ثبت شرکت در اتریش | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در اتریش | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

راهنمای ثبت شرکت در اتریش

در این مقاله راجع به مزایای ثبت شرکت در اتریش و مدارک لازم برای انجام مراحل آن صحبت می‌کنیم. اگر قصد دارید از این فرصت استفاده نمایید و اقامت رایگان کشور اتریش را دریافت کنید در ادامه ما راهمراهی نمایید.

ثبت شرکت در اتریش | یوروپ تورز

کمی درباره اتریش

اتریش جزء کشور‌های اروپایی ست که شهر وین نیز پایتخت آن می‌باشد، در این کشور موقعیت‌های شغلی و تجاری بسیاری وجود دارد که می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها آینده‌ای روشن را برای خود رقم بزنید. در این مقاله فرصت اقامت از طریق ثبت شرکت در اتریش را مورد بررسی قرار می‌دهیم و هر آن چه که باید در این زمینه بدانید را برای‌تان مطرح خواهیم کرد.

مراحل ثبت شرکت در اتریش

برای پیمودن مسیر ثبت شرکت در اتریش و اخذ اقامت ملزم به انجام راه حلی هستید که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم داشت. بعد از تهیه ویزای اتریش مرحله‌ی اول مختص به دریافت مشاوره از یک وکیل دادگستری است که مجموعه ما شما را در این خصوص راهنمایی خواهد کرد، علاوه بر این باید از همه جزئیات قوانین ثبت شرکت در اتریش و همچنین قوانین اقامتی آن مطلع باشید تا بتوانید قدم‌های بعدی خود را آگاهانه بردارید.

مرحله دوم مختص بستن قرارداد رسمی ست، طی این قرارداد مؤسسه و وکیل ساکن در اتریش موظف به پیگیری امور مربوطه خواهد شد و شما نیز در جریان روال کار قرار می‌گیرید. در مرحله سوم باید همه‌ی مدارک لازم را تهیه نمایید و آن را از طریق‌ایمیل یا پست به دست وکیل‌تان که در اتریش حضور دارد برسانید. ناگفته نماند که امور ترجمه و تأیید مدارک نیز باید در همین مرحله انجام و به پایان برسد.

در مرحله چهارم باید بیزینس پلن کسب و کار شما تنظیم شود و برای ارائه به مرکز مربوطه آماده گردد، اخذ تأییدیه‌ی طرح توجیهی اقتصادی نیز الزامی ست. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این ۴ مرحله وارد مرحله پنجم می‌شوید که مربوط به پرداخت هزینه‌های تعیین شده است، امور مربوط به اجاره محل کار و باز کردن حساب بانکی نیز باید در همین مرحله انجام شود.

مرحله نهایی امور ثبت شرکت در اتریش

پس از پایان همه مراحل ذکر شده در بخش قبل وارد بخش نهایی می‌شوید، در این زمان باید اقدامات لازم برای دریافت وقت سفارت اتریش را انجام دهید و با ارائه مدارک زمینه خروج خود و خانواده‌تان را از کشور مهیا سازید. هنگام وارد شدن به اتریش نیز باید به اداره پلیس مراجعه و امور مربوط به فعال کردن کارت اعتباری و دیگر مدارک را طی کنید. اکنون شرکت شما راه‌اندازی شده و می‌توانید وارد مرحله جدیدی از زندگی‌تان شوید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اتریش

  • در این بخش لیست مدارکی که باید در جهت انجام مراحل ثبت شرکت در اتریش مهیا گردد و همچنین مدارک مورد نیاز برای مصاحبه در سفارت مطرح می‌شود:
    • گذرنامه فرد متقاضی و دیگر اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان
    • شناسنامه و کارت ملی همه‌ی اعضای خانواده به همراه متقاضی
    • ارائه عقد نامه نیز که نشان دهنده ازدواج شماست الزامی می‌باشد.
    • از دیگر مدارک لازم پر کردن فرم مخصوص و ارائه آن به اداره مهاجرت اتریش است.
    • ارائه مستنداتی در خصوص عملکرد شرکت ثبت شده خود در ایران الزامی ست، این مدارک باید عملکرد ۲ سال اخیر شرکت شما را به خوبی نشان دهد.
    • ارائه گواهی ثبت برند و یا اختراع نیز الزامی ست، در این بخش باید گواهی شغلی خود را نیز در پرونده‌ی مدارک قرار داده به سفارت اتریش ارائه دهید.
    • مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و مقاطع بالاتر به همراه ریز نمرات
    • ارائه مدارکی که نشان دهد همه پرداخت‌های مالیاتی خود را به موقع انجام داده‌اید نیز الزامی ست، در همین راستا باید مدارک پراخت هزینه‌های بیمه نیز ضمیمه شود.
    • مدارک گواهی عدم سوء پیشینه برای فرد متقاضی و دیگر اعضای همراه
    •  اثبات تمکن مالی و گردش حساب ۶ ماهه اخیر متقاضی
    • مدارکی که نشان دهنده اسناد ملکی متقاضی و میزان دارایی‌های او در کشور باشد.
    •  ارائه بیزینس پلان، طرح توجیه اقتصادی و هزینه‌های تعیین شده در این راستا نیز الزامی ست.

ویزای تمکن مالی و ثبت شرکت در اتریش

بهره‌گیری از ویزای تمکن مالی می‌تواند جایگزین مناسبی برای ثبت شرکت در اتریش باشد، همانطور که مطلع هستید سرمایه‌گذاری در خارج از کشور با ریسک همراه است و حتی با مشاوره‌های مستقیم متخصصین نیز نمی‌توانید پیش‌بینی ۱۰۰ درصدی برای نتیجه آن داشته باشید، در همین راستا توصیه می‌شود که ویزای تمکن مالی را بررسی و از این طریق برای اخذ اقامت اقدام کنید.

با دریافت ویزای تمکن مالی می‌توانید شخصاً و به طور مستقیم مراحل مربوط به ثبت شرکت در اتریش را طی کرده و نظارتی واقع بینانه بر امور داشته باشید. ناگفته نماند که متقاضی سرمایه‌گذاری قطعاً قادر به اثبات تمکن مالی خود و اخذ این نوع ویزا خواهد بود و هیچ مانعی بر سر راه او وجود ندارد.

ویزای تمکن مالی و ثبت شرکت در اتریش | یوروپ تورز

ثبت شرکت در اتریش و دریافت اقامت دائم

خوب است بدانید که فقط با انجام مراحل ثبت شرکت در اتریش نمی‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. برای دریافت اقامت باید شرکت ثبت شده مدت زمانی خاص را به فعالیت بپردازد و گردش مالی آن مورد بررسی قرار گیرد، پس از تأیید موارد ذکر شده فرد متقاضی قادر به دریافت اقامت یک ساله این کشور می‌شود که می‌تواند با اثبات عملکرد مثبت خود در سال‌های آتی اقامت خود را تمدید و همراه با خانواده در کشور زندگی نماید.

با دریافت اقامت از مزایایی چون تحصیل رایگان، خدمات درمانی رایگان و خدمات اجتماعی بهره‌مند می‌شوید. از نکات مهم دیگر این است که سهامداران و مالکان شرکت‌های ثبت شده نمی‌توانند در جای دیگری مشغول به کار شوند و اگر تصمیم به این کار داشته باشند باید مراحل مربوط به منحل کردن شرکت را طی نمایند.

خدمات ما در خصوص ثبت شرکت در اتریش

برای انجام مراحل مربوط به ثبت شرکت در اتریش می‌توانید از خدمات مجموعه ما بهره گرفته و با وکلای همکار ما در ارتباط باشید. مرحله اول مختص انجام مشاوره با افراد متخصص است که زمینه آن برای شما مهیا شده و با یک تماس تلفنی می‌توانید اقدام به دریافت نوبت نمایید.

ثبت شرکت در اتریش و آگاهی از مالیات‌ ها

اگر قصد ثبت شرکت در اتریش را دارید باید با قوانین مالیاتی آن‌ها نیز آشنایی داشته باشید، این قوانین برای انواع مختلف شرکت‌ها متفاوت است، به عنوان مثال شرکت‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود باید مالیات خود را بر طبق قوانین مشخص شده برای شرکت‌ها پرداخت نمایند. در سال‌های اخیر نرخ مالیات‌ها رو به کاهش بوده و همین موضوع نظر سرمایه‌گذاران را به سمت این کشور جلب کرده است.

ثبت شرکت در اتریش و معرفی انواع مختلف شرکت‌ ها

در ادامه به انواع مختلف ثبت شرکت در اتریش اشاره می‌شود که با دریافت مشاوره و بررسی شرایط خود می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب نمایید، ناگفته نماند که به طور معمول فعالیت اکثر شرکت‌ها با نوع مسئولیت محدود آغاز می‌شود. انواع مختلف شرکت‌ها عبارتند از:

شرکت با مسئولیت محدود، شرکت با سهامی خاص، تشکیلات شرکتی که با قوانین اروپا کاملاً تطابق داشته باشد، شرکت با تشکیلات باز، تشکیلات شرکتی متشکل از افراد حقوقی و حقیقی، تشکیلات سرمایه‌گذاری و….

تفاوت انواع مختلف شرکت‌ های ثبت شده در اتریش

برای پیمودن مراحل ثبت شرکت در اتریش باید بدانید که انواع مختلف شرکت‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند، به عنوان مثال لیست درج شده در بخش قبل از نظر سطح مسئولیت، میزان پرداخت مالیات و نحوه پرداخت آن با یکدیگر فرق دارند که در مواردی گستره تفاوت‌ها افزایش می‌یابد و در سطح بالاتری مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در این جا به همین توضیح مختصر بسنده می‌کنیم.

مزیت‌ های ثبت شرکت در اتریش

  • در این بخش به مزایای ثبت شرکت در اتریش اشاره‌ای مختصر خواهیم داشت:
    • فرد متقاض می‌تواند مالک ۱۰۰ درصد شرکت باشد و همچون برخی کشور‌ها نیازی به حضور شریک محلی نیست.
    • بعد از گذشت ۳ سال می‌توانید درخواست خود مبنی بر دریافت اقامت اتریش به صورت دائم را به اداره امور مهاجرت کشور اتریش ارائه دهید.
    • با ثبت شرکت در اتریش و پیمودن همه مراحل می‌توانید به همه مناطق حوزه شینگن سفر کنید و از جذابیت‌های آن‌ها لذت ببرید. امکان تجارت در این مناطق نیز وجود دارد و فرصت‌های بی‌نظیری پیش روی شما خواهد بود.
    • امکان باز کردن حساب شخصی و شرکتی وجود دارد و در این خصوص مانعی نخواهید داشت.
    • امکان استفاده از برند تجاری نیز میسر می‌گردد.
    • برای دریافت ویزا و رفتن به دیگر نقاط کشور دچار مشکل نخواهید بود.
مزیت‌ های ثبت شرکت در اتریش | یوروپ تورز

سوالات متداول ثبت شرکت در اتریش

اولین مرحله ثبت شرکت در اتریش چیست؟

بعد از تهیه ویزای اتریش مرحله‌ی اول مختص به دریافت مشاوره از یک وکیل دادگستری است که مجموعه ما شما را در این خصوص راهنمایی خواهد کرد، علاوه بر این باید از همه جزئیات قوانین ثبت شرکت در اتریش و همچنین قوانین اقامتی آن مطلع باشید تا بتوانید قدم‌های بعدی خود را آگاهانه بردارید.

مرحله نهایی ثبت شرکت در اتریش چیست؟

در این زمان باید اقدامات لازم برای دریافت وقت سفارت را انجام دهید و با ارائه مدارک زمینه خروج خود و خانواده‌تان را از کشور مهیا سازید.

مزیت های ثبت شرکت در اتریش چیست؟

  • فرد متقاض می‌تواند مالک ۱۰۰ درصد شرکت باشد و همچون برخی کشور‌ها نیازی به حضور شریک محلی نیست.
  • بعد از گذشت ۳ سال می‌توانید درخواست خود مبنی بر دریافت اقامت اتریش به صورت دائم را به اداره امور مهاجرت کشور اتریش ارائه دهید.
  • با ثبت شرکت در اتریش و پیمودن همه مراحل می‌توانید به همه مناطق حوزه شینگن سفر کنید و از جذابیت‌های آن‌ها لذت ببرید. امکان تجارت در این مناطق نیز وجود دارد و فرصت‌های بی‌نظیری پیش روی شما خواهد بود.
  • امکان باز کردن حساب شخصی و شرکتی وجود دارد و در این خصوص مانعی نخواهید داشت.
  • امکان استفاده از برند تجاری نیز میسر می‌گردد.
  • برای دریافت ویزا و رفتن به دیگر نقاط کشور دچار مشکل نخواهید بود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

3 نظر

حمید سالاری 31 تیر 1398 پاسخ

سلام و عرض ادب
من قصد مهاجرت و اقامت در اتریش از طریق ثبت شرکت در اتریش را دارم
سن من 52 سال و همسرم 41 سال و پسرم 16 سال است
لطفا هزینه های دولتی و نیز اجرت موسسه شما برای انجام پروسه از صفر تا صد را اعلام بفرمایید
همچنین در صورت امکان هزینه کامل شرایط ( خود حمایتی ) ذا نیز اعلام بفرمایید
با سپاس فراوان
حمید سالاری

حسن سعیداوی 4 آذر 1397 پاسخ

با سلام و احترام
اینجانب 37ساله متاهل و دارای تمکن مالی خوب می باشم و درخواست وقت جهت انجام مشاوره با دفتر را دارم.

safaridigaradmin 21 آذر 1397 پاسخ

با سلام
جناب سعیداوی عزیز
مشاوره ما به صورت رایگان به شما به شکل حضوری و تلفنی میباشد
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتونید با من در تماس باشید
با تشکر فراوان
بابازاده
۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۵