رودخانه لیمات زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

رودخانه لیمات زوریخ | معرفی – تصاویر – تاریخچه

رودخانه لیمات زوریخ، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سوئیس محسوب می‌شود. همچنین رودخانه لیمات زوریخ چشم‌انداز خوبی دارد از تفریحات رودخانه لیمات …

رودخانه لیمات زوریخ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سوئیس محسوب می‌شود. همچنین رودخانه لیمات زوریخ چشم‌انداز خوبی دارد از تفریحات رودخانه لیمات زوریخ سوئیس از جمله کروزگردی نیز استفاده کنید. در طول سال، گردشگران زیادی از این رودخانه بازدید می‌کنند با توجه با اهمیتی که رودخانه لیمات سوئیس دارد در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد آن بپردازیم.

رودخانه لیمات زوریخ | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

رودخانه لیمات زوریخ

یکی از مکان‌های گردشگری مهم در زوریخ سوئیس، رودخانه لیمات زوریخ است در صورتی که به زوریخ سفر کردید حتما بازدید از این رودخانه را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید. سرآغاز رودخانه لیمات از دریاچه زوریخ در قسمت جنوبی شهر است. جریان رودخانه لیمات به سمت شمال غربی است پس از طی سی و پنج کیلومتر به رودخانه Aare می‌رسد. محل تلاقی این دو در شهر بروگمی باشد.

در امتداد رودخانه لیمات زوریخ، چند شهر اصلی در قسمت پایین دست قرار گرفته‌اند که می‌توانیم به دیتیکون، وتینگن و بادن اشاره داشته باشیم.

سرشاخه‌های اصلی رودخانه لیمات سوئیس شامل Linth  از سمت دریاچه زوریخ، Sihl  در زوریخ و  Reppisch  در Dietikon  می‌باشد. نام این رودخانه برای نخستین بار در قرن هشتم میلادی و در اسناد Lindimacus ثبت شده است و احتمال دارد که از نام یک دشت گرفته شده باشد.

تولید برق از رودخانه لیمات زوریخ

علاوه بر استفاده‌ای که از رودخانه لیمات برای جذب گردشگر می‌شود، این رودخانه برای تامین برق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سوئیس از بسیاری از رودخانه‌ها برای تولید برق استفاده می‌شود که رود لیمات زوریخ یکی از آن‌ها است. همان طور که گفته شد این رودخانه 35 کیلومتر طول دارد و از ریزش آن حداقل برای تولید برق در ده نیروگاه آبی استفاده می‌شود.

ناوبری در رودخانه لیمات زوریخ

به لحاظ تاریخی نیز رودخانه لیمات سوئیس اهمیت فراوانی دارد. این مسیر در گذشته یک مسیر مهم ناوبری بوده است. در قرون 12 و 13 میلادی سفرهای آبی از زوریخ به کوبلنتس به ثبت رسیده است.

در سال 1447 میلادی بود که امپراتور فردریک سوم امتیاز ناوبری رایگان در لیمات و در راین را به زوریخ اعطا کرد. به طور معمولی با توجه به نوع جریانی که این رودخانه دارد ناوبری در قسمت پایین آن صورت می‌پذیرد در حال حاضر در طول این رودخانه کشتی رانی صورت می‌پذیرد، با این تفاوت که کشتی‌های کوچک در این مسیر تردد دارند. همان طور که گفته شد در طول مسیر نیروگاه‌های آبی برای تولید برق وجود دارند که تمامی آن‌ها مجهز به بالابر قایق هستند. بیشتر قایقی که در این مسیر تردد دارد قایق‌های کلاسیک به نام Weidling است که کف آن صف و طول آن نیز ده متر می‌باشد.

 در قسمت‌های بالادست رودخانه که در مرکز شهر زوریخ واقع شده است، امکان رفت و آمد کشتی‌های نسبتا بزرگ وجود دارد اما با استفاده از پل‌های کم ارتفاع رفت و آمد کشتی‌های بزرگ محدود شده است. در امتداد رودخانه لیمات شهر زوریخ برخی از شرکت‌های ناوبری هستند که خدمات ناوبری را انجام می‌دهند. در این شرکت‌ها با قایق موتوری توریست‌ها از موزه لندزوم تا دریاچه زوریخ حمل می‌شوند.

ناوبری در رودخانه لیمات زوریخ | یوروپ نورز

شهر های نزدیک رودخانه لیمات زوریخ

چندین شهر در مجاورت و امتداد رودخانه زوریخ واقع شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به شهر‌های ذیل اشاره داشته باشیم:

  • شهرهای کانتون زوریخ شامل: زوریخ، اوبرنگسترینگن، شلیرن، جرولدسویل، اتویل و …
  • شهر‌های کانتون آرگاو شامل: اسپریتنباخ، وورنلوس، نوینهوف، وتینگن، بادن، ناسبومن و…

کروز گردی در لیمات زوریخ

یکی از تفریحاتی که در رودخانه لیمات زوریخ (Zurich Limmat River) می‌توانید انجام دهید، کروز گردی است. با کشتی کروز می‌توانید در امتداد رودخانه حرکت کنید و از مناظر رودخانه و اطراف آن لذت ببرید. کروزگردی در رودخانه لیمات در روزهای دوشنبه الی جمعه از ساعت 13 آغاز می‌شود و تا 21 شب ادامه دارد و در روزهای شنبه نیز کروزگردی از ساعت 10 صبح شروع می‌شود. مدت زمان برای هر تایم در حدود 30 دقیقه می‌باشد.

برای کودکان در قیاس با بزرگسالان هزینه بلیط کم‌تری پرداخت می‌شود. خرید بلیط را می‌توانید هنگام ورود به قایق انجام دهید از آنجا که در طول مسیر چندین پل قرار دارد لذا از قایق‌هایی استفاده می‌شود که ارتفاع کم‌تری دارند. تماشای مناظر بیرون از کشتی بسیار لذت بخش است و شما می‌توانید کلیساها، مناظر و جاذبه‌های شهر را از داخل کروز مشاهده کنید.  کسانی که علاقمند به غروب آفتاب و زیبایی‌های آن هستند شاید بهترین بازه زمانی برای استفاده از کروز گردی در هنگام غروب آفتاب باشد.

 پیاده روی و دویدن در اطراف رودخانه لیمات زوریخ

علاوه بر کروز سواری یکی از تفریحاتی که می‌توانید در اطراف رودخانه لیمات زوریخ انجام دهید، دویدن و پیاده روی کردن است. کسانی که علاقمند به دویدن و یا پیاده روی هستند نباید در سفر به زوریخ، پیاده روی در کنار این رودخانه زیبا را از دست بدهند. محیطی فراهم شده است تا شما بدون وجود موانع در امتداد این رودخانه به پیاده روی و دویدن مشغول شوید. در بین مسیر نیز بر روی تابلوهایی اطلاعات تاریخی درج شده است که مطالعه آن‌ها می‌تواند بر معلومات شما بیفزاید.

بهترین مسیری که برای دویدن وجود دارد و اغلب علاقمندان به ورزش از این مسیر استفاده می‌کنند استفاده از مسیر پایین رودخانه است در واقع می‌توانید از مرکز زوریخ به سمت شمال بدوید و یا پیاده روی را شروع کنید. این مسیر در حدود 8.8 کیلومتر مسافت دارد. امکان دویدن و پیاده روی در دو سمت رودخانه فراهم است. در طول مسیر پیاده روی تعدادی پل عابر پیاده نیز در نظر گرفته شده است.

پیاده روی و دویدن در اطراف رودخانه لیمات زوریخ | یوروپ تورز

سوالات متداول رودخانه لیمات زوریخ

رودخانه لیمات زوریخ از کجا آغاز می شود و تا کجا ادامه دارد؟

سرآغاز رودخانه لیمات از دریاچه زوریخ در قسمت جنوبی شهر است. جریان رودخانه لیمات به سمت شمال غربی است پس از طی سی و پنج کیلومتر به رودخانه Aare می‌رسد.

یکی از تفریحات جذابی که در رودخانه لیمات زوریخ می توانیم داشته باشیم چیست؟

یکی از تفریحاتی که در رودخانه لیمات زوریخ (Zurich Limmat River) می‌توانید انجام دهید، کروز گردی است. با کشتی کروز می‌توانید در امتداد رودخانه حرکت کنید و از مناظر رودخانه و اطراف آن لذت ببرید.

از رودخانه لیمات زوریخ چه استفاده هایی می شود؟

علاوه بر استفاده‌ای که از رودخانه لیمات برای جذب گردشگر می‌شود، این رودخانه برای تامین برق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سوئیس از بسیاری از رودخانه‌ها برای تولید برق استفاده می‌شود که رود لیمات زوریخ یکی از آن‌ها است. همان طور که گفته شد این رودخانه 35 کیلومتر طول دارد و از ریزش آن حداقل برای تولید برق در ده نیروگاه آبی استفاده می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!