درباره جزیره موزه برلین بیشتر بدانید

درباره جزیره موزه برلین بیشتر بدانید

جزیره موزه برلین، در این بین جزیره موزه برلین جزء باشکوه ترین آثار هنری این شهر بوده که شامل ۵ موزه مشهور جهان است. از این رو پیشنهاد می ‌شود در هنگام سفر به …

جزیره موزه برلین: شهر برلین واقع در کشور آلمان یکی از شهر‌های توریستی جهان می‌باشد که دارای مراکز تفریحی و تاریخی متعددی است. در این بین جزیره موزه برلین جزء باشکوه‌ترین آثار هنری این شهر بوده که شامل ۵ موزه مشهور جهان است.

از این رو پیشنهاد می‌شود در هنگام سفر به این شهر حتماً از این جزیره دیدن کنید. در ادامه مطلب ما سعی کرده‌ایم در خصوص این جزیره مواردی را بیان کنیم و موزه‌های مختلف این جزیره را برشمریم که به طور حتم در هنگام سفر به برلین به کمک شما خواهد آمد.

جزیره موزه برلین | یوروپ تورز

آشنایی با جزیره موزه برلین

کشور آلمان کشوری است با شهر‌های تاریخی و زیبا که همواره مقصد گردشگران از سراسر جهان قرار می‌گیرد. در این بین شهر برلین یکی از شهر‌های تاریخی این کشور بوده که پر از موزه‌ها و بنا‌های زیبا بودن که هر کدام از این بنا‌ها می‌تواند چند ساعت از روز شما را به خود اختصاص دهد.

در این بین اگر بخواهیم به یکی از برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی شهر برلین اشاره کنیم، باید بدانید جزیره موزه برلین با زیبایی‌های که دارد نگاه افراد زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا این جزیره مجموعه‌ای از برجسته‌ترین موزه‌های آلمان بوده که این امر موجب شهرت جهانی آن شده است. از این رو اگر شما هم جزء تاریخ دوستان هستید و قصد سفر به شهر برلین آلمان را دارید حتماً برنامه‌ای برای بازدید از این جزیره‌ای زیبا را داشته باشید.

تاریخچه جزیره موزه در برلین

جزیره موزه برلین که شامل ۵ موزه جداگانه می‌شود در واقع یک آثار معاصر و باستانی بوده که مربوط به قرن نوزدهم است. این ۵ ساختمان بین سال‌های ۱۸۳۰ تا ۱۹۳۰ توسط معماران معروف پروس ساخته شده است. اولین و قدیمی‌ترین موزه این جزیره موزه قدیمی می‌باشد و پس از آن موزه جدید نیز دیگر موزه مهم این جزیره بوده که در سال ۱۸۵۹ تکمیل شده است.

موزه بده نیز در سال ۱۹۰۴ تکمیل گردیده و موزه پرگامون نیز در سال ۱۹۳۰ به پایان رسید و نقطه پایانی برای این مجموعه می‌باشد. همچنین موز آلتس از دیگر آثار جزیره موزه برلین به شمار می‌رود. لازم است بدانید این جزیره در سال ۱۹۹۹ میلادی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

توجه داشته باشید در اثر جنگ جهانی حدود ۷۵ درصد از این مجموعه زیبا از بین رفت اما در سال ۱۹۹۹ دولت برلین مسئولیت مرمت و بازسازی این جزیره را برعهده گرفت تا بتوانند شکوه و عظمت سابق را به آن بازگرداند زیرا همانطور که گفته شد موزه‌های واقع در این جزیره کلکسیونی از بهترین آثار تاریخی و باستانی کشور آلمان و دیگر کشور‌های منطقه بود با این حال عملیات سازماندهی و بازسازی مجدد این موزه‌ها در سال ۲۰۰۹ میلادی به پایان رسید و از آن این مکان به یکی از مهمترین آثار تاریخی کشور آلمان تبدیل شده است.

جزیره موزه برلین کجاست؟

اگر بخواهید در خصوص جغرافیای  جزیره موزه‌های برلین بدانید باید توجه داشته باشید که آدرس جزیره موزه برلین در کشور آلمان، شهر برلین بین رودخانه اسپری و کوپفراگرابن می‌باشد. نزدیکی این موزه به رودخانه اسپری موجب شده است که این مکان به مکانی لذت بخش تبدیل شود و گردشگران می‌توانند در هنگام بازدید از جزیره موزه برلین با تاریخ و فرهنگ با شکوه آلمان نیز آشنا شود.

جالب است بدانید یکی از مهمترین دلایل شهرت موزه‌های این جزیره طراحی منحصر به فرد این موزه‌ها بوده که نشان دهنده تکامل طراحی مدرن در طول یک قرن است. موزه‌های ساخته شده در جزیره موزه برلین چندین بار تخریب شده و مجدداً مورد بازسازی قرار گرفته است که این امر موجب شده است نوآوری‌های نیز در طراحی آن به کار گرفته شود.

با وجود اینکه موزه‌های واقع در این جزیره به دوران انقلاب فرانسه باز می‌گردد مشاهده می‌شود که نمونه‌های بارزی از تلفیق هنر مدرن و کهن هستند و به راحتی می‌توان تحولات تاریخی را به صورت منحصر به فرد در ساخت این موزه‌ها مشاهده کرد به طوری که بهترین معماران زمان در ساخت و طراحی این اماکن دست داشته‌اند.

موزه پرگامون در جزیره موزه

یکی از جذاب‌ترین موزه‌های واقع در جزیره موزه برلین موزه پرگامون می‌باشد که جزء قدیمی‌ترین موزه‌های جهان نیز به شمار می‌رود. این موزه به شما این امکان را می‌دهد تا از مجموعه‌های نفیس به آثار هنری دوران یونان باستان تا منطقه جنوب غرب و مرکز آسیای میانه را مشاهده کنید. از این رو هر سال بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان از این موزه غنی و جذاب دیدن می‌کنند.

جالب است بدانید آثار باستانی ایران نیز در موزه پرگامون نگهداری شده به طوری که شما می‌توانید در این موزه آثار حفاری شده در منطقه تیسفون و طاق کسرا را مشاهده کنید. همچنین مجموعه آثار دوره تاریخی و هنر اسلامی نیز بخش ویژه‌ای را در این موزه به خود اختصاص داده است. در مجموعه هنر‌های اسلامی موزه پرگامون شما می‌توانید آثار ارزشمندی از جهان اسلام را در سده ۸ میلادی تا سده ۱۹ میلادی مشاهده کنید. یکی از آثار اهدایی مهم به بخش هنر‌های اسلامی موزه پرگامون، قالی‌های نفیس ایرانی بوده که جذابیت زیادی به موزه داده است.

با توجه به نگهداری آثار هنری و تاریخی از شهر‌های مهم جهان در این موزه پس طبیعتا جذابیت و اهمیت بازدید از چند برابر می‌شود. یکی از آثار شاخص موزه پرگامون محراب عظیم پرگامون می‌باشد که در سده دوم پیش از میلاد ساخته شده است. همچنین اتاق حلب مملوء از نماد‌های هنر اسلامی متعلق به سال ۱۶۰۰ میلادی است که جذابیت‌های زیادی در این موزه دارد.

موزه گالری ملی قدیم

یکی دیگر از دیدنی‌های جزیره موزه برلین، موزه گالری قدیم آن می‌باشد که می‌توان گفت جزء آخرین موزه‌ها در جزیره موزه‌های برلین به شمار می‌رود. این جاذبه نیز توانسته بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود جذب کند زیرا در این موزه مجموعه بی‌نظیری از جواهرات و تاج و تخت و دیگر گنجینه‌های سلطنتی مشاهده می‌شود. همچنین باید بدانید این موزه بهترین کلکسیون عتیقه جات در شهر برلین می‌باشد از این نظر اهمیت زیادی دارد.

موزه گالری ملی قدیم | یوروپ تورز

موزه آلتس در جزیره موزه

دیگر جاذبه بی‌نظیر واقع در جزیره موزه برلین، موزه آلتس می‌باشد که می‌توان گفت قدیمی‌ترین بخش این جزیره به شمار می‌رود. بنای این موزه را کارل فریدریش شینکل که یکی از معماران برجسته آلمانی است در سال‌های ۱۸۲۳ تا ۱۸۳۰ ساخته است.

این مکان در آن زمان میزبان کلکسیون هنری خانواده‌های سلطنتی پادشاهی پتپس به شمار می‌رفت و امروزه نیز در این موزه آثار تاریخی دولتی برلین نگهداری می‌شود و بخشی از آن در سال‌های اخیر به صورت موقت میزبان آثار هنری یونان، روم و آثار تاریخی مصر می‌باشد. با این وجود به طور حتم بازدید از این موزه خالی از لطف نخواهد بود و دستاورد‌های زیادی برای تاریخ دوستان به همراه خواهد داشت.

موزه بده واقع در جزیره موزه برلین

و اما آخرین موزه واقع در جزیره موزه‌های برلین موزه بده است که توسط معمار به نام ارنست فون اینه طراحی و ساخته شده است. در ابتدا این موزه به عنوان کایزر فریدریش شناخته شده اما در سال ۱۹۵۶ به افتخار اولین موزه دار آن به نام ویلئام فون تغییر نام داده است. در این موزه مجموعه منحصر به فردی از سکه‌ها، مدال‌ها و تندیس‌ها نگه داری می‌شود. همچنین در حال حاضر می‌توان آثاری از قرون وسطا، هنر ایتالیایی و گوتیک را در این حوزه مشاهده کرد که هر کدام از این موارد جذابیت مختص به خود را دارد.

اطلاعات گردشگری جزیره موزه برلین

در خصوص اطلاعات گردشگری جزیره موزه برلین باید بدانید این موزه که در شهر برلین پایتخت آلمان قرار دارد دارای سیستم حمل و نقل خوبی بوده به طوری که شما از هر جای شهر به آسانی می‌توانید با اتوبوس، مترو و حتی تاکسی به این جزیره بروید. به طوری که باید بدانید شما می‌توانید با استفاده از خط یو ۶ مترو و یا قطار شهری به محدوده‌های جزیره برسید، به طوری که‌ایستگاه قطار شهری تا جزیره موزه برلین تنها ۱۵ دقیقه به صورت پیاده فاصله دارد. همچنین خط ام۱۲ و‌ام ۱ نیز در نزدیکی این جزیره توقف می‌کند.

نکته دیگری که در خصوص این جزیره باید بدانید از نظر اماکن اقامتی است. به طوری که این موزه از لحاظ اقامتی فاقد هرگونه مشکل می‌باشد زیرا در نزدیک جزیره هتل‌های متعددی وجود داشته که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود برای اقامت نوعی از آن را انتخاب کنید و پس از گشت و‌گذار در موزه‌های مختلف این جزیره به هتل خود رفته و استراحت کنید.

جالب است بدانید برای رفت و آمد این جزیره از وسایل گوناگونی نظیر قایق نیز می‌توان استفاده کرد که می‌تواند جذابیت زیادی برای شما داشته باشد چرا که جهت رسیدن به موزه حتماً باید از رودخانه عبور کنید. اگرچه برلین به تنهایی با وجود گذشت‌های درخشان و تاریخ غنی که دارد نمونه تمام عیار از تمدن و هنر به حساب می‌آید اما برای این که بتوانید به راحتی با فرهنگ و تاریخ آلمان و برلین آشنا شوید حتماً پیشنهاد می‌شود که سری به موزه جزیره برلین بزنید تا شکوه و زیبایی را در یک مکان و در کنار هم مشاهده نمایید.

با وجود اینکه از کشور‌های مختلفی در این جزیره و در موزه‌های آن آثاری نگهداری می‌شود در می‌یابیم پنج موزه واقع در این جزیره نه تنها نشانگر گذشته درخشان کشور آلمان است بلکه غنی‌ترین گنجینه‌ها و‌اشیا منحصر به فرد هنری دنیا را نیز در خود جای داده است.

اهمیت بازدید از این جاذبه

یکی از مهمترین دلایل اهمیت بازدید از موزه جزیره برلین برای ایرانیان وجود آثاری از ایران باستان در موزه پراگمون این جزیره می‌باشد، به طوری که شما می‌توانید با دیدن این آثار علیرغم پی بردن به تاریخ و فرهنگ کشور آلمان از تاریخ و فرهنگ دیگر کشور‌ها همچون ایران، مصر، بابل و غیره نیز اطلاعاتی به دست‌آورید و به طور کلی با یک تیر دو نشان بزنید.

بهترین زمان بازدید از جزیره موزه در برلین

حال با تمام آنچه بیان شد اگر شما هم قصد سفر به برلین و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و بی‌نظیر این شهر را داشته باشید لازم است در خصوص بهترین زمان سفر به برلین، پایتخت کشور آلمان بر اساس آب و هوا اطلاعاتی به دست‌آورید. به طوری که باید بدانید فصل بهار و تابستان از جمله بهترین فصول برای سفر به شهر برلین می‌باشد زیرا آب و هوای این فصول در بهترین حالت قرار دارد. البته توجه داشته باشید اگر قصد سفر با تور گردشگری را دارید به دلیل شلوغ بودن تور‌ها در این فصل بهتر است از چند ماه مانده به زمان سفر تور گردشگری مورد نظرتان را رزرو کنید.

هزینه بازدید از این موزه ها

نکته دیگری که در خصوص بازدید از جزیره موزه برلین باید بدانید این است که اگر در هنگام رزرو تور برلین شما کارت خوش‌آمدگویی جزیره موزه برلین را تهیه کنید خواهید توانست در سه روز متوالی از تمامی موزه‌های این جزیره دیدن نمایید. همچنین اگر کارت چند منظوره موزه‌های برلین را داشته باشید خواهید توانست به همراه این موزه‌ها از سی موزه دیگر شهر نیز به صورت رایگان بازدید نمایید. لازم است بدانید برای ورودی نوجوان‌های زیر ۱۸ سال و کودکان به جزیره موزه برلین هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و این افراد به صورت رایگان می‌توانند از این موزه‌ها دیدن کنند اما دیگر افراد باید هزینه‌ای بپردازند.

هزینه بازدید از این موزه ها | یوروپ تورز

سوالات متداول جزیره موزه برلین

جزیره موزه برلین چیست؟

جزیره موزه برلین که شامل ۵ موزه جداگانه می‌شود در واقع یک آثار معاصر و باستانی بوده که مربوط به قرن نوزدهم است.

این جزیره موزه در چه سالهایی ساخته شده است؟

این ۵ ساختمان بین سال‌های ۱۸۳۰ تا ۱۹۳۰ توسط معماران معروف پروس ساخته شده است.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره موزه برلین، چه زمانی است؟

به طوری که باید بدانید فصل بهار و تابستان از جمله بهترین فصول برای سفر به شهر برلین می‌باشد زیرا آب و هوای این فصول در بهترین حالت قرار دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!