محله لاتن پاریس از بهترین دیدنی های فرانسه

محله لاتن پاریس از بهترین دیدنی های فرانسه

از آنجایی که شهر پاریس در کشور فرانسه شهری بسیار زیبا و جذاب است به شهر عشاق نیز معروف می باشد. در این بین محله لاتن پاریس یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده که لازم است در هنگام سفر به این منطقه حتما از آن دیدن کنید.

به طور کلی باید بدانید در این محله جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. وجود کافه رستوران ها و هتل های متعدد در این محل نیز موجب شده است که افراد بتوانند پس از گشت و گذار در این محله به صرف غذا در یکی از بهترین رستوران های این محل پرداخت و یا هتل مناسب را برای اقامت چند روزه خود انتخاب کند.

آشنایی با محله لاتن پاریس

شهر پاریس از جمله شهرهای زیبا و دیدنی دنیا می باشد که هر ساله گردشگران متعددی به این منطقه سفر می‌ کنند. در این بین از جمله محله های قدیمی و مهم این شهر منطقه لاتن پاریس است که فضایی بسیار دل انگیز دارد.

به طور کلی باید بدانید محله لاتن پاریس از فضاهای شناخته شده و پر جنب و جوش دانشجویی می باشد زیرا تعداد زیادی دانشگاه، موسسات عالی و دیگر موسسات در این منطقه واقع شده است. پس بدون شک دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در شهر پاریس را دارند با این محله برخورد داشته اند و نام آن را چندین بار شنیده اند. حال اگر شما هم قصد سفر به پاریس با هر هدفی را دارید، بهتر است ابتدا در خصوص این محله اطلاعاتی به دست آورید.

محله لاتن پاریس

تاریخچه محله لاتن

به طور کلی در خصوص تاریخچه محله لاتن پاریس می ‌توان گفت این محله که از محله های بسیار قدیمی شهر است در سال ۱۹۶۸ به دلیل اعتراضات ضد دولتی دانشجویان دانشگاه سوربن به محله ای آشنا برای مردم تبدیل شده است. به طوری که در این اعتراضات تعدادی از ماموران پلیس مجروح شده و تعدادی از دانشجویان نیز بازداشت شدند.

همچنین در های این دانشگاه برای چند روز بسته شد. با این وجود باید بدانید هنوز که هنوزه این منطقه حس و حال دانشجویی خود را حفظ کرده است و دانشگاه های متعددی در این منطقه وجود دارد. از طرفی نزدیکی مدارس و کالج های معتبر و تاریخی در این منطقه موجب شده است رفت و آمد استادان و دانشجویان در محله لاتین پاریس زیاد باشد.

دیگر نکته ای که باید در خصوص این محله بدانید وجود کافه ها و رستوران های متعدد در آن است که تمام این موارد دست به دست هم داده است تا محله لاتن پاریس به یک محله معروف تبدیل شود. با وجود این موارد پیشنهاد می‌ شود در سفر به پاریس حتما از این محله زیبا دیدن کنید.

محله لاتن پاریس

علت نام گذاری محله لاتن

علت نامگذاری محله لاتن پازپس به دوره‌ های قرون وسطی بر می گردد به طوری که نام این منطقه از نام یک دانشگاه گرفته شده است. از آنجایی که در قرون وسطی در مدارس و دانشگاه های این محله به زبان لاتین تدریس می شده است نام محله لاتین یا لاتن پاریس نیز از همین امر بر گرفته شده و هنوز که هنوز است با همین اسم شناخته می شود.

محله لاتن پاریس

آدرس محله لاتن پاریس

هنگامی که در سفر به شهر زیبای پاریس قصد داشته باشید تا از محله لاتن پاریس دیدن کنید، باید برای رفتن به این محله به قلب شهر تاریخی پاریس بروید.

به صورتی که محله لاتن در سمت چپ رود سن در محله پنجم و قسمتی از محله ششمین شهر پاریس قرار دارد. این منطقه که در پیرامون دانشگاه سوربن واقع شده است از کلیسای سن ژرمن دپره تا کاخ لوکزامبورگ ادامه دارد.

محله لاتن پاریس

اهمیت بازدید از محله لاتن در پاریس

یکی از محله های بسیار زیبای شهر پاریس که مکانی بسیار مناسب برای پیاده روی است محله لاتن پاریس بوده که این محله دارای کوچه های تنگ است و علاوه بر جذابیت‌ های بصری شما می توانید در آن زندگی روستایی و به دور از دنیای مدرن را در شهر مشاهده کنید.

با وجود اینکه شهر پاریس در حال حاضر تحولات زیادی به خود دیده است طبیعتا به یک شهر کاملا مدرن تبدیل شده و جذاب می باشد. اما اگر بخواهید زندگی در دوران کهن را در شهر پاریس ببینید رفتن به این محله می تواند گزینه ای مناسب باشد.

در خیابان‌ های این محله شما می توانید در هنگام غروب آفتاب اجرای زنده نوازنده های خیابانی را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید. همچنین باید توجه داشته باشید علی‌ رغم وجود دانشگاه های متعدد در محله لاتن پاریس جاذبه های گردشگری زیادی نیز وجود داشته که بازدید از آن به طور حتم برای شما بی نظیر خواهد بود.

محله لاتن پاریس

دانشگاه های اطراف محله لاتن

از زمان های بسیار دور که جنبش های دانشجویی در این محله اتفاق می افتاده است بسیاری از افراد محله لاتین پاریس را با همین جنبش ها و دانشگاه های معتبر می شناسند.

به طور کلی باید بدانید از جمله مهمترین دانشگاه های محله لاتین شامل دانشگاه پانتئون، دانشگاه پاریس ۲، دانشگاه سوربن، دانشگاه سوربن جدید، دانشگاه پاریس ۳، دانشگاه پاریس ۶، مدرسه عالی معدن، دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس، کالج فرانسه و اکول نرمال سوپریور می باشد.

همانطور که گفته شد وجود این دانشگاه و موسسات عالی در محله لاتین پاریس موجب شده است که این محله گذرگاه استادان و دانشجویان باشد و همچنان اهمیت خود را حفظ کند.

محله لاتن پاریس

بهترین کافه های محله لاتن پاریس

اگرچه محله لاتن که از قدیمی ترین محله های پاریس است به منطقه دانشگاهی معروف است اما لازم است بدانید در این منطقه کتابفروشی ها، بوتیک ها و کافه های متعددی نیز وجود داشته که موجب شده است .

این منطقه حال و هوای کامل شهر پاریس را داشته باشد و مانند بسیاری از مناطق دیگر شهر برای گردشگران مهم تلقی شود. جالب است بدانید در قرن گذشته که این محله، محل تجمع روشنفکران و نویسندگان پاریسی بوده است بیشتر این افراد در کافه های این محله جمع می شدند و نظریه های خود را به ثبت می رساند.

با این وجود می توان گفت کافه های رمانتیک موجود در این منطقه از زیباترین مناطق پاریس است که پیشنهاد می‌ شود در سفر به پاریس پس از گشت و گذار در این محله حتما خود را به سرو فنجانی کافه لاتی فرانسوی دعوت کنید و از فضای بی نظیر این کافه ها لذت ببرید.

محله لاتن پاریس

جاذبه های گردشگری در محله لاتن پاریس

محله لاتن پاریس واقع در قلب این شهر علیرغم اینکه با وجود کافه ها و بوتیک ها برای توریست ها و گردشگران جذاب می باشد لازم است بدانید با وجود بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری می تواند نگاه تاریخ دوستان را نیز به خود جلب کند.

به طوری که باید بدانید یکی از جذاب ترین جاذبه های اطراف محله لاتن پاریس، کتابفروشی انگلیسی شکسپیر و کمپانی می باشد که این کتاب فروشی ۱۹۱۹ در خیابان هشتم دوپویترن بازگشایی شده است اما پس از مدتی در سال ۱۹۲۲ به محل بزرگتری در خیابان دوازدهم ادئون منتقل شده است.

دیگر جاذبه بی نظیر در این محله، کلیسای جامع نوتردام پاریس می باشد که شاهکار معماری گوتیک است. این کلیسا مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس به حساب آمده به طوری که ساخت آن بیش از ۱۵۰ سال طول کشیده است.

کاخ لوکزامبورگ نیز که از سال ۱۹۸۵ محل استقلال و مجلس سنای جمهوری پنجم فرانسه است از دیگر دیدنی های پاریس به شمار می‌ رود که در محله لاتن پاریس واقع شده است.

از دیگر دیدنی‌ های این منطقه می‌ توان به پارک لوکزامبورگ، باغ لوکزامبورگ، برج مونیان نارس، دخمه مردگان، میدان سن میشل، باغ گیاهان پاریس، موزه ملی تاریخ طبیعی، فرهنگستان فرانسه، کلیسای سن ژرمن دپره، تئاتر ادیون، کتابخانه سن ژونوویه و … اشاره کرد. با وجود این موارد هنگامی که شما به این محله بروید می توانید بسیاری از جاذبه‌ های منطقه را در کنار هم مشاهده کنید که بیشتر این جاذبه ها حال و هوای تاریخی و کهن دارد‌.

محله لاتن پاریس

هتل های اطراف محله لاتن

علاوه بر این که لازم است در خصوص جاذبه های اطراف محله لاتن پاریس اطلاعاتی به دست آورید اطلاع از هتل‌ های واقع در این محل نیز به شما کمک می کند تا اقامتی بی نظیر در قلب شهر تاریخی پاریس داشته باشید. در این بین هتل Belloy saint یکی از هتل های چهار ستاره و لوکس شهر پاریس می باشد که ۵۰ اتاق داشته و دارای امکانات متعددی چون صندوق امانات، اینترنت وای فای رایگان، رستوران، پارکینگ و بار می باشد.

شما می توانید پس از گشت و گذار در محله و بازدید از جاذبه های بی نظیر آن در این هتل اقامت داشته باشید. هتل اروپا ساینت دیگر هتل این منطقه بوده که از هتل های سه ستاره و میان رده شهر پاریس به شمار می رود. با این حال افرادی که تمایل دارند در هنگام سفر به پاریس در هزینه ها صرفه جویی کنند انتخاب این هتل برایشان بی نظیر خواهد بود زیرا علیرغم مناسب بودن هزینه اقامت در آن، امکانات خوبی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

هتل ست دیگر هتل اقتصادی و ارزان محله لاتین پاریس بوده که از هتل های یک ستاره شهر به شمار رفته و دارای سی و یک اتاق می باشد.

از جمله امکانات این هتل می توان به وای فای رایگان، حمام اختصاصی در اتاق ها و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره نمود. هتل میان رده مبرن که در این محله واقع شده است نیز از هتل های سه ستاره شهر بوده که ۴۵ اتاق داشته و از جمله امکانات آن می ‌توان به ترانسفر فرودگاهی بنا به درخواست مسافران، وای فای رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته و صندوق امانات اشاره نمود.

محله لاتن پاریس

رستوران های محله لاتن پاریس

همانطور که پیشتر هم گفته شد به طور کلی باید بدانید که یکی دیگر از دلایل محبوبیت و جذابیت محله لاتن پاریس وجود رستوران ها و کافه های متعدد در این منطقه می باشد. از آنجایی که شهر پاریس غذاهای خوشمزه زیادی دارد پس لازم است در این رستوران ها اقدام به سفارش غذا کنید. رستوران Guy Savoy  یکی از رستوران های سن ستاره میشل بوده که از بهترین رستوران های دنیا به شمار می رود، با موقعیت مکانی این رستوران در محله لاتن مشتریان زیادی به این رستوران می ‌روند.

علاوه بر اینکه غذای ارائه شده در این رستوران فوق العاده با کیفیت است سرویس ‌دهی عالی و فضای بسیار گرم توجه مهمانان را به خود جلب می‌کند. دیگر رستوران این منطقه رستوران ژاکوبین بوده که این رستوران بسیار رمانتیک است و انتخابی فوق العاده برای گردشگران خواهد بود.

رستوران سنتی فرانسوی لگوری دیگر رستوران منحصر به فرد محله لاتین بوده که اگرچه فضای آن کوچک است اما فضایی بسیار دوستانه داشته و با ارائه انواع غذاهای ارزان و با کیفیت محبوبیت زیادی به دست آورده است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!