مجموعه پگی گوگنهایم ونیز | معرفی – تصاویر – تاریخچه

مجموعه پگی گوگنهایم ونیز | معرفی – تصاویر – تاریخچه

مجموعه پگی گوگنهایم ونیز، محل نگهداری و نمایش آثار هنرمندی معروف به همین نام است که در سال 1980 میلادی، یعنی یک سال بعد از فوت او در کشور ایتالیا افتتاح شد.

مجموعه پگی گوگنهایم ونیز، محل نگهداری و نمایش آثار هنرمندی معروف به همین نام است که در سال 1980 میلادی، یعنی یک سال بعد از فوت او در کشور ایتالیا افتتاح شد. گردشگران بسیاری هر سال به قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر ونیز در کشور ایتالیا، راهی این کشور زیبا و دیدنی می‌شود که در لیست برنامه‌های سفر آنها بدون شک، بازدید از مجموعه گونگهایم جایگاه ویژه‌ای دارد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این متن همراه ما باشید.

مجموعه پگی گوگنهایم ونیز | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

پیشینه ای مختصر از مجموعه پگی گوگنهایم ونیز

پی گوگنهایم (Peggy Guggenheim Collection) نام یکی از معروف‌ترین گردآونده‌های هنری است که برای ادامه زندگی در 30 سال آخر عمر خود تصمیم گرفت از آمریکا به شهر ونیز در کشور ایتالیا مهاجرت کند. این هنرمند معروف دارای مجموعه آثار اروپایی و آمریکایی منحصر به فردی بود که برای حفظ و نگهداری از این آثار ارزشمند، مجموعه‌ای به نام او یعنی پگی گوگنهایم در شهر ونیز ایتالیا، در سال 1980 افتتاح شد که در حال حاضر نیز آثار هنرمندانی دیگر نظیر یکاسو، کاگریت، کاندینسکی، پولاک و همچنین وکس ارنست و … در آن نگهداری می‌شود.

این مجموعه آثار هنری با معماری خاص و منحصر به فرد خود از قسمت‌های متعددی برخوردار می‌بشد که باغ مجسمه و نمایشگاه متغیر  از جمله آنها است. بئد نیست که بدانید با گذشت قرن‌ها از زمان ساخت و افتتاح معماری مجموعه پگی گوگنهایم ونیز هنوز هم می‌توان از این محل به عنوان نمونه‌ای از مدرنیته یاد کرد.

مجموعه پگی گوگنهایم ونیز (Peggy Guggenheim Collection)

شهر ونیز در کشور ایتالیا یکی از مقاصد محبوب و بسیار دیدنی گردشگرانی است که هر ساله به قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا، راهی کشور ایتالیا می‌شوند. یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و بسیار پر طرفدار شهر ونیز که تاریخ و پیشنه آن به قرن 18 میلادی باز می‌گردد، مجموعه پگی گوگنهایم است.

در حقیقت این مجموعه هنری، محل نگهداری آثار و اشیای ارزشمندی از کلکسیون شخصی پگی گوگنهایم  است که اکثر آن‌ها به خواسته خود این شخص در سال 1951 میلادی برای بازید عموم مردم به نمایش گذاشته شد. مجموعه پگی گوگنهایم ونیز به عنوان یک موزه معروف در کشور ایتالیا شناخته شده که علاقمندان به هنر می‌توانند از آثار هنری و نقاشی‌های ارزشمند یک مجموعه‌دار آمریکایی دیدن کنند. 

دلایل بازدید از مجموعه پگی گوگنهایم

موزه هنر مدرن پگی گوگنهایم ونیز به عنوان محل زندگی یک مجموعه‌دار آمریکایی برای مدت 30 سال در کاخی زیبا به نام کاخ ونیر دی لئونی در قرن 18 بنا شده است که با معماری خاص و منحصر به فردش به سبک مدرنیته توانسته مورد استقبال بسیاری از گردشگران و علاقمندان به هنر قرار گیرد.

 پگی گوگنهایم یکی از علاقمندان آثار هنری به حساب آمده که در طول زندگی خود تلاش کرده است با خرید و جمع آوری آثار ارزشمند هنرمندان محبوب و معروف، کلکسیونی بی‌نقص از هنر مدرن دنیا را برای خود و دیگران به نمایش در آورد. همانطور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، برخی از  آثار هنری افراد برجسته و مشهور نظیر پیکاسو (Pablo Picasso)، ارنست، شاگال، کاندینسکی و دالی در این موزه نگهداری می‌شود که بدون شک توجه علاقمندان به هنر مدرن سورئال را به خود جلب می‌کند.

معماری موزه پگی گوگنهایم در شهر ونیز

نقشه و پلان معماری مجموعه پگی گوگنهایم ونیز بر اساس ساختمان Palazzo Grassi توسط معماری ونیزی به نام لورنزو بوشت طراحی شده بود که با فوت پگی گوگنهایم در نقش یک مجموعه‌دار آمریکایی، روند ساخت آن به مرحله آخر نرسید و برخی از قسمت‌ها به طور نیمه کاره رها شد.

این موزه از بخش‌های متعددی برای رفاه و آسایش بازدیدکنندگان تشکیل شده که باغ‌های دیدنی و زیبا، مغازه‌ها و فروشگاه‌های فروش آثار هنری و رستوران و کافه‌های خوب بخش مهمی از آن به حساب می‌آیند. همچنین رنگ سفید نمای بیرونی آن به همراه پنجره‌های قوسی شکل و مجاورت این مجموعه در کنار رودخانه ونیز به جذابیت‌های آن برای جلب توجه گردشگران افزوده است. 

موقیعت موزه پگی گوگنهایم ونیز

مجموعه پگی گوگنهایم ونیز به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا و دیدنی، در تمام روزهای هفته از ساعت 10 صبح الی 18 عصر پذیرای گردشگران و علاقمندان به هنر بوده و برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص بلیط بازدید از این مجموعه بهتر است که به سایت‌ها معتبر مراجعه نمایید. موقعیت و آدرس مجموعه پگی گوگنهایم ونیز برای دسترسی راحت و سریع‌تر گردشگران به صورت زیر ذکر شده است : 

آدرس: Campiello Barbaro, 689, 30123 Venezia, Italy  

بخشی از آثار ارزشمند هنری موزه پگی گوگنهایم

مجموعه پگی گوگنهایم ونیز محل نمایش آثار ارزشمندی از هنرمندان آینده پژوه و برجسته ایتالیایی و آمریکایی است کهبه دلیل علاقه شدید شخص پگی گوگنهایم به سبک کوبیسم، 766 سورئالیسم و اکسپرسیونیسم انتزاعی گردآوری و به نمایش عموم مردم درآمده‌اند. همچنین این شخص نه تنها به نقاشی بلکه به آثار هنری دیگری نظیر مجسمه‌سازی نیز توجه ویژه‌ای داشته و در تکمیل نمودن کلکسیون شخصی خود به دنبال جمع آوری و آشنایی با چنین هنر زیبایی نیز بوده است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که یکی از نوادگان این شخص به نام کارول ویل به عنوان جایگزین و جانشین فیلیپ ریلندز در سمت مدیریت مجموعه در سال 2017 مشغول به فعالیت شد که اکنون با گذشت 37 سال از آن دوران، هنوز هم منصب مدیریت و هدایت این مجموعه بی‌نظیر را بر عهده دارد. هر یک از هنرمندان برجسته‌ای که آثار آنها در این مکان به نمایش گذاشته شده است، نقطه عطفی در طول تاریخ پر فراز و نشیب هنر محسوب می‌شوند.

بخشی از آثار ارزشمند هنری موزه پگی گوگنهایم | یوروپ تورز

سوالات متداول مجموعه پگی گوگنهایم ونیز

پگی گوگنهایم نام چه کسی است؟

پی گوگنهایم نام یکی از معروف‌ترین گردآونده‌های هنری است که برای ادامه زندگی در 30 سال آخر عمر خود تصمیم گرفت از آمریکا به شهر ونیز در کشور ایتالیا مهاجرت کند.

مجموعه پگی گوگنهایم ونیز چگونه جایی است؟

پگی گوگنهایم هنرمند معروف دارای مجموعه آثار اروپایی و آمریکایی منحصر به فردی بود که برای حفظ و نگهداری از این آثار ارزشمند، مجموعه‌ای به نام او یعنی پگی گوگنهایم در شهر ونیز ایتالیا، در سال 1980 افتتاح شد که در حال حاضر نیز آثار هنرمندانی دیگر نظیر یکاسو، کاگریت، کاندینسکی، پولاک و همچنین وکس ارنست و … در آن نگهداری می‌شود.

آدرس این مجموعه کجاست؟

آدرس: Campiello Barbaro, 689, 30123 Venezia, Italy  

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!