برج کومرتس بانک فرانکفورت از دیدنی های این شهر

برج کومرتس بانک فرانکفورت از دیدنی های این شهر

برج کومرتس بانک فرانکفورت، ساختمان بانک مرکزی اروپا است که نورمن فاستر آن را طراحی و مورد ساخت قرار داده است. این آسمان خراش در شهر فرانکفورت …

برج کومرتس بانک فرانکفورت، ساختمان بانک مرکزی اروپا است که نورمن فاستر آن را طراحی و مورد ساخت قرار داده است. این آسمان خراش در شهر فرانکفورت یک ساختمان اداری_ تجاری است که به سبک بسیار فوق‌العاده‌ای در ۵۶ طبقه و با ارتفاع نهایی ۳۰۰ متر بنا شده است. باغ آسمان‌های برج کومرتس در فرانکفورت طرح بسیار خارق العاده‌ای است که برج را از حالت خشکی و اداری بودن خارج کرده است به طوری که کارکنان برج در قسمتی از طبیعت در حال فعالیت هستند.

برج کومرتس بانک فرانکفورت | یوروپ تورز

آشنایی با برج کومرتس بانک فرانکفورت

برج کومرتس قدیمی‌ترین بانک در شهر فرانکفورت هسن واقع در کشور آلمان است که به شکل یک آسمان خراش ۵۶ طبقه در اندازه ۲۵۸ متر دیده می‌شود. این برج کاربردی اداری_ تجاری دارد که در سال ۱۹۹۴ میلادی در فرانکفورت ساخته شده است و در سال ۱۹۹۷ میلادی پروژه به پایان رسیده و برج کومرتس بانک فرانکفورت افتتاح گردید، این برج به عنوان دومین بانک بزرگ در کشور آلمان شهرت دارد. بازدید از کلیه طبقات برج کومرتس بانک فرانکفورت رایگان بوده و مدت زمان بازدید از کلیه طبقات آن کمتر از یک ساعت طول می‌کشد.

برج کامرز بانک فرانکفورت

شهر قدیمی فرانکفورت در بین دیگر شهر‌های آلمان به شهر آسمان خراش‌ها شناخته شده است. حدود چند سالی بلندترین برج در اروپا برج کومرتس بانک فرانکفورت بود که در زبان محلی آن را برج کامرز بانک مینامیدند، تا اینکه برج کاخ تریومف در شهر مسکو با ساخت در سال ۲۰۰۵ توانست از برج کومرتس پیشی بگیرد. برج کومرتس بانک فرانکفورت به عنوان مادر آسمان خراش‌های اکولوژیک در جهان معرفی شده است که با توجه به رشد تکنولوژی و پیشرفت‌های فناوری رایانه در زمان ساخت برج کومرتس می‌توان گفت این برج ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را در بر دارد.

تقریباً کلیه سیستم‌های فضای داخلی برج کومرتس به یک کامپیوتر هوشمند منتهی شده‌اند، این رایانه حتی قادر است با بررسی کردن جریان آب سرد در برج کومرتس سیستم آب سرد این آسمان خراش را کنترل کرده و سامانه‌های گرمایشی را توسط باز و بسته کردن تجهیزاتی مانند رادیاتور‌های نزدیک به پنجره‌ها تحت نظارت و بررسی خود در آورد.

امکانات برج کومرتس بانک فرانکفورت

این ساختمان از نظر داشتن امکانات می‌توان گفت در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد به طوری که سیستم‌های تهویه هوای مطبوع برای تغییر دادن جریان هوایی که از سامانه‌های گرمایشی و همچنین سیستم‌های سرمایشی خارج می‌شود و تنظیم کردن بهترین دمای ممکن در فضا از یک سیستم رایانه‌ای استفاده می‌کند.

جالب است بدانید در زمانی که دمای هوا مناسب باشد سامانه‌های گرمایشی و البته سیستم  سرمایشی برج کومرتس به شکل خودکار متوقف خواهند شد و با روشن شدن یک چراغ با نور سبز در هر اتاقی این اتفاق به کلیه کارکنان برج هشدار داده می‌شود تا بتوانند پنجره‌هایی را که داخل اتاق‌ها در حالت‌های عادی قفل هستند، باز کرده و از ورود هوای تازه استفاده ببرند.

در برج کومرتس بانک فرانکفورت بر روی تمام پنجره‌ها یک شیشه محافظی وجود دارد که در بیرون از این ساختمان تعبیه شده‌اند و این امکان وجود دارد تا در روز‌های بارانی بدون ورود هیچ آبی به داخل اتاق پنجره‌ها باز باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های این برج بلند، حضور و غیاب کارکنان اتاق‌های اداری است که با استفاده از سیستم‌های هوشمند انجام می‌شود.

این برج جدای از داشتن ارتفاع به دلیل ابدایی که در به وجود آوردن باغ‌های درون برج داشته است در بین سایر برج‌های این کشور شهرت دارد. توریست‌ها در بازدید از فضای داخلی این برج می‌توانند از دیدن باغ‌های آسمانی برج کومرتس که در چهار طبقه قرار دارند لذت کافی را ببرند. مساحت برج کامرز بانک به اندازه ۱۲۱ هزار متر مربع است که فضای زیادی را نسبت به دیگر ساختمان‌ها در شهر فرانکفورت اشغال کرده است.

بلندترین برج آلمان

برج بی‌انتهای کومرتس شهر فرانکفورت بلندترین آسمان خراش در کشور آلمان است به طوری که از بالای این ساختمان نمای کلی شهر فرانکفورت دیده می‌شود، برای انجام این کار افراد می‌بایست از یک آسانسور مجهز به ارتفاع ۱۹۰ متر استفاده کنند و در نهایت پس از پشت سر گذاشت طبقات زیادی خود را به طبقه ۵۵ برج کومرتس بانک فرانکفورت برسانند و با پیاده روی یک طبقه آخر را طی کرده و به سکوی تماشایی بلندترین برج آلمان قدم بگذارند. تماشای نمای ظاهری این برج در شب لطف دیگری دارد زیرا نورپردازی‌های زیبا و هیجانی این برج در شب بسیار جذاب و منحصر بفرد می‌باشد و نمای قشنگتری از شهر فرانکفورت را در مقابل چشمان هر بیننده‌ای نمایان می‌سازد.

بزرگترین بانک در شهر فرانکفورت

فرانکفورت جایگاه اصلی بانک مرکزی اروپا می‌باشد و همچنین مهمترین شهر اروپایی از نظر اقتصادی  شناخته شده است که با داشتن برج کومرتس بانک تقریباً در نقطه مرکزی قاره اروپا قرار دارد، برج کومرتس بانک فرانکفورت به عنوان دومین و مجهزترین بانک بزرگ آلمان در این شهر جای گرفته است، از نظر وسعت، شهر فرانکفورت پنجمین شهر در کشور آلمان بوده که به عنوان یک مرکز مهم پیشرو مالی در جهان شناخته شده است به طوری که بانک‌های دویچه، فدرال و از همه مهمتر برج کومرتس بانک فرانکفورت که بانک مرکزی اروپا می‌باشد در این شهر جای گرفته‌اند، این برج در حال حاضر برای انجام امور تجاری بانکی فعالیت دارد.

بهتر است بدانید بنابر توافق برج کومرتس بانک فرانکفورت و مقام‌های آمریکایی این بانک بزرگ به دلیل نقض قانون‌های پول شویی مشمول پرداخت یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون دلار می‌باشد. کومرتس یکی از بانک‌های چند ملیتی در جهان بوده که شعبه مرکزی این مرکز اداری_ تجاری در برج کومرتس بانک فرانکفورت قرار دارد. کومرتس پس از بانک دویچه مهمترین بانک در کشور آلمان به شمار می‌آید به طوری که شهر فرانکفورت در جهان به خانه بانک‌ها شناخته شده است.

زمان بازدید از برج کومرتس بانک فرانکفورت

برج کومرتس بانک در شهر فرانکفورت بیشتر به دلیل تماشای باغ‌های سرسبز در این برج و قرار گرفتن در پشت بام مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بهترین زمان بازدید از برج کومرتس بانک فرانکفورت در روز‌هایی بوده که هوا صاف عاری از هر گونه وزش باد و سرما می‌باشد.

زمان بازدید از برج کومرتس بانک فرانکفورت | یوروپ تورز

پس در ماه های‌آوریل، فوریه و همچنین ماه مارس می‌توان از تماشای برج کومرتس بانک بیشترین لذت را برد. اگر چه باغ آسمان‌های این برج در تمامی روز‌های سال شاداب و سر زنده هستند اما توجه داشته باشید اوایل ماه مارس یعنی اوایل فروردین که همراه با شروع فصل بارش و سرما است نمی‌تواند زمان مناسبی برای بازدید از برج کومرتس بانک فرانکفورت باشد.

نزدیکترین هتل ها به برج کومرتس بانک

اگر قصد بازدید از برج کومرتس بانک فرانکفورت را دارید بهتر است بدانید به دلیل موقعیت ویژه‌ای که این بانک در جهان پیدا کرده است علاوه بر مسافران و گردشگران هر روزه افراد سیاسی و تجاری زیادی به این بانک مرکزی مراجعه می‌کنند.

بنابراین برای فراهم آوردن امکانات رفاهی این افراد هتل‌های زیادی در اطراف این آسمان خراش وجود دارد که هر یک از هتل‌ها در بالاترین درجه می‌توانند خدمات ویژه‌ای را به می‌همانان خود ارائه دهد، از جمله این هتل‌ها عبارتند از: هتل کاپری بای فریزر در ناحیه ماین، هتل متل وان در پانصد کیلومتری مسه، استار آپارات در کمترین فاصله از مسه، هتل بی‌اند بی‌مای که درست در مرکز شهر فرانکفورت قرار دارد، هتل توکیو این و هتل موکسی.

ساختمان برج کومرتس در شهر فرانکفورت

نمونه‌ای از یک شاهکار خارق العاده و معماری سبز نمای ساختمان برج کومرتس بانک در فرانکفورت می‌باشد که توسط دستان هنرمند نورمن فاستر ساخته شده است. نورمن فاستر در طراحی و ساخت برج کومرتس بانک به موضوعات مهمی مانند استفاده بهینه از انرژی فسیلی و به کار بردن سیستم تهویه طبیعی، فراهم آوردن شادی و سلامتی در فضای داخلی ساختمان با استفاده از باغ آسمانی و پنجره‌های مدرن و بازیافت آب‌های کهنه به منظور اهداف بهداشتی پرداخته است. مهمترین ویژگی این ساختمان این بوده که انرژی‌های لازم با نور روز تأمین می‌شود.

طبقات باغ در برج کومرتس فرانکفورت

برج کومرتس بانک در شهر فرانکفورت آتریومی بسیار بلند داشته که در حقیقت نه طبقه از ۵۶ طبقه این ساختمان به طور پراکنده به مناظر باغ اختصاص داده شده است که به شکل مارپیچی اطراف ساختمان را احاطه کرده‌اند، ارتفاع هر یک از این باغ‌ها به اندازه ارتفاع چهار طبقه اداری در این آسمان خراش می‌باشد.

هر کدام از این باغ‌ها در برج کومرتس در جهات گوناگونی ساخته شده‌اند تا بتوانند از انرژی خورشیدی به خوبی استفاده کنند، از دفاتر اداری این ساختمان دید کاملی به سمت باغ‌ها وجود دارد در واقع این باغ‌ها هستند که فضای خشک و بی‌روح یک مکان اداری را به یک محیط با کیفیت و مفرح برای کارکنان ساختمان تبدیل کرده است. ساختمان برج کومرتس بانک در کشور آلمان از سه جهت دارای سه باغ متفاوت است که به  آن‌ها باغ‌های جنوبی، باغ‌های شرقی و باغ‌های غربی گفته می‌شود.

ویژگی باغ های ساختمان برج کومرتس

باغ‌های جنوبی به باغ‌های مدیترانه‌ای شهرت دارند که شامل درختانی از مرکبات، درختان سرو و همچنین درختان زیتون می‌باشد. این سه باغ در سمت جنوبی ساختمان در تمام ایام سال می‌توانند از نور خورشید استفاده کافی را داشته باشند. باغ‌های غربی ساختمان به باغ‌های آمریکای شمالی معروف شده‌اند که شامل درختان افرا و بلوط و همینطور درختان همیشه سبز به همراه کلی چمن هستند.

این سه باغ در قسمت غرب ساختمان تنها از نور بعد از ظهر آفتاب بهره می‌برند. باغ‌های آسیایی نام باغ‌هایی است که در قسمت شرق ساختمان برج کومرتس بانک قرار گرفته‌اند و دارای گیاهان زیبایی نظیر بامبو و مگنولیا هستند. محیط باغ‌های آسیایی بسیار دلنشین و سایه دار است و در بیشتر روز‌های سال از نور کمی استفاده می‌کند اما به هر حال تمام باغ‌ها با داشتن ویژگی‌های متنوع دارای آب و هوای مختلفی بوده و می‌توانند تنوع زیستی خارق العاده‌ای را در برج کومرتس بانک فرانکفورت ایجاد کنند.

ساختمان دفتر مرکزی کومرتس

ساختمان دفتر مرکزی این برج بزرگ با طراحی نورمن فاستر با تأکید بر خصوصیات بومی ساخته شده است. فاستر طراحی برج بزرگ کومرتس را با الهام گرفتن از حیاط آسمانی کن‌یینگ و  همچنین بسط انجام داد. نورمن فاستر در ساخت این پروژه از طرح بانک‌های هنگ کنگ و همینطور شانگ‌های از وید استفاده کرد.

ساختمان دفتر مرکزی کومرتس | یوروپ تورز

سوالات متداول برج کومرتس بانک فرانکفورت

برج کومرتس بانک فرانکفورت چیست و درکجا واقع شده است؟

برج کومرتس قدیمی‌ترین بانک در شهر فرانکفورت هسن واقع در کشور آلمان است که به شکل یک آسمان خراش ۵۶ طبقه در اندازه ۲۵۸ متر دیده می‌شود.

یکی از بهترین امکانات این برج چیست؟

این ساختمان از نظر داشتن امکانات می‌توان گفت در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد به طوری که سیستم‌های تهویه هوای مطبوع برای تغییر دادن جریان هوایی که از سامانه‌های گرمایشی و همچنین سیستم‌های سرمایشی خارج می‌شود و تنظیم کردن بهترین دمای ممکن در فضا از یک سیستم رایانه‌ای استفاده می‌کند.

بهترین زمان بازدید از این برج چه زمانی است؟

برج کومرتس بانک در شهر فرانکفورت بیشتر به دلیل تماشای باغ‌های سرسبز در این برج و قرار گرفتن در پشت بام مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بهترین زمان بازدید از برج کومرتس بانک فرانکفورت در روز‌هایی بوده که هوا صاف عاری از هر گونه وزش باد و سرما می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!