور دارد که در زمینه تاریخ طبیعی می‌توان به موزه جانورشناسی زوریخ اشاره داشت.

زوریخ از جمله شهرهای مهم سوئیس و به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور محسوب می‌شود، موزه جانورشناسی زوریخ از جمله موزه‌های مشهور این شهر است. زوریخ چندین موزه مشهور دارد که در زمینه تاریخ طبیعی می‌توان به موزه جانورشناسی زوریخ اشاره داشت. این موزه از موزه‌های پربازدید در زوریخ به حساب می‌آید چرا که بازدیدکنندگان از این موزه وارد تاریخ و دنیای حیوانات می‌شوند که می‌تواند بسیار هیجان انگیز نیز باشد. در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعات جامع در رابطه با موزه جانورشناسی زوریخ بپردازیم تا در صورت سفر به سوئیس و شهر زوریخ از این موزه نیز بازدید داشته باشید.

موزه جانورشناسی زوریخ | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

موزه جانورشناسی زوریخ

زوریخ در حدود ده موزه برتر دارد که در این میان می‌توان به موزه جانورشناسی زوریخ نیز اشاره داشت که به لحاظ محتوایی با سایر موزه‌های زوریخ تفاوت دارد. موزه جانورشناسی زوریخ را می‌توان با موزه تاریخ طبیعی دیگر شهر سوئیس یعنی ژنو مقایسه کرد. این موزه در دانشگاه زوریخ واقع شده است. در دانشگاه زرویخ چندین مجموعه دیدنی در کنار هم قرار دارند که می‌تواند از آن‌ها نیز در کنار موزه جانورشناسی شهر زوریخ بازدید داشته باشید.

ویژگی‌ های موزه جانورشناسی زوریخ

محل قرار‌گیری موزه جانورشناسی زوریخ از اولین ویژگی‌های قابل توجه آن است چرا که فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد و شما نیازی به استفاده از وسیله حمل و نقل و پرداخت هزینه اضافی نخواهید داشت و کافی است که چند متر قدم بزنید تا به این موزه جذاب برسید. در موزه جانورشناسی زوریخ گونه‌های مختلفی از حیوانات جمع آوری شده‌اند که بخشی از این حیوانات و جانداران بومی خود سوئیس هستند و برخی نیز متعلق به سایر کشورهای دنیا هستند.

اسکلت‌ها و تاکسیدرمی‌هایی که از گوشه و کنار در موزه جانورشناسی شهر زوریخ جمع آوری شده‌اند بیش از 1500 عدد را شامل می‌شوند که برخی از آن‌ها هنوز در عرصه هستی وجود دارند و نسل برخی از آن‌ها نیز منقرض شده است و فقط اسکلت و فسیل آن‌ها از طول تاریخ به یادگار مانده است. در سالن‌های متعدد این موزه می‌توانید قطعات مختلف جانداران با توضیحات مربوطه را مشاهده کند.

در سال‌های اخیر امکانات و ویژگی‌های جدیدی به موزه جانورشناسی زوریخ (Zoological Museum, University Of Zurich) اصافه شده است که موجب جذب افراد بیشتری به سمت این موزه گردیده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های تعاملی اشاره داشت. از ویژگی جالب نمایشگاه جانورشناسی دانشگاه زوریخ این است که امکان شنیدن صدای 280 پرنده را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است و همچنین می‌توان حشرات مختلف را زیر میکروسکوپ تماشا کرد و از خلقت بی‌نظیر آن‌ها لذت برد.

 موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ در طول سال نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار می‌کند که بر زیبایی و جذابیت آن افزوده است. این نمایشگاه‌ها مرتبط با محتوا و موضوعات این موزه است. یکی از نمایشگاه‌هایی که همواره در این موزه برگزار می‌شود، موزه چشم ژله‌ای است در این نمایشگاه می‌توانید به صورت شگفت انگیز روند تکامل چشم و بینایی را از نزدیک مشاهده کنید.

تاریخچه موزه جانورشناسی زوریخ

در صورتی که بخواهیم تاریخچه موزه جانورشناسی دانشگاه زرویخ را بررسی کنیم باید به قرن هفدهم بازگردیم که در آن هنگام مجموعه خصوصی شهروندان زوریخ به مانند یوهان یاکوب شوخزر و یوهانس فون مورالت فعالیت داشته‌اند. در سال 1833 میلادی تغییراتی در این مجموعه‌های خصوصی به همراه مجموعه‌های انجمن تاریخ طبیعی صورت گرفت و مجموعه‌های موجود در آن‌ها طبقه بندی شدند تا به آسانی برای استفاده و تدریش در دانشگاه‌ها به کار گرفته شوند. در سال 1908 میلادی مالکیت این مجموعه به دانشگاه زوریخ منتقل شود. دانشگاه زوریخ تمامی آثار را در موزه‌ای جدید گردآوری کرد و سال 1914 درهای آن برای بازدید عموم باز شد.

 در سال 1956 میلادی بود که مؤسسه جانورشناسی دانشگاه زوریخ  به سه مؤسسه مستقل تقسیم شد:

موزه جانورشناسی، موزه دیرینه شناسی و مؤسسه جانورشناسی.  بخش غیر عمومی مجموعه  نیز در سال 1979 با موسسه به پردیس جدید دانشگاه زوریخ-ایرشل منتقل شد.  بین سال‌های 1984 و 1991، ساختمان اصلی موزه تغییر کرد تا فضای موجود برای مجموعه‌ها افزایش پیدا کند.

تاریخچه موزه جانورشناسی شهر زوریخ | یوروپ تورز

مجموعه‌ های موزه جانورشناسی در زوریخ

موزه جانورشناسی زوریخ در دو طبقه قرار داده شده است. مجموعه‌هایی که در طبقه اول وجود دارد، شامل حیوانات و اسکلت‌های جانوران بومی سوئیس، مجموعه‌ای از خرچنگ‌ها عنکبوت‌ها، نرم تنان و حشرات است که امکان مشاهده آن‌ها در زیرمیکروسکوپ وجود دارد. در زیر زمین نیز امکان مشاهده حیوانات دریایی و گونه‌های مختلف جانوری بر اساس منشایی که دارند، وجود دارد.

مکان موزه جانورشناسی سوئیس

بخش عمومی موزه جانورشناسی شهر زوریخ که برای بازدید عموم آزاد است در قسمتی از دانشگاه زوریخ واقع شده است. این موزه ساختمان مخصوصی دارد که به وسیله یکی از معماران مشهور کشور سوئیس، کار موزر ساخته شده است. موزه جانورشناسی از سال 1956 میلادی به همراه موزه‌های دیرینه شناسی و مردم‌شناسی در ساختمان دانشگاه زوریخ واقع شده‌اند. هر سه موزه با توجه به اهمیتی که دارند به عنوان دارایی فرهنگی سوئیس با اهمیت ملی ثبت شده‌اند.

ساعات فعالیت و آدرس موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ

بازدید از موزه جانورشناسی زوریخ رایگان است ولازم نیست که شما برای بازدید از این موزه شگفت انگیز هزینه‌ای را پرداخت کنید. موزه جانورشناسی در زوریخ در تمام روزهای هفته فعالیت دارد لذا از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر می‌توانید به این موزه تاریخ طبیعی مراجعه داشته باشید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا بتوانید تا بخش‌ها و طبقات مختلف موزه بازدید داشته باشید حداقل یک و حداکثر دو ساعت خواهد بود.

آدرس و شماره تماس موزه نیز به این شرح است:

Zoologisches Museum
Karl-Schmid-Strasse 4
8006  Zürich

+41 44 634 38 38

ساعات فعالیت و آدرس موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ | یوروپ تورز

سوالات متداول موزه جانور شناسی زوریخ

موزه جانور شناسی دانشگاه زوریخ چه نمایشگاه هایی را در طول سال برگزار می کند؟

 موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ در طول سال نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار می‌کند که بر زیبایی و جذابیت آن افزوده است. این نمایشگاه‌ها مرتبط با محتوا و موضوعات این موزه است. یکی از نمایشگاه‌هایی که همواره در این موزه برگزار می‌شود، موزه چشم ژله‌ای است در این نمایشگاه می‌توانید به صورت شگفت انگیز روند تکامل چشم و بینایی را از نزدیک مشاهده کنید.

ساعات فعالیت موزه جانور شناسی زوریخ چگونه است؟

موزه جانورشناسی در زوریخ در تمام روزهای هفته فعالیت دارد لذا از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر می‌توانید به این موزه تاریخ طبیعی مراجعه داشته باشید. مدت زمانی که طول می‌کشد تا بتوانید تا بخش‌ها و طبقات مختلف موزه بازدید داشته باشید حداقل یک و حداکثر دو ساعت خواهد بود.

موزه جانور شناسی سوئیس در کجا ساخته شده است؟

موزه جانورشناسی از سال 1956 میلادی به همراه موزه‌های دیرینه شناسی و مردم‌شناسی در ساختمان دانشگاه زوریخ واقع شده‌اند. هر سه موزه با توجه به اهمیتی که دارند به عنوان دارایی فرهنگی سوئیس با اهمیت ملی ثبت شده‌اند.

آیا برای ورود به این موزه باید هزینه ای پرداخت کنیم؟

بازدید از موزه جانورشناسی زوریخ رایگان است ولازم نیست که شما برای بازدید از این موزه شگفت انگیز هزینه‌ای را پرداخت کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!