مرکز کتاب آمریکایی آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

مرکز کتاب آمریکایی آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام یکی از مشهورترین کتابفروشی ها در آمستردام است مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام بهشتی برای علاقمندان به کتاب محسوب می شود.

مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام به عنوان، مکانی برای عاشقان کتاب ها در هلند شناخته می شود. در صورتی که قصد سفر به آمستردام را داشتید حتما از مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام بازدید کنید. کسانی که علاقمند به کتاب هستند قطعا در هنگام سفر نیز کتاب را فراموش نخواهند کرد و در حین مسافرت نیز علاقه دارند که در کتابخانه ها حاضر شوند. اگر علاقمند به کتاب هستید، حتما به مرکز کتاب آمریکایی آمستردام بروید و از نزدیک نسخه های اصلی کتاب های معروف جهان را مشاهده کنید.

مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام

مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام یک کتابفروشی خانوادگی محسوب می شود در واقع این کتابفروشی به صورت خانوادگی در آمستردام فعالیت خود را شروع کرده است. در سال 1972 بود که دو زوج جوان یعنی لین کاپلانیان بولر و همسرش بنای این فروشگاه را گذاشتند هدف آن ها توسعه کتابفروشی در آمستردام، لاهه و آمستلوین بود.

در حال حاضر نیز این کتابفروشی به صورت خانوادگی اداره می شود و همچنان این زوج بر فعالیت های فروشگاه نظارت دارند. مدیر این مرکز کتاب در آمستردام، مارتین میرتز است. در این کتابفروشی بیشتر کتاب ها به زبان انگلیسی و متعلق به فرهنگ آنگلوساکسون به فروش می رسد به همین دلیل نیز با نام مرکز کتاب آمریکایی شناخته می شود. در حال حاضر فروشگاه کتاب آمریکایی در آمستردام، 45 کارمند دارد که برخی از آن ها بیش از ده سال است که در این مرکز با شیوه متفاوت کتابفروشی فعالیت دارند.

مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام

ویژگی مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام

مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام ویژگی هایی دارد که آن را از سایر، کتابفروشی ها متمایز کرده است. در این فروشگاه کتابفروشی علاوه بر این که در سه طبقه بهترین کتاب ها و مجلات انگلیسی زبان در اختیار علاقمندان قرار داده می شود بلکه جلساتی نیز با نویسندگان کتاب های مختلف و همچنین امضا کتاب های خریداری شده توسط نویسنده برگزار می شود. از دیگر ویژگی های مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام این است که سمینارهای مختلف با موضوعات گوناگون، کارگاه های آموزشی برای علاقمندان به نویسندگی و همچنین اجرای هنرمندان در مجموعه ی مرکز کتاب برگزار می شود. همچنین این مرکز کتاب یک گالری هنری دارد که در آن آثار عکاسان به نمایشگاه گذاشته می شود.

شعبه دوم مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام در شهر لاهه هلند بنا شده است. علاوه بر این مرکز کتاب، یک فضای فرهنگی نیز برای آن در نظر گرفته شده است که در کنار کتابفروشی قرار دارد و برنامه های فرهنگی در آن اجرا می شود.

 در سال 2006 بود که این کتابفروشی بعد از چندین دهه مکان خود را تغییر داد و به مکان امروزی خود رفت که سیصد سال قدمت دارد. پیش از مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام در این مکان، چندین قرن پیش یکی از لوکس ترین فروشگاه ها یعنی شرکت متز قرار داشت. در حال حاضر امکان دارد در بخش بیرون این کتابفروشی بخشی از این فروشگاه قدیمی یعنی پیانوی بزرگ دیده شود.

فروشگاه کتاب آمریکایی در آمستردام، طراحی بسیار زیبا و مدرنی دارد و نورپردازی آن بسیار خوب رعایت شده است. قسمت هایی از یک درخت بزرگ در سه طبقه قرار داده شده است که به منظور القای احساس واقعی به طبیعت است.

 برای کسانی که علاقمندان به کتاب هستند، این فروشگاه یک فروشگاه بزرگ و مهیج است. شما می توانید کتاب های دلخواه خود را در اینجا پیدا کنید. سازماندهی کتابفروشی به خوبی انجام شده است. در این کتابخانه احساس بسیار راحتی خواهید داشت و فضای کتابخانه بسیار دوستانه است. کسانی که مسافر هستند می توانند از خدمات راهنمای کارمندان فروشگاه نیز استفاده کنند که در سمت چپ راهرو قرار دارد. همچنین محل هایی برای استراحت نیز تدارک دیده شده است.

ویژگی مرکز کتاب آمریکایی در آمستردام

تخفیف های کتابفروشی آمریکایی در آمستردام

یکی از جالب ترین موارد مربوط به کتابفروشی آمریکایی در آمستردام مربوط به تخفیف های آن است، در صورتی که کارت دانش آموزی و یا کارت دانشجویی داشته باشید می توانید از ده درصد تخفیف استفاده کنید. همچنین افرادی که سن آن ها بیشتر از 55 سال است نیز می توانند از تخفیف برخوردار شوند.

محصولات فروشگاه کتاب آمریکایی در آمستردام

مرکز کتاب آمریکایی آمستردام، از اولین فروشگاه هایی بود که در آن رمان های عصر جدید و علمی تخیلی ارائه می شود. همچنین در این کتابفروشی کتاب های مربوط به جنبش های خاص از جمله جنبش زندگی سیاهان مهم است نیز برای آگاهی بیشتر مردم در مورد این جنبش ها به فروش می رسد.

در این فروشگاه علاوه بر کتاب، مجلات مختلف علمی نیز به فروش می رسد که به زبان انگلیسی هستند. در سال های اخیر در کنار کتاب و مجله ، فعالیت این فروشگاه کتاب گسترش یافته است و در آن محصولات هنری و هدیه نیز به فروش می رسد که برای گردشگران می تواند بسیار جذاب باشد.

 آثاری که در این مرکز کتاب به فروش می رسد شامل داستان های مختلف، کتاب های غیر داستانی و… در ژانرهای مختلف است. موضوعات نیز در زمینه طراحی، گرافیک، موسیقی، علمی، تجارت و… است. با حضور در این کتابفروشی تجربه ای فراتر از یک مرکز فروش را تجربه خواهید کرد.

محصولات فروشگاه کتاب آمریکایی در آمستردام

فروش آنلاین در کتابفروشی آمریکایی در آمستردام

اخیرا این کتابفروشی مشهور، خصوصا بعد از گسترش همه گیری ویروس کرونا، علاوه بر فروش فیزیکی کتاب در آمستردام اقدام به فروش آنلاین کتاب های خود نیز کرده است. کسانی که علاقمند به کتاب هستند با مراجعه به وب سایت این کتابفروشی می توانند به صورت آنلاین کتاب های مورد علاقه خود را خریداری کنند. علاوه بر این برخی از برنامه ها و کارگاه های این کتابفروشی نیز به صورت آنلاین برگزار می شود.

فروش آنلاین در کتابفروشی آمریکایی در آمستردام

ساعت فعالیت و نشانی مرکز کتاب آمریکایی آمستردام

 فروشگاه کتاب آمریکای آمستردام در طول هفته در این ساعت ها فعالیت دارد:

  • دوشنبه: ظهر تا 8 شب
  • سه شنبه،: جمعه، شنبه; 10 صبح تا 8 شب
  • پنجشنبه: 10 صبح تا 9 شب
  • یکشنبه: 11 الی 18:30

آدرس فروشگاه:

Spui 12

Amsterdam, 1012 XA

شماره تماس فروشگاه:

+31(0)20 625 5537

ساعت فعالیت و نشانی مرکز کتاب آمریکایی آمستردام

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!