هر آنچه که باید درباره برج مسه فرانکفورت بدانید

هر آنچه که باید درباره برج مسه فرانکفورت بدانید

درباره برج مسه فرانکفورت، که با نام Messeturm نیز مشهور است؛ یک آسمان خراش بسیار بلند است که در منطقه West End-Sod فرانکفورت آلمان قرار دارد.

درباره برج مسه فرانکفورت، اگر به شهر فرانکفورت سفر کنید قطعا اولین چیزی که نگاه شما را به سمت خود جذب می‌کند وجود آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده و بلندی است که تعداد آن‌ها نیز بیشتر از حد تصورتان خواهد بود.

در این میان برج مسه فرانکفورت که بلندترین برج شهر به شمار می‌رود ویوی بی‌نظیری دارد که با طرح ویژه‌ای ساخته شده و حتی می‌توان آن را نماد بسیار زیبایی برای فرانکفورت و کشور آلمان دانست.

درباره برج مسه فرانکفورت

برج مسه در فرانکفورت که با نام Messeturm نیز مشهور است؛ یک آسمان خراش بسیار بلند است که در منطقه West End-Sod فرانکفورت آلمان قرار دارد و بسیار زیبا و دیدنی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که عازم شهر فرانکفورت هستید حتما ساعتی را برای دیدن این برج زیبا و دیدنی اختصاص داده و یک شاهکار معماری را از نزدیک ببینید. این ساختمان از نظر بلندی و ارتفاع نخستین ساختمان شهر فرانکفورت به شمار می‌رود و اغلب آن را با نام برج مداد نیز می‌شناسند.

برج مسه در فرانکفورت 256 متر ارتفاع دارد و آن را مرتفع‌ترین نقطه عمومی شهر می‌دانند که دومین ساختمان بلند در کشور آلمان نیز می‌باشد. این برج از نظر بلندی جایگاه سوم را نیز در میان ساختمان‌های بلند اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده است. برج مسه فرانکفورت 63 طبقه در بالا و 2 طبقه در قسمت زیرین دارد. در جلوی برج مجسمه معروف Hammering Man قرار دارد و یکی از برجسته‌ترین نمادها برای گرفتن عکس یادگاری از ساختمان برج خواهد بود. Man Hammering مجموعه‌ای از مجسمه‌های جنبشی سنگی که تصویر یک مرد با حرکت بازو و چکش است.

این مجسمه‌ها توسط جاناتان بوروفسکی در مقیاسهای مختلف طراحی شده و به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده‌اند تا نماد و تجلیل از کارگران در سرتاسر جهان باشند. مجسمه Hammering Man در فرانکفورت، 21 متر طول دارد و در سال 1990، برای ساختمان جدید Messeturm (برج نمایشگاه) سفارش داده شد.

درباره برج مسه فرانکفورت - یوروپ تورز

ساخت برج مسه فرانکفورت

زمان ساخت این برج به سال 1988 برمی گردد، تقریبا می‌توان گفت ساخت برج مسه فرانکفورت تا سال 1991 طول کشید و پس از ساخته شدن از برج Commerzbank که در فرانکفورت نیز واقع شده است، پیشی گرفت. برج مسه فرانکفورت را می‌توان نمادی از رونق اقتصادی آلمان و شهر فرانکفورت دانست.

اما مهم‌ترین مسئله‌ای که در ساخت این برج وجود دارد و لازم دانستیم در این بخش نیز اشاره‌ای به آن داشته باشیم، فونداسیون برج می‌باشد. این سازه با استفاده از یک سبک دکو هنر پسا مدرنیستی ساخته شده است. هنگامی که پایه و اساس ساختار آن گذاشته شد، یک رکورد جهانی برایش ثبت شد. برای ساخت برج مسه فرانکفورت یک فونداسیون به عمق 20 متری حفر شد و 90 کامیون به مدت 78 ساعت بتن ریختند. در واقع می‌توان گفت این زمان بتن‌ریزی، طولانی‌ترین ریختن بتن در جهان به شمار می‌رود که یکی دیگر از دلایل منحصر به فرد بودن این برج خواهد بود.

مساحت طبقه همکف این برج 1،681 متر مربع (18،090 فوت مربع) است و سقف هرمی آن 36.3 متر (119.1 فوت) ارتفاع دارد و بر خلاف بسیاری از برج‌های آلمان در ساخت این برج از ماسه سنگ نیز استفاده شده است. اسکلت این ساختمان نیز با استفاده از بتن آرمه برافراشته شده است و می‌توان آن را یکی از مستحکم‌ترین برج‌های شهر دانست.

ساخت برج مسه فرانکفورت - یوروپ تورز

معماری برج مسه در فرانکفورت

همانطور که پیشتر گفته شد شکل اصلی برج مسه فرانکفورت شباهت بسیاری به مداد دارد و به همین دلیل بسیاری از اهالی فرانکفورت آن را با نام برج مداد می‌خوانند. اما لازم است بدانید طراحی این برج به حدی خاص و منحصر به فرد است که اغلب گردشگران بازدید از این برج را در لیست مکان‌های مهم خود قرار داده و حتما به دیدنش می‌روند. نمای برج که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند، شکل کشیده و باریک آن است که از ابتدا به صورت مربعی بوده، سپس به شکل استوانه‌ای تا ارتفاع بسیاری بالا کشیده شده و در انتهای استوانه هرمی قرار گرفته و به طرز زیبایی طرح را خاتمه داده است.

در واقع می‌توان گفت در طراحی برج مسه فرانکفورت از ساختمان بسیاری ایده برداری شده که در این میان می‌توان به برج پلازا در آتلانتا، برج Key در اوهایو و همچنین بانک مرکزی آمریکا اشاره نمود. این ساختمان توسط معمار آلمانی آمریکایی هلموت جان طراحی شده است. این معمار آلمانی – آمریکایی، برج  را به سبک معماری پست مدرن طراحی کرد و می‌توان آن را یکی از شاهکارهای معماری در اروپا دانست، چرا که در ساخت این برج از اشکال هندسی متعددی استفاده شده و جذابیت بی‌نظیری به نمای آن داده است که در واقع این سبک معماری، آن را به یکی از معدود ساختمان‌های کشور آلمان مبدل ساخته است.

معماری برج مسه در فرانکفورت - یوروپ تورز

برج Messeturm یا برج نمایشگاه تجاری

امروزه این برج عمدتا به عنوان فضای اداری تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برج مسه فرانکفورت،  یکی از بزرگ‌ترین برج‌های نمایشگاهی و نمایشی در دنیا است و معمولا رویداد‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی در این برج برگزار می‌شود. این برج که به عنوان یک ساختمان اداری مهم در شهر فرانکفورت واقع شده، بلندترین ساختمان اداری در تمام قاره اروپا نیز می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که قرار است در این برج برگزار شود نمایشگاه نور و ساختمان است. نمایشگاه برتر تجاری است که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و در زمینه خدمات روشنایی و ساختمان می‌باشد. از این رو بسیاری از فعالان حوزه ساختمان و نورپردازی در این زمینه می‌توانند با شرکت در تورهای نمایشگاهی علاوه بر شرکت در نمایشگاه از دیدن این برج زیبا لذت ببرند.

برج Messeturm یا برج نمایشگاه تجاری - یوروپ تورز

رستوران برج مسه فرانکفورت

در برج مسه فرانکفورت یک رستوران نیز وجود دارد که می‌توانید به این رستوران رفته و لحظات خوشی را در آن سپری کنید. این رستوران بسیار شیک و تمیز بوده و از نظر منو نیز در تنوع بالایی قرار دارد. در این رستوران انواع فست فودها و غذاهای محلی سرو می‌شود. لازم است بدانید علاوه بر غذاهای محلی، با مراجعه به این رستوران می‌توانید از غذاهای بین‌المللی سرو شده در رستوران نیز سفارش داده و طعم آن‌ها را امتحان کنید. یکی از مهم‌ترین مزایایی که وجود این رستوران در برج مسه فرانکفورت دارد، استفاده از آن برای قرارهای کاری و ملاقات‌های تجاری خواهد بود.

به ویژه در زمان‌های برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی که فعالان تجاری از سراسر دنیا به این برج می‌آیند و با یکدیگر آشنا می‌شوند برای دیدار بیشتر و صحبت‌های متقابل برای شروع همکاری‌های بیشتر می‌توانند به این رستوران آمده و علاوه بر رفع خستگی، یافتن قوای مجدد، داشتن استراحتی کوتاه می‌توانند مصاحبت بیشتری با همکاران جدید خود داشته و از سفر خود بهره بیشتری ببرند.

رستوران برج مسه فرانکفورت - یوروپ تورز

پارکینگ برج مسه در فرانکفورت

یکی از امکانات خوب و مناسبی که برای عموم قرار داده شده است، پارکینگ برج مسه فرانکفورت می‌باشد. بنابراین اگر با ماشین شخصی برای بازدید این برج می‌روید دیگر نگران پارک وسیله نقلیه‌تان نباشید. چرا که این پارکینگ از مساحت بسیار بزرگی برخوردار است و ظرفیت قرارگیری 900 خودرو را در خود دارد. پارکینگ برج مسه برای استفاده عموم آزاد است و از آنجایی که به ایستگاه مترو متصل شده دسترسی و استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد.

پارکینگ برج مسه در فرانکفورت - یوروپ تورز

لابی Messeturm در طبقه همکف

لابی برج مسه فرانکفورت توسط Helmut Jahn و Matteo Thun &؛ Partners به شیوه‌ای مدرن طراحی شده است. در این طرح یک نمای شیشه‌ای به طول 17 متر در هر یک از چهار طرف برج وجود دارد که از نمای موجود بیرون می‌رود و بدین ترتیب مساحت لابی را گسترش می‌دهد. این شیشه‌ها شامل واحدهای شیشه‌ای عایق خم سرد 17 در اندازه های  2. 2.8 متر که توسط ستون‌های فولادی ضد زنگ 5t نگهداری می‌شوند.

این نما تقریباً بالای طبقه قرار دارد و وجود یک سقف شیشه‌ای فولادی 250 sqm. که تیرهای آن به ستون‌های فولادی عمودی نما متصل شده جلوه جذابی را در برج ایجاد نموده است. لازم است بدانید قبل از ساخت برج مسه فرانکفورت، چنین عناصر شیشه‌ای بزرگی در هیچ آسمان خراشی به کار گرفته نشده بود و می‌توان دریافت که این امر حداکثر دقت را از لجستیک و مونتاژ این قطعات شیشه‌ای به این زیبایی می‌طلبد.

لابی Messeturm در طبقه همکف - یوروپ تورز

چشم انداز برج مسه فرانکفورت

یکی از زیباترین زمان‌هایی که برج در شهر خودنمایی می‌کند شب هاست چرا که نورپردازی بسیار زیبایی دارد و ترکیب نو و نمای شیشه‌ای برج در شب تلالو و درخشش بیشتری دارد. برج مسه فرانکفورت در هنگام غروب و پس از تاریکی بسیار چشم نواز است. و اما در صورتی که به بالای برج بروید می‌توانید یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین چشم اندازها را دیده و تجربه کنید. برج مسه فرانکفورت دارای چشم اندازی 200 متری می‌باشد و نمای شهر از بالای برج یکی از دیدنی‌ترین چیزهایی است که می‌توانید در سفر به آلمان و شهر فرانکفورت تجربه کنید. اما فراموش نکنید در این ارتفاع حتما دوربین به همراه داشته باشید و این لحظات به یادماندنی و جذاب را به ثبت برسانید.

چشم انداز برج مسه فرانکفورت - یوروپ تورز

آدرس برج مسه در فرانکفورت

برج مسه فرانکفورت در محوطه نمایشگاه‌های فرانکفورت قرار دارد که در واقع می‌توان گفت این منطقه مرکز بانک‌های آلمان نیز می‌باشد. جالب است بدانید ساختمان برج مسه در نزدیکی بازار بورس آلمان و بانک مرکزی اروپا واقع شده است. آدرس این برج فردریش-ابربر-آنلاژ 49 می‌باشد. گفتنی است که فاصله این برج تا خیابان دوسلدورف تنها 10 دقیقه بوده و می‌توانید با پیاده روی از این خیابان به برج دیدنی مسه برسید.

آدرس برج مسه در فرانکفورت - یوروپ تورز

راه های دسترسی به برج مسه در فرانکفورت

شما می‌توانید با استفاده از خط 4 سیستم مترو (U4) یا خطوط 16 و 16 سیستم تراموا (Straßenbahn) به این برج بروید. با استفاده از خطوط شماره 3، 4، 5 و 6 سیستم اکسپرس قطار (S3، S4، S5 و S6) راه دیگری برای دستیابی به برج مسه در فرانکفورت خواهد بود. این برج با فاصله‌ی کمی از ایستگاه قطار قرار دارد و به آسانی پیدا می‌شود. توسط اتوبوس‌های ویژه نمایشگاه تجاری یا تاکسی از دیگر راه‌های رسیدن به این برج دیدنی می‌باشد.

البته لازم است بدانید در صورتی که نمایشگاهی در این مرکز یا دیگر ساختمان‌های این محدوده برگزار شود، اتوبوس‌های ویژه شاتل مرکز تجارت نمایشگاه هر 15 دقیقه یکبار ترمینال فرودگاه فرانکفورت و ایستگاه راه آهن مرکزی را به سمت مرکز نمایشگاه ترک می‌کنند.


سوالات متداول درباره برج مسه فرانکفورت

مشخصات برج مسه چیست؟

برج مسه در فرانکفورت 256 متر ارتفاع دارد و آن را مرتفع‌ترین نقطه عمومی شهر می‌دانند که دومین ساختمان بلند در کشور آلمان نیز می‌باشد.

این برج در کجای فرانکفورت قرار گرفته است؟

آدرس این برج فردریش-ابربر-آنلاژ 49 می‌باشد. گفتنی است که فاصله این برج تا خیابان دوسلدورف تنها 10 دقیقه بوده و می‌توانید با پیاده روی از این خیابان به برج دیدنی مسه برسید.

چه مراسماتی در این برج صورت میگیرد؟

یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که قرار است در این برج برگزار شود نمایشگاه نور و ساختمان است. نمایشگاه برتر تجاری است که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و در زمینه خدمات روشنایی و ساختمان می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!