دانستنی های سفر به هلند | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به هلند | راهنما – تصاویر – هزینه

اهمیت به چند مطلب مهم در زمان سفر به هلند زیبا از اهمیت بالایی برخوردار است. شهرهای توریستی، فرهنگ مردم، آب‌وهوا و قوانین جالب هلند در زمان سفر به هلند زیبا باید موردتوجه مسافر قرار بگیرد. آشنایی با مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های توریستی کشور هلند می‌تواند سفر زیبایی را با تور هلند و یا تور اروپا برایتان به ارمغان آورد. اخذ ویزای شینگن هلند برای سفر نیز مدارکی نیاز دارد که قبل از اقدام به رزرو وقت سفارت هلند و مصاحبه در سفارتخانه باید تکمیل شوند.

سفر به هلند
سفر به هلند

درباره سفر به هلند زیبا

حتماً تابه‌حال برای پدر، مادر و یا عشقتان گل خریده‌اید و برای یک‌بار هم که شده نام هلند را از زبان گل‌فروش شنیده‌اید: این گل، رز هلندی است. بله، کشور هلند با گل‌های زیبایش در تمام دنیا خودنمایی می‌کند. هلند بزرگ‌ترین ناکام جام جهانی فوتبال، دارای بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گل ازجمله گل رز و لاله است که آن‌ها را به تمام دنیا صادر می‌کند. اگر از کسانی که به هلند زیبا با تور اروپا سفر کرده‌اند دلایل سفرشان را بپرسید بدون شک یکی از آن‌ها طبیعت زیبا و سرسبز هلند است. اکثر شهرهای هلند پایین‌تر از سطح دریا قرار دارند به همین دلیل به سرزمین پست نیز معروف است. اگرچند ساعتی از وقتتان را با ما همراه باشید سفری هیجان‌انگیز به سرزمین زیبا را کنار هم تجربه خواهیم کرد. پس از بازگشت از این سفر به شما قول می‌دهیم که برای تعطیلاتتان به دنبال اخذ ویزا و بلیط برای سفر به هلند زیبا خواهید بود.

درباره سفر به هلند زیبا
درباره سفر به هلند زیبا

آب و هوای هلند

آب‌وهوای هلند معتدل دریایی است و تقریباً در سرتاسر هلند به علت کوچک بودن این کشور یکسان است. اولین چیزی که بعد از پیاده شدن از هواپیما در سفر به هلند زیبا با آن مواجه می‌شوید آب‌وهوای هلند است. اگر از هواپیما پیاده شدید و هوا آفتابی بود اما قبل از رسیدن به هتل هوا ابری و بارانی شد تعجب نکنید! چراکه بیشتر اوقات در هلند هوا در حال تغییر است و علت آن نبود کوه و ارتفاعات و وزش باد است. پس حتی اگر تابستان را هم برای سفر به هلند زیبا انتخاب کرده‌اید لباس مناسب خود را همراهتان ببرید. یکی دیگر از ویژگی آب و هوایی هلند که شگفت‌زده‌تان خواهد کرد هوای پاک این کشور است که دلیل عمده آن کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی است.

مردم هلند

مردمان هلند مردمانی با برنامه و منظمی هستند. مردم این کشور به رک‌گویی و صداقت شهرت دارند بنابراین مطمئن باشید هیچ‌وقت به دنبال کلاه گذاشتن روی سرتان به‌عنوان توریست نخواهند بود. بیشتر مردم هلند زیبا در صنایع کشاورزی و تجارت دریایی فعالیت دارند. در سفر به هلند زیبا به دنبال یادگیری زبان هلندی نباشید چراکه 99 درصد مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند.

قوانین جالب هلند

در همه کشورهای دنیا قوانینی وجود دارد که ما شاید در هنگام سفر به یک کشور دیگر متوجه این قوانین شویم. کشور هلند هم از این موضوع مستثنا نیست. پس قبل از اینکه بخواهید سفر به هلند زیبا را تجربه کنید بهتر است برخی از قوانین جالب این کشور را بدانید. 

   ورود عابر پیاده ممنوع: مردم هلند به خصوص مردم آمستردام پایتخت هلند عاشق دوچرخه‌سواری هستند به همین دلیل در کنار خیابان‌های شهر خط ویژه مخصوص دوچرخه‌سواران وجود دارد و عابر پیاده نمی‌تواند در خط ویژه حرکت کند. بنابراین اگر در سفر به هلند زیبا از خط ویژه حرکت کردید و با دوچرخه برخورد کردید بدون شک مقصر خود شما هستید.          

عدم شکار مرغابی و کبوتر: در طی سفر به هلند زیبا متوجه خواهید شد که مرغابی و کبوتر در اکثر جاهایی که رفته‌اید وجود داشته‌اند. بد نیست بدانید که شکار مرغابی و کبوتر در این کشور ممنوع است و جز املاک ملکه به‌حساب می‌آیند. پس اگر هوس شکار مرغابی یا کبوتر در طی سفر به هلند زیبا کردید منتظر جریمه سنگین آن باشید.   

با ساک دستی وارد شوید: کمتر کسی را می‌توان یافت که در سفر به هلند زیبا به فروشگاه‌های بزرگ این کشور سر نزده باشد فقط یادتان باشد که به همراه خود ساک دستی ببرید.

علف مجاز، تنباکو ممنوع: در بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران‌های هلند استفاده از علف مجاز است اما اجازه مصرف تنباکو را ندارید. پس در سفر به هلند زیبا این مورد را به خاطر داشته باشید.

فرهنگ غذایی هلند

مردم هلند بسیار علاقه‌مند به سیب‌زمینی هستند. در کنار خیابان‌های هلند پر است از سیب‌زمینی سرخ‌شده و آب پز که با سس مخصوص سرو می‌شود. ازآنجایی‌که مردم این کشور کشاورزی می‌کنند سبزیجات جایگاه ویژه‌ای در غذای این کشور دارد. اگر در طی سفر به هلند زیبا به سواحل این کشور رفتید، بشقاب‌های دریایی که شامل: خرچنگ، میگوهای ریز، شاه‌میگو و 8 پا است را امتحان کنید. در ضمن در طی سفر به هلند زیبا از تست کردن پنیر مشهور هلندی غافل نشوید.

فرهنگ غذایی هلند
فرهنگ غذایی هلند

جشن هلندی ها

27 آپریل روز جشن نارنجی است. این روز، روز تولد پادشاه هلند است. در این روز مردم هلند لباس نارنجی پوشیده و این روز را جشن می‌گیرند. جشن دیگری که مخصوص هلندی‌های نارنجی‌پوش است، روز آزادی هلند روز 4 و 5 می ماه است. در این روز هلندی‌ها کشورشان را از دست آلمان آزاد کرده‌اند و همه‌ساله این 2 روز را به‌عنوان روز آزادی جشن می‌گیرند.

جشن هلندی ها
جشن هلندی ها

شهرهای توریستی هلند

آمستردام، دنهاخ و رتردام 3 شهر بزرگ هلند هستند که همه‌ساله توریست‌های زیادی وارد این شهرها می‌شوند در ادامه این مقاله به این شهرها سر خواهیم زد.  

آمستردام: یکی از تمیزترین شهرهای جهان آمستردام پایتخت کشور هلند است. در سفر به هلند زیبا حتماً آمستردام را با دوچرخه‌هایش به شما معرفی خواهند کرد. خانه‌های قایقی که دارای آشپزخانه، اتاق‌خواب و غیره هستند بیش از هر چیز دیگری چشم‌ها را خیره می‌کند. این شهر پر از کانال‌های زیبا است و مکان‌های دیدنی بسیاری دارد. میدان دام، میدان رمبرانت و موزه بادی ورد از مکان‌های دیدنی این شهر است.                                        

 رتردام: رتردام دومین شهر بزرگ هلند است و یکی از بزرگ‌ترین بندرهای اروپا به‌حساب می‌آید. این شهر در جنگ جهانی 2 به‌طور کامل توسط حملات آلمان از بین رفته و دوباره بازسازی‌شده است. به همین علت مدرن‌ترین شهر هلند به‌حساب می‌آید. در سفر به هلند زیبا از مکان‌های دیدنی این شهر سیتی هال و خانه‌های مکعبی دیدن کنید.        

دنهاخ: دنهاخ سومین شهر بزرگ هلند است و پایتخت سیاسی این کشور به‌حساب می‌آید. در ایران این شهر را بانام لاهه که نام فرانسوی آن است می‌شناسند. از مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به پارلمان هلند،مادوردام و ساحل استخفنینگن اشاره کرد.

شهرهای توریستی هلند
شهرهای توریستی هلند

نحوه ی سفر به هلند زیبا

برای سفر به هلند با تور هلند  زیبا مانند دیگر شهرهای اروپا شما نیاز به گرفتن ویزای هلند دارید. پس در قدم اول به دنبال اخذ ویزای شینگن هلند باشید. اگر کسی را در هلند دارید که می‌تواند برایتان دعوت‌نامه بفرستد هرچه زودتر با او تماس بگیرید اگر که نه پرینت حساب بانکی خود را به همراه داشته باشید. واحد پول هلند یورو است. بنابراین برای سفرتان ریال را به یورو تبدیل کنید.

مدارک مورد نیاز برای سفر به هلند

مدارک مورد نیاز برای سفر به هلند زیبا و گرفتن ویزای شینگن هلند پاسپورت، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، عکس پرسنلی و گواهی اشتغال بکار است. تمام این مدارک به همراه پرینت حساب بانکی و یا دعوت‌نامه را در روز مصاحبه در سفارتخانه به همراه داشته باشید. ویزای شینگن هلند 4 نوع دارد که شما برای سفرتان نوع C یعنی ویزای کوتاه مدت را انتخاب خواهید کرد. با این ویزا شما حداکثر 90 روز مجاز به اقامت در هلند خواهید بود. بعد از آماده کردن مدارک نسبت به رزرو وقت سفارت هلند از طریق آژانس ها برقرار کرده و تقاضای وقت مصاحبه کنید. ممکن است زمانی که برای مصاحبه دعوت می‌شوید فاصله زمان طولانی با اولین تماس شما با سفارت‌خانه داشته باشد. اما بعد از مصاحبه 10 الی 14 روز کاری زمان لازم است تا ویزای هلند را دریافت کنید. بعد از گرفتن ویزای هلند می‌توانید بلیط تهیه‌کرده و تدارک سفر خود را ببینید. 

مدارک مورد نیاز برای سفر به هلند
مدارک مورد نیاز برای سفر به هلند

بلیط برای سفر به هلند

اگر قصد دارید هوایی به هلند سفر کنید از فرودگاه تهران- مهرآباد یا تهران- امام خمینی سفرتان آغاز می‌شود فاصله هوایی تهران تا آمستردام 4071 است که حدود 5 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. بعدازاین مدت هواپیمای شما در فرودگاه آمستردام- اسخیپول به زمین خواهد نشست. جالب است بدانید فرودگاه اسخیپول هلند زیبا جز 3 فرودگاه برتر جهان است که قدمتی در حدود 100 سال دارد.

بلیط برای سفر به هلند
بلیط برای سفر به هلند

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بیواسطه در خصوص بلیط هلند ، وقت سفارت هلند ، ویزای هلند ، تور هلند و تور اروپا میباشد.88851080-021

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!