موزه آی فیلم هلند | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه آی فیلم هلند | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه آی فیلم هلند یکی دیگر از موزه های جذاب کشور هلند می باشد که این جذابیت موزه آی فیلم هلند را به یکی از مناطق گردشگری تبدیل کرده است.

موزه آی فیلم هلند را می توان خاص ترین جاذبه گردشگری برای توریست ها عنوان کرد. زیرا که علاوه بر طراحی چشمگیر و دلنواز ساختمان مرکزی این موزه، فعالیت اختصاصی آن در زمینه فیلم های کلاسیک و همچنین جدیدترین آثار هنری فیلمسازان برتر جهان، توانسته منجر به افزایش سالانه بازدید کنندگان از این موزه هلندی شود.

موزه های هلند

هلند از کشور های اروپایی است که با شنیدن نام آن به یاد لاله های سرخ در دشت های سبز می افتیم. این کشور از پرجاذبه ترین کشور های اروپایی به حساب می آید که یکی از دلایل مشهوریت و محبوبیت این کشور را می توان موزه های خاص و منحصر به فردش دانست. اکثر موزه های پرطرفدار این کشور در شهر آمستردام مستقر شده اند که به راحتی با مراجعه به وب سایت مربوط به هر کدام از آنها، می توانید اطلاعات دقیقی را در مورد نحوه بازدید، به دست آورید.

یکی از جذاب ترین موزه هایی که در سال های بسیار دور در آمستردام هلند راه اندازی شد، موزه ای به نام eye می باشد. این موزه که امروزه به نام موزه آی فیلم هلند شناخته می شود، به صورت تخصصی بر معرفی فیلم های برتر هلندی و همچنین فیلم های برتر جهان از دید بینندگان فعالیت می کند.

موزه های هلند

تاریخچه موزه آی فیلم

قدمت احداث اولین موزه آی فیلم در هلند به سال ۱۹۴۶ میلادی باز می گردد که در آن سال این موزه فعالیت های گسترده ای را در جهت نمایش فیلم های تاریخی جهان ارائه می کرد. در سال ۱۹۵۲ موزه فیلم قدیمی از بین رفت و ساختمان جدیدتری برای موزه آی فیلم در نظر گرفته شد. سرانجام در سال ۲۰۱۲ این موزه هلندی با ۳ موزه دیگر فعال در صنعت فیلم، ادغام گردید و موزه eye کنونی پدیدار شد. طراحی منحصر به فرد این موزه توسط کمپانی Delugan Meissl Associated Architects انجام شده است که این امر یکی از دلایل اصلی جذابیت موزه آی فیلم هلند برای بینندگان می باشد.

تاریخچه موزه آی فیلم

موزه آی فیلم هلند کنونی

موزه آی فیلم هلند کنونی در چهارمین روز آوریل سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی افتتاح گردید که مراسم افتتاحیه این موزه توسط کوئین بئاتریکس برگزار شد. این موزه در حال حاضر منحصر به فرد ترین و تنها موزه فعال در صنعت فیلم های اروپایی و جهانی در کشور هلند می باشد که سالانه هزاران توریست از آن بازدید می کنند. کمپانی طراحی این موزه از کمپانی های معروف اروپایی می باشد که بسیاری از ساختمان های درحال حرکت را طراحی کرده است.

از این جهت معماری بیرونی و داخلی موزه آی فیلم در کشور هلند برخلاف سایر موزه های جهانی خاص و منحصر به فرد می باشد. این موزه در حال حاضر علاوه بر این که سالن های بزرگی را برای تماشای فیلم های جهانی در اختیار بازدید کنندگان قرار داده است، در زمینه نقد و بررسی فیلم ها و همچنین معرفی وسایل و تجهیزات فیلمسازی نیز فعالیت می کند.

موزه آی فیلم هلند کنونی

دلیل راه اندازی موزه آی فیلم در هلند

مسلماً آثار هنری هر کشور، بیانگر تاریخ و آداب و رسوم مردم آن سرزمین خواهد بود. از این جهت نمایش آثار هنری نظیر فیلم های تاریخی، تاثیر چشمگیری در معرفی قومیت یک سرزمین به جهانیان خواهد داشت. کشور هلند نیز به پاس قدردانی از فیلمسازان حرفه ای هلندی و همچنین حفاظت از اثر و زنده نگه داشتن بسیاری از آثار های تاریخی خود، موزه آی فیلم هلند را تاسیس نمود.

البته در نخستین ساختمان این موزه تنها فیلم های تاریخی هلندی نمایش داده می شد، اما در حال حاضر در ساختمان کنونی علاوه بر آثار تاریخی این کشور، بسیاری از آثار برتر کشور های بیگانه نیز نمایش داده می شوند به گونه ای که هم اکنون بیش از ۳۷ هزار فیلم سینمایی در این موزه قرار گرفته اند. علاوه بر این، موزه eye مجموعه کاملی از ۷۰۰ هزار عکس و همچنین ۶۰ هزار پوستر را در دل خود جای داده است.

دلیل راه اندازی موزه آی فیلم در هلند

بخش های اصلی موزه eye هلند

موزه آی فیلم هلند بزرگ ترین و کامل ترین مجموعه فیلم های کلاسیک و فیلم های مدرن در اروپا می باشد که در حال حاضر برای جذب بازدید کنندگان و گسترش فعالیت های خود در زمینه فیلم های سینمایی و آثار هنری، به بخش های مختلفی تقسیم شده است. این ساختمان مدرن دارای ۴ سالن وسیع برای نمایش فیلم های کلاسیک به بازدید کنندگان می باشد. همچنین بخش دیگری از این ساختمان به ابزار و وسایل مخصوص فیلمسازی و تدوین آن اختصاص یافته است.

در این بخش از موزه تمامی وسایل فیلمسازی نظیر دوربین که همگی مربوط به سال ۱۸۹۵ هستند، قرار گرفته است و در بخش دیگر نیز وسایل مدرن امروزی و یا همان وسایل ارتقاء یافته نسخه های قدیمی به نمایش گذاشته شده است. این موزه علاوه بر فعالیت تخصصی در زمینه فیلم، بخشی را برای کتاب های تاریخی جهان در نظر گرفته است که در این بخش می توانید بیش از ۲۰ هزار نسخه کتاب مدرن و تاریخی را مشاهده کنید.

بخش های اصلی موزه eye هلند

موقعیت مکانی موزه آی فیلم هلند

یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی آمستردام را می توان کانال های آب و رودخانه های خروشان این شهر دانست. از این جهت کمپانی eye، برای چندین برابر کردن جذابیت موزه آی فیلم هلند و افزایش بازدید کنندگان، ساختمان این موزه را در قسمت شمالی یکی از معروف ترین و وسیع ترین اسکله های آمستردام طراحی و اجرا نمود. به همین دلیل تنها راه ارتباطی با این موزه هنری گذشتن از رودخانه خروشان آمستردام می باشد که به وسیله کشتی های مخصوص این موزه امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که برای استفاده از کشتی های اختصاصی موزه eye و گذشتن از رودخانه برای بازدید این موزه، هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. در واقع تمامی خدمات مربوط به رفت و برگشت به این موزه منحصر به فرد توسط مدیریت کمپانی eye به صورت کاملا رایگان صورت می گیرد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!