بازدید از تپه پالاتین رم مکانی دیدنی در ایتالیا

بازدید از تپه پالاتین رم مکانی دیدنی در ایتالیا

تپه پالاتین رم، از جمله آثار تاریخی و دیدنی که در کشور ایتالیا است، تپه پالاتین رم را می‌توان نام برد. در اطراف این تپه باستانی کاخ‌ها و مکان‌های گردشگری …

از جمله آثار تاریخی و دیدنی که در کشور ایتالیا است، تپه پالاتین رم را می‌توان نام برد. در اطراف این تپه باستانی کاخ‌ها و مکان‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که گردشگران در سفر خود با تور ایتالیا می‌توانند از این تپه باستانی و زیبا و دیگر مکان‌های دیدنی اطراف آن دیدن کنند.

بازدید از تپه پالاتین رم مکانی دیدنی در ایتالیا | یوروپ تورز

آشنایی با تپه پالاتین رم

یکی از شهر‌های گردشگری معروف دنیا که هر ساله از نقاط مختلف دنیا به وسیله تور افراد زیادی به آن سفر می‌کنند، شهر رم ایتالیا است. در این شهر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی وجود دارد. این شهر از جمله شهر‌های کهن در ایتالیا می‌باشد و بزرگترین شهر ایتالیا است. این شهر دارای جمعیتی بالغ بر 2.000.000 نفر است.

به علت اینکه این شهر قدمت تاریخی بالایی دارد، در آن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی وجود دارد و این جاذبه‌ها نظر توریست‌های مختلف را به سمت شهر رم جلب کرده است. از طریق سفر با تور رم گردشگران می‌توانند با تاریخ بسیار غنی این منطقه آشنا شوند و از نزدیک شاهد این آثار تاریخی که از دوران کهن به جا مانده‌اند، در شهر رم باشند.

یکی از این آثار بسیار دیدنی که در شهر رم قرار دارد و مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است، تپه پالاتین رم می‌باشد. همه روزه تور‌های گردشگری که دارای راهنمای انگلیسی هستند، به مقصد این تپه برگزار می‌شوند. این محوطه دارای بلیط مشترک با کولوسئوم است و هر دو دارای ساعت باز بودن مانند هم هستند.

 تپه پالاتین رم از جمله بنا‌های بسیار قدیمی این شهر است که در منطقه تیبر و در مرکزی‌ترین تپه آن قرار گرفته است. به وسیله تور ایتالیا گردشگران بسیار زیادی از این اثر تاریخی فوق‌العاده زیبا دیدن می‌کنند و از نزدیک شاهد این بنای زیبا خواهند بود. از نظر مقایسه این اثر با انجمن رمی به لحاظ ارتفاع تپه پالاتین رم در ۴۰ متری از انجمن واقع شده است و برای دیدن آن می‌توان به وسیله بلیط هواپیما رم اقدام کرد.

آثار دیدنی اطراف تپه پالاتین

چون ارتفاع این بنای تاریخی بسیار زیاد است، با رفتن بر روی تپه امکان مشاهده کردن ویرانه‌های باقی مانده از انجمن وجود دارد. با رفتن بر روی تپه پالاتین رم می‌توان عظمت و وسعت شهر رم را بهتر مشاهده کرد. برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری رم و مشاهده تپه پالاتین رم باید به وسیله تور ایتالیا اقدام کرد و سفری لذت بخش و دیدنی به این مکان بسیار زیبای گردشگری داشت.

در رم افسانه‌هایی رواج پیدا کرده که در تپه پالاتین رم محلی وجود دارد که رموس و رومولوس افسانه‌ای پیدا شده‌اند و موجب شدند تا شهر رم بنا شود. در این مکان گردشگری آثار تاریخی مانند معبد سیبل و ویرانه‌هایی که از کاخ فلاویان باقی مانده‌اند، وجود دارند. گردشگرانی که به وسیله تور ایتالیا به این منطقه سفر می‌کنند و از این تپه بازدید می‌نمایند از آثاری که در اطراف این تپه هستند نیز می‌توانند دیدن کنند.

تاریخچه تپه پالاتین رم

مطابق با روایت‌های روم باستان در این مکان رومولوس برادرش رموس را به قتل رسانده است و در سال ۷۵۳ پیش از میلاد تأسیس شهر رم را انجام داد. اما امروزه تپه پالاتین رم یک محوطه بزرگ می‌باشد که در آن منظره‌های شگفت و ویرانه‌هایی وجود دارند.

تپه پالاتین رم را باید نقطه آغاز افسانه رم به شمار آورد. گفته می‌شود که رومولوس که بنیانگذار شهر رم می‌باشد، از میان ۷ تپه رم که شامل کاپیتولین، کالیان، آونتین، اسکیلین، ویمینال و کوئرینال هستند، تپه پالاتین را انتخاب نمود و در اطراف شهر مشغول به ساختن حصار‌هایی شد. طبق شواهد باستان‌شناسی، مردم حدود ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در اطراف پالاتین رم زندگی می‌کرده‌اند و این شهر پس از ادغام شدن با سرزمین رومولوس توانست به پیشرفت بیشتری برسد.

قصر فلاویان و دوموس آگوستینا

در تپه پالاتین رم یک اقامتگاه امپراتوری قرار دارد که به کاخ فلاویان مشهور می‌باشد. علت نامگذاری این کاخ برای این بود که ساخت آن مانند کولوسئوم، در زمانی صورت گرفت که سلسله فلاویان حکومت می‌کرده‌اند. ساخت این ساختمان توسط رابیریوس که معمار مورد علاقه دومیتیان بوده است، صورت گرفته و اعتقاد دارند که دست پشت پرده ساخته شدن طاق تیتوس بوده است.

مساحت این خانه به قدری بزرگ بوده است که احتمال می‌رود جهت اموری مانند تفریحات و سرگرمی از آن استفاده می‌شده و کمتر برای زندگی مورد توجه قرار گرفته است. این کاخ دید بسیار خوبی جهت تماشای مسابقات ارابه رانی باستانی داشته و در آن نمونه کوچکتری از فضای ارابه رانی را ساخته بودند. اما این فضا برای ارابه رانی بسیار کوچک بوده است. ولی احتمالاً در این کاخ مسابقات المپیک امروزی مثل مسابقات دو سرعت برگزار می‌شد.

قصر فلاویان و دوموس آگوستینا | یوروپ تورز

سیرکوس ماکسیموس

در پایین تپه پالاتین رم سیرکوس ماکسیموس واقع شده و موجب جدا شدن آن از تپه آونتین می‌شود. این محل امروزه یک پارک چمنی طولانی و بزرگ می‌باشد که در انتهای آن یک نیم دایره قرار دارد. در زمان‌های گذشته حدود 2000 سال قبل بزرگترین مسابقات ارابه رانی در این محل برگزار می‌شده است. ظرفیت تماشاگران در این محل حدود 150.000 تا
250.000 نفر بوده است. امروزه مسیر مسابقه در این محوطه با چمن و گیاهان پوشانده شده ولی هنوز هم امکان دیدن مسیر مسابقه وجود دارد. رومی‌ها علاقه زیادی به ورزش های خود داشتند و در این محل جنگ‌های خونین مثل جنگ گلادیاتور‌ها، شکار مردم با خشونت و مسابقات ارابه رانی خطرناک را برگزار می‌کردند.

کریپتوپورتیکوس کالیگولا

کریپتوپورتیکوس تونلی زیرزمینی می‌باشد که موجب ارتباط خانه گوستوس به فوروم می‌شود. در راهروهای بلند و طاقدار این تونل مسیر‌های منظم پیاده رو وجود داشت که برخی از سنگ چین‌های کف آن هنوز وجود دارند. مورخان زیادی عقیده دارند که این مکان محلی بوده است که در آن گارد پراتوریان ترور کالیگولا امپراتور بدنام را انجام داده است. این واقعیت نیز وجود دارد که کالیگولا، آنگونه که مورخان امروزی می‌گویند دیوانه نبوده و این مرگ جنایتکارانه به دست عده‌ای صورت گرفته است.

حمام‌ های سپتیموس سوروس

از جمله مکان‌هایی که در نزدیکی تپه پالاتین رم قرار دارد، حمام‌های سپتیموس سوروس است. این حمام‌ها دارای طاق‌هایی حجیم هستند که بر روی تپه پالاتین قرار گرفته و شناخته شده می‌باشند. همه روزه افراد زیادی به منظور تمیز کردن خود، ملاقات با دوستان، برای بازی کردن در آب، شایعه پراکنی و همچنین به منظور سالن آب گرم به این مکان‌ها مراجعه می‌کردند.

قسمت‌ های مختلف تپه پالاتین

در تپه پالاتین رم بخش‌های مختلفی وجود دارد. گردشگران در بازدید از این تپه می‌ توانند بخش‌های مختلف این تپه و دیدنی‌های اطراف آن را مشاهده کنند. باغ فان زره در اطراف این تپه قرار دارد. این باغ مانند پارکی دیدنی و فرح بخش است که در آن عمارت‌های کلاه فرنگی زیادی وجود دارد.

در اطراف باغ  چمن، درختان، تراس‌ها، بوته‌های گل و واره‌هایی است که می‌توان با گردش در آن‌ها به تفریح پرداخت. از جمله جاذبه‌های این تپه خرابه‌های باستانی به نام‌های خانه لیویا، زیرزمین کریپتوپورتیکوس و دموس فلاویا را می‌توان نام برد. یکی دیگر از بخش‌های گردشگری که در اطراف این تپه است، موزه آنتی آکواریوم  می‌باشد که در قصر دومینیشنز واقع شده است. در این موزه آثار گذشتگان مانند نقاشی، مجسمه، سرامیکی و موزاییک را می‌توان مشاهده کرد.

از دیگر خرابه‌هایی که در این تپه قرار دارند، حمام سروروس می‌باشد. همچنین قصر دومینیشنز یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین جاذبه‌های این تپه به شمار می‌آید.

ساعات بازدید از تپه پالاتین در رم

همه روزه مکان دیدنی پالاتین رم از ساعت ۸: ۳۰ صبح باز بوده و زمان بسته شدن آن ساعتی پیش از غروب خورشید می‌باشد. بنابراین زمان باز و بسته شدن این اثر تاریخی در طول سال متفاوت خواهد بود. در روز‌های ۵۲ دسامبر تا اول ژانویه این مکان تعطیل است. با توجه به تعطیلات ویژه و زمان باز و بسته شدن آن در طول زمان‌های مختلف سال در زیر فهرست تاریخ و ساعت این مکان گردشگری درج شده است:

  • در روز‌های عادی از ساعت ۸: ۳۰ صبح تا یک ساعت قبل از غروب خورشید باز می‌باشد.
  • ( در روز‌های استثنا‌ها: جمعه خوب ۸: ۳۰ – ۲: ۰۰ بعد از ظهر، ۲ ژوئن از ۱: ۳۰ – ۷: ۱۵ بعد از ظهر)
  • در روز‌های ۲ ژانویه تا ۱۵ فوریه از ساعت ۸: ۳۰ صبح تا ۴: ۳۰  بعد از ظهر این مکان باز است.
  • در روز‌های ۱۶ فوریه تا ۱۵ مارس از ساعت ۸: ۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • در روز‌های ۱۶ مارس تا آخرین روز شنبه مارس از ساعت  ۸: ۳۰ صبح تا ۵: ۳۰ بعدازظهر
  •  در آخرین یکشنبه ماه مارس تا ۳۱ آگوست از ساعت ۸: ۳۰ صبح تا ۷: ۱۵ بعدازظهر
  •   در روز‌های ۱ سپتامبر تا ۳۰ سپتامبر از ساعت  ۸: ۳۰ صبح تا ۷: ۰۰ بعدازظهر
  •  در روز‌های ۱ اکتبر تا آخرین روز یکشنبه ماه اکتبر از ساعت  ۸: ۳۰ صبح تا ۶: ۳۰ بعدازظهر از
  •  در روز‌های آخرین یکشنبه ماه اکتبر تا ۳۱ دسامبر. از ساعت ۸: ۳۰ صبح تا ۴: ۳۰ بعد از ظهر

مانند دیگر جاذبه‌های مشهوری که در شهر رم هستند، گردشگران در تور ایتالیا می‌توانند به وسیله کیف‌های کوچک و کوله پشتی سبک وارد این منطقه شوند. ولی باید توجه داشت که بردن کیسه‌های بزرگ و چمدان یا کوله پشتی‌های بزرگ در این مکان ممنوع خواهد بود. جهت همراه داشتن کیسه لازم است که آن را باز کرده و اجازه بازرسی آن را بدهید. چون
ممکن است در قسمت بازرسی عمومی دچار معطلی شوید، همیشه لازم است که ۳۰ دقیقه پیش از زمانی که در رزرو بلیط شما اعلام شده وارد شوید.

بهترین زمان بازدید از تپه پالاتین رم

یکی از موضوعات مهمی که گردشگران پیش از سفر خود به رم و بازدید از تپه پالاتین رم باید در نظر بگیرند، بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه گردشگری است. فصل‌های تخفیف داری که کمترین بازدید‌کننده به این تپه مراجعه می‌کنند، اکتبر تا‌آوریل می‌باشد.

در این زمان ممکن است که هوای شهر رم گاه به گاه طوفانی شود. در فصل‌های پر بازدید که گردشگران زیادی به این مکان دیدنی مراجعه می‌کنند، آب و هوا بسیار عالی بوده و جمعیت‌های زیادی برای بازدید از این منطقه به سوی تپه باستانی ‌می‌روند. در صورتی که شما از پیش بلیط بازدید از این مکان دیدنی را تهیه کرده باشید، نیازی به‌ایستادن در صف طولانی را نخواهید داشت چرا که صف ورودی این تپه همیشه در حال حرکت می‌باشد.

بهترین زمان بازدید از تپه پالاتین رم | یوروپ تورز

سوالات متداول تپه پالاتین رم

چگونه میتوان آثار دیدنی اطراف تپه پالاتین رم را نگاه کرد؟

چون ارتفاع این بنای تاریخی بسیار زیاد است، با رفتن بر روی تپه امکان مشاهده کردن ویرانه‌های باقی مانده از انجمن وجود دارد. با رفتن بر روی تپه پالاتین رم می‌توان عظمت و وسعت شهر رم را بهتر مشاهده کرد.

امروزه تپه پالاتین رم به چه شکلی است؟

این محل امروزه یک پارک چمنی طولانی و بزرگ می‌باشد که در انتهای آن یک نیم دایره قرار دارد. در زمان‌های گذشته حدود 2000 سال قبل بزرگترین مسابقات ارابه رانی در این محل برگزار می‌شده است.

بهترین زمان بازدید از این تپه، چه زمانی است؟

فصل‌های تخفیف داری که کمترین بازدید‌کننده به این تپه مراجعه می‌کنند، اکتبر تا‌آوریل می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!