آشنایی و معرفی کامل ساختمان های گری دوسلدورف

آشنایی و معرفی کامل ساختمان های گری دوسلدورف

ساختمان‌های‌گری دوسلدورف، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های شهر دوسلدورف در کشور آلمان می‌باشد که پیشنهاد می‌ شود در هنگام سفر به این شهر حتماً از آن دیدن کنید.

ساختمان های گری دوسلدورف یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های شهر دوسلدورف در کشور آلمان می‌باشد که پیشنهاد می‌ شود در هنگام سفر به این شهر حتماً از آن دیدن کنید. توجه داشته باشید این ساختمان‌ها طراحی خاص و منحصر به فرد داشته از این رو بازدید از آن برای معمار دوستان و عکاسان می‌ تواند جذابیت‌هایی به همراه داشته باشد.

حال اگر تمایل دارید در خصوص ساختمان های گری دوسلدورف اطلاعات بیشتری به دست آورید و به طور کلی با شهر دوسلدورف آشنا شوید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ساختمان های گری دوسلدورف | یوروپ تورز

آشنایی با ساختمان‌ های‌ گری دوسلدورف

اگر چه در دوسلدورف شما می‌توانید به یک شهر تاریخی که مهد هنر و مد است بروید و خاطرات منحصر به فردی را برای خود رقم بزنید اما به طور حتم دیدن جاذبه‌هایی که از نظر معماری خارق العاده باشند نیز در این شهر می‌‌تواند شما را به وجد بیاورد. مثلاً ساختمان های گری دوسلدورف که توسط معمار مشهور ساخته شده است بسیار جالب بوده به طوری که شما در اینجا سه ساختمان کاملاً مجزا مشاهده می‌کنید که گویی جاذبه زمین را به مبارزه فرا می‌خواند. ساختار این ساختمان‌ها به صورت نیمه لرزان بوده که برای بسیاری از افراد تداعی‌کننده ژله است.

تاریخچه ساخت ساختمان‌ های‌ گری دوسلدورف

در خصوص تاریخچه ساختمان های گری دوسلدورف باید بدانید که این ساختمان‌ها که بخش توسعه یافته بندر قدیمی شهر می‌باشد هنگامی ساخته شد که معمار مشهور، فرانک‌گری تصمیم گرفت در شهر دوسلدورف بنا‌های مدرن ایجاد نماید.

این ساختمان‌ها در سال ۱۹۹۸ توسط معمار مشهور فرانک‌گری ساخته شده و از همان زمان به یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر دوسلدورف تبدیل شده است. سه ساختمان پیچ خورده که به سبک نمادین در آسمان در حال چرخش است دارای دیوارهای آینه کاری شده با رنگ سفید مات است که نمادی از آرمان ‌های مدرنیستی بندر به شمار می‌رود.

روزهای آفتابی یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از ساختمان های گری دوسلدورف می‌باشد زیرا آینه کاری‌های این ساختمان‌ها آفتاب را منعکس کرده و فضای جذابی به وجود می آورد. لازم است بدانید ساختمان های گری دوسلدورف در نزدیکی برج مخابراتی راین تورم قرار داشته که اگر چه از ابتدا بسیاری از افراد به آن توجه می‌ کردند اما در حال حاضر گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این ساختمان‌‌ها به دوسلدورف سفر می‌‌کنند. معماری‌های این فرد به گونه‌‌ای بوده که انگار در حال فرو ریختن است و ترتیب پلان، نما و مقطع در این ساختمان‌ها اشکال ابهام‌آمیز را به وجود می‌آورد.

علت نام گذاری این ساختمان ها

به طور کلی در خصوص نامگذاری ساختمان های گری دوسلدورف باید بدانید معمار این ساختمان ها فرانک‌گری معمار مشهور آمریکا_کانادایی بوده که آثار وی در شهر دوسلدورف نیز بر گرفته از نامش می‌باشد.

اطلاعات گردشگری ساختمان‌ های گری

در هنگام سفر به شهر دوسلدورف در کشور آلمان اگر بخواهید از ساختمان های گری دوسلدورف دیدن کنید لازم است بدانید این ساختمان‌‌ها در محله مدیا هاربر بنا شده است که پیشنهاد می‌شود برای یک الی دو ساعت به این منطقه رفته و از این جاذبه‌ها دیدن نمایید.

توجه داشته باشید بازدید از این ساختمان‌ها برای عموم آزاد و رایگان است از این رو افرادی که تمایل دارند در هنگام سفر به کشورهای خارجی از جمله آلمان در هزینه‌‌های خود صرفه‌ جویی کنند می‌‌توانند تعدادی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهرها که به صورت رایگان در اختیار‌شان قرار می‌گیرد را انتخاب نمایند که در شهر دوسلدورف بدون شک ساختمان های گری دوسلدورف می‌تواند گزینه‌ای بی‌نظیر باشد.

معمار ساختمان‌ های‌ گری دوسلدورف

با وجود جذابیت زیاد ساختمان های گری دوسلدورف شاید بسیاری از افراد قبل از بازدید از این ساختمان‌ها بخواهند با معمار مشهور این ساختمان‌ها آشنا شده و در مورد خلاقیت‌‌های وی اطلاعات بیشتری به دست آورند. لازم است بدانید که فرانک‌گری جزو پیشگامان سبک فولدینگ در عرصه معماری بوده که هیچگونه اثر معماری معمولی از این معمار مشاهده نمی‌‌شود. در سال ۱۹۸۹ این معمار برنده جایزه پریتزکر شده و توانسته بیش از نیم قرن را در دگرگون کردن معنای طراحی در معماری و خلق فضاهایی با فرم‌های خاص و خارق العاده ثبت کند.

این معمار بزرگ در شهرهای مختلف جهان بناهایی از خود به جا گذاشته که هر کدام از آنها جذابیت خاص خود را دارد. فران‌گری در سال ۱۹۲۹ در کانادا متولد شده و در دانشگاه جنوب کالیفرنیا رشته معماری را آموخته است و پس از آن در دانشگاه هاروارد به تحصیل پرداخته است‌. وی از ابتدا با معماران برجسته‌ای چون ویکتور گرونن و ویلیام پریرا کار خود را آغاز کرده و سپس آثاری خلق نموده که در آن هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و به صورت کاملاً شخصی و غیر تقلیدی به حساب می‌آید.

دیگر آثار مهم این معمار

علاوه بر اینکه ساختمان های گری دوسلدورف جزو مهم‌‌ترین آثار فران‌گری می‌باشد لازم است بدانید این معمار خارق‌اگ العاده در شهرهای مختلف دیگر نیز آثاری به جا گذاشته است به طوری که سالن کنسرت والت دیزنی نیز یکی از معروف‌ترین تالارهای کنسرت در آمریکا می‌باشد که در لس آنجلس کالیفرنیا توسط این معمار ساخته شده است.

مجتمع اداری چیات دی نیز در شهر ونیز کالیفرنیا ساخته شده که به شکل یک دوربین عکاسی بوده و جذابیت زیادی دارد. موزه طراحی ویترا نیز برای شرکت تولید‌کننده مبلمان ویترا ساخته شده که در سال ۱۹۸۹ افتتاح شده است، این ساختمان با سبک مجسمه گونه‌ای که دارد در جهان مشهور شده است.

معمار ساختمان‌ های‌ گری دوسلدورف | یوروپ تورز

خانه‌گری نیز نخستین اثر برجسته‌گری بوده که در سال ۱۹۷۸ ساخته شده و‌گری این خانه را در سانتا مونیکا برای خانواده‌اش طراحی کرده است. غرفه المپیک ماهی که مجسمه‌‌ای از فولاد ضد زنگ طلایی است در بارسلونا از دیگر آثار معماری فران‌گری می‌باشد. خانه رقص در جمهوری چک در شهر پراگ نیز به دستور رئیس جمهور سابق جمهوری چک و توسط فران‌گری ساخته شده که به شکل دو فرد رقاص می‌باشد و جذابیت زیادی دارد.

اهمیت ساختمان‌ های‌ گری برای آلمان

ساخت ساختمان های گری دوسلدورف توانسته موجب تحولی عظیم در خط ساحلی آلمان شد به طوری که با طراحی ویژه این ساختمان‌‌ها محبوبیت این ساختمان‌های اداری موجب شده است که سایر معماران برجسته همچون مورفی جان و فومی هیکو ماکی نیز کمیسیون‌های مجاور را به کار گیرند و امروزه به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های دوسلدورف که مورد توجه دوربین‌های عکاسی قرار می‌‌گیرد شناخته شود.

جالب است بدانید در این ساختمان‌‌ها از پلاستر، سفید آجر قرمز و فولاد ضد زنگ استفاده شده که موجب براق شدن ساختمان‌ها می‌شود و این امر باعث شده که ساختمان های گری دوسلدورف به نمونه‌‌ای حیرت انگیزی از معماری پیشرو این شهر به شمار آید. این موارد همچنین جایگاه دوسلدورف را به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های مدرنیت در اروپا تثبیت می‌کند که با این وجود طبیعتاً بازدید از شهر دوسلدورف و بازدید از ساختمان های‌گری دوسلدورف در لیست کار گردشگران تور کشور آلمان قرار می‌ گیرد.

هتل‌ های نزدیک به ساختمان‌ های‌ گری دوسلدورف

انتخاب قامت گاه مناسب در زمان سفر به شهرهای مختلف به خصوص شهرهای خارجی امری است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌ گیرد زیرا اگر شما در هنگام سفر بتوانید هتلی مناسب را انتخاب کنید بدون شک سفر شما بی‌نظیر‌تر خواهد بود.

حال پیشنهاد می‌شود قبل از سفر به دوسلدورف و کشور آلمان با تعدادی از بهترین هتل‌های شهر دوسلدورف که تعدادی از آنها نیز در نزدیکی ساختمان های گری دوسلدورف واقع شده است آشنا شوید تا بتوانید اقامتی ایمن و راحت داشته باشید. هتل آساهی در مرکز شهر قرار دارد و یک هتل راحت و بی نظیر بوده که شما به راحتی می‌توانید از ایستگاه اتوبوس استفاده کرده و به مناطق مختلف شهر سفر کنید این هتل همچنین جزو هتل‌های ارزان قیمت این شهر نیز به حساب می‌‌آید.

سفر به دوسلدورف

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعدد در شهرهای مختلف می‌باشد. شهر دوسلدورف در غرب این کشور و در نزدیکی شهر کلن واقع شده است و در ساحل رودخانه راین قرار گرفته و جزو زیباترین و تمیزترین شهرهای آلمان می‌باشد که هر ساله گردشگرانی از سراسر دنیا جهت دیدن جاذبه‌های گردشگری به دوسلدورف سفر می‌کنند. این شهر همچنین از نظر امکانات زندگی یکی از بهترین شهرهای اروپا بوده و در حال حاضر نیز سومین مرکز تجارت در اروپا بعد از لندن و پاریس می‌باشد و همچنین به عنوان مهمترین مرکز صنعت مد و تبلیغات در آلمان شناخته می‌‌شود.

بهترین زمان برای سفر به دوسلدورف

هنگامی که شما قصد سفر به شهر دوسلدورف و دیدن جاذبه‌های گردشگری متعدد آن از جمله ساختمان های گری دوسلدورف را داشته باشید بهتر است در ابتدا در خصوص آب و هوای این شهر اطلاعاتی به دست آورید تا بتوانید بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید.

به طور کلی در خصوص آب و هوای دوسلدورف می‌توان گفت این شهر دارای آب و هوای اقیانوسی، مرطوب و بارانی بوده که در تابستان معمولاً آب و هوای آن گرم و در زمستان بارش برف به ندرت در آن دیده شده با این حال زمستان‌های آن اگرچه زرد است اما یخبندان نیست. به طور کلی می‌توان گفت بهترین زمان سفر به دوسلدورف از نظر آب و هوایی فصل پاییز و بهار می‌باشد، همچنین اوایل تابستان نیز آب و هوای ملایمی در این شهر پایدار بوده که شما می‌توانید اقدام به رزرو تور دوسلدورف کنید.

جاذبه برتر دوسلدورف

با وجود جاذبه‌های متعددی که در جای جای شهر دوسلدورف واقع شده اگر شما هم در هنگام سفر به کشور زیبای آلمان بخواهید از این شهر دیدن کنید بهتر است ابتدا با به تعدادی از بهترین جاذبه‌های دوسلدورف آشنا شوید. در این بین خیابان کنیزالی یکی از بلوارهای زیبا در مرکز دوسلدورف می‌باشد که دارای فضای سبز بوده و کانال‌‌های آبی از میان آن عبور می‌کند در این خیابان همچنین تعداد زیادی مرکز خرید و فروشگاه وجود دارد که این موارد ایجاب می‌کند حتما از آن دیدن کنید.

محله قدیمی شهر دوسلدورف نیز دارای تعداد زیادی رستوران و فروشگاه بوده که گردشگران تور آلمان را به خود جذب می‌نماید. همچنین از دیگر جاذبه‌های بی‌نظیر شهر دوسلدورف می‌ توان به بندر دوسلدورف اشاره کرد که یک منطقه مسکونی بسیار شیک و جدید می‌باشد.

قدیمی‌ترین پارک این شهر نیز هاف گارتن نام داشته که از زیبایی‌های زیادی برخوردار است. موزه کونست  نیز از جمله قدیمی‌ترین موزه‌های این شهر به شمار می‌رود که پیشنهاد می‌‌شود در سفر به دوسلدورف آن از یاد نبرید. اما در کنار تمامی این موارد ساختمان ‌های‌گری دوسلدورف جزو آن دسته از مکان‌های دیدنی شهر بوده که از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به معماری علاقه دارید یا دوست دارید در سفر‌های خارجی عکاسی کنید بهتر است حتما از این ساختمان‌ها دیدن نمایید.

جاذبه برتر دوسلدورف | یوروپ تورز

سوالات متداول ساختمان های گری دوسلدورف

ساختمان های گری در چه سالی و توسط چه کی ساخته شد؟

این ساختمان‌ها در سال ۱۹۹۸ توسط معمار مشهور فرانک‌گری ساخته شده و از همان زمان به یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر دوسلدورف تبدیل شده است.

چه چیزی باعث براقی و زیبایی این ساختمان ها شده است؟

جالب است بدانید در این ساختمان‌‌ها از پلاستر، سفید آجر قرمز و فولاد ضد زنگ استفاده شده که موجب براق شدن ساختمان‌ها می‌شود و این امر باعث شده که ساختمان های گری دوسلدورف به نمونه‌‌ای حیرت انگیزی از معماری پیشرو این شهر به شمار آید.

علت نام گذاری ساختمان های گری چه بوده؟

به طور کلی در خصوص نامگذاری ساختمان های گری دوسلدورف باید بدانید معمار این ساختمان ها فرانک‌گری معمار مشهور آمریکا_کانادایی بوده که آثار وی در شهر دوسلدورف نیز بر گرفته از نامش می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!