آب و هوای برلین در طول سال چگونه است؟

آب و هوای برلین در طول سال چگونه است؟

آب و هوای برلین، کشور آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی مقصدی برای تمام فصول می‌باشد. اما نمی‌توانید به پایداری وضعیت جوی این کشور در تمامی فصول اعتماد کرد.

آب و هوای برلین – کشور آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی مقصدی برای تمام فصول می‌باشد. اما نمی‌توانید به پایداری وضعیت جوی این کشور در تمامی فصول اعتماد کرد. البته به طور کلی این کشور تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد. البته طولانی مدت بودن جبهه هوای سرد و بارش برف به مقدار زیاد بسیار کم اتفاق می‌افتد.

اب و هوای برلین

در طول سال بارش باران نکته بسیار خوبی برای متعادل‌سازی دمای آب و هواست، البته در ماه‌های تابستانی میزان بارش باران زیادتر است که معمولا این بارش‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند. میانگین دما در ماه ژانویه به 3 درجه سانتیگراد و در ماه جولای به 22 درجه سانتیگراد می‌رسد.

کمترین دما در آلمان معمولا 10- درجه سانتیگراد در زمستان و بیشترین دما 35 درجه سانتیگراد در تابستان است. که در فصل تابستان این میزان از دما معمولا متمایل به قسمت جنوب غربی آلمان، جایی که منظره بسیار زیبایی از دریای مدیترانه به چشم می‌خورد، می‌باشد. به همین دلیل است که آلمان کشور مهمی در  زمینه تولید انگور و گرفتن سایر نوشیدنی‌ها از آن شناخته شده است.

اب و هوای برلین

تعداد گردشگران در این کشور از ماه می‌تا ماه سپتامبر افزایش می‌یابد و این زمان جزو بهترین زمان برای گردشگرانی می‌باشد که قصد دارند مدت زمان بیشتری را دور از هتل به طبیعت‌گردی بپردازند. فصل بهار و پاییز از جمله فصولی هستند که در آن هاطبیعت زیباست و برای افرادی که قصد سفر به این کشور در فصلی خارج از فصل توریستی دارند، مناسب است. آن‌ها از جای جای آن لذت خواهند برد. علاوه بر این تعطیلات زمستانی یک واقعه مهم در آلمان محسوب می‌شود و ماه دسامبر تا اواخر ماه مارس زمانی مناسب برای اسکی می‌باشد.

اب و هوای برلین

همچنین برای آن دسته از گردشگرانی که قصد بازدید از دیدنی‌های آلمان را با حسی پر از آرامش و بدور از هرگونه ازدحام جمعیت دارند، ماه ژانویه تا آوریل مناسب‌ترین زمان برای سفر می‌باشد. البته باید ذکر شود که شهرهایی از جمله برلین در طول سال به ندرت خالی از گردشگران و توریست‌ها می‌باشد. همچنین در ماه ‌های نزدیک به تابستان نسبت به سایر ماه‌ها هزینه سفر بالاتر است. این را هم باید در نظر بگیرید زمانی که همایش، جشنواره و … در شهرها برگزار می‌شوند، نرخ هتل‌ها افزایش می‌یابد.

اب و هوای برلین

پوشاک مناسب سفر در آب و هوای برلین

در طول فصل‌های مختلف، حجم لباس متفاوت می‌باشد، به عنوان مثال در فصل بهار و تابستان باید لباس‌هایی با وزن کم تا متوسط و همچنین در فصل‌های پاییز و زمستان، لباس‌هایی با وزنی متوسط تا سنگین را انتخاب کنید. اگر شما از آن دسته افراد علاقه‌مند به کوهنوردی و یا اسکی هستید، بهتر است بدون توجه به ماهی که در آن می‌خواهید سفر کنید، لوازم ضد‌آب و اضافی همراه با خودتان داشته باشید.

اب و هوای برلین

آب و هوای برلین

سالانه بیش از شش میلیون گردشگر از برلین بازدید دارند. این رقم چنان چشمگیر است که شهر می‌کوشد امکانات آسایش و راحتی بازدیدکنندگان را از جنبه‌های مختلف آماده سازد. برلین، بزرگ‌ترین و از نظر تاریخی مهم‌ترین ایالت آلمان است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر در حال حاضر، آن را به یکی از مهم‌ترین مراکز جلب گردشگر تبدیل کرده است. اگر قصد دارید با تور اروپا و تور آلمان به شهر برلین سفر کنید، قبل از سفر آب و هوای اروپا را جویا شوید.

اب و هوای برلین

شهر برلین دارای مکان‌های گردشگری و دیدنی تفریحی، طبیعی، تاریخی، هنری، مراکز خرید و … برای بازدید کنندگان و توریست‌ها می‌باشد. سالانه بیش از شش میلیون گردشگر از این شهر زیبا بازدید می‌کنند که رقم چشمگیری است و مسئولین این شهر می‌کوشد تا امکانات آسایش و راحتی گردشگران را از جنبه‌های مختلف فراهم سازند.

اب و هوای برلین

آب و هوای برلین گرم و معتدل است. تابستان‌های نسبتا گرم و گاهی اوقات شرجی دارد. میزان بارندگی در این شهر بالاست، طوری که حتی در خشک‌ترین ماه سال بارش باران فراوان است. متوسط دما در برلین 9.1 سانتی گراد و میانگین بارش باران 570 میلی متر می‌باشد.

در آلمان آب و هوا در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد. آب و هوای شهر برلین تقریبا معتدل اقیانوسی است، در نتیجه به طور کلی آب و هوای معتدلی بر برلین غالب می‌باشد. تابستان‌های معتدل و زمستان‌های نسبت سردی دارد. دمای شب‌های زمستان برلین اغلب زیر صفر است. در زمستان بارش برف در چندین روز ممکن است ادامه داشته باشد اما به ندرت بارش برف سنگین خواهد شد.

اب و هوای برلین

به صورت کلی آب و هوای برلین در فصل تابستان مطبوع و دمای روزانه بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد در نوسان است. در شب نیز حدودا بین 10 تا 15 درجه متغییر است. البته گاهی در تابستان هوا به شدت گرم می‌شود و دما به بالای 30 درجه می‌رسد. هوای شهر برلین در فصل بهار و پاییز معتدل و بسیار مناسب است و به همین دلیل برای گردشگران بهترین فصل برای مسافرت می‌باشد. باید توجه داشته باشید که اگر در تور اروپا قصد سفر به آلمان و بازدید از این شهر را دارید در این فصول به دلیل افزایش تقاضا، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.


سوالات متداول آب و هوای برلین

آب و هوای برلین به طور کلی چگونه است؟

به طور کلی این برلین تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد.

شدت باران در تابستان در شهر برلن چقدر است؟

در ماه‌های تابستانی میزان بارش باران زیادتر است که معمولا این بارش‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند.

پوشاک مناسب برای آب و هوای برلین در فصول مختلف چیست؟

در فصل بهار و تابستان باید لباس‌هایی با وزن کم تا متوسط و همچنین در فصل‌های پاییز و زمستان، لباس‌هایی با وزنی متوسط تا سنگین را انتخاب کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!