ثبت شرکت در پرتغال | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در پرتغال | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در پرتغال، یکی از راه‌های مهاجرت به پرتغال ثبت شرکت در پرتغال است. قطعا سؤالاتی در خصوص ثبت شرکت در پرتغال در ذهن شما نقش بسته است که جا دارد …

یکی از راه‌های مهاجرت به پرتغال ثبت شرکت در پرتغال است. قطعا سؤالاتی در خصوص ثبت شرکت در پرتغال در ذهن شما نقش بسته است که جا دارد به بررسی هر یک بپردازیم. امروز قصد داریم مراحل و شرایط لازم برای ثبت‌شرکت در پرتغال را مورد بررسی قرار دهیم. در نهایت نیز روش‌هایی به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید از اقامت دائم در پرتغال برخوردار شوید شما باید پیش از هر چیزی اقدام به اخذ وقت سفارت پرتغال و ویزای پرتغال کنید.

ثبت شرکت در پرتغال | شرایط و قوانین - هزینه ها - مراحل | یوروپ تورز

قوانین ثبت شرکت در پرتغال

در قانون تجارت پرتغال مبحث مهمی وجود دارد که در سال 1986 منتشر شده و به صورت رسمی اعلام شد. قبل از ثبت شرکت در پرتغال چیزی که بسیار مهم است نام شرکت مربوطه است. این اسم باید در ریجستری ملی شرکت پرتغال تایید شده باشد. موسسه ریجستری پرتغال یک گواهی اعتبار سنجی برای شرکت مذکور صادر می‌کند که پس از تایید نام شرکت، موفق به اخذ آن خواهید شد. البته این کارت در وضعیت موقت برای شما صادر می‌شود.

به طور کلی دو راه وجود دارد تا بتوانید ثبت‌شرکت در پرتغال را انجام دهید. راه اول به این صورت است که در اداره ی‌ ثبت پرتغال یا مراکز مربوطه، شرکت مورد نظر را به ثبت برسانید. به این روش رجیستر شدن شرکت گفته می‌شود. در این روش ثبت شرکت می‌تواند همراه با سهامدار و یا توسط وکیل صورت گیرد.

روش دوم ثبت شرکت در پرتغال

در روش دوم برای ثبت شرکت در پرتغال باید پروسه ثبت شرکت به صورت انلاین empresa صورت گیرد در این روش نیاز به مراجعه به وکیل و همینطور امور تشریفات کسب و کار ندارید. این روش حدود یک الی دو روزی بر اساس نوع اساسنامه متقاضی صورت می‌گیرد.به این روش مخابرات آنلاین نیز گفته می‌شود.

برای ثبت‌شرکت در پرتغال باید پیش‌نویس اساسنامه شرکت به درستی تنظیم شود و یک سری کپی از اسناد و گذرنامه باید ضمیمه مدارک باشد. شما باید نمونه فرم امضا و همینطور فرم‌های مربوطه دیگری را در مراحل ثبت‌شرکت در پرتغال وارد کنید. وجود حساب بانکی در این مسیر از ضروریات محسوب می‌شود.

برای فعالیت‌های شرکت و همینطور مشاوره‌های مالیاتی و حسابرسی‌های دوره‌ای نیاز به یک دفتر خواهید داشت.

در نظر داشته باشید که مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشورهای مختلف اغلب در یک مسیر مشخص دنبال می‌شوند و یک سری اساسنامه‌های عمومی و همگانی باید تنظیم شود.قطعا هزینه تمبر و ثبت نام برای ثبت شرکت در پرتغال و سایر کشورها به صورت دوره‌ای تقریب زده می‌شود.

انواع ثبت شرکت در پرتغال

زمانی که یک فرد خارجی اقدام به ثبت شرکت در پرتغال می‌کند در ابتدای راه باید نوع شرکت را به درستی انتخاب کند. در واقع تصمیم‌گیری در این مسیر بسیار مهم و ضروری تلقی می‌شود.

به نظر شما چرا ثبت‌شرکت در پرتغال به صورت مسئولیت محدود نسبت به سایر گزینه‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است؟شرکت‌هایی که مسئولیت محدود دارند به طور معمول بهترین گزینه برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می‌شوند در این مدل نیاز به هزینه‌های زیاد و یا هدف‌های بزرگ نخواهد بود.

قانون تجارت در پرتغال در این خصوص اعلام کرده است که حداقل دو سهامدار بدون در نظر گرفتن اقامت و حتی تابعیت مورد نیاز است.در این زمینه باید حداقل سرمایه مورد نیاز رعایت شود. این سرمایه در ابتدا تبدیل به سهام می‌شود و برای هر سهم، کمترین مقدار فراهم می‌شود.

مشارکت در این زمینه می‌تواند به صورت نقدی و یا غیر نقدی صورت گیرد. نیمی از سرمایه در ابتدا به صورت نقدی پرداخت می‌شود. دارایی باید توسط حسابرسی مورد بررسی قرار بگیرد و  همینطوربه ترتیب نیاز به پرداخت کامل مالیات دارید. در این مسیر نیاز به حسابرسی است و باید مالیات به طور کامل پرداخت شود.

ثبت شرکت در پرتغال از نوع عمومی

افرادی که قصد دارند یک شرکت بزرگ را تاسیس کنند می‌توانند به سراغ نوع ثبت شرکت در پرتغال به صورت عمومی بروند. قانون و ساختار ثبت‌شرکت در پرتغال از نوع عمومی، کمی پیچیده‌تر است. وجود حداقل 5 سهامدار در این مسیر ضروری اعلام شده است. البته سرمایه اولیه نیز به صورت دوره‌ای تغییر کرده و هرگز از حد خود کمتر نخواهد شد.

برای ثبت شرکت به صورت مشارکت محدود نیاز به حداقل دو شریک است. این مدل نیاز به سرمایه مشخص و یا خاصی ندارد. یکی از شرکا مسئول برنامه‌های شرکت و تعهدات اعمال شده خواهد بود. شریک دوم می‌تواند بازرس دقیق گام‌های مختلف شرکت باشد.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه‌ای در ابتدای راه نیاز نیست اما اگر بتوانید با هزینه‌ی اولیه قابل قبولی کار خود را آغاز کنید قطعا نتیجه بهتری پیش روی شما قرار می‌گیرد.دقت کنید که تیم‌های حقوقی ما روش‌های آسان ثبت شرکت در پرتغال را به شما معرفی خواهند کرد.

ثبت شرکت در پرتغال از نوع عمومی | یوروپ تورز

ثبت شرکت در پرتغال به صورت همکاری عمومی

به این نوع از ثبت شرکت در پرتغال “تضامنی” گفته می‌شود. در این نوع هم نیاز به دو شریک است و مطابق با ثبت شرکت در پرتغال، هزینه و سرمایه ی‌خاص اولیه برای آن در نظر گرفته نشده است. در شرکت‌های تضامنی بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود همه ی‌اعضا به صورت کامل و جامع مسئول تعهدات شرکت هستند. در واقع تمامی افراد قادر به تصمیم‌گیری از جانب شرکت و مدیریت شرکت هستند.

نوع دیگر در خصوص ثبت شرکت در پرتغال مشهور به سهامدارن تک است. به این معنی که اگر شخصی بخواهد به تنهایی بنیان گذار و همینطور مؤسس یک شرکت در پرتغال باشد می‌تواند از طریق EIRL، این کار را انجام دهد.

ساختار ثبت شرکت در پرتغال با عنوان سهامداران مجزا از نظر راه اندازی بسیار ساده و راحت محسوب می‌شود. مؤسس این شرکت‌ها تنها در قبال تعهدات شرکت مسئول هستند. به طور کلی ثبت چنین شرکت‌هایی در پرتغال به ندرت دیده می‌شود. انتخاب نوع مورد نظر برای ثبت شرکت در پرتغال با توجه به هدف و سرمایه شما نیز تعیین می‌شود و از بخش‌های مهم و غیر قابل بازگشت تلقی خواهد شد.

مدارک ثبت شرکت در پرتغال

در ابتدا باید پیش‌نویس اساسنامه‌ی‌ شرکت به طور دقیق تنظیم شود.

گذرنامه فرد متقاضی نیاز به کپی دارد. شما نیاز به ارائه طرح‌های توجیهی اقتصادی یا بیزنس پلن دارید. فرم‌های مربوط به ثبت شرکت در پرتغال باید به درستی تکمیل شود.

باید دفاتر در زمینه ی‌فعالیت‌های شرکت ، به درستی خرید و اجاره شود. برای ثبت شرکت در پرتغال نیاز به استخدام مدیر مالی دارید. حساب بانکی باید به نام شرکت افتتاح شود. فرم امضا باید به درستی تهیه شود و همینطور نیاز به عرضه گواهی سو پیشینه است.

ثبت شعبه شرکت در پرتغال

افتتاح شعبه‌ای دیگر در پرتغال یکی از فرآیندهای ساده تلقی می‌شود و می‌تواند طی چند روز انجام شود. سرمایه‌های مورد نیاز و همینطور تمامی دارایی‌ها برای ثبت شعبه شرکت خارجی در پرتغال باید از شعبه مادر و همینطور شعبه‌های خارجی باشد. تمامی ویژگی‌هایی که شرکت مادر دارد باید در شعبه شرکت گنجانده شود. تمامی تصمیماتی که در شعبه گرفته می‌شود باید با تایید از شرکت مادر انجام شود.

الزامات برای ثبت شرکت در پرتغال

به طور کلی ترازنامه شرکت‌های خارجی و همینطور اظهارات زیان و سود هر سال در رجیستری تجاری پرتغالی باید توسط شرکت‌های اصلی مورد بررسی قرار بگیرد.

صورت‌های مالی باید به صورت جداگانه نگهداری شود و همینطور هر سال نیاز به حفظ سپرده خواهد بود.

شما برای ثبت شرکت در پرتغال باید نام شرکت، نوع کسب و کار، آدرس ثبت نام و همینطور یک کپی از صورت جلسه را برای شعبه در نظر بگیرید. نام نماینده ی‌شعبه باید به درستی انتخاب شود و همینطور نوع فعالیت شعبه باید به دقت مشخص شود.

اصول ثبت شرکت در پرتغال

تا به اینجای کار متوجه شدیم که برای ثبت شرکت در پرتغال باید یک سری نکات به طور دقیق رعایت شود. دقت کنید در صورتی که ثبت شرکت در پرتغال با موفقیت انجام شود دیگر نگرانی از بابت ثبت شعبه وجود نخواهد داشت.

اصول ثبت شرکت در پرتغال | یوروپ تورز

جمع بندی در خصوص ثبت شرکت در پرتغال

به طور کلی برای ثبت شرکت در پرتغال بهتر است حدود 2 الی 4 ماه زمان صرف شود به این ترتیب می‌توانید مدارک ناقص را تکمیل کنید. در نظر داشته باشید که اصول ثبت شرکت در کشور پرتغال به صورت دوره‌ای اعلام می‌شود و تیم‌های حقوقی ما تمامی گام‌های ثبت شرکت در کشور پرتغال را برای شما توضیح خواهند داد.

اگر سؤالاتی در زمینه ثبت شرکت در پرتغال دارید، می‌توانید از طریق مشاورین در این زمینه ابهامات خود را برطرف سازید. در نظر داشته باشید که گزینه‌های بسیار مناسبی از سوی تیم‌های مشاور ما پیش روی شما قرار خواهد گرفت. از مشاوره‌های رایگان ما بهرمند شوید.


سوالات متداول ثبت شرکت در پرتغال

مهم ترین و اولین قانون ثبت شرکت در پرتغال چیست؟

قبل از ثبت شرکت در پرتغال چیزی که بسیار مهم است نام شرکت مربوطه است.

یکی از راه های ثبت شرکت در پرتغال چیست؟

راه اول به این صورت است که در اداره ی‌ ثبت پرتغال یا مراکز مربوطه، شرکت مورد نظر را به ثبت برسانید. به این روش رجیستر شدن شرکت گفته می‌شود. در این روش ثبت شرکت می‌تواند همراه با سهامدار و یا توسط وکیل صورت گیرد.

ثبت شعب دیگر از شرکت خود چگونه است؟

افتتاح شعبه‌ای دیگر در پرتغال یکی از فرآیندهای ساده تلقی می‌شود و می‌تواند طی چند روز انجام شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!