تحصیل در اسپانیا | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در اسپانیا | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در اسپانیا، یکی از بهترین و دست نیافتنی‌ترین فرصت‌هایی می‌باشد که هر دانشجویی می‌تواند در طول تحصیل خود به دست بیاورد. در نظر داشته باشید که …

تحصیل در اسپانیا، یکی از بهترین و دست نیافتنی‌ترین فرصت‌هایی می‌باشد که هر دانشجویی می‌تواند در طول تحصیل خود به دست بیاورد. در نظر داشته باشید که این کشور با داشتن بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های خود توانسته است توجه بسیاری از دانشجویان را به سوی خود جلب کند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را دارند می‌توانند در بهترین زمان ممکن اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور داشته باشند. برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور، ارائه دعوتنامه بسیار مهم خواهد بود چرا که زمان صدور ویزای مورد نظر شما را آسان‌تر خواهد کرد. دانشجویان می‌توانند در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل بپردازند.

تحصیل در اسپانیا | یوروپ تورز

کشور اسپانیا

کشور اسپانیا با داشتن زیباترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی خود توانسته است حرف اول را در صنعت گردشگری بزند. امروزه علاوه بر مسافرت میلیون‌ها گردشگر به سوی این کشور، شاهد مسافرت هزاران دانشجویاز کشور‌های مختلف نیز به سوی این کشور هستیم. کشور اسپانیا با داشتن بهترین و مدرن‌ترین دانشگاه‌ها و زیرساخت‌های خود نیز توانسته است بهترین و بی‌نظیرترین امکانات و خدمات را به دانشجویان ارائه دهند. کشور اسپانیا با داشتن وضعیت اقتصادی بسیار پویا و سطح بالای زندگی خود بهترین زمینه برای ارتقاء و رشد دانشجویان به وجود بیاورد.

اگر شما نیز به دنبال تحصیل در یکی از بهترین و بی‌نظیرترین کشور‌های جهان هستید و می‌خواهید با دریافت مدرک معتبر از مشهورترین دانشگاه‌های جهان، شغل مناسبی را به دست بیاورید می‌توانید کشور اسپانیا را در اولویت‌های خود قرار دهید. کشور اسپانیا مهد علم و هنر از زمان‌های بسیار دور بوده است و همین امر نیز سبب شده تا بسیاری از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی ادامه تحصیل در این کشور را انتخاب کرده و به سوی این کشور مهاجرت‌های تحصیلی شکل دهند.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تحصیل در اسپانیا، هزینه‌های تحصیل در این کشور، شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کشور اسپانیا و نکات مورد توجه در تحصیل در اسپانیا توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی و آگاهی کامل این روند را به مشاوران و وکلاً یوروپ تورز بسپارید تا کار‌هایتان را انجام دهند.

تحصیل در اسپانیا

بسیاری از دانشجویان و جوانان در سراسر کشور‌های جهان به این نتیجه رسیده‌اند که با تحصیل در معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان می‌توانند شغل و درآمد خوبی را داشته باشند. به همین جهت سالانه شاهد برگزاری میلیون‌ها مهاجرت تحصیلی در کشور‌های مختلف جهان هستیم. قاره اروپا نیز با داشتن بهترین و مشهورترین دانشگاه‌های خود توانسته است اصلی‌ترین مقصد برای این دانشجویان باشد.

از میان کشور‌های اروپایی نیز کشور اسپانیا با داشتن بهترین و مدرن‌ترین دانشگاه‌های خود از مهم‌ترین مقصد‌ها برای مهاجرت دانشجویان بوده و دانشجویان بسیار زیادی برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلفی به سوی این کشور مهاجرت می‌کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که دانشجویان با مهاجرت‌های تحصیلی خود به این کشور می‌توانند اقامت موقت کشور اسپانیا را نیز به دست آورده و بهترین زندگی و تحصیل را در این کشور تجربه نمایند. اسپانیا هم چنین داری آب و هوا و شرایط اقلیمی بسیار مناسبی بوده که تمام این عوامل دست در دست هم داده‌اند و توجه دانشجویان ممتاز و با استعداد کشور‌های مختلف جهان را به سوی خود جلب نموده‌اند.

اگر شما نیز به دنبال یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان برای ادامه تحصیل هستید می‌توانید کشور اسپانیا را در میان اولویت‌های انتخابی خود قرار داده و به بررسی دانشگاه‌ها و رشته‌های ارائه شده در آن دانشگاه‌ها بپردازید.

دانشگاه‌ های کشور اسپانیا

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، کشور اسپانیا با داشتن بهترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های خود توانسته است توجه بسیاری از دانشجویان را به سوی خود جلب کند. در نظر داشته باشید که این کشور دارای ۵۷ دانشگاه دولتی و ۲۷ دانشگاه خصوصی بوده و ۱۱ دانشگاه آن نیز جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان می‌باشد.

اساتید و استادیار‌های بسیار مشهور و باسوادی در این دانشگاه‌ها به تدریس مشغول هستند که هر دانشجو در آرزوی انجام تحقیقات با این اساتید هستند و سعی بر آن دارند تا با به دست آوردن این فرصت بی‌نظیر بتوانند نام خود را در کنار این اساتید بزرگوار در کل جهان ثبت کنند. از مهم‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه مستقل مادرید
  • دانشگاه ناوارا
  • دانشگاه کمپلوتنسه مادرید
  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
  • دانشگاه چارلز سوم مادرید
  • دانشگاه فابرا پومپئو

هر کدام از این دانشگاه‌ها از آخرین و به روزترین سیستم‌های آموزشی بهره‌مند هستند و توانسته‌اند بهترین خدمات را برای دانشجویان بومی و غیر بومی خود ارائه دهند. در بخش‌های بعدی مقاله سعی بر آن است تا دو نمونه از بهترین دانشگاه‌های این کشور را به حضورتان معرفی کنیم.

دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا یکی از بهترین و مشهورترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا و قاره اروپای می‌باشد که در سال ۱۴۵۰ تأسیس شده است و با داشتن ۱۸ دانشكده خود یکی از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌آید. رتبه علمی این دانشگاه در کل جهان ۱۵۹ بوده و در حال حاضر نیز حدود ۶۳ هزار نفر دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. دانشگاه مذکور یکی از انتخاب‌های اول دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را دارند و در رشته‌های حقوق، پزشکی، ریاضیات و زمین‌شناسی حرف اول را در کل کشور اسپانیا می‌زند.

اگر شما نیز علاقه‌مند به تحصیل در این رشته‌ها هستید می‌توانید این دانشگاه را در اولویت‌های انتخابی خود قرار دهید. تعداد بیشتری از دانشجویان غیر بومی که در این کشور به ادامه تحصیل مشغول هستند نیز در این دانشگاه مستقر یافته‌اند و شما می‌توانید گردهمایی دانشجویان بسیار مختلف از ده‌ها کشور جهان را در این دانشگاه مشاهده کنید.

دانشگاه بارسلونا اسپانیا | یوروپ تورز

دانشگاه مستقل مادرید

یکی دیگر از مدرن‌ترین و جدیدترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا، دانشگاه مستقل مادرید می‌باشد که در سال ۱۹۶۸ میلادی تأسیس شد و در کل جهان از رتبه ۱۸۷ برخوردار می‌باشد. معروف‌ترین دانشکده‌ی این دانشگاه نیز دانشکده حقوق بوده که فارغ التحصیلان ان از بهترین حقوقدان‌های کشور اسپانیا به شمار می‌آید. دانشگاه مستقل مادرید در زمان ساخت خود محل تحصیل افراد سرشناس در اسپانیا بوده است و به همین جهت شاهد امکانات و خدمات بسیار عالی در این دانشگاه هستیم.

اگر به دنبال تحصیل در یکی از مدرن‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا هستید می‌توانید دانشگاه مستقل مادرید را انتخاب نموده و با توجه به رشته مورد نظر خود، درخواست اخذ پذیرش خود را ارسال کنید. این دانشگاه همچنین بهترین بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان غیر بومی نیز اعطا می‌کند و دانشجویان می‌توانند با دریافت این بورسیه‌ها به صورت رایگان در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

دانشگاه مستقل مادرید | یوروپ تورز

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از دانش‌آموزان واقع شده است که الزام و شرایط آن نیز در دست داشتن مدرک دیپلم و آشنایی به زبان اسپانیایی می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که دانش اموزان می‌توانند با ثبت نام در کالج‌های کشور اسپانیا مدت کوتاهی را به یادگیری زبان و فرهنگ این کشور داشته باشند و با آمادگی از قبل وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند. دوره‌ی کارشناسی در این کشور حدود ۴ الی ۵ سال با توجه به نوع رشته‌ی انتخابی می‌باشد.

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

از دیگر مقاطع مهمی که بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل در آن هستند می‌توان به دوره کارشناسی ارشد اشاره کرد. دوره‌های کارشناسی ارشد حدود ۲ سال می‌باشد و دانشجویانی که در این مقطع به تحصیل مشغول هستند می‌توانند مدت زمان مشخص شده‌ای را نیز در طول هفته به کار دانشجویی بپردازند تا بتوانند کمک هزینه‌های زندگی و تحصیل در اسپانیا را به دست بیاورند. از مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی در این دوره می‌توان به حقوق، اقتصاد، بازرگانی، رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی اشاره کرد.

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری نیز از پر طرفدارترین و مهم‌ترین مقطع‌هایی می‌باشد که دانشجویان بسیار زیادی به دنبال ادامه تحصیل در این مقطع هستند. دانشجویان دوره دکتری نیز می‌توانند ۲۰ ساعت در طول هفته به کار دانشجویی در بهترین شرکت‌های این کشور پرداخته و زمینه مناسبی را برای اشتغال بعد از تحصیل به دست بیاورند. در نظر داشته باشید که الزام تحصیل در این مقطع در دست داشتن مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان انگلیسی معتبر می‌باشد و دانشجویان می‌توانند با داشتن این شرایط درخواست خود را مبنی بر ادامه تحصیل در اسپانیا در این دوره را داشته باشند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در اسپانیا

برای تحصیل در اسپانیا بایستی یک سری مدارک را از قبل تهیه و آماده کرد تا بتوان به راحتی اقدام به مهاجرت تحصیلی به سوی این کشور داشت. از مهم‌ترین و بی‌نظیرترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه
  • گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری خاص
  • بیمه پزشکی
  • اصل مدارک شناسایی همراه با ترجمه
  • اصل پاسپورت
  • دعوتنامه
  • دو قطعه عکس
  • اخذ ویزای تحصیلی
  • بلیط هواپیما
  • ضمانت نامه بانکی

توجه داشته باشید که دانشجویان می‌توانند با فراهم کردن مدارک مورد نیاز فوق در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به مهاجرت تحصیلی خود داشته باشند. برای آگاهی از مدارک مورد نیاز نیز می‌توانید به مؤسساتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراجعه کرده و راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم را در این زمینه به دست بیاورید.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در اسپانیا | یوروپ تورز

ویزای تحصیلی کشور اسپانیا

از مهمترین و اساسی‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا، ویزای تحصیلی اسپانیا می‌باشد. ویزای تحصیلی این کشور از مهمترین و پرطرفدارترین ویزا‌های تحصیلی اسپانیا بوده و با توجه به زمان طولانی که برای صدور آن نیازمند می‌باشد، بایستی در بهترین و مناسب‌ترین زمان ممکن اقدام به دریافت آن داشته باشید.

برای اخذ ویزای اسپانیا می‌توانید به سفارتخانه این کشور مراجعه نموده و با توجه به زمان سفر خود، درخواست وقت سفارت داشته باشید و تمام مدارک مورد نیاز را نیز به کنسولگری این کشور ارائه دهید.

کشور اسپانیا نیز در حوزه شینگن واقع شده است و همین موضوع سبب شده تا ویزای تحصیلی این کشور نیز جزء ویزای شینگن بوده و دانشجویان با اخذ این ویزا می‌توانند به کشور‌های همسایه نیز سفر کنند. همچنین در نظر داشته باشید که اگر بتوانید دعوتنامه‌ای را از دانشگاه مورد نظر به دست بیاورید می‌توانید به راحتی ویزای تحصیلی این کشور را نیز اخذ نموده و به مهاجرت خود بپردازید.

هزینه تحصیل در اسپانیا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را دارند می‌توانند با در نظر گرفتن هزینه‌های تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود، تصمیم نهایی خود را بر ارسال درخواست خود به دانشگاه‌های اسپانیا داشته باشند. هزینه‌های تحصیل در این کشور در مقایسه با کشور‌های دیگر اروپایی بسیار مناسب و ارزان می‌باشد و همین امر نیز سبب می‌شود که بسیاری از دانشجویان به دنبال ادامه تحصیل در این کشور باشند.

البته در نظر داشته باشید که هزینه‌های تحصیل در این کشور با توجه به عواملی از جمله نوع رشته تحصیلی، نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود و دانشجویان می‌توانند با توجه به این عوامل ذکر شده یکی از بهترین و مناسب‌ترین دانشگاه‌ها را انتخاب کرده و برای ادامه تحصیل خود، به این کشور مهاجرت‌های تحصیلی خود را شکل دهند. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های تحصیلی در این کشور می‌توانید به وب سایت دانشگاه‌های این کشور مراجعه نموده و به روزترین اطلاعات را به دست‌آورید.

مزایای تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا با داشتن زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار مدرن و پیشرفته خود توانسته است بهترین خدمات و امکانات را برای مهاجرین خود ارائه دهد. این امر به خصوص برای دانشجویانی که از کشور‌های مختلف برای ادامه تحصیل به اسپانیا آمدند، بسیار پر رنگ‌تر می‌باشد. تحصیل در این کشور دارای مزیت‌های بسیار زیادی می‌باشد که از مهم‌ترین این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشجویان با ادامه تحصیل در اسپانیا می‌توانند فرصت آشنایی با بهترین اساتید کشور اسپانیا را به دست بیاورند.
  • دانشجویان می‌توانند با داشتن ویزای تحصیلی این کشور، به کشور‌های حوزه شینگن نیز رفت و آمد داشته باشند.
  • دانشجویانی که در این کشور به تحصیل ادامه می‌دهند می‌توانند ساعاتی مشخصی را در طول هفته کار دانشجویی انجام داده و پس انداز‌های بسیار خوبی را نیز داشته باشند.
  • دانشجویانی که در این کشور به تحصیل مشغول هستند می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی نیز در این کشور درخواست کار داده و در یکی از مهم‌ترین و بهترین شرکت‌های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.
  • همچنین دانشجویان می‌توانند با تحصیل در این کشور، از جاذبه‌های دیدنی آن نیز بهره‌مند شده و فرصت آشنایی با این کشور را از نزدیک داشته باشند.

تحصیل رایگان در اسپانیا

تحصیل رایگان در اسپانیا در صورتی امکان‌پذیر می‌باشد که دانشجویان بتوانند بورسیه‌های تحصیلی این کشور را اخذ کنند. برخی از دانشگاه‌های این کشور با ارائه بورسیه‌های تحصیلی رایگان در رشته‌های مختلف سعی بر آن دارند تا توجه دانشجویان ممتاز کشور‌های دیگر را به سوی خود جلب کنند.

همچنین این دانشگاه‌های کمک هزینه‌هایی را نیز از بابت زندگی و تحصیل در اسپانیا به دانشجویان اعطا می‌کنند که این کمک هزینه می‌تواند شامل هزینه‌های اقامت اسپانیا، خوراک، تحصیلی و تفریح  باشد و دانشجویان می‌توانند با دریافت این کمک هزینه‌ها بهترین زندگی و تحصیل را در این کشور داشته باشند. اگر شما نیز علاقه‌مند به دریافت بورسیه‌های تحصیلی این کشور هستید با تلاش بیشتر و وافر خود موفق به اخذ این بورسیه‌ها شده و لذت داشتن یک زندگی عالی و تحصیل در اسپانیا را تجربه کنید.

نکات مورد توجه در تحصیل در اسپانیا

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، تحصیل در اسپانیا یکی از بهترین فرصت‌هایی می‌باشد که هر دانشجویی می‌تواند بدست بیاورد. از مهم‌ترین نکات مورد توجه هنگام تحصیل در اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشجویانی که قصد دارند تا در دانشگاه‌های خصوصی این کشور به ادامه تحصیل بپردازند می‌توانند قبل از ارسال درخواست خود، در مورد هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه اطلاعاتی را به دست بیاورید و سپس درخواست خود را ارسال کنید.

  • به تمام قوانین و مقرراتی که در دانشگاه‌های این کشور حاکم است آگاهی داشته باشید تا بتوانید به راحتی از پس این قوانین بر بیایید.
  • به هیچ عنوان از قوانین این کشور سرپیچی نکنید چرا که در این صورت دچار مشکلات ناگواری خواهید شد.
  • با هم دانشگاهی‌های خور به صورت مسالمت‌آمیز رفتار کنید و سعی بر آن داشته باشید که بهترین الگو از کشور مبدا خود بوده و فرهنگ خود را به نحو احسن به سایر دانشجویان بشناسانید.
  • قبل از مهاجرت تحصیلی خود، در مورد فرهنگ مردم اسپانیا نیز اطلاعاتی را به دست بیاورید تا به محض ورود به این کشور دچار شوک فرهنگی نشوید.
  • حتماً قبل از سفرتان بیمه پزشکی و سلامت خود را دریافت کنید تا بتوانید در صورت بروز مشکلی در این کشور به صورت رایگان مورد درمان قرار بگیرید.
نکات مورد توجه در تحصیل در اسپانیا | یوروپ تورز

سوالات متداول تحصیل در اسپانیا

اسپانیا دارای چند دانشگاه میباشد؟

این کشور دارای ۵۷ دانشگاه دولتی و ۲۷ دانشگاه خصوصی بوده و ۱۱ دانشگاه آن نیز جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان می‌باشد.

یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا چیست؟

از مهمترین و اساسی‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا، ویزای تحصیلی اسپانیا می‌باشد. ویزای تحصیلی این کشور از مهمترین و پرطرفدارترین ویزا‌های تحصیلی اسپانیا بوده و با توجه به زمان طولانی که برای صدور آن نیازمند می‌باشد، بایستی در بهترین و مناسب‌ترین زمان ممکن اقدام به دریافت آن داشته باشید.

3 مورد از مزیت های تحصیل در اسپانیا چیست؟

دانشجویان با ادامه تحصیل در اسپانیا می‌توانند فرصت آشنایی با بهترین اساتید کشور اسپانیا را به دست بیاورند.
دانشجویان می‌توانند با داشتن ویزای تحصیلی این کشور، به کشور‌های حوزه شینگن نیز رفت و آمد داشته باشند.
دانشجویانی که در این کشور به تحصیل مشغول هستند می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی نیز در این کشور درخواست کار داده و در یکی از مهم‌ترین و بهترین شرکت‌های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!