بررسی کامل و شناخت دورتموند آلمان

بررسی کامل و شناخت دورتموند آلمان

بررسی کامل و شناخت دورتموند آلمان، درتموند آلمان به عنوان هفتمین شهر پرجمعیت آلمان شناخته می‌شود و مناطق گردشگری بسیاری را در خود جای داده است.

بررسی کامل و شناخت دورتموند آلمان: درتموند آلمان به عنوان هفتمین شهر پرجمعیت آلمان شناخته می‌شود و مناطق گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. کلیساها و موزه‌های این شهر از جمله مراکز حائز اهمیت می‌باشند. دورتموند از نظر ورزش از ابرقدرت‌های آلمان به شمار می‌آید و افتخارات بسیاری از نظر ورزشی برای این شهر کسب نموده است. در ادامه توضیحات کامل‌تری از این قبیل ارائه کرده‌ایم.

بررسی کامل و شناخت دورتموند آلمان | یوروپ تورز

شهر دورتموند آلمان

بررسی کامل و شناخت دورتموند آلمان: شهر دورتموند یکی از شهرهای آلمان است و به دلیل داشتن مناطق گردشگری فراوان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این شهر در ناحیه رور که در بخش ایالت نوردراین-وستفالن می‌باشد قرار گرفته است. دورتموند آلمان از هر جهت برای این کشور حائز اهمیت است و شاید اسم تیم فوتبال این شهر به گوش شما هم رسیده باشد چرا که از جمله 3 تیم برتر آلمان به شمار می‌رود. دورتموند آلمان در ناحیه رور پهناورترین شهر می‌باشد که انواع مناظر طبیعی و هیجان انگیز را در خود جای داده است.

زبان رسمی مردم دورتموند آلمانی است و همگی آنها با این زبان آشنایی دارند. این شهر مساحتی بیش از 280 کیلومتر مربع دارد. این شهر از جمله مهاجرپذیرترین شهرهای آلمان می‌باشد و هر ساله تعداد بسیاری گردشگر از ایران نیز راهی این شهر می‌شوند. دورتموند تاریخچه‌ای دور و دراز دارد و از جمله اولین شهرهای این ناحیه می‌باشد. همچنین در مرکز منطقه ذغال سنگی روهن واقع شده است و همین امر سبب نیاز به نیروی کار در این منطقه شده است. رودخانه امسی از زیر این شهر عبور می‌کند و به وسیله تونل 226 کیلومتری به بندر دورتموند می‌رسد و این شهر را به دریای شمالی وصل می‌کند.

شهر دورتموند آلمان | یوروپ تورز

آب و هوای دورتموند آلمان

آب و هوای دورتموند آلمان مانند ایران از 4 فصل تشکیل شده است که هر یک ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. در فصل بهار دورتموند آلمان بارش‌های فراوانی را به صورت باران به خود می‌بیند اما دمای هوا مناسب خواهد بود و می‌توان به راحتی از جاذبه‌های این شهر دیدن نمود. فصل تابستان از دیگر فصل‌های این شهر می‌باشد که بهترین آب و هوا را خواهد داشت و به دلیل میزان بارش کم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در این فصل باید توجه داشته باشید که اواسط آن گرمتر از دیگر مواقع خواهد بود و معمولا اواخر تابستان بهترین زمان سفر به دورتموند آلمان می‌باشد.

در فصل پاییز این شهر بسیار دیدنی است چرا که قدم زدن بر روی برگ درختان حس و حال عجیبی خواهد داشت. اما باید در نظر داشته باشید که حتما تجهیزات سفر را به همراه داشته باشید چرا که میزان بارش در این فصل به صورت باران است و میزان آن نیز زیاد خواهد بود. فصل زمستان دیگر فصل دورتموند آلمان را تشکیل می‌دهد که در این فصل شاهد بارش برف هستیم که به کل شهر جامه سفید خواهد پوشاند.

آب و هوای دورتموند آلمان | یوروپ تورز

جمعیت شهر دورتموند آلمان

طبق آخرین سرشماری که در اواخر سال 2010 انجام شد، دورتموند آلمان 580.444 نفر بوده است که این تعداد جمعیت دارای مذاهب مختلفی بودند. جمعیت این شهر در سال 2005 میلادی 587.830 نفر بوده است، یعنی در طی 5 سال در حدود 7000 نفر کاهش جمعیت داشته است. این شهر از نظر جمعیت در رتبه هفتم آلمان قرار گرفته است. در هر یک کیلومتر مربع بیش از 2083 نفر ساکن هستند و دورتموند آلمان در یکی از پرتراکم‌ترین مناطق آلمان واقع شده است.

دورتموند از سال 885 به عرصه آمد و در آن زمان روستایی به نام تروتمانی بود که در سال 1220 به شهرهای آزاد امپراتوری پیوست. همچنین در سال 1815 به ایالت وستفالیایی که امپراتور پروس بانی آن بوده است، پیوست.

34 درصد از مردم دورتموند آلمان بیان داشتند که بی‌مذهب هستند. 29.9 درصد از جمعیت آن را یهودیان کاتولیک تشکیل می‌دهند. 29.8 درصد از مسیحیت پروتستان تبعیت می‌کنند. تعداد اندکی از مردم این شهر که به 2.6 درصد می‌رسد از مذهب اسلام تبعیت می‌کنند. حدود 1 درصد نیز از مسیحیت ارتدوکس تبعیت می‌نمایند.

جمعیت شهر دورتموند آلمان | یوروپ تورز

مناطق گردشگری شهر دورتموند آلمان

مناطق گردشگری دورتموند کشور آلمان هم به صورت تاریخ و هم به صورت طبیعی خواهد بود. قلعه هادس بودل اشوایتگ یکی از این مراکز گردشگری می‌باشد که از قرن سیزدهم تا به الان پابرجا است. این قلعه دارای گنبد و برج می‌باشد و از دو ساختمان نیمه چوبی کلیسا تشکیل شده است که در قرن 17 توسط میراث فرهنگی مورد بازسازی قرار گرفت. اطراف این قلعه را خندق تشکیل داده است. آلت اشتاد هاوس از دیگر مراکز گردشگری دورتموند آلمان می‌باشد که امکان بازدید از آن برای همگان امکان‌پذیر است.

تالار اپرا دورتموند آلمان یکی از مراکز تفریحی گردشگری خواهد بود که در محل کنیسه قدیمی که به دست نازی‌ها در سال 1938 خراب شده بود ساخته شده است. جای جای نقاط شهر دورتموند آلمان دیدنی خواهد بود چرا که در این شهر می‌توانید ترکیبی از ساختمان‌های قدیمی و لوکس را مشاهده نمایید که لذت بخش خواهد بود. فلوریان تورم از دیگر مراکز گردشگری دورتموند آلمان می‌باشد که این برج جزو اولین برج‌های تلویزیونی آلمان به شمار می‌رود که با داشتن 140 متر طول در سال 1959 ساخته شده است.

مناطق گردشگری شهر دورتموند آلمان | یوروپ تورز

موزه‌ های شهر دورتموند آلمان

موزه‌ها از هر نظر برای شهرها حائز اهمیت هستند چرا که موزه‌ها تاریخ یک شهر یا کشور را به نمایش درمی آورد و می‌توانید با بازدید از این مناطق به تاریخچه آن پی ببرید. موزه آم استوال یکی از موزه‌های حائز اهمیت دورتموند آلمان می‌باشد که در این موزه اشیای قدیمی مربوط به هنر نگهداری می‌شود. آثار بسیاری از هنرمندان مشهور آلمان که در قرون 20و21 فعالیت می‌کردند در این موزه قابل مشاهده می‌باشد.

موزه تاریخ و هنر قدیمی‌ترین موزه دورتموند آلمان است که در این موزه می‌توانید تمامی لوازم مربوط به پیشینیان این منطقه را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که تمامی اجناس این موزه از دوران قدیم تا امروز به ترتیب چیده شده‌اند و می‌توانید از تغییر و تحول زندگی مردم این منطقه آگاه شوید. موزه بنای یادبود استین واخه از دیگر موزه‌های این شهر می‌باشد که در قدیم مرکز پلیس بوده است که در این موزه می‌توانید از نمایشگاه شکنجه و مقاومت در این موزه لذت ببرید.

موزه‌ های شهر دورتموند آلمان | یوروپ تورز

کلیسا‌ های شهر دورتموند آلمان

به دلیل مذهب بسیاری از مردم دورتموند که مسیحیت می‌باشد شاهد فعالیت کلیساهای متعددی در این شهر هستیم. کلیسای رینولدی یکی از این کلیساها می‌باشد که در سال 800 میلادی ساخته شده است. برج این کلیسا 112 متر و به سبک گوتیک می‌باشد که پنجره‌های منقش زیبای آن از دیگر عوامل تمایز آن است. کلیسای سنت پتری دیگر کلیسای دورتموند آلمان می‌باشد که ساخت آن به قرن 14 برمی گردد.

کنده کاری‌های بزرگ محراب این کلیسا از عواملی است که آن را به یکی از مشهورترین کلیساهای دورتموند تبدیل کرده است. این محراب در سال 1521 ساخته شد و تمامی اعمال کنده کاری‌های آن ساخته دست می‌باشد. کلیسای مارین از دیگر کلیساهای پروتستانی می‌باشد که در حدود قرن 12 ساخته شده است. این کلیسا در طی جنگ جهانی دوم آسیب‌های جدی داشته است که پس از اتمام جنگ جهانی دوم مورد بازسازی قرار گرفت.

کلیسا‌ های شهر دورتموند آلمان | یوروپ تورز

ورزش و تفریح در شهر دورتموند آلمان

تیم فوتبال دورتموند یکی از ابرقدرت‌های آلمان می‌باشد که به همین منظور ورزشگاه‌های بسیاری در این شهر احداث شده‌اند اما استادیوم زیگنالی ایدونا پارک که حدود 83.000 نفر گنجایش دارد بهترین استادیوم دورتموند و به عنوان بهترین استادیوم آلمان شناخته می‌شود. تیم فوتبال بورسیا دورتموند در سال 1966 اولین برنده جام باشگاه‌های اروپا بوده است. همچنین بورسیا دورتمند در سال 1997 نیز قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده است و افتخارات بسیاری برای این شهر کسب نمود. در این شهر مشهورترین مسابقات شطرنج برگزار می‌شود.

پارک‌های دورتموند از جمله مراکز تفریحی آن به شمار می‌روند که به همین منظور پارک‌های بسیاری در سطح این شهر احداث شده است. وستفالن پارک یکی از مهمترین پارک‌های این شهر است که در حاشیه شهر قرار دارد و به دلیل داشتن فضایی آرام مورد توجه مردم قرار گرفته است. رومبرگ پارک از دیگر پارک‌های مشهور این شهر می‌باشد که به دلیل سرسبز بودن و داشتن فضای سبز فراوان مشهور می‌باشد و مردم در این پارک به غذا خوردن و یا قدم زدن مشغول می‌شوند. باوم پارک نیز از دیگر پارک‌های حائز اهمیت این شهر می‌باشد.

ورزش و تفریح در شهر دورتموند آلمان | یوروپ تورز

سوالات متداول بررسی کامل و شناخت دورتمند آلمان

شهر دورتموند آلمان به طور کلی چگونه شهری است؟

درتموند آلمان به عنوان هفتمین شهر پرجمعیت آلمان شناخته می‌شود و مناطق گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. کلیساها و موزه‌های این شهر از جمله مراکز حائز اهمیت می‌باشند. دورتموند از نظر ورزش از ابرقدرت‌های آلمان به شمار می‌آید و افتخارات بسیاری از نظر ورزشی برای این شهر کسب نموده است.

دین مردم شهر ورتموند چه دینی است؟

34 درصد از مردم دورتموند آلمان بیان داشتند که بی‌مذهب هستند. 29.9 درصد از جمعیت آن را یهودیان کاتولیک تشکیل می‌دهند.

تیم فوتبال دورتموند چگونه تیمی است؟

تیم فوتبال دورتموند یکی از ابرقدرت‌های آلمان می‌باشد که به همین منظور ورزشگاه‌های بسیاری در این شهر احداث شده‌اند اما استادیوم زیگنالی ایدونا پارک که حدود 83.000 نفر گنجایش دارد بهترین استادیوم دورتموند و به عنوان بهترین استادیوم آلمان شناخته می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!