منطقه یوردان آمستردام از دیدنی های هلند

منطقه یوردان آمستردام از دیدنی های هلند

منطقه یوردان آمستردام برای اغلب گردشگران و توریست هایی که به این شهر سفر می کنند آشنا بوده و کمتر کسی با منطقه یوردان آمستردام ناآشناست.

می توان با قاطعیت گفت که منطقه یوردان آمستردام از خاص ترین و مشهور ترین مناطق برای تفریح توریست ها در این شهر می باشد. دلایل متعددی موجب شده اند تا این منطقه به عنوان نقطه قوت اقتصاد و گردشگری آمستردام شناخته شود که وجود کافی شاپ های رنگارنگ و قایق سواری در کانال طولانی و وسیع این منطقه، از اصلی ترین دلایل آن می باشند.

جاذبه های گردشگری آمستردام هلند

هلند تاریخچه ای عظیم دارد که هر بیننده ای را به خود جذب می کند. از شناخته شده ترین و معروف ترین شهر های هلند، آمستردام می باشد که به دلیل جاذبه های توریستی منحصر به فرد و بی شماری که دارد در کل جهان به شهرت رسیده است. این شهر به دلیل وجود گونه های گیاهی متعدد و همچنین استفاده چشمگیر از گل ها و گیاهان برای زیبایی این شهر، به پایتخت گل ها معروف می باشد. سالانه جمعیت توریست هایی که به منظور تفریح وارد این شهر می شود، روز به روز افزایش می یابد که این امر موجب رونق اقتصادی کشور هلند شده است.

منطقه یوردان آمستردام یکی از مناطق جذب توریست این شهر می باشد که تفریح در آن مورد استقبال بسیاری از مسافران قرار گرفته است. یوردان منطقه ای پوشیده از گل می باشد که در همه توریست ها مجذوب زیبایی آن خواهند شد. البته این منطقه از مناطق قدیمی این شهر بوده است که امروزه توانسته جایگاه بالایی را در بین جاذبه های توریستی آمستردام به دست آورد.

منطقه یوردان آمستردام

تاریخچه منطقه یوردان آمستردام

منطقه یوردان آمستردام از قدیمی ترین مناطق شهری در آمستردام می باشد که در زمان جنگ جهانی دوم از آن به عنوان منطقه منفور این شهر نام برده می شد. در واقع دلیل نفرت افراد از این منطقه، این بود که یوردان محل زندگی کارگران، معتادان و اقشار بسیار پایین جامعه بود و مسلما ثروتمندان به هیچ عنوان در آن منطقه قدم نمی گذاشتند. پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم، این منطقه کم کم رو به توسعه رفت و از وضعیت نابسامان گذشته خارج شد. این امر موجب شد تا یوردان به یک منطقه تفریحی تبدیل شود و سالانه صد ها توریست را به خود جذب نماید.

تاریخچه منطقه یوردان آمستردام

جاذبه های گردشگری منطقه یوردان در آمستردام

یکی از دلایل جذابیت منطقه یوردان آمستردام، خیابان های متعدد آن است که به صورت تو در تو طراحی شده اند. این امر حس حضور در یک هزارتوی زیبا و پوشیده از گل را به بازدید کنندگان القا می کند. وجود یکی از بزرگ ترین کانال های آبی آمستردام در این منطقه نیز از دیگر جاذبه های توریستی منطقه یوردان به حساب می آید که قایق سواری در این کانال پر از آب، از تفریحات مهیج و سرگرم کننده برای بازدید کنندگان به حساب می آید.

درختان بلندی که در فصل تابستان سبز و در پاییز نارنجی هستند، معماری منحصر به فرد فروشگاه های آن منطقه و همچنین دسترسی راحت و گردش آسان در آن، از دیگر دلایلی است که امروزه منطقه یوردان را به نقطه ای خاص برای گردشگران تبدیل کرده است.

جاذبه های گردشگری منطقه یوردان در آمستردام

دلیل محبوبیت منطقه یوردان شهر آمستردام

با این که بسیاری از گردشگران اصلی ترین دلیل محبوبیت و جذابیت منطقه یوردان آمستردام را کانال آبی و وسیع آن می دانند، اما این محله، به منطقه کافی شاپ ها معروف است و می توان با قاطعیت عنوان کرد که اصلی ترین دلیلی که منطقه یوردان را خاص تر از سایر مناطق گردشگری در آمستردام کرده، تعداد بالای کافی شاپ های آن می باشد. علاوه بر تعداد بالای کافی شاپ ها، هر کدام از آن ها سعی کرده اند تا با به کارگیری خلاقیت خود، معماری خاص و دکوراسیون داخلی منحصر به فردی را طراحی کنند تا نگاه بازدید کنندگان را به خود جلب کند.

همچنین کیفیت بالای محصولات و خدمات رسانی نیرو های فعال در کافی شاپ های یوردان، از دیگر دلایل شهرت بی نظیر این منطقه به حساب می آید. لذت نوشیدن لاته های یوردان در کنار کانال آبی و درختان سرسبز این منطقه، حسی وصف نشدنی است که روح هر فردی را نوازش می دهد.

دلیل محبوبیت منطقه یوردان شهر آمستردام

فروشگاه ها و بوتیک های منطقه یوردان آمستردام

هنگامی که از دسترسی آسان توریست ها در منطقه یوردان آمستردام صحبت می شود، منظور تنها دسترسی به رستوران ها و کافی شاپ ها نیست. بلکه تعدد بی نظیر فروشگاه ها و بوتیک های مدرن در این منطقه نیز قابل ستایش می باشد. وجود بوتیک ها و فروشگاه های مختلف موجب شده تا خریداری محصولات محلی آمستردام و حتی محصولات مطرح در جهان، برای بازدید کنندگان راحت و آسان باشد.

بسیاری از فروشگاه ها و بوتیک های این منطقه بهترین برند های محصولات و پوشاک را به خریداران ارائه می دهند و می توان گفت که لذت خرید کردن در کنار آرامش منطقه یوردان، خارج از حد تصور می باشد. علاوه بر این ها، در منطقه یوردان نگارخانه های متعددی وجود دارند که زیبایی، دلنوازی و جذابیت این منطقه توریستی آمستردام را چندین برابر کرده اند.

فروشگاه ها و بوتیک های منطقه یوردان آمستردام

موقعیت مکانی منطقه یوردان در شهر آمستردام

به طور دقیق می توان گفت که منطقه یوردان آمستردام در دهکده ای خاص و زیبا به نان دهکده گرینویچ قرار دارد. کانال آبی این منطقه نیز از قسمت شرقی به کانال آبی مشهور پرنسس متصل می شود و از سمت غرب نیز به کانال Lijnbaansgracht ختم خواهد شد. یوردان همچنین به دلیل دارا بودن پوشش گیاهی منحصر به فرد از هوای بسیار معتدلی در فصول مختلف سال برخوردار است و همچنین آب و هوای بسیار تمیز این منطقه موجب شده تا توریست ها از تفریح و گردشگری در آن استقبال کنند.

این منطقه تفریحی دارای هتل های مدرن برای اقامت بازدید کنندگان می باشد که این امر گردشگری در منطقه یوردان را سهولت بخشیده است. حس سر زندگی و نشاطی که در این منطقه برقرار است، موجب شده از یوردان به عنوان شاد ترین محله تفریحی آمستردام نام برده شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!