درباره جنگل گرون والد برلین بیشتر بدانید

درباره جنگل گرون والد برلین بیشتر بدانید

جنگل گرون والد برلین، یکی از مشهورترین جنگل‌هایی که در شهر برلین واقع در کشور آلمان وجود دارد جنگل گرون والد برلین است که در قسمت غربی شهر برلین و …

جنگل گرون والد برلین: برلین یکی از مدرن‌ترین شهرهای کشور آلمان است که با داشتن 2500 پارک و همچنین مکان‌های سرسبز توانسته لقب سرسبزترین شهر دنیا را به خود اختصاص دهد. جنگل گرون والد برلین مانند نگینی است که میان زندگی ماشینی شهر برلین توانسته یک تفرجگاه بی‌نظیر برای هر کسی باشد، این جنگل انبوه نه تنها یکی از مناظر طبیعی کشور آلمان است بلکه بزرگترین جنگل شهر برلین و موزه‌ای از تعدادی بناهای تاریخی مربوط به دوره‌های گذشته برلین می‌باشد. این جنگل تمام سرسبزی و رونق خود را مدیون دریاچه‌های کوچک و بزرگی است که در دل آن همیشه جوشان هستند.

جنگل گرون والد برلین | یوروپ تورز

آشنایی با جنگل گرون والد برلین

یکی از مشهورترین جنگل‌هایی که در شهر برلین واقع در کشور آلمان وجود دارد جنگل گرون والد برلین است که در قسمت غربی شهر برلین و همینطور در منطقه گرون والد می‌باشد. این جنگل بی‌نظیر با درختانی انبوه دارای مساحت 3000 هکتار است که بزرگترین فضای سبز در شهر برلین به حساب می‌آید، جالب است بدانید این جنگل نزدیک به سه چهارم کل وسعت منطقه گرون والد را اشغال کرده است.

این جنگل دیدنی با تمام شگفتی‌هایی که دارد در دل یک شهری ماشینی همراه با درختانی کهن و قامتی برافراشته قرار گرفته است که  توانسته با آب و هوایی دل انگیز مکان دنج و مناسبی برای آرامش روح و روان و یک پیاده روی دلنشین باشد. 

جنگل گرون والد برلین از چنان طبیعتی برخوردار است که حضور هر شخصی در این فضا و تماشای حیوانات خانگی در جنگل گرون می‌تواند توام با دریافت انرژی مثبت باشد. در وسط این جنگل فوق العاده زیبا رودخانه‌ای آرام گرفته است که با آب‌های خروشان و صدای شرشر آب و همینطور برخورد آب با سنگ‌های کف رودخانه فضای جنگل را چندین برابر دلچسب تر کرده است. بدون شک جنگل گرون والد برلین تمام طراوتش را مدیون این رودخانه بوده که بدون هیچ چشم داشتی آب و هوای این جنگل سرسبز را تلطیف می‌کند.

پاییز در جنگل گرون برلین پادشاهی خود را با ارائه دادن رنگ‌هایی شاد از دستان هنرمند خالق بی‌همتا را بیشتر از هر چیز دیگری به نمایش می‌گذارد. درختان قد الم کرده همگی لباس رنگارنگ پوشیده و در ضیافت پاییزی جنگل گرون والد برلین خودنمایی می‌کنند. مطمئنا دوچرخه سواری در کناره رودخانه جنگل گرون می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی باشد.

تاریخچه جنگل گرون والد برلین

جنگل گرون والد یا همان گرون با نام اصلی گرین وود یکی از شناخته‌ترین جاذبه‌های تفریحی کشور آلمان می‌باشد. این مکان در اواخر قرن 20 تنها یک تفرجگاه لوکس بود اما امروزه به یک مکان بی‌نظیر برای بازدید همگان تبدیل شده است. نام  این جنگل برگرفته از کلبه شکارچیانی بوده که در سال 1542 میلادی به دست یواخیم هکتور دوم بنا شده است، این منطقه سرسبز گنجینه‌ای از درختان صنوبر، بلوط و همچنین توس و راش و البته کاج‌های فراوانی می‌باشد، جنگل گرون والد برلین به دلیل داشتن طبیعت بکر توانسته پناهگاه امنی برای تعدادی از حیوانات مانند خوک‌های وحشی، گوزن و همینطور گونه‌های مختلفی از پرندگان باشد.

جنگل گرون والد در شهر برلین سه دریاچه کوچک را در خود جای داده است که سهم عمده‌ای از ذخایر برلین را در بر دارد. البته در قسمت شرقی این جنگل دریاچه‌های بزرگتری هم وجود دارد که تمام طراوت و سرزندگی جنگل گرون والد برلین مدیون همین آب‌های خروشان می‌باشد. زیباترین قسمت این جنگل انبوه سواحل رودخانه هاول است که به طول 9 کیلومتر در کناره جنگل گرون برلین جای دارد.

مشخصات جنگل گرون والد برلین

دولت آلمان با بررسی حضور توریست‌ها و گردشگران در شهر برلین و همچنین تقاضای بسیار زیاد مردم برای دیدن این جنگل انبوه با درختانی قد برافراشته پس تصمیم گرفتند تا برای هرچه زیباتر کردن جنگل گرون والد برلین امکاناتی را برای  شنا و آبتنی در کنار رودخانه و دریاچه‌های وجود داشته در این جنگل تدارک ببینند. برپایی تپه‌های مصنوعی در جنگل گرون والد شهر برلین زیبایی این منطقه از کشور آلمان را چند برابر کرده است. اگرچه شهر برلین شهر سرسبزی‌های دنیا است اما جنگل گرون والد برلین مانند نگینی بر روی انگشتری در میان دیگر جنگل‌های این شهر خودنمایی می‌کند.

زیباترین جنگل بکر در شهر برلین

شهر برلین از زمان‌های دور به عنوان یک شهر ثروتمند شناخته می‌شد که افراد مرفه و پولدار آن همیشه برای فرار از شلوغی و وضعیت‌های ناراحت‌کننده به مکان سرسبزی در منطقه گرون والد که بیرون از شهر برلین بود می‌رفتند، با گذشت زمان این فضای سبز به درختان خود افزوده کرده و به یک مکان مناسبی برای تفریحگاه اشراف و ثروتمندان تبدیل شد که تا به امروز این فضای سبز با نام جنگل گرون والد برلین همچنان بکر و بدون وجود هیچ آثاری از زندگی شهری و ماشینی در غرب برلین پا بر جا مانده و هر روز تعداد زیادی از شاخه‌های درختان خود را به سمتی از ورزش باد می‌کشاند.

اقامت در جنگل گرون والد برلین

برای بازدید و تماشای تمام قسمت‌های این جنگل قشنگ لازم است تا به میزان 3 تا 4 ساعت وقت در نظر بگیرید. چنانچه قصد دارید تا اقامت شبانه‌ای در جنگل گرون والد برلین داشته باشید گزینه بسیار لوکسی برای اقامت شما در این مکان وجود دارد. جنگل گرون والد شهر برلین در دل خود و در کنار رودخانه هاول یک هتل رویایی که به مانند عمارتی تاریخی است را جای داده است، این هتل با داشتن یک محوطه شگفت انگیز که نشانه‌هایی از تاریخ گذشتگان شهر برلین را دارد توانسته هر شب پذیرایی از بازدیدکنندگان این جنگل فوق العاده زیبا را بر عهده بگیرد.

البته خوب است بدانید هتل دیگری نیز در این مکان وجود دارد که از نظر قیمت کمی با صرفه‌تر خواهد بود، در کنار این هتل‌های یک رستوران لوکس و مجلل جای دارد که هرگونه غذایی را اعم از غذاهای بین‌المللی و همچنین غذاهای معروف آلمانی را طبخ می‌کند و با شیوه‌های مدرن و البته سلیقه‌ای بی‌نظیر در اختیار مهمانان جنگل گرون برلین قرار می‌دهد.

تفریحات جنگل گرون برلین

تفرجگاه هاول به گونه‌ای در شهر برلین پدید آمده است که به طور کلی مرز قسمت غربی این جنگل بزرگ را پوشانده و در کنار تماشای درختان کهن جنگل گرون والد شهر برلین توانسته گزینه مناسبی برای تفریح به حساب آید. یکی از تفریحات این منطقه وجود یک خلیج آرام و زیبا در بستر رودخانه هاول است که با نام کوهورن بدسترند شهرت دارد، این مکان یکی از ایده ال‌ترین آب‌هایی است که در جنگل گرون برلین برای شنا کردن مناسب می‌باشد.

تفریحات جنگل گرون برلین | یوروپ تورز

البته توجه داشته باشید این نقطه مسیر اصلی عبور قایق‌های مشهور بستنی هستند که مرتبا در خلیج کوهورن بدسترند متوقف می‌شوند و این امکان را فراهم آورده تا بازدیدکنندگان جنگل گرون والد برلین طعم واقعی یک بستنی خوشمزه را بچشند. سواحل دیگر این منطقه توانسته برای پیاده روی و دویدن جایگاه امن و راحتی به شمار آید.

جغرافیای جنگل گرون والد برلین

جنگل گرون والد در شمالی‌ترین قسمت خود یک تپه با نام درخنبرگ جای داده است. این تپه به عنوان یک نقطه جذب در برلین توانسته توجه بسیاری از افراد را به سمت بازدید از جنگل گرون والد برلین جذب کند، تپه دیگری در قسمتی از این جنگل با صلابت تمام ایستاده است که ارتفاعی 120 متر دارد و جزء مرتفع‌ترین قله برلین معرفی شده است، در نوک قله این تپه یک برج راداری مترو مربوط به ایالات متحده آمریکا وجود دارد، این برج راداری که در زمان جنگ سرد به منظور یک ایستگاه شنودی مورد استفاده قرار داشته است که امروزه به یک قطب دیدنی در این جنگل به حساب می‌آید.

در فصل زمستان بازی‌های اسکی و استفاده بردن از امکانات این بازی مهیج در جنگل گرون می‌تواند خاطرات بی‌نظیری را در ذهن‌ها باقی بگذارد. شما هنگامی که در عمق جنگل گرون وارد شوید می‌توانید از یک برج بلند مربوط به قرن 19 که 55 متر ارتفاع دارد صعود کنید و از همانجا تمام مناظر هاول و همچنین چشم اندازهای رودخانه وانسی و همینطور کارلسبرگ را تماشا کنید.

فضای داخلی جنگل گرون والد برلین

فضای داخلی این جنگل بی دلیل تعدادی از بناهای تاریخی را در دل خود جای داده است. شما با ورود به مسیری پر پیچ و خم در شبه جزیره شیلدورن می‌توانید یادبودهایی از شاهزاده اسلاو ژاکو را تماشا کنید، خانه‌ای مربوط به شاهزادگان که به سبک دوره رنسانس ساخته شده است و جزء قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در شهر برلین می‌باشد. این خانه مشرف به هاول است که در کناره‌های دریاچه گرون والدسی قرار دارد، ایستگاه برلین_ گروونوالد یادآور دوره‌های گذشته و تاریک شهر برلین می‌باشد که در این نقطه نازی‌ها هزاران تن یهودی را به مکان‌های نا امن با نام اردوگاه‌های کار اجباری فرستادند.

سرانجام در دل جنگل گرون والد شهر برلین ساختمان هوس آم والدسی وجود دارد که پیچک‌هایی زیبا آن را در آغوش گرفته‌اند و جزء مهمترین ویترین‌های تاریخ برلین به شمار می‌رود و همیشه برای بازدیدکنندگان حرف‌های زیادی دارد، معماری شگفت انگیز این ساختمان مربوط به دهه 1920 میلادی است که سرسبزی باغ گرون والد می‌تواند برای قدم زدن در این جنگل انبوه بدون وجود هیچ بنای تاریخی کافی باشد، برای پایان دادن به تمام گشت و گذارهای خود در باغ گرون والد برلین استراحت چند ساعته‌ای در یک رستوران تاریخی می‌تواند بسیار دل انگیز باشد.

چگونه به جنگل گرون والد برویم؟

تمام توریست و گردشگران هنگامی که وارد شهر برلین شدند می‌توانند با استفاده از قطار به سمت ایستگاه جنگل گرون والد حرکت کرده و به سهولت هنگام رسیدن در قسمت ورودی جنگل به طور رایگان وارد دنیای سرسبز این جنگل شگفت انگیز شوند.

تپه تیفولسبرگ در جنگل گرون والد برلین

زیباترین تفریحگاه در جنگل گرونوالد کوه نوری از تپه‌ای مرتفع با نام تیفولسبرگ در دل این جنگل دیدنی است. این تپه در کنار دیگر دیدنی‌های این جنگل توانسته شگفتی های گرونوالد را چندین برابر کند. بدون شک نشستن در کنار رودخانه هاول و غذا دادن به قوها و همچنین اردک‌های سفید شناور در این جنگل می‌تواند لذت بخش‌ترین لحظات را برای شما به ارمغان آورد.

بادبادک بازی بر روی تپه تیفولسبرگ هیچ عجیبی دارد زیرا در کنار انجام این کار شما می‌توانید منظره شهر برلین را تماشا کنید. جالب است بدانید این تپه بعد از حوادث جنگ جهانی دوم به وجود آمده است به این صورت که اهالی شهر برلین تمام نخاله‌ها و ویرانه‌های ساختمانی به جای مانده از جنگ را در قسمتی از جنگل گرونوالد جمع آوری کرده که با گذشت زمان این نخاله‌ها تپه تیفولسبرگ را به وجود آوردند. امروزه حجم تپه تیفولسبرگ حدود 12 میلیون متر مکعب می‌باشد.

موزه‌ ای نفیس در جنگل

شاید برایتان جای تعجب داشته باشد که در قسمتی از شهر مدرن برلین با گذشت چندین سال باز هم منطقه‌ای سرسبز با نام جنگل گرون والد برلین ظاهر طبیعی خود و بکر بودنش را حفظ کرده است. این مکان برخی از آثار تاریخی برلین را با نام‌های مختلف مانند کوه شیطان، کلبه شکار اصلی و بسیاری بناهای کهن دیگر را در خود جای داده است.

عجیب‌ترین آثار وجود داشته در دل یک جنگل سرسبز با درختان سر به فلک کشیده یک موزه نفیس می‌باشد که مجموعه‌ای از آثار هنری دوره‌های مختلف را مربوط به قرن پانزدهم تا قرن نوزدهم را در دل خود جای داده و همچون مامور وظیفه‌شناس تمام وقت از این آثار ارزشمند نگهبانی می‌کند. بنابراین بازدید از این جنگل نه تنها تماشای بی‌نظیر مناظر طبیعی است بلکه گشت و گذاری در تاریخ برلین و دیدن آثار تاریخی این شهر را به همراه خواهد داشت.

موزه‌ ای نفیس در جنگل | یوروپ تورز

سوالات متداول جنگل گرون والد برلین

جنگل گرون والد برلین در کجا قرار دارد؟

یکی از مشهورترین جنگل‌هایی که در شهر برلین واقع در کشور آلمان وجود دارد جنگل گرون والد برلین است که در قسمت غربی شهر برلین و همینطور در منطقه گرون والد می‌باشد.

زمان بازدید از این جنگل چقدر است و آیا اقامتگاهی در این جنگل وجود دارد؟

برای بازدید و تماشای تمام قسمت‌های این جنگل قشنگ لازم است تا به میزان 3 تا 4 ساعت وقت در نظر بگیرید. چنانچه قصد دارید تا اقامت شبانه‌ای در جنگل گرون والد برلین داشته باشید گزینه بسیار لوکسی برای اقامت شما در این مکان وجود دارد.

فضای داخلی این جنگل چگونه است؟

فضای داخلی این جنگل بی دلیل تعدادی از بناهای تاریخی را در دل خود جای داده است. شما با ورود به مسیری پر پیچ و خم در شبه جزیره شیلدورن می‌توانید یادبودهایی از شاهزاده اسلاو ژاکو را تماشا کنید، خانه‌ای مربوط به شاهزادگان که به سبک دوره رنسانس ساخته شده است و جزء قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در شهر برلین می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!