تور نمایشگاهی لیتوانی | معرفی – تاریخ برگزاری – راهنمای بازدید

تور نمایشگاهی لیتوانی | معرفی – تاریخ برگزاری – راهنمای بازدید

تور نمایشگاهی لیتوانی

کشور لیتوانی یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است. این کشور با توجه به طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری خاص مورد توجه گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا است. این کشور از سمت جنوب با بلاروس و لهستان همسایه است. این کشور از سمت مغرب با دریای بالتیک هم مرز است. در اینجا به آب و هوا، آداب و رسوم و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تور نمایشگاهی لیتوانی اشاره خواهیم کرد.

تور نمایشگاهی لیتوانی | معرفی - تاریخ برگزاری - راهنمای بازدید | یوروپ تورز

موقعیت و وسعت کشور لیتوانی

کشور لیتوانی با حدود 66 هزار کیلومتر مربع وسعت کشور 123‌ام جهان از لحاظ وسعت می‌باشد. کشور لیتوانی دارای 10 استان می‌باشد که پایتخت آن شهر ویلنیوس از جمله شهر‌های مهم و بزرگ کشور لیتوانی است. این کشور همان‌ طور که گفته شد با کشور‌های لتونی، بلاروس، لهستان و روسیه مرز مشترک دارد.

کشور لیتوانی با توجه به موقعیت آن دارای مناطق جنگلی و نیمه جنگلی بسیاری می‌باشد. همچنین این کشور دارای دریاچه‌های زیادی است که بهترین آن‌ها دریاچه ویشتیتیس است. از جمله شهر‌های مهم کشور لیتوانی می‌توان به ویلنیوس به عنوان پایتخت، کلایپدا مهمترین بندر کشور لتونی و کاوناس به عنوان قلب تحصیلات دانشگاهی این کشور نام برد.

فرهنگ و زبان کشور لیتوانی

مردم کشور لیتوانی مردمانی با اراده و تلاشگر هستند به طوری که اکثر مردم این کشور دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی بوده و به دو زبان تسلط کامل دارند. جمعیت لیتوانی در حدود 3.6 میلیون نفر بوده و زبان اکثریت آن‌ها لیتوانیایی است.

اما زبان‌های دیگری نیز در این کشور با توجه به مرز‌های مشترک لیتوانی با کشور‌های شوروی سابق رایج است. از ورزش‌های مورد علاقه مردم لیتوانی می‌توان به بسکتبال اشاره کرد که علاقه مندان به این ورزش توانایی‌های این کشور را در رشته بسکتبال به یاد دارند. همچنین سرگرمی بسیاری از مردم لیتوانی مطالعه آثار ادبی به زبان لاتین و تماشای تلویزیون است.

نمایشگاه آمبر تریپ و سوغات کشور لیتوانی

مردم کشور لیتوانی مردمی سنت دوست و دارای آداب و رسوم خاصی می‌باشند و در مناطق خود دارای رقص‌ها و ورزش‌های سنتی و محلی می‌باشند. از جمله سوغاتی‌های مهم و اصلی کشور لیتوانی می‌توان به سنگ کهربا و عنبر اشاره کرد که در اکثر فروشگاه‌ها و مراکز خرید و همچنین تور نمایشگاهی لیتوانی این کشور یافت می‌شود. این سوغات با ارزش باعث شده تا بالای نیمی از جواهرات به نمایش درآمده در نمایشگاه آمبرتریپ مربوط به این سنگ گرانبها باشد.

این سنگ گرانبها به دلیل ارزش بالا در بسیاری از تزیینات داخلی خانه‌ها و همچنین برای بسیاری از مردان و زنان تزییناتی از جنس سنگ کهربا ساخته می‌شود. این محصولات در بهترین شرایط در نمایشگاه سالیانه و تور نمایشگاهی لیتوانی آمبر تریپ به نمایش در می‌آید. حکومت لیتوانی در گذشته سود زیادی از صادرات سنگ کهربا داشته است

جشنواره و نمایشگاه‌ های کشور لیتوانی

سالیانه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های زیادی در کشور لیتوانی برگزار می‌شود. از جمله آن‌ها جشنواره انیمیشن لیتوانی (Tindirindis) که معمولاً در ماه دسامبر در شهر ویلنیوس برگزار می‌گردد. این جشنواره با توجه به ایده‌ها وخلاقیت‌های سازنده و ترکیب تجربه و خلاقیت آثار را داوری می‌کند. این جشنواره هر ساله در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی که در بخش رقابتی آن انیمیشن‌های کوتاه و بلند ارسال شده با یکدیگر رقابت می‌کنند.

جشنواره دیگر جشنواره تور فیلم ریگا است که این جشنواره در خصوص برگزار کردن انواع فیلم‌هایی با موضوع‌‌های جذاب توریستی و ماجراجویانه است. از جمله فیلم‌های ایرانی نامزد شده در جشنواره امسال فیلم لیتوانی مستند بی‌بازگشت ساخته مرجان ریاحی است.

از جمله جشنواره‌های دیگر و تور نمایشگاهی لیتوانی جشنواره‌های و نمایشگاه موسیقی است. جشنواره موسیقی گراناتوس از جمله این جشنواره‌ها می‌باشد. در زمینهٔ موسیقی نیز لیتوانی جشنواره گراناتوس را دارداین جشنواره هنرمندان بزرگی را در کنار هم جمع می‌کند که در سبک موسیقی بلوز و راک به اجرا می‌پردازند.

در مورد تور نمایشگاهی لیتوانی این موضوع گسترده‌تر می‌شود. نمایشگاه‌های کشور لیتوانی در حوزه‌های مختلفی می‌باشد. نمایشگاه‌های برگزار شده در این کشور معمولا به صورت سالیانه و اکثرا در شهر ویلنیوس برگزار می‌گردد. از جمله این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه سرزمین کودکان مربوط به نیاز‌های کودک، نمایشگاه سلامت و محیط زیست مربوط به حوزه بهداشت و درمان، نمایشگاه آمبر تریپ مربوط به جواهرات و زیور آلات، نمایشگاه رستا مربوط به صنعت ساختمان و نمایشگاه مد و نساجی مربوط به صنعت مد و پوشاک است.

نمایشگاه سرزمین کودکان کشور لیتوانی (وسایل کودک و احتیاجات)

نمایشگاه سرزمین کودک سالیانه در شهر ویلنیوس برگزار می‌شود که در مورد لوازم و احتیاجات کودک و مادر است. این تور نمایشگاهی لیتوانی فرصتی مناسبی برای کسب اطلاعات به روز از احتیاجات کودکان که برای معلمان، پزشکان کودک و تمام کسانی که در صنعت مرتبط با کودکان در حال فعالیت هستند، مفید می‌باشد. این نمایشگاه هر سال در ماه نوامبر برگزار می‌شود.

نمایشگاه سلامت و محیط زیست کشور لیتوانی (در حوزه بهداشت و درمان)

این نمایشگاه در مورد آخرین دستاور‌های پزشکی است که هر سال در ماه مارچ در شهر کلایپیدا کشور لیتوانی برگزار می‌شود. این نمایشگاه در مورد محصولات روز دنیا در عرصه سلامت و دارو می‌باشد. در قسمتی از این نمایشگاه محصولاتی راجع به زیبایی و مد روز و ارتباط آن با سلامت بدن انسان ارائه می‌شود. در این نمایشگاه کارگاه‌هایی جهت آموزش سلامت، درمان دارویی، پیشگیری، ورزش و سلامت و… برگزار می‌شود.

نمایشگاه سلامت و محیط زیست (در حوزه بهداشت و درمان) | یوروپ تورز

نمایشگاه آمبر تریپ کشور لیتوانی (جواهرات بالتیک)

این نمایشگاه یکی از مهمترین تور نمایشگاهی لیتوانی است که هر سال در ماه مارس در شهر ویلنیوس برگزار می‌شود. نمایشگاه آمبر تریپ را از لحاظ محتوا و آثار می‌توان به دو قسمت مساوی تقسیم کرد. قسمت اول مربوط به سنگ کهربا و موارد تزیینی این سنگ است و قسمت دوم را طلا، نقره، الماس و باقی سنگ‌های قیمتی تشکیل داده‌اند. سنگ کهربا همانطور که گفته شد از جمله مهترین محصولات لیتوانی است. این نمایشگاه زیر نظر انجمن جهانی طلا و جواهرات است و سخنرانی‌های زیادی در مورد این صنعت سالیانه برگزار می‌شود.

نمایشگاه رستا کشور لیتوانی (ساخت و نوسازی ساختمان)

نمایشگاه رستا راجع به صنعت ساختمان‌سازی، مرمت و مصالح به روز در این صنعت است. صنعتگران در تلاشند تا آخرین تکنولوژی خود را در این صنعت با توجه به نیاز مشتری به عرصه نمایش بگذارند. نمایشگاه رستا علاوه بر عرضه محصولات دارای سمینار‌ها و سخنرانی‌های متخصصان راجع به آخرین پیشرفت‌ها در صنعت ساختمان‌سازی است. تور نمایشگاهی لیتوانی رستا دارای سطح بالایی از استاندارد را از صنعت نمایشگاهی در این عرصه دریافت کرده است. این نمایشگاه سالیانه در ماه آپریل برگزار می‌شود. این نمایشگاه در شهر ویلنیوس برگزار می‌شود.

نمایشگاه بالتیک مد و نساجی کشور لیتوانی

این نمایشگاه در مورد صنعت نساجی و پوشاک و ارتباط بین این صنعت و صنعت مد می‌باشد. در این نمایشگاه بازدید کنندگان آخرین پیشرفت‌ها در صنعت مد و پوشاک را در این نمایشگاه مشاهده می‌کنند. این نمایشگاه همچنین در راستای چرم، کفش و لوازم مرتبط با این صنعت می‌باشد. این نمایشگاه شامل ارائه‌ها و سخنرانی‌هایی در مورد نحوه ارتباط با مشتری، ارائه اطلاعات محصول، قرارداد‌های کار و فروش مستقیم می‌باشد. این نمایشگاه سالیانه در ماه اکتبر و در شهر ویلنیوس برگزار می‌گردد

جاذبه‌ های گردشگری معروف کشور لیتوانی

لیتوانی از جمله کشور‌های دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فوق العاده زیبایی است. ویلونیوس به عنوان پایتخت دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی فوق العاده است. جاذبه‌های گردشگری کشور لیتوانی بسیار است اما در اینجا ما فقط به 10 مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دروازه سپیده‌ دم (Gate of Down)

یکی از زیبا‌ترین و بهترین اثر تاریخی در شهر ویلنیوس دروازه سپیده دم می‌باشد. این دروازه در گذشته کاربردی دفاعی و جهت حفاظت از شهر ساخته شده است. این دروازه در قرن 18 که روسیه به این کشور حمله کرده بود آسیبی ندید در حالی باقی شهر توسط ارتش روسیه نابود شده بود.

کلیسای جامع ویلنیوس (Vilnius Cathedral)

کلیسای جامع ویلنیوس از جمله جاذبه‌های گردشگری دیدنی کشور لیتوانی است. کلیسای جامع ویلنیوس با توجه به قدمت تاریخی زیادی که دارد و همچنین طراحی داخلی خاص و منحصر به فردش جزو دیدنی‌ترین مکان‌های تاریخی در لیتوانی است.

موزه ملی لیتوانی (National Museum Of Lithuania)

موزه ملی لیتوانی را می‌توان اصلی‌ترین و با قدمت‌ترین موزه کشور لیتوانی دانست که ساخت این موزه به سال 1855 بر می‌گردد که در حدود 10 سال بعد با توجه به حمله روسیه به این کشور این موزه بسته شد و بعد از حدود 100 سال دوباره بازگشایی شد. آثار تاریخی و فرهنگی بسیار با ارزشی در این موزه به نمایش در آمده است.

سنگر و دیوار دفاعی ویلنیوس‌ (The Bastion of Vilnius defensive wall)

این دیوار دفاعی در قرن 16 میلادی در شهر ویلنیوس ساخته شد و ازجمله جاذبه‌های گردشگری کشور لیتوانی است.

کلیسای سنت آن (St. Anne’s Church)

کلیسای سنت آن از جمله کلیسا‌های با قدمت کشور لیتوانی است. این کلیسا در قرن 14 میلادی ساخته شده و در قرن 20‌ام میلادی مورد بازسازی قرار گرفته است. این کلیسا با قرار گرفتن در کنار رود ولنیا جذابیت خاصی به خود گرفته است.

 تالار انجمن شهر (Vilnius Town Hall)

تالار انجمن شهر از جمله اماکن گردشگری و فعالیت‌های اجتماعی پایتخت کشور لیتوانی است. بیشتر جشنواره‌های هنری و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر در این مرکز انجام می‌شود.


سوالات متداول تور نمایشگاهی لیتوانی

یکی از نمایشگاه های پزشکی کشور لیتوانی چیست؟

نمایشگاه سلامت و محیط زیست در مورد آخرین دستاور‌های پزشکی است که هر سال در ماه مارچ در شهر کلایپیدا کشور لیتوانی برگزار می‌شود.

یکی از نمایشگاه های جواهرات در لیتوانی، چه نمایشگاهی است؟

نمایشگاه آمبر تریپ یکی از مهمترین تور نمایشگاهی لیتوانی است که هر سال در ماه مارس در شهر ویلنیوس برگزار می‌شود. نمایشگاه آمبر تریپ را از لحاظ محتوا و آثار می‌توان به دو قسمت مساوی تقسیم کرد. قسمت اول مربوط به سنگ کهربا و موارد تزیینی این سنگ است و قسمت دوم را طلا، نقره، الماس و باقی سنگ‌های قیمتی تشکیل داده‌اند.

نمایشگاه معروف مد و پوشاک در لیتوانی چیست؟

نمایشگاه بالتیک مد و نساجی در مورد صنعت نساجی و پوشاک و ارتباط بین این صنعت و صنعت مد می‌باشد. در این نمایشگاه بازدید کنندگان آخرین پیشرفت‌ها در صنعت مد و پوشاک را در این نمایشگاه مشاهده می‌کنند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!