بهترین زمان سفر به سوئد چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به سوئد چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به سوئد، سوئد یکی از اصلی‌ترین و گران‌ترین مقاصد گردشگری در اروپاست. این کشور با کشور‌های دانمارک، فنلاند، نروژ هم مرز بوده و دارای ساحل در …

انتخاب بهترین زمان سفر به سوئد

سوئد یکی از اصلی‌ترین و گران‌ترین مقاصد گردشگری در اروپاست. این کشور با کشور‌های دانمارک، فنلاند، نروژ هم مرز بوده و دارای ساحل در دریای‌ بالتیک می‌باشد. کشور سوئد با توجه به جاذبه‌های گردشگری در فصول مختلف سال می‌تواند یک انتخاب مناسب برای سفر و تفریح باشد. در این مقاله به بهترین زمان سفر به سوئد و همچنین شرایط گردشگری این کشور از جمله فرهنگ، آداب و رسوم مردم این کشور اشاره می‌شود.

بهترین زمان سفر به سوئد چه زمانی است؟ | یوروپ تورز

موقعیت و وسعت کشور سوئد

کشور سوئد با حدود 500 هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی 9 میلیونی از جمله کشور‌های اروپایی وسیع می‌باشد. با توجه به موقعیت کشور سوئد و نزدیکی به قطب شمال کره زمین دارای آب و هوایی سرد می‌باشد که دارای میانگین بارش سالیانه بالایی است. به همین دلیل قسمت اعظمی از مناطق کشور سوئد دارای نواحی جنگلی و نیمه جنگلی می‌باشد.

شرایط اقتصادی و سیاسی سوئد

پیش از تعیین بهترین زمان سفر به سوئد درباره اقتصاد این کشور کمی توضیح می‌دهیم. کشور سوئد دارای حکومتی مردم سالار و دموکراتیک است. هرچند که این کشور نیز همانند بسیاری از کشور‌های اروپایی دارای پادشاه است ولی پادشاه در تصمیمات کشور نقشی نداشته و اکثر کارا‌های اجرایی کشور توسط نخست وزیر انجام می‌گیرد. سوئد دارای مجلس پارلمان است که اعضای هر چهار سال یکبار توسط مردم انتخاب می‌شوند.

مردم کشور سوئد دارای سطح بالایی از زندگی هستند. این کشور از لحاظ اقتصادی در چند دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده است. این کشور دارای صنعت پیشرفته‌ای می‌باشد به طوری که اکثر میزان صادرات این کشور را محصولات صنعتی و ماشین آلات صنعتی در برگرفته است. محصولات فلزی و فولادی و مواد شیمیایی از جمله دیگر محصولات صادراتی این کشور است.

فرهنگ و زبان کشور سوئد

اکثریت مردم کشور سوئد در مناطق شهری زندگی می‌کنند. زبان اکثریت مردم کشور سوئد زبان سوئدی می‌باشد. این کشور با توجه به نزدیکی با کشور‌های نروژ و فنلاند دارای تعداد نسبتا زیادی از افراد است که به زبان نروژی یا فنلاندی تکلم می‌کنند. مذهب بیش از نیمی از مردم کشور سوئد پروتستان است البته سایر ادیان نیز در این کشور رایج است که از جمله آن می‌توان به جمعیت 5 درصدی حضور مسلمانان در این کشور اشاره کرد.

مردم کشور سوئد مردمی آرام و با توجه به اقلیم کشور سوئد سرد مزاج هستند. کیفیت بالای زندگی و شرایط فرهنگی و اجتماعی بالا در این کشور شرایط زندگی مردم این کشور را در سطح بالایی قرار داده است، که می‌توان با اخذ ویزای سوئد در بهترین زمان سفر به سوئد از این کشور دیدن کنید.

آب و هوای کشور سوئد

آب و هوا یکی از عوامل مهم در سفر و گردشگری به یک کشور است و کشور سوئد نیز از این قائده مستثنی نیست و دانستن آب و هوای آن تاثیر زیادی در تعیین بهترین زمان سفر به سوئد دارد.

همانطور که گفته شد آب و هوای کشور سوئد سرد است به طوری که هر چه به سمت شمال این کشور حرکت کنید به دلیل نزدیکی به قطب شمال آب و هوا سرد‌تر می‌شود. در مجموع وضعیت آب و هوایی کشور سوئد را می‌توان به سه قسمت شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم کرد. قسمت شمالی که همواره پوشیده از برف و یخبندان است و دما در این نواحی تا منفی 20 درجه سانتی گراد می‌رسد.

در نواحی مرکزی تقریبا سرمای کمتری را حس می‌کنید بنابراین فصول گرم بهترین زمان سفر به سوئد است و در فصول گرم سال دما بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد می‌شود. در قسمت جنوبی که سواحل دریای بالتیک نیز در این قسمت قرار دارد قضیه فرق می‌کند. دما در این نواحی معتدل‌تر می‌شود و به همین دلیل تراکم جمعیت در این نواحی بیشتر نیز می‌گردد. ورزش‌های زمستانی از جمله جاذبه‌های گردشگری سوئد در نواحی شمالی و مرکزی می‌باشد.

سفر به سوئد در تابستان

در فصل تابستان دمای کشور سوئد معتدل و بسیار مطلوب برای سفر می‌شود. تابستان کشور سوئد بسیار پر گردشگر و شلوغ می‌باشد به خصوص در نواحی جنوبی که دمای هوا بالاتر از سایر مناطق است. این نواحی به دلیل وجود سواحلی زیبا و جذاب مکان مناسبی برای گذراندن شب‌های تابستان می‌باشد که بهترین زمان سفر به سوئد است. با توجه به شرایط خاص کشور سوئد این کشور در تابستان بیشتر از هر فصل دیگری روشنایی روز را می‌بیند. در تابستان از 24 ساعت روز درصد کمی از آن شامل تاریکی شب می‌شود.

سفر به سوئد در تابستان | یوروپ تورز

سفر به سوئد در زمستان

در مقابل جذابیت فصل تابستان کشور سوئد، فصل زمستان این کشور قرار دارد. زمستان‌های کشور سوئد بسیار سرد و دمای هوا معمولا زیر صفر است. بارش برف و کولاک نیز در این کشور زیاد می‌باشد. این فصل مناسب افرادیست که عاشق ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی هستند.

زیرا که این کشور دارای پیست‌های مجهز این ورزش و مرکز مناسبی برای تفریح و ورزش است که بهترین زمان سفر به سوئد برای علاقمندان به ورزش‌های زمستانیست. در زمستان درصد کمی از 24 ساعت روز هوا روشن است. گفتنی است که علاقمندان برای سفر به سوئد باید از طریق گرفتن وقت سفارت سوئد اقدام به اخذ ویزای سوئد کنند.

سفر به سوئد در زمستان | یوروپ تورز

بهترین زمان سفر به سوئد

بهترین زمان سفر به سوئد همانطور که گفته شد فصل تابستان است. ماه ژوئن (خرداد و تیر ماه) را می‌توان بهترین ماه برای سفر به این کشور دانست. هوای معتدل و مناسب برای سفر، سواحل زیبا و روشنایی طولانی‌تر از حالت عادی می‌تواند از بهترین شرایط سفر به سوئد در این ماه باشد. ماه‌های می‌و جولای(اردیبهشت و تیر و مرداد ماه) نیز برای سفر مناسب می‌باشند. با توجه به میزان بارش بیشتر در این دوماه شاید بتوان ژوئن را بهترین انتخاب برای سفر دانست.

ماه آگوست(شهریور ماه) نیز شرایطی مناسبی برای سفر به سوئد دارد. اما باید منتظر بارش شدید یا در مواردی کاهش دمای شدید باشید.

جاذبه‌ های گردشگری معروف کشور سوئد

سوئد از جمله کشور‌های دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فوق العاده زیبایی است. علاوه بر شرایط خاص آب و هوایی این کشور دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیاری است.

تالار شهر استکهلم

تالار شهر استکهلم (Stockholm City Hall) یکی ازاصلی‌ترین جادبه‌های گردشگری شهر استکهلم است که جایزه بزرگ نوبل در این مجموعه برگزار می‌شود. این مجموعه در اوایل قرن بیستم میلادی تاسیس گردیده که شامل آثار ارزشمند هنری و فرهنگی، موزاییک کاری‌های زیبا و اتاق‌ها و تالار‌هایی مجلل و معتبر است که یکی از آن‌ها تالار طلایی می‌باشد که معمولا هرسال میزبان مراسم نوبل می‌باشد.

مراسم نوبل هر سال در ماه دسامبر برگزار شده و طی آن دانشمندان برتر هر رشته جایزه 10 میلیون کرونی خود را که از طرف بنیاد ملی آلفرد نوبل دریافت می‌کنند. در این مراسم پادشاه و ملکه کشور سوئد نیز حضور دارند که می‌تواند بهترین زمان سفر به سوئد برای علاقمندان باشد.

قلعه‌ ی‌ گریپسهولم

این قلعه قدیمی از جمله آثار باستانی شهر ماریفرد کشور سوئد است که در قرن 16‌ام میلادی ساخته شده است. داخل این قلعه نقاشی‌های زیبایی به معرض نمایش گذاشته شده است که بازدید از آن‌ها بسیار توصیه می‌شود.

پارک رویال نشنال سیتی

این پارک قدیمی‌ترین پارک دنیا می‌باشد که سالیانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا جذب می‌کند. این پارک شامل جاذبه‌های تفریحی فراوانی از جمله موزه، سالن تئاتر، باغ وحش و فضای سبز دیدنی می‌باشد.

 کازموانا

از جمله زیباترین ودیدنی‌ترین ساختمان‌های شهر استکهلم ساختمان کازمونا است. این بنا قادر به نمایش فیلم‌های سه بعدی بر روی یک پرده گنبدی شکل بسیار بزرگ می‌باشد که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. سفر به فضا و دیدن سیارات مختلف در فضای سه بعدی لذتی تکرا نشدنی دارد. در کنار این ساختمان موزه تاریخ طبیعی قرار گرفته است که بازدید از آن نیز به شما توصیه می‌شود.

گلوبن

این بنا بزرگترین ساختمان کروی کل جهان است که بزرگی و وسعت آن طوری است که از هر جای شهر استکهلم قابل رویت است. خوانندگان بزرگی  همچون مدونا  در این ساختمان کنسرت برگزار کردند و از جمله بنا‌های بسیار بزرگ با ظرفیت بالا در کشور سوئد است که یکی از بهترین زمان سفر به سوئد و یک فرصت خوب برای علاقمندان است.

موزه و رستوران واسا

یکی از پر طرفدار‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر استکهلم کشتی واسا است که با توجه به قدمت و تزیینات داخلی آن از جمله منحصر به فرد‌ترین کشتی‌های دنیاست. درون این کشتی موزه‌ای قرار دارد که آثار ارزشمندی از هنرمندان بزرگی را به نمایش گذاشته است. این کشتی همچنین دارای یک فروشگاه و رستوران مجهز می‌باشد.

غذا‌ها و خوراک‌ های محلی کشور سوئد

کشور سوئد به واسطه موقعیت جغرافیایی آن دارای دو نوع قطب آشپزی می‌باشد. شمال و جنوب کشور سوئد با توجه به اقلیم‌های آب و هوایی مختلف دارای سبک آشپزی متفاوت نیز هستند. در اینجا به تعدادی از این خوراک‌ها اشاره می‌کنیم.

سملا

سملا یک نوع شیرینی دوست داشتنی مربوط به کشور سوئد است که شامل خمیری که در آن هل و مخلوطی از بادام و شیر وجود دارد تهیه می‌کنند. این شیرینی در کنار چای یا قهوه در بیشتر کافه‌های کشور سوئد سرو می‌شود.

گراولاکس

این خوراک جزو قدیمی‌ترین خوراک‌های این کشور بوده و معمولا به عنوان پیش غذا تهیه می‌شود. این خوراک شامل ماهی سالمون و شوید می‌باشد و معمولا با سیب زمینی آب پز و نان آن را میل می‌کنند.

شاه ماهی شور

این خوراک در واقع بیشتر در دوران قدیم استفاده می‌شده است که یخچال نبوده تا از ماهی‌ها حفاظت کنند به همین دلیل از نمک برای جلوگیری از خرابی غذا استفاده می‌کردند که البته طعم خاصی نیز به این ماهی می‌دهد.

مهاجرت به کشور سوئد

سوئد از جمله مقاصد بسیاری از مهاجران از کشور‌های مختلف است. این کشور سالیانه تعداد بالایی از مهاجران را جهت سیاست افزایش جمعیت خود می‌پذیرد. تعداد زیادی از این مهاجران از کشور‌های اطراف هستند و البته ایران نیز جزو 6 کشور دارای مهاجر زیاد در این کشور است.


سوالات متداول بهترین زمان سفر به سوئد

بهترین زمان سفر به سوئد، چه زمانی میباشد؟

ماه ژوئن (خرداد و تیر ماه) را می‌توان بهترین ماه برای سفر به این کشور دانست. هوای معتدل و مناسب برای سفر، سواحل زیبا و روشنایی طولانی‌تر از حالت عادی می‌تواند از بهترین شرایط سفر به سوئد در این ماه باشد.

فصل تابستان برای سفر به سوئد، چگونه است؟

در فصل تابستان دمای کشور سوئد معتدل و بسیار مطلوب برای سفر می‌شود. تابستان کشور سوئد بسیار پر گردشگر و شلوغ می‌باشد به خصوص در نواحی جنوبی که دمای هوا بالاتر از سایر مناطق است. این نواحی به دلیل وجود سواحلی زیبا و جذاب مکان مناسبی برای گذراندن شب‌های تابستان می‌باشد که بهترین زمان سفر به سوئد است.

فصل زمستان برای سفر به سوئد، چگونه است؟

در مقابل جذابیت فصل تابستان کشور سوئد، فصل زمستان این کشور قرار دارد. زمستان‌های کشور سوئد بسیار سرد و دمای هوا معمولا زیر صفر است. بارش برف و کولاک نیز در این کشور زیاد می‌باشد. این فصل مناسب افرادیست که عاشق ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی هستند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!