تحصیل در ایتالیا | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در ایتالیا | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در ایتالیا، کشور ایتالیا با در نظر گرفتن شرایط بسیار مقدور و قوانین راحت، سعی بر آن دارد تا اولین کشور مهاجر‌پذیر در زمینه تحصیلی باشد.

راهنمای کامل تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا با داشتن بهترین و مدرن‌ترین دانشگاه‌ها و کالج‌های خود توانسته است توجه هزاران دانشجو از مقاطع مختلف را به سوی خود جلب کند. تحصیل در ایتالیا یکی از بزرگترین فرصت‌هایی می‌تواند باشد که هر دانشجو در طول زندگی خود به دست آورده و برای داشتن آینده درخشان به سوی این کشور مهاجرت می‌کند. توجه داشته باشید که دانشجویان می‌توانند با مهاجرت تحصیلی خود به این کشور، اقامت موقت این کشور را به دست آورده و از تمام تسهیلات ارائه شده در این کشور بهره‌مند شوند.

تحصیل در ایتالیا | معرفی - تصاویر - دانشگاه ها | یوروپ تورز

از مهمترین مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در ایتالیا می‌توان به مواردی از جمله ویزای تحصیلی کشور ایتالیا، اصل مدارک شناسایی، ارائه آخرین مدرک تحصیلی، ارائه پاسپورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و بیمه پزشکی اشاره کرد. همچنین در نظر داشته باشید که برای ادامه تحصیل در این کشور به صورت رایگان بایستی بورسیه‌های ارائه شده از سوی برخی دانشگاه‌های این کشور را به دست بیاورید تا بتوانید از پس هزینه‌های زندگی خود در این کشور برآمده و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

کشور ایتالیا

کشور ایتالیا از زیباترین و بهترین کشور‌های قاره اروپا می‌باشد که با داشتن موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و استراتژی خود توانسته است توجه بسیاری از افراد جهان را به سوی خود جلب کند.

این کشور با داشتن جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر یکی از بهترین کشور‌های در زمینه جذب گردشگران و توریست‌ها می‌باشد. البته توجه داشته باشید که امروزه افرادی که به سوی این کشور مسافرت می‌کنند فقط برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور نبوده بلکه بسیاری از آن‌ها اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند که یکی از مهمترین این اهداف ادامه تحصیل در این کشور می‌باشد. تحصیل در ایتالیا در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از دانشجویان واقع شده است که بی‌شک دانشجویان ایرانی نیز سهم بسیاری را در این میان دارند.

کشور ایتالیا نیز با بهبود بخشیدن به زیر ساخت‌های آموزشی و پرورشی خود توانسته است توجه بسیاری از دانشجویان از کشور‌های مختلف را جلب کرده و به پیشرفت درجات علمی خود کمک بزرگی را داشته باشد.

اگر شما نیز به دنبال ادامه تحصیل در یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان هستید و می‌خواهید با اخذ مدرک معتبر بهترین شغل و آینده را داشته باشید می‌توانید یکی از دانشگاه‌های این کشور را انتخاب کرده و به تحصیل بپردازید.

در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تحصیل در ایتالیا، هزینه ادامه تحصیل در این کشور، شرایط تحصیل در این کشور، دانشگاه‌های معروف ایتالیا و زبان تحصیل در ایتالیا توضیحاتی را به حضورتان ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تحصیل در ایتالیا

با توجه به این امر که امروزه بسیاری از کشور‌های اروپایی استقبال بی‌نظیری را برای پذیرش دانشجویان از سراسر کشور‌های جهان از خود نشان می‌دهند، ولی کشور ایتالیا با در نظر گرفتن شرایط بسیار مقدور و قوانین راحت، سعی بر آن دارد تا اولین کشور مهاجر‌پذیر در زمینه تحصیلی باشد تا از این طریق بتواند استعداد‌های نهفته در جوانان را کشف کرده و برای پیشرفت کشور خود از این استعداد‌ها استفاده کند.

مسئولان بلند مرتبه این کشور سعی بر آن دارند تا زمینه را طوری فراهم کنند تا دانشجویان بعد از اتمام درس و فارغ التحصیل شدن، بتوانند در این کشور مشغول به کار شده و از تحصیلات آکادمیکی خود به صورت عملی استفاده نمایند که این موضوع برای بسیاری از دانشجویان نیز حائز اهمیت می‌باشد.

چرا که می‌توانند بعد از اتمام دانشگاه درخواست کار در این کشور را داشته باشند و استخدام شوند. توجه داشته باشید که در صورت استخدام دانشجویان پس از کار، آن‌ها می‌توانند اقامت دائم خود را نیز درخواست نموده و بعد از گذشت زمان کوتاهی اقامت دائم خود را هم به دست بیاورند.

اگر شما نیز قصد دارید در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان به تحصیل بپردازید این کشور می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد همینطور برای تسریع در کار‌های اقامت و اخذ ویزای ایتالیا شما در این کشور ما با افراد متخصص خود در یوروپ تورز به شما کمک خواهیم کرد.

چرا تحصیل در ایتالیا؟

حال سؤال این است که چرا دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در ایتالیا هستند؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که این کشور بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات و امکانات را در اختیار دانشجویان غیر بومی خود قرار می‌دهد تا بتواند رضایت کامل آن‌ها را به دست بیاورد.

از دیگر مهم‌ترین عواملی که سبب ادامه تحصیل دانشجویان در ایتالیا می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه مناسب تحصیل در ایتالیا: هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور ایتالیا بسیار مناسب می‌باشد به طوری  که هزینه‌های مذکور در میان تمام کشور‌های اروپایی، در کشور ایتالیا بسیار مناسب بوده و دانشجویان می‌توانند با داشتن کار‌های پاره وقت در این کشور به راحتی از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل خود بر بیایند.
  • عضو اتحادیه اروپا: کشور ایتالیا با عضو بودن در اتحادیه اروپا توانسته است بهترین خدمات را در زمینه بهداشت، بیمه و خدمات اجتماعی داشته باشد. همچنین سطح رفاه زندگی در این کشور طبق استاندارد‌های تعریف شده می‌باشد و افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند می‌توانند علاوه بر داشتن فرصت خوب برای تحصیل، از بهترین امکانات ارائه شده در این کشور نیز بهره‌مند باشند.
  • درجه علمی بالای دانشگاه‌ها: دانشگاه‌های موجود در این کشور از بالاترین رتبه‌های جهانی برخوردار هستند به طوری که بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان واقع شده است و این امر از اصلی‌ترین دلایل انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل می‌باشد.

رشته‌ های تحصیل در ایتالیا

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند به دنبال لیستی از رشته‌هایی هستند تا بتوانند یکی از بهترین این رشته‌ها را انتخاب نموده و به ادامه تحصیل بپردازند.

توجه داشته باشید که کشور ایتالیا در زمینه رشته‌های علوم انسانی بسیار پیشرفته و از رتبه‌های خوبی در سطح جهانی برخوردار است که از مهم‌ترین این رشته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیوتکنولوژی
  • مدیریت گردشگری
  • علوم مهندسی
  • مدیریت امور مالی
  • بانکداری
  • مدیریت جهانی
  • ادبیات
  • علوم اجتماعی
  • جامعه‌شناسی
  • اقتصاد

یکی از مهمترین رشته‌هایی که دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای در این کشور می‌باشد و علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جلب می‌کند، می‌توان به رشته مدیریت گردشگری اشاره کرد. با توجه به این امر که صنعت گردشگری در این کشور بسیار پیشرفته می‌باشد، به همین جهت نیز از دانشجویانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این رشته هستند به خوبی استقبال نموده و زمینه‌های کاری بسیار زیادی را نیز برای آن‌ها در نظر گرفته است.

تحصیل در ایتالیا: مقطع کارشناسی

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند می‌توانند در مقاطع مختلف به تحصیل خود ادامه دهند که از مهم‌ترین این مقطع‌ها می‌توان به کارشناسی اشاره کرد که امروزه بسیاری از دانشجویان پس از اتمام مدرسه و اخذ مدرک دیپلم خود به فکر تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی هستند تا از این طریق بتوانند بهترین مدرک تحصیلی را از دانشگاه‌های این کشور اخذ نموده و به راحتی شغلی را اختیار کنند.

دانشجویان در این مقطع می‌توانند به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی به تحصیل بپردازند که بیشتر رشته‌های این دوره به زبان ایتالیایی تدریس می‌شود و دانشجویان می‌توانند با توجه به توانایی خود یکی از دانشگاه‌های محبوب را انتخاب کرده و به ادامه تحصیل خود بپردازد.

همچنین دانشجویان می‌توانند در این دوره بورسیه‌های ارائه شده توسط برخی از دانشگاه‌ها را نیز اخذ کرده و به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. دوره‌های کارشناسی در این کشور حدود ۴ الی ۵ سال به طول میانجامد که این امر کاملاً به نوع رشته انتخابی دانشجویان بستگی دارد.

تحصیل در ایتالیا: مقطع کارشناسی ارشد

یکی از پرطرفدارترین دوره‌هایی که دانشجویان بیشتری قصد ادامه تحصیل در آن را دارند، دوره‌ی کارشناسی ارشد می‌باشد و دانشجویان می‌توانند در زمان بسیار مناسبی درخواست ادامه تحصیل در ایتالیا را برای دانشگاه‌های مورد نظر خود ارسال کرده و منتظر پاسخ از سوی این دانشگاه‌ها باشند.

کل مدت زمانی که برای پذیرش دانشجویان در این دوره‌ی مورد نیاز است حدود ۴ ماه بوده و دانشجویان می‌توانند در این مدت زمان به تقویت یکی از دو زبان انگلیسی و ایتالیایی خود بپردازند. دوره‌ی کارشناسی ارشد در این کشور حدود ۲ سال می‌باشد و دانشجویانی که قصد انجام پروژه‌های بلند مدت را دارند می‌توانند یک ترم نیز بیشتر در این کشور مانده و کار و تحقیقات خود را به اتمام برسانند.

تحصیل در ایتالیا: مقطع دکتری

از دیگر مقطع‌هایی که دانشجویان علاقه‌ی وافری را برای تحصیل در ایتالیا در این دوره از خود نشان می‌دهند، دوره دکتری می‌باشد. توجه داشته باشید که دانشگاه‌های کشور ایتالیا نیز بورسیه‌های بسیار خوبی را برای این دانشجویان ارائه می‌دهند.

اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان در دوره‌ی مذکور را دارید می‌توانید یکی از این دانشگاه‌ها را انتخاب کرده و با توجه به شرایط پذیرش آن دانشگاه اقدامات لازم را در خصوص مهاجرت خود انجام دهید. توجه داشته باشید که کشور ایتالیا برای دانشجویان دکتری خود، امکانات و خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و آن‌ها را در زمینه انجام هرگونه تحقیقاتی حمایت کرده و تسهیلات لازم را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

تحصیل در ایتالیا: مقطع دکتری | یوروپ تورز

شرایط تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا نیز مانند دیگر کشور‌های جهان یک سری شرایطی برای دانشجویان غیر بومی خود در نظر گرفته است که این دانشجویان در صورتی که بتوانند این شرایط را فراهم کنند، می‌توانند درخواست تحصیل در ایتالیا را داشته باشند.

البته در نظر داشته باشید که شرایط تحصیل در ایتالیا برای هر کدام از دانشگاه‌های این کشور بسیار متفاوت می‌باشد و دانشجویان می‌توانند با توجه به دانشگاهی که می‌خواهند در آن ادامه تحصیل دهند، شرایط لازم جهت پذیرش دانشجویان غیر بومی را مورد مطالعه قرار داده و با توجه به این موارد می‌توانند درخواست خود را در خصوص ادامه تحصیل در این کشور ارائه دهند.

از مهم‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی معتبر
  • گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری خاص
  • گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه‌های تحصیل در ایتالیا بسیار مناسب و در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی و آمریکایی ارزان می‌باشد. دانشجویان می‌توانند با انجام کار‌های دانشجویی به مدت مشخص شده در طول هفته، به راحتی از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل خود بر آمده و پس انداز‌های خوبی را نیز داشته باشند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند می‌توانند قبل از سفر خود در مورد تمام هزینه‌های تحصیل در ایتالیا برآوردی را داشته باشند و در صورت معقول بودن این هزینه‌ها اقدامات لازم را در جهت سفر به این کشور داشته باشند. از مهم‌ترین هزینه‌ها می‌توان به هزینه‌های آموزشی، شهریه، خورد و خوراک، تفریح، خوابگاه و حمل و نقل اشاره کرد.

ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به سوی این کشور می‌باشد. توجه داشته باشید که در سال‌های اخیر بر تعداد درخواست‌های اخذ و صدور ویزای تحصیلی این کشور افزوده شده است که این امر نشان می‌دهد دانشجویان بسیار زیادی به دنبال تحصیل در ایتالیا هستند و می‌خواهند از این طریق آینده‌ی درخشانی را برای خود به ارمغان بیاورند.

برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور بایستی مدارک زیر را از قبل تهیه و آماده کنید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن اقدام به اخذ ویزای مورد نظر خود و تحصیل در ایتالیا داشته باشید:

  • اصل مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس
  • پاسپورت
  • دعوتنامه
  • رزومه تحصیلی
  • بیمه سلامت
  • بلیط هواپیما
  • ویزا‌های سابق در صورت وجود داشتن
  • ضمانت نامه بانکی
  • ارائه مدرک معتبر زبان

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند می‌توانند در بهترین زمان اقدام به گرفتن وقت سفارت ایتالیا داشته باشند تا از این طریق مدارک خود را تحویل کنسولگری داده و منتظر پاسخی از سوی این سازمان باشند. دانشجویان می‌توانند با در دست داشتن ویزای تحصیلی این کشور، از کشور‌های همسایه نیز بازدید‌های لازم را به عمل آورند و بتوانند فرصت‌های بسیار خوبی را برای آشنا شدن با فرهنگ‌های مختلف به دست بیاورند.

بورسیه تحصیل در ایتالیا

در بخش‌های قبلی نیز راجع به بورسیه تحصیل در ایتالیا توضیحاتی ارائه شد و امروزه بسیاری از دانشجویان به دنبال اخذ و دریافت این بورسیه‌ها هستند تا بتوانند به صورت رایگان به تحصیل خود پرداخته و مدرک معتبری را از این کشور دریافت کنند.

شرایط بسیار خاصی برای اخذ بورسیه دانشگاه‌های کشور ایتالیا وجود دارد که بسیاری از دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند از این شرایط بی‌خبر بوده و به همین جهت نمی‌توانند در زمان تعیین شده درخواست خود را در جهت اخذ بورسیه تحصیلی این کشور اعلام کنند. از مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیل در ایتالیا بالا بودن نمره معدل آخرین مدرک تحصیلی می‌باشد و همچنین داشتن رزومه بسیار قوی در این زمینه نیز می‌تواند تأثیر بسیاری را بر روی اساتید دانشگاه‌های این کشور داشته باشد.

دانشگاه‌ های کشور ایتالیا

کشور ایتالیا با داشتن بهترین و پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های خود توانسته است توجه بسیاری از دانشجویان را به سوی خود جلب نماید که هر کدام از این دانشگاه‌ها با داشتن بهترین امکانات و خدمات خود توانسته است رتبه علمی بالایی را در سطح جهانی به دست بیاورند.

از مهم‌ترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد و دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط و رشته‌های موجود در هر کدام از این دانشگاه‌ها، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و درخواست پذیرش خود را اعلام کنند:

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان: رتبه جهانی ۱۷۰
  • دانشگاه بولونیا: رتبه جهانی ۱۸۸
  • دانشگاه سانتا آنا: رتبه جهانی ۱۹۲
  • دانشگاه ساپینزا رم: رتبه جهانی ۲۱۵
  • دانشگاه پادوا: رتبه جهانی ۲۹۶
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین: رتبه جهانی ۳۰۷

دانشگاه پلی تکنیک میلان

یکی از معروف‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان می‌باشد که در سال ۱۸۶۳ بنا شده است و از باشکوه‌ترین دانشگاه‌های این کشور نیز به شمار می‌آید. این دانشگاه دارای ۲۵۱۷ استاد و ۴۰۳۱۲ دانشجو می‌باشد که دانشجویان خارجی سهم بزرگی را در میان تعداد دانشجویان این دانشگاه داشته است. اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می‌توانید این دانشگاه را در اولویت‌های انتخابی خود قرار دهید البته اگر مایل به تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی هستید.

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا نیز از دیگر مهم‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های این کشور بوده و در اولویت بسیاری از دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایتالیا هستند واقع شده است. از مهم‌ترین رشته‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد و دانشجویان می‌توانند در این رشته به تحصیل مشغول باشند می‌توان به مواردی مانند روانشناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، داروسازی، حقوق، علوم ورزشی، زبان و ادبیات خارجی، میراث فرهنگی، اقتصاد و دامپزشکی اشاره کرد.

دانشگاه مذکور بورسیه‌های بسیار خوبی را نیز سالانه برای دانشجویان خود ارائه می‌دهد به طوری که دانشجویان می‌توانند با اخذ این بورسیه‌ها به راحتی در این کشور به زندگی و تحصیل خود ادامه دهند.

دانشگاه بولونیا | یوروپ تورز

سوالات متداول تحصیل در ایتالیا

آیا امکان کار بعد از تحصیل در این کشور وجود دارد؟

مسئولان بلند مرتبه این کشور سعی بر آن دارند تا زمینه را طوری فراهم کنند تا دانشجویان بعد از اتمام درس و فارغ التحصیل شدن، بتوانند در این کشور مشغول به کار شده و از تحصیلات آکادمیکی خود به صورت عملی استفاده نمایند که این موضوع برای بسیاری از دانشجویان نیز حائز اهمیت می‌باشد.

مهم‌ترین عواملی که سبب ادامه تحصیل دانشجویان در ایتالیا می‌شود، چیست؟

هزینه مناسب تحصیل در ایتالیا، عضو اتحادیه اروپا، درجه علمی بالای دانشگاه ها

مهم ترین شرایط تحصیل در ایتالیا چیست؟

ارائه آخرین مدرک تحصیلی
ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی معتبر
گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری خاص
گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه

اسامی مهم ترین دانشگاه های کشور ایتالیا چیست؟

دانشگاه پلی تکنیک میلان: رتبه جهانی ۱۷۰
دانشگاه بولونیا: رتبه جهانی ۱۸۸
دانشگاه سانتا آنا: رتبه جهانی ۱۹۲
دانشگاه ساپینزا رم: رتبه جهانی ۲۱۵
دانشگاه پادوا: رتبه جهانی ۲۹۶
دانشگاه پلی تکنیک تورین: رتبه جهانی ۳۰۷

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!