اخذ ویزای شینگن | انواع – راهنما – تصاویر

اخذ ویزای شینگن | انواع – راهنما – تصاویر

اخذ ویزای شینگن، پیمان شینگن که در سال ۱۹۸۵ بین تعدادی از کشور‌های اروپا بسته شد، اخذ ویزای شینگن این امکان را می‌دهد تا به راحتی بین ۲۶ کشور عضو …

پیمان شینگن که در سال ۱۹۸۵ بین تعدادی از کشور‌های اروپا بسته شد، اخذ ویزای‌شینگن این امکان را می‌دهد تا به راحتی بین ۲۶ کشور عضو منطقه شینگن تردد و سفر نمایید. منطقه شینگن از لحاظ مساحتی ۴، ۳۰۰، ۰۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر ۴۲۰ میلیون نفر را داراست.

اخذ ویزای شینگن | انواع - راهنما - تصاویر | یوروپ تورز

ویزای شینگن

ورود به منطقه ی‌شینگن با اخذ ویزای شینگن ممکن است. با داشتن ویزای‌شینگن می‌توانید به راحتی به این ۲۶ کشور سفر کنید. البته نوع سفر شما و هدف شما از آن بایستی در زمان اخذ ویزای‌شینگن اعلام شود چون در تعیین نوع و مدت زمان سفر شما تأثیر گذار خواهد بود. هر یک از کشور‌های عضو پیمان شینگن می‌توانند برای متقاضیان ویزای‌شینگن صادر کنند و متقاضی می‌تواند با اخذ آن به هر یک از کشور‌های منطقه ی‌شینگن سفر کند.

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و با توجه به این که متقاضی از سفر خود به منطقه ی‌شینگن چه هدفی را دنبال می‌کند، انواع مختلفی از ویزا صادر می‌شود. برای مثال مدت اقامت شما، این که به هدف گردشگری و بازدید و سفر تفریحی برای اخذ ویزای‌شینگن اقدام کرده‌اید یا سفر کاری در پیش دارید، همه در نوع ویزای‌شینگن شما تأثیر گذار خواهد بود. همچنین نوع ویزای شینگن شما تعیین خواهد کرد که از کدام کشور‌ها حق ورود به حوزه ی‌شینگن را دارید و نحوه و شرایط ورود شما به منطقه شینگن چگونه خواهد بود.

ویزای شینگن نوع A

یکی از انواع ویزای شینگن، ویزای نوع A است که ویزای ترانزیت فرودگاهی است و تنها به شما اجازه می‌دهد تا در یکی از کشور‌های حوزه ی‌شینگن پرواز خودتان را عوض کنید و به مقصدی خارج از منطقه شینگن سفر کنید. با اخذ ویزای‌شینگن نوعA شما قادر به ترک فرودگاه نخواهید بود بلکه تنها می‌توانید از فرودگاه‌های منطقه ی‌شینگن استفاده کنید.

ویزای شینگن نوع B

ویزای شینگن نوع B هم مانند نوع قبلی ویزای‌شینگن ترانزیتی محسوب می‌شود و به دارنده ی‌ویزای شینگن، فرصتی پنج روزه می‌ دهد تا از خاک کشور حوزه ی‌شینگن عبور کند.

ویزای شینگن نوع C

ویزای شینگن در این نوع،‌ مخصوص زمانی است که شما قصد اقامتی کوتاه در کشور‌های حوزه ی‌شینگن دارید و مدت زمان آن در ویزای‌شینگن شما مشخص می‌شود. ویزای شینگن نوع C بسته به هدف و شرایط دارنده ویزای‌شینگن به سه دسته تقسیم می‌شود:

ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود Single-entry

اخذ ویزای‌شینگن از این نوع به شما امکان تنها یک بار ورود به یکی از کشور‌های منطقه ی‌شینگن را می‌دهد. اگر از کشوری که با این نوع ویزای‌شینگن به آن وارد شدید، خارج شوید، فارغ از این که چقدر از مدت اعتبار ویزای شینگن شما مانده است، ویزای‌تان منقضی می‌شود.

ویزای دو بار ورود شینگن

ویزای شینگن دو بار ورود مشابه ویزای یک بار ورود است با این تفاوت که دو بار می‌توانید به کشور شینگن مورد نظر وارد شوید. البته ممکن است شرایط یا محدودیت زمانی خاصی داشته باشد که می‌توانید در زمان اخذ این نوع ویزا از آن با خبر شوید.

ویزای مولتیپل شینگن یا ویزای چند بار ورود Multiple-entry

ویزای شینگن چند بار ورود نسبت به ویزا‌های قبلی از محدودیت کم‌تری برخوردار است و به شما این امکان را می‌دهد تا به دفعات نا محدود به یکی از کشور‌های منطقه ی‌شینگن وارد شوید و آن را ترک کنید. محدودیت ویزای‌شینگن چند بار ورود فقط در بازه ی‌زمانی آن است که به ازای هر شش ماه از سال، مجوز تردد ۹۰ روزه خواهد داد و این محدودیت زمانی از لحظه‌ای که قدم به خاک کشوری در منطقه ی‌شینگن بگذارید محاسبه می‌شود.

ویزای ملی و یا ویزای نوع D شینگن

این نوع ویزا مخصوص کسانی است که به خاطر تحصیل، اقامت دائم یا کار دائماً در کشور‌های حوزه ی‌شینگن در حال رفت و آمد هستند. اگر برای هدفی مثل بیزینس یا تحصیل ناچار به اقامت اروپا یا اقامت طولانی مدت در حوزه ی‌کشور‌های شینگن هستید، باید اقدام به اخذ ویزای‌شینگن از این نوع کنید.

درست است که ویزای‌شینگن نوع D برای اقامت طولانی مدت است اما همین اقامت طولانی هم محدودیت خاصی دارد و پس از اتمام آن باید اقدام به تمدید یا ترک کشور مورد نظر کنید. این نوع ویزا بسته به هدف شما به دو دسته تقسیم می‌شود.

ویزای ملی و یا ویزای نوع D شینگن | یوروپ تورز

ویزای شینگن D سینگل برای یک بار ورود صادر می‌شود و می‌تواند برای اهداف درمانی استفاده شود. ویزای شینگن نوع D مولتی به فرد دارنده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به روادید دیگری به هر کشوری در حوزه ی‌شینگن سفر کند. این نوع ویزای‌شینگن می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی، فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی، پروژه‌های تحقیقاتی و علمی، افراد متخصص، ورزشکاران، هنرمندان و شرایط اضطراری حاد پزشکی استفاده شود.

شرایط و مدارک اخذ ویزای شینگن

هر کشور اروپایی برای صدور ویزا شرایط و محدودیت‌های خاص خودش را دارد اما در حوزه ی‌شینگن تقریباً شرایط اخذ ویزای‌شینگن مشابه است. سه عامل تأثیر گذار در دارا بودن شرایط اخذ ویزا عبارت‌اند از داشتن مدارک کامل، شرایط سنی و سابقه سفر. سفارت‌های اروپایی معمولاً نسبت به افراد مجردی که زیر ۳۰ سال سن دارند و تا به حال به اروپا سفر نکرده‌اند دقت و سخت‌گیری بیشتری دارند.

کامل بودن مدارک مورد نظر برای اقدام به دریافت ویزای‌شینگن ضروری است، چرا که پیش از مصاحبه با شما، مدارک شما بررسی خواهد شد و سرنوشت ویزای شما را رقم خواهد زد! مدارک مورد نیاز عبارت‌اند از:

  1. فرم کامل شده ی‌درخواست ویزا
  2. عکس (عکس جدید پس زمینه سفید و تمام رخ در قطع ۳.۵ در ۴.۵ سانتی متر)
  3. شناسنامه
  4. پاسپورت یا گذرنامه (پاسپورت نباید کم‌تر از سه ماه اعتبار داشته باشد. لازم است پاسپورت‌های قبلی هم ارائه شوند.)
  5. مدارک شغلی و کاری (توجه داشته باشید که در این جا شغل آزاد مفهومی ندارد و اگر کارمند جایی هستید باید نامه اشتغال به کار یا فیش حقوقی و نامه مرخصی را ارائه دهید. اگر خودتان صاحب کسب و کاری هستید، ارائه مجوز کسب یا کارت بازرگانی الزامی است. اگر محصل هستید باید نامه اشتغال به تحصیل‌تان را ارائه کنید.)
  6. نامه تمکن مالی (این نامه مانده حساب شما را به نرخ یوروی روز نشان می‌دهد.)
  7. پرینت گردش حساب مالی (گردش سه ماه یا شش ماه حساب)
  8. رزرو هتل یا دعوت نامه
  9. بلیط پرواز
  10. بیمه مسافرتی

شما با تکمیل فرم‌های مخصوص ویزای شینگن از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر، اقدام به اخذ ویزای‌شینگن می‌کنید و با تکمیل و جمع آوری مدارک مورد نیاز و گرفتن وقت قبلی به سفارت مراجعه می‌کنید. دقت کنید که همه ی‌مدارک شما باید به زبان مورد نظر سفارت خانه در یک دارالترجمه ی‌رسمی و معتبر و با مهر، ترجمه شوند و روزی که برای انگشت نگاری به سفارت می‌روید آن‌ها را با خود ببرید.

همچنین اگر تا سه سال گذشته ویزای شینگن داشته‌اید باید کپی ویزا و پاسپورت قبلی‌تان را همراه مدارک‌تان ارائه دهید. این نکته را مد نظر داشته باشید که احتمالاً وقتی برای اولین بار درخواست ویزای‌شینگن می‌کنید، اعتبار ویزای شینگن دریافتی شما ۱۴ روز خواهد بود. به هیچ عنوان بیشتر از مدت زمان درج شده در منطقه ی‌شینگن نمانید چرا که دفعات بعد برای صدور ویزای شینگن به شما سخت‌گیری خواهند کرد.

مدت زمان بررسی درخواست ویزای شینگن و تائید آن

مدت زمان بررسی و تائید دو بازه‌ی‌ جدا از هم است. در اولین بخش، مدارک پیش از ارسال به سفارت بررسی و تکمیل می‌شوند که حدودا دو هفته زمان می‌برد. مدت زمانی که انگشت نگاری کرده‌اید و سفارت مدارک ارسالی شما را بررسی و تائید کند هم حدودا سه هفته طول خواهد کشید. مسافرین همه ساله از طریق رزرو تور اروپا به کشورهای مختلف سفر می‌نمایند.

نکات ضروری در اخذ ویزای شینگن

به محض این که لیبل شینگن در پاسپورت شما قرار بگیرد می‌توانید به کشور‌های حوزه ی‌شینگن یعنی دانمارک، سوئد، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، ایسلند، لتونی، لوکزامبورگ، لیتوانی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلوونی، چک، آلمان، مجارستان، اتریش و بلژیک مسافرت کنید. دقت داشته باشید که ورود شما به حوزه ی‌شینگن باید حتماً از همان کشوری باشد که ویزای شما را صادر کرده است.

پس از ورود به خاک آن کشور می‌توانید به هر نقطه‌ای منطقه ی‌شینگن که مایل هستید سفر کنید. یاد آوری این نکته ضروری است که با این که انگلستان در قاره اروپا قرار دارد اما جزو منطقه ی‌شینگن نیست و با ویزای شینگن نمی‌توانید به آن سفر کنید. برای سفر به انگلیس به یک روادید جدا گانه نیاز خواهید داشت.

نکات ضروری در اخذ ویزای شینگن | یوروپ تورز

سوالات متداول اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟

با داشتن ویزای شینگن می‌توانید به راحتی به این ۲۶ کشور سفر کنید. البته نوع سفر شما و هدف شما از آن بایستی در زمان اخذ ویزای‌شینگن اعلام شود چون در تعیین نوع و مدت زمان سفر شما تأثیر گذار خواهد بود.

چه عواملی بر روی ویزای شینگن تاثیرگذار هستند؟

سه عامل تأثیر گذار در دارا بودن شرایط اخذ ویزا عبارت‌اند از داشتن مدارک کامل، شرایط سنی و سابقه سفر.

مدت زمان برسی درخواست ویزای شینگن چقدر میباشد؟

مدت زمان بررسی و تائید دو بازه‌ی‌ جدا از هم است. در اولین بخش، مدارک پیش از ارسال به سفارت بررسی و تکمیل می‌شوند که حدودا دو هفته زمان می‌برد. مدت زمانی که انگشت نگاری کرده‌اید و سفارت مدارک ارسالی شما را بررسی و تائید کند هم حدودا سه هفته طول خواهد کشید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!