ثبت شرکت در آلمان | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در آلمان | شرایط و قوانین – هزینه ها – مراحل

ثبت شرکت در آلمان، اگر شما هم به فکر یک تجارت بزرگ‌تر و بدون هیچ دغدغه‌ای هستید و می‌خواهید شرکای تجاری از سراسر دنیا داشته باشید، می‌توانید …

اگر شما هم به فکر یک تجارت بزرگ‌تر و بدون هیچ دغدغه‌ای هستید و می‌خواهید شرکای تجاری از سراسر دنیا داشته باشید، می‌توانید با ثبت شرکت در آلمان رویای خود را محقق کنید. برای این کار قطعاً نیاز به اندک اطلاعاتی در این زمینه خواهید داشت. پس برای آشنایی بیش‌تر با شرایط ثبت شرکت در آلمان و نحوه انجام این کار با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

ثبت شرکت در آلمان | یوروپ تورز

ثبت شرکت در آلمان

ممکن است درحال حاضر در ایران دارای یک شرکت خصوصی باشید. اما علاقه مندید شرکتتان را گسترش دهید که حتما مورد نیاز است اطلاعاتی درباره آلمان کسب کنید. یا بسیار مشتاق هستید اقامت دائم آلمان را راحت‌تر دریافت کنید. و حتی ممکن است هنوز شرکتی ثبت نکرده‌اید و می‌خواهید اولین تجربه مستقل تجاری‌تان را با ثبت شرکت در آلمان شروع کنید.

به هرحال شما برای همه این موارد نیازمند به مجموعه‌ای از اطلاعات در این زمینه هستید. ما در ادامه تمام آن چه که باید درباره تأسیس شرکت در آلمان بدانید را توضیح خواهیم داد.

دلایل ثبت شرکت در آلمان

دلایل بسیاری وجود دارد که سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان علاقه وافری دارند تا در آلمان سرمایه گذاری کرده و اقدام به ثبت شرکت در آلمان بکنند. آلمان یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصاد دنیاست. این کشور یکی از کشور‌های پیشرفته در بیش‌تر علوم و تکنولوژی می‌باشد. آلمان از سرمایه گذاران و کارآفرینان غیر بومی کشورش بسیار استقبال کرده و موانع پیش رو برای سرمایه گذاران خارجی را تسهیل می‌بخشد.

میزان مالیات در کشور آلمان بسیار معقول و وضعیت معیشتی مردم بسیار عالی است. این‌ها تنها دلایل اقتصادی بودند. شما پس از ثبت شرکت در آلمان می‌توانید در حدود 6 ماه ویزای آلمان را بصورت بلند مدت و یا اقامت دائم بگیرید.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

همان طور که گفته شد شما با ثبت شرکت در آلمان می‌توانید طی مدت حداکثر 6 ماه اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید. از دیگر مزایای ثبت شرکت در آلمان امکان انجام تجارت مستقل و آزاد با تمام شرکت‌های دنیا می‌باشد. شما می‌توانید در سراسر دنیا حساب تجاری بانکی سراسری داشته باشید و مشکلی در خصوص تجارت با هر کشوری نخواهید داشت.

کشور آلمان در صورت ثبت شرکت در آلمان و سرمایه گذاری در این کشور مالیات شما را کاهش داده و امکان استفاده از مزایا و تسهیلات بانکی کشور را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما پس از ثبت شرکت در آلمان و دریافت اقامت دائم می‌توانید به صورت رایگان در آلمان تحصیل کنید یا از خدمات درمانی و بهداشتی این کشور به صورت رایگان استفاده کنید. و در کل می‌توانید مانند یک شهروند آلمانی از تمام حقوق و امتیازات یک شهروند استفاده ببرید.

مزایای ثبت شرکت در آلمان | یوروپ تورز

انواع شرکت‌ های قابل ثبت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان با توجه به وسعت و شرایط خاص آن کشور به چند دسته تبدیل می‌شوند. انواع شرکت‌ها شامل شرکت‌های با مسئولیت محدود، شرکت‌های با مسئولیت محدود و شراکت محدود، شرکت‌های شراکت محدود، شرکت‌های تابعه، شرکت‌های شراکت کلی، شرکت‌های شعبه‌ای و شرکت‌های سهامی عام می‌باشد.

معمولاً بهترین گزینه‌ها برای افراد تازه کار یا کسانی که اتباع کشور آلمان نیستند، ثبت شرکت در آلمان با مسئولیت محدودی روبروست. این شرکت‌ها نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارند. برای مثال شما برای ثبت شرکت در آلمان از نوع شرکت‌های با مسئولیت محدود به 25000 یورو سرمایه اولیه نیاز دارید. اما می‌توانید اولین شرکتتان را از نوع شرکت‌های با مسئولیت محدود همراه با شراکت محدود انتخاب کرده و از تسهیلات بانکی که به این نوع شرکت‌ها پرداخت می‌شود، بهره ببرید.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

مراحلی که باید برای ثبت شرکت در آلمان طی کنید، شامل مراحل زیر می‌شود:

درخواست اقامت بلند مدت در آلمان- تحویل طرح اولیه اقتصادی به اداره بازرگانی آلمان- دریافت تأییدیه ثبت شرکت از اداره بازرگانی- انجام مراحل مربوط به ثبت شرکت GmbH یا شرکت با مسئولیت محدود و شراکت محدود- طی مراحل ثبت شرکت در اداره بازرگانی- دریافت تأییدیه نهایی.

دقت فرمایید شما باید طرح اولیه اقتصادیتان کاملاً توجیه‌پذیر و اصولی نوشته شود، تا بتوانید راحت‌تر ثبت شرکت در آلمان را انجام دهید.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت و اقامت در آلمان

برای ثبت شرکت در آلمان شما می‌بایست وارد کشور آلمان شوید و مراحل را طی کنید. برای این کار نیاز به یک سری مدارکی است که باید به دو زبان آلمانی و انگلیسی ترجمه شوند. این مدارک به شرح زیر هستند:

فرم ثبت ویزای بلند مدت برای درخواست ثبت شرکت در آلمان- چند قطعه عکس پرسنلی- اصل شناسنامه- اصل گذرنامه که دارای اعتبار باشد.- آخرین مدرک تحصیلی- فرم و طرح کلی شرکت اقتصادی- فیش حقوق 6 ماه آخر و مدارکی که نشان دهند به زبان‌های آلمانی و انگلیسی تا حدودی مسلط هستید.

تمام موارد را با دقت و به درستی آماده کرده و تحویل سفارت آلمان دهید چرا که به فرم‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و هر گونه عدم صداقت در ارائه مدارک و درخواست‌ها عواقبش متوجه شما خواهد بود.

بیمه شرکت در آلمان

اصولاً بیمه برای کسانی که قصد ثبت شرکت در آلمان را دارند اجباری نیست. اما عقل سلیم حکم می‌کند، شما شرکتتان را در برابر خطرات، حوادث و تصمیم‌های اشتباهی که ممکن است زیان چشم‌گیری به شما وارد کنند بیمه کنید. برای مثال ممکن است با دیگر اشخاص و دیگر شرکت‌ها قراردادی منعقد کنید که در طی انجام بند‌های قرارداد خسارتی را به شرکت مذکور وارد نمایید. این جاست که بیمه به یاری‌تان می‌شتابد. یا ممکن است تصمیم اقتصادی اشتباهی گرفته باشید. برای ثبت شرکت در آلمان حتما این نکات را دنظر بگیرید.

برای مثال تجهیزاتی را به تعداد بالا خریداری کرده‌اید و حالا مشتری برای آن پیدا نشده است و شرکت شما دچار زیان شده است. به صورت کلی برای هر خطری می‌توان شرکت و کارکنانتان را بیمه کنید. بیمه همان طور که گفته شد اجباری نیست، اما یک نقطه مثبت و یک دلیل برای اطمینان به شرکت شما محسوب می‌شود. اگر شما شرکتتان را بیمه کرده باشید، راحتتر می‌توانید با دیگر شرکت‌ها و دیگر افراد برای شراکت وارد مذاکره شوید. پس در هنگام ثبت شرکت در آلمان به این موضوع نیز عنایت داشته باشید.

بیمه شرکت | یوروپ تورز

پرداخت مالیات شرکت

یک قانون سفت و سخت در آلمان وجود دارد و آن این است که هر کس که در آلمان شاغل است و درآمد سالیانه‌اش بیش از 9000 یورو باشد، مشمول پرداخت مالیات به دولت می‌شود. اما اگر شما به صورت مستقل کار و تجارت می‌کنید و به ثبت شرکت در آلمان بطور مستقل پرداختید، نیز مشمول پرداخت مالیات می‌شوید که البته این مالیات کمی با مالیات کارکنان عادی تفاوت دارد و به مالیات تجاری معروف است.

اگر درآمد سالیانه شرکت‌تان بیش از 25000 یورو باشد باید مالیات تجاری به دولت بپردازید. مالیات بر ارزش افزوده نیز شامل حال کسب و کار‌های تجاری می‌شود و اگر درآمد سالیانه‌تان بیش از 17000 یورو باشد، مشمول پرداخت این مالیات خواهید شد. پس پیش از ثبت شرکت در آلمان می‌بایست به این موارد به خوبی دقت شود.

استخدام کارمند در شرکت

شما می‌توانید پس از ثبت شرکت در آلمان کارمندانی را نیز استخدام کنید. شما باید اطلاعات کارمندان‌تان را در سامانه وزارت کار و بیمه اجتماعی آلمان ثبت کنید و در صورتی که این کار را نکنید، شما مرتکب جرم و پرداخت جریمه خواهید شد. علاوه بر این شما می‌بایست به جزء حقوق پایه باید کارمندان‌تان را بیمه درمانی و بازنشستگی بکنید. البته پیش از اقدام برای استخدام کارمند شما باید یک آیدی تجاری از اداره کار دریافت نمایید.

شما باید در هنگام استخدام کارمند حتما با او قرارداد ببندید چرا که در هنگام پرداخت مالیات، این مورد باید در پرونده مالیاتی شما لحاظ شود. حداقل دستمزدی که باید بپردازید به ازای هر ساعت کار مفید 900 یورو می‌باشد. عواقب هر گونه تخطی از این قانون جرم محسوب شده و ملزم به پرداخت جریمه خواهید شد. این جز مهمترین نکات در ارتباط با ثبت شرکت در آلمان می‌باشد.

استخدام کارمند در شرکت | یوروپ تورز

نتیجه گیری

با توجه به بحث‌های انجام شده در بالا شما بهتر است برای ثبت شرکت در آلمان از نوع شرکت یا مسئولیت محدود یا شرکت از نوع مسئولیت محدود و شراکت محدود اقدام کنید. چرا که این نوع شرکت‌ها راحت‌تر ثبت می‌شوند و شما مالیات کم‌تری در ازای برپایی این شرکت‌ها مجبورید پرداخت کنید. درباره آلمان لازم است بدانید که موضوع دیگر در هنگام ثبت شرکت در آلمان این است که به حداقل هزینه‌های ثبت شرکت در آلمان توجه داشته باشید. هم چنین حداقل دستمزد استخدام کارمند از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار دهید.

در پایان امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در ثبت شرکت در آلمان کمکی هر چند ناچیز کرده باشد. آرزومندیم تمام مراحل کار را به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام داده و از ثبت شرکت در آلمان به عنوان اولین تجربه خود لذت برده باشید.


سوالات متداول ثبت شرکت در آلمان

یکی از مزایای ثبت شرکت در کشور آلمان چیست؟

شما با ثبت شرکت در آلمان می‌توانید طی مدت حداکثر 6 ماه اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده‌تان دریافت کنید. از دیگر مزایای ثبت شرکت در آلمان امکان انجام تجارت مستقل و آزاد با تمام شرکت‌های دنیا می‌باشد. شما می‌توانید در سراسر دنیا حساب تجاری بانکی سراسری داشته باشید و مشکلی در خصوص تجارت با هر کشوری نخواهید داشت.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در آلمان چیست؟

فرم ثبت ویزای بلند مدت برای درخواست ثبت شرکت در آلمان- چند قطعه عکس پرسنلی- اصل شناسنامه- اصل گذرنامه که دارای اعتبار باشد.- آخرین مدرک تحصیلی- فرم و طرح کلی شرکت اقتصادی- فیش حقوق 6 ماه آخر و مدارکی که نشان دهند به زبان‌های آلمانی و انگلیسی تا حدودی مسلط هستید.

قانون مالیات در کشور آلمان چگونه است؟

یک قانون سفت و سخت در آلمان وجود دارد و آن این است که هر کس که در آلمان شاغل است و درآمد سالیانه‌اش بیش از 9000 یورو باشد، مشمول پرداخت مالیات به دولت می‌شود. اما اگر شما به صورت مستقل کار و تجارت می‌کنید و به ثبت شرکت در آلمان بطور مستقل پرداختید، نیز مشمول پرداخت مالیات می‌شوید که البته این مالیات کمی با مالیات کارکنان عادی تفاوت دارد و به مالیات تجاری معروف است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!