محله ترستور رم از دیدنی های ایتالیا

محله ترستور رم از دیدنی های ایتالیا

محله ترستور رم، یکی از محله‌های جذاب و قدیمی در شهر زیبای رم است که جاذبه‌های تاریخی و دیدنی متعددی در خود دارد. این محله در کنار رود تیبر واقع شده است و …

محله ترستور رم یکی از محله‌های جذاب و قدیمی در شهر زیبای رم است که جاذبه‌های تاریخی و دیدنی متعددی در خود دارد. این محله در کنار رود تیبر واقع شده است و از طریق سه پل به مرکز شهر متصل شده است. این محله قدمت قدیمی دارد و از محله‌هایی منحصربفرد با رستوران‌ها، ساختار و معماری جالب و کلاسیکی است.

در ادامه مقاله در یوروپ تورز به معرفی بیشتر این محله می‌پردازیم.

محله ترستور رم از دیدنی های ایتالیا | یوروپ تورز

معرفی محله ترستور رم

ایتالیا کشوری اروپایی است که در جنوب و مرکز اروپا واقع شده است و بیشتر مرزهای آن توسط دریای مدیترانه محاصره شده است. این کشور هشتمین قدرت اقتصادی دنیا است. این کشور به طور کلی 20 ناحیه (استان) دارد که رم مرکز ناحیه  لاتزیو در قلب این کشور است.

این شهر که از نظر جمعیت و محبوبیت و جاذبه‌های گردشگری، رتبه ی‌اول را در کشور ایتالیا به خود اختصاص داده است، در درون خود یک جاذبه ی‌بسیار زیبا و جذاب دارد که نام آن محله ترستور رم می‌باشد. 

Trastevere سیزدهمین ناحیه (بخش) رم می‌باشد که در ساحل غربی Tiber، در جنوب شهر واتیکان و در داخل شهر واقع شده است. نام آن از کلمه ی‌لاتین trans Tiberim گرفته شده است که به معنای واقعی “فراتر از تیبر ” می‌باشد. آرم آن یک سر طلایی از شیر بر روی پس زمینه قرمز است که معنی آن نامشخص است. در شمال،Trastevere با ناحیه ی‌14 یعنی Borgo هم مرز می‌باشد.

این محله در درون شهر رم و در این پایتخت زیبا قرار دارد که بخاطر ساختار داخلی آن و همچنین اماکن داخلی از جمله فروشگاه‌های صنعتی، رستوران‌های کوچک و داشتن هتل‌های با قیمت مناسب معروف شده است.

تاریخچه ی محله ترستور رم

در دوره ی‌ Regal در رم (سال‌های 509-753 قبل از میلاد) منطقه ی‌ Tiber به Etruscans تعلق داشت که رومی‌ها آن را به Ripa Etrusca نام نهادند. روم این منطقه را برای تسلط بیشتر بر رودخانه تصرف کرد ولی اهمیت و توجه‌ای به پیشرفت این منطقه نداشت و این منطقه تنها با یک پل با بقیه ی‌شهر مرتبط بود.

تا زمان Republic c در 509 سال قبل از میلاد، تعداد ملوانان و ماهیگیران که در رودخانه زندگی می‌کردند، افزایش یافته بود و بسیاری از آن‌ها در این منطقه ( Trastevere ) را اقامت گزیده بودند.
مهاجرانی از شرق نیز در آنجا سکونت داشتند که عمدتا یهودیان و سوری‌ها بودند. این منطقه به عنوان بخشی از شهر تحت تسلط پادشاه آگوستوس، که رم را به 14 منطقه تقسیم کرده بود به نام Trastevere شناخته شد.

همچنین جالب است بدانید که از اواخر جمهوری روم، این محله همچنین مرکز یک جامعه مهم یهودی بود، که تا پایان قرون وسطا در آنجا سکونت داشت. اولین کنیسه روم در این منطقه یافت می‌شود. این بنا در سال 980 ساخته شد و در سال 1073 به کوشش لغت نامه ناتان بن یچیل به کنیسه تبدیل شد. در ساختمان نیز یک میقوه وجود داشت. در ستون مرکزی هنوز نوشته‌های عبری قابل مشاهده است. استفاده از آن به عنوان کنیسه هنگامی که یهودیان مجبور شدند در اواسط قرن شانزدهم به سمت گتو رومی در طرف دیگر رودخانه تیبر حرکت کنند، به اتمام رسید.

تاریخچه ی محله ترستور رم | قسمت دوم

در قرون وسطی، Trastevere خیابان‌های باریک، بادگیر و نامنظمی داشت. علاوه بر این، به دلیل مینگی (سازه‌های جلوی ساختمان ها) جایی برای عبور واگن وجود نداشت. در پایان قرن 15 این mignani‌ها برداشته شد. با این وجود، در این محله ترستور رم، پیچ و خم خیابان‌های باریک باقی مانده است.

از ویژگی‌های این محله ترستور رم باید به تضاد شدیدی بین خانه‌های بزرگ، شلوغی طبقه بالا و خانه‌های کوچک و مخروبه فقرا اشاره نمود. خیابان‌ها تا زمان Sixtus IV در اواخر قرن پانزدهم هیچ روسازی نداشتند. در ابتدا از آجرها استفاده می‌شد اما بعداً اینها توسط sampietrini (سنگ‌های سنگفرشی) جایگزین شدند که برای واگن‌ها مناسب‌تر بودند. به لطف انزوای جزئی آن و به دلیل اینکه جمعیت آن از زمان روم باستان چند فرهنگی بوده است، ساکنان Trastevere به نام Trasteverini، فرهنگ خود را توسعه دادند. در سال 1744، بندیکت چهاردهم مرزهای ریونی را اصلاح کرد و به محدودیت‌های Trastevere را برداشت.

تاریخچه ی محله ترستور رم | قسمت دوم | یوروپ تورز

محله ترستور رم

همانطور که در قسمت معرفی محله ترستور رم گفتیم، این محله در شهر رم قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا به شمار می‌آید.

از جاذبه‌های دیدنی محله ترستور رم باید به کوچه‌های سنگفرش شده ی‌آن اشاره نمود. اگر به این محله سری بزنید، متوجه ی‌معماری خاص آن می‌شوید. ساختار این محله به گونه‌ای است که می‌تواند شما را به یک فضای کلاسیک و قدیمی با حال و هوایی رمانتیک به سبک ایتالیایی ببرد و بهترین محل برای یک پیاده روی و ثبت عکس‌هایی خاص می‌باشد.

در کنار این محله که به زیبایی سنگفرش شده است، خانه‌ها و وسایل آن‌ها به گونه‌ای با هم در آمیخته است که گویی این محله، یک خانه ی‌مشترک برای یک خانواده است و می‌توانید فضای صمیمانه‌ای را در آن به خوبی حس کنید.

همینطور وجود کتابفروشی‌های قدیمی، هتل‌های کوچک، رستوران‌های میشلین که از رتبه بندی خوبی برخوردار هستند و محله‌های همیشه شلوغ و زنده ی‌آن را می‌توان از جاذبه‌های دیگر این محله دانست.

آدرس محله ی ترستور رم

این محله که بخش مهمی در رم را تشکیل می‌دهد، در کنار رود تیبر واقع شده است که با سه پل به مرکز رم متصل می‌شود و در منطقه ی‌شهرداری 1 واقع شده است. 

برای رفتن به این منطقه و محله کافی است از یک راننده ی‌تاکسی یا فردی که با این شهر آشنا باشد کمک بگیرید. در غیر این صورت، شما می‌توانید از بخش بعدی برای رفتن به این منطقه استفاده کنید.

محله ترستور رم کجاست و چگونه به آنجا برویم؟

برای رفتن به محله ترستور رم شما اگر مبدا شما فرودگاه لئوناردو داوینچی در رم باشد، می توانید از چهار مسیر استفاده کنید.

  • مسیر اول (استفاده از قطار شهری): در این مسیر شما باید پس از خروج از فرودگاه لئوناردو رم، به ایستگاه Fiumicino Aeroporto بروید و سپس قطار‌هایی که به ایستگاه Roma Trastevere می‌روند را سوار شده و در آن ایستگاه پیاده شوید. این مسیر در حدود 23.1 کیلومتر مسافت داشته و هزینه ی‌این مسیر در حدود 8-10 دلار می‌باشد.
  • مسیر دوم (قطار شهری + اتوبوس شهری): این مسیر در صورت عدم توانایی استفاده از مسیر اول توصیه می‌شود. در این مسیر شما سوار قطارهای  Fiumicino Aeroporto to Roma Termini می‌شوید و پس از رسیدن به ایستگاه Roma Termini از خطوط اتوبوس Dandolo/Casini to Termini استفاده کرده و در ایستگاه Dandolo/Casini پیاده می‌شوید. این مسیر 41 کیلومتر مسافت داشته و هزینه ی‌آن در حدود 9 – 49 دلار می‌باشد.
  • مسیر سوم (استفاده از خط 208 اتوبوس شهری): وارد ایستگاه Rome Fiumicino Airport شده و به سمت Rome Vatican بروید. این مسیر 30.6 کیلومتر مسافت داشته و 30 دقیقه طول می‌کشد. سپس با رسیدن به ایستگاه Rome Vatican پیاده شده و به ایستگاه Cicerone/Cavour بروید. این ایستگاه در نزدیکی ایستگاه Rome Vatican قرار دارد. حال سوار اتوبوس‌های آن شده و به سمت ایستگاه Sanzio/Filipperi بروید. این مسیر 3.8 کیلومتر مسافت داشته و 13 دقیقه طول می‌کشد. کل این مسیر در حدود 8-10 دلار هزینه دارد.
  • مسیر چهار (استفاده از تاکسی): از طریق این مسیر می‌توانید از تاکسی‌های جلو فرودگاه استفاده کرده و مستقیما به سمت محله ترستور رم بروید. برای استفاده از این مسیر برای رسیدن به محله ترستور رم باید هزینه‌ای در حدود 50-65 دلار پرداخت کرده و مسافتی در حدود 26.3 کیلومتر را در طول 22 دقیقه طی کنید.
محله ترستور رم کجاست و چگونه به آنجا برویم؟ | یوروپ تورز

جاذبه های دیدنی در محله ی ترستور رم | قسمت اول

Basilica di Santa Maria: یکی از کلیساهای قدیمی مرمت شده در این محله است که در قرن 12 مرمت شده و علاوه بر ساختار خاص آن، یکی از بزرگترین نقاشی‌های وی، L’Assunzione della Vergine را در خود جای داده است. این کلیسا که پیش‌بینی می‌شود از اولین مراکز عبادت مسیحیان در این شهر باشد، از ساعت 7.30 صبح تا 9 شب آماده ی‌بازدید می‌باشد.

La Chiesa di Santa Cecilia: این کلیسا که از قرن 5 میلادی باقی مانده است. نقاشی‌های بسیاری از هنرمندان بزرگ در این مکان وجود دارد که از دیدنی‌های بالقوه ی‌این کلیسا به شمار می‌رود.

Orto Botanico and the Gianicolo: یک باغ گیاه شناسی است که در خود جاذبه‌های دیدنی از جمله بنای تاریخی Garibaldi، چشم اندازهای باشکوه و طویل از رود تیبر و … دارد.

جاذبه های دیدنی در محله ی ترستور رم | قسمت دوم

از دیگر جاذبه های محله ترستور رم می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  • Piazza Trilussa: در واقع این جاذبه، یک بنا و جاذبه ی‌دیدنی است که شما می‌توانید در آنجا به نوشیدن و خوردن خوراک‌های خود بپردازید و یا با دوستان خود در این محل که در واقع یک نقطه ی‌مشهور در محله ترستور رم است قرار بگذارید. 

از دیگرجاذبه های دیدنی در محله ترستور رم نیز می توان از موارد زیر نام برد:

  • کاخ موزه ی هنری Palazzo Corsini
  • کلیسای معروف Tempietto
  • بنای Piazzale Giuseppe Garibaldi
  • موزه ترستور

از کارهای دیگری که می توانید در سفر به محله ترستور رم انجام دهید، باید به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • گشت و گذار در کوچه ها و گرفتن عکس ها و سلفی های جذاب
  • بازدید از کلیساها و اماکن تاریخی
  • استراحت در میدان Piazza
  • خوردن پیتزاهای رومی واقعی در محله ی ترستور رم
  • استفاده از آب جو های خاص این محله
  • پیاده روی و غذا خوردن در رستوران ها
  • بازدید از موزه 
  • بالا رفتن از تپه ی Janiculum 

نظرات بازدید کنندگان در مورد محله ترتستور رم

از جمله نظراتی که بازدید کنندگان در مورد این محله و دیدنی های محله ترستور رم گفته اند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امیر: محله بسیار خنک و با فضای پر انرژی است. مکان‌های خنک برای استراحت، کافه‌هایی که اواخر شب کار می‌کنند، افراد در هر سنی وجود دارد‌ام این مکان جایی است که بیشتر بازدید کنندگان در آن همواره در رفت و آمد هستند.
  • مارکونی: یک بخش جذاب از رم. بسیاری از رستوران‌ها و مغازه‌ها در این محله وجود دارند و یک قطعه خوب از ایتالیا به حساب می‌آید. کلیسای جامع را در میدان ببینید.
  • کیت: Trastevere بسیار زیبا و جذاب است. این محله پر از راه‌های زیبایی است که بعضی از آن‌ها باریک و کوچک می‌باشد. فضای عالی و دلنشینی دارد که حتما به دوستداران هنر پیشنهاد می‌کنم. رستوران‌ها و کافه‌های عالی که در آن‌ها زندگی و موسیقی جریان دارد نیز در این محله وجود دارند. حتما پیشنهاد می‌شود تا یک بار به دیدن اینجا بروید.

اماکن اقامتی و رستوران های در محله ی ترستور رم

از جمله اماکن اقامتی و رستوران هایی که در این محله وجود دارند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Hotel San Francesco یک هتل 3 ستاره
  • Relais Le Clarisse in Trastevere یک هتل 3 ستاره
  • Hotel Trastevere یک هتل 3 ستاره
  • Hotel Ripa Roma یک هتل 4 ستاره
  • رستوران Vizi Capitali
  • رستوران Sesamo Pizza e Cucina
  • رستوران Er Pizzicarolo
  • رستوران Grazia & Graziella

سوالات متداول محله ترستور رم

محله ترستور در کجا قرار دارد؟

محله ترستور در پایتخت کشور ایتالیا یعنی، شهر رم قرار دارد.

آدرس این محله چیست؟

این محله که بخش مهمی در رم را تشکیل می‌دهد، در کنار رود تیبر واقع شده است که با سه پل به مرکز رم متصل می‌شود و در منطقه ی‌شهرداری 1 واقع شده است. 

مشخصات این محله چیست؟

Trastevere سیزدهمین ناحیه (بخش) رم می‌باشد که در ساحل غربی Tiber، در جنوب شهر واتیکان و در داخل شهر واقع شده است. نام آن از کلمه ی‌لاتین trans Tiberim گرفته شده است که به معنای واقعی “فراتر از تیبر ” می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!