چگونه روادید پرتغال را دریافت نمائیم؟

چگونه روادید پرتغال را دریافت نمائیم؟

روادید پرتغال، کشور پرتغال از اعضای پیمان شنگن است از این رو برای ورود به آن نیاز به روادید پرتغال و روادید شنگن خواهید داشت. این کشور اروپایی در …

راهنمای کامل دریافت روادید پرتغال

کشور پرتغال از اعضای پیمان شنگن است از این رو برای ورود به آن نیاز به روادید پرتغال و روادید شنگن خواهید داشت. این کشور اروپایی در جنوب غرب این قاره قرار دارد و اسپانیا همسایه ی‌آن می‌باشد. بسیاری از گردشگران تور پرتغال و تور اروپا با دریافت روادید پرتغال هر ساله از جاذبه‌های زیبای آن دیدن می‌کنند. در این مقاله نیز به بررسی ویزای پرتغال خواهیم پرداخت تا سفر خوبی را تجربه کنید.

چگونه روادید پرتغال را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

آشنایی مختصری با کشور پرتغال

کشور پرتغال با جاذبه‌های فراوانی که دارد هر ساله گردشگران زیادی را با استفاده از تور پرتغال و یا تور اروپا به سمت خود جذب می‌کند. مردم این کشور به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند و واحد پول آن‌ها یورو است. پرتغال در جزیره ایبری واقع شده است و 91720 کیلومتر مربع مساحت دارد. این کشور بر اساس آمار سال 2016 به تعداد ده میلیون نفر جمعیت دارد. آب و هوای پرتغال مدیترانه‌ای است و شبیه به سواحل اسپانیا می‌باشد. در این کشور برای تماس با پلیس، اورژانس و آتش نشانی کافی است با شماره 112 تماس بگیرید.

اخذ روادید پرتغال

افراد مختلفی با اهداف گوناگون قصد سفر به پرتغال را خواهند داشت که برای این منظور باید روادید پرتغال را با توجه به هدفشان دریافت کنند. این کشور آب و هوای مدیترانه‌ای دارد که سبب جذب گردشگران زیادی شده است. انواع روادید پرتغال چون توریستی، پزشکی، تجاری، تحصیلی، شرکت در رویدادها و … وجود دارد. برای دریافت روادید پرتغال باید مراحلی را طی نمایید که شرح داده خواهد شد. جهت دریافت راهنمایی با شماره تماس‌های موجود در سایت می‌توانید تماس برقرار کنید و هر گونه سؤالی را در رابطه با روادید پرتغال از کارشناسان ما بپرسید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

مراحل دریافت روادید پرتغال

با توجه به نوع روادید درخواستی که بر اساس هدفتان از سفر مشخص خواهد شد، باید فرم درخواست آن را دریافت و تکمیل نمایید. بر روی فرم یک قطعه عکس که دارای مشخصات اعلام شده است، نصب کنید. سپس به دنبال تکمیل مدارک مورد نیاز باشید و وقت سفارت پرتغال را دریافت نمایید. علاوه بر مدارک کلی با توجه به نوع روادید پرتغال که درخواست داده‌اید، ممکن است مدارک دیگری نیز لازم باشد.

نحوه دریافت وقت سفارت پرتغال

با تکمیل مدارکتان نوبت به گرفتن وقت سفارت پرتغال خواهد بود. تمام مراحلی که مربوط به صدور روادید است از اول آگوست سال 2018 توسط دفتر خدمات ویزای پرتغال انجام می‌شود که شامل ثبت اطلاعات بیومتریک، تحویل مدارک و … خواهد بود. البته در رابطه با روادید تحصیلی و اقامت دائم این طور نخواهد بود. برای تعیین وقت بهتر است از طریق آژانس‌های گردشگری اقدام کنید.

نحوه ی‌ اعلام نتایج صدور روادید پرتغال

بعد از اینکه فرد متقاضی هزینه ی‌روادید خود را پرداخت نمود و مراحل ثبت نام خودش را در دفتر کارگزار به اتمام رساند، سفارت پرتغال بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و نتیجه را اعلام خواهد کرد. برای دریافت نتیجه فرد متقاضی می‌تواند از طریق کد رهگیری اقدام کند که آن را بعد از تکمیل ثبت نام از سفارت دریافت کرده است و بدین ترتیب به بررسی وضعیت خود بپردازد، امکان بررسی از طریق پیامک و یا پست الکترونیک نیز وجود دارد.

نحوه ی‌ اعلام نتایج صدور روادید پرتغال | یوروپ تورز

مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید پرتغال

  • ارائه ی‌ شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه ی‌ یک قطعه عکس که رنگی و تمام رخ باشد و در زمینه‌ای سفید رنگ گرفته شده باشد.
  • ارائه ی‌ گذرنامه‌ای که معتبر بوده و دارای امضای صاحب گذرنامه باشد و کپی از آن نیز ارائه شود، این گذرنامه باید از تاریخ پایان روادید بیشتر از سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • اگر در سه سال گذشته روادید قبلی در پاسپورت جدید و قدیم دریافت کرده‌اید از تمام آن‌ها کپی بگیرید.
  • اگر پاسپورتی دارید که اعتبار آن تمام شده است یا برای تعویض آن اقدام کرده‌اید، آن را همراه خود داشته باشید.
  • ارائه ی‌معرفی نامه از محل کارتان که یا به زبان انگلیسی باشد یا به زبان پرتغالی ترجمه رسمی شده باشد.
  • ارائه ی‌روزنامه رسمی به همراه کپی از آن که دارای آگهی ثبت شرکت باشد و به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشد.
  • در صورت تغییر در شرکت، کپی از این تغییرات به همراه ترجمه ی‌رسمی به زبان انگلیسی لازم است.
  • ارائه ی‌اصل کارت بازرگانی که از وزارت بازرگانی صادر شده باشد به همراه کپی از آن
  • اگر شرکت هزینه‌های اقامت را در خارج از کشور تقبل کرده است، در نامه باید ذکر گردد.
  • فعال بودن شرکت اثبات شود.
  • فیش حقوقی از اولین و آخرین ماهی که حقوق دریافت کرده‌اید و ارائه ی‌لیست بیمه یعنی برگه ی‌پرداخت شده به سازمان تأمین اجتماعی
  • ارائه ی‌نامه ی‌بانکی که دارای اظهار مانده از موجودی حساب است و ارائه ی‌ریز صورت حساب بانکی که مربوط به سه ماه گذشته باشد.
  • ارائه ی‌دعوت نامه‌ای که دارای جزیئاتی چون نام درخواست دهنده، تقبل هزینه‌ها از جانب دعوت‌کننده، علت سفر، مدت اقامت و … باشد، دعوت‌کننده نیز باید کپی از کارت اقامت ارائه دهد یا پاسپورت پرتغالی خود را به همراه پرینت حساب بانکی خودش ارائه دهد.
  • اگر فرد متقاضی نماینده ی‌شرکت دعوت‌کننده است باید اصل و کپی قرارداد نمایندگی را ارائه دهد.
  • در صورت همکاری در گذشته با شرکت دعوت‌کننده یا دیگر همکاری‌های بین‌المللی آن را اثبات نماید، مثلاً بارنامه، قراردادهای امضا شده و مدارک مبتنی بر اثبات پرداختی‌ها را ارائه نماید.
  • اگر یکی از والدین حضور ندارد، داشتن رضایت نامه ی‌رسمی که ترجمه شده باشد و دارای مهر وزارت امور خارجه و دادگستری باشد، لازم است.
  • ارائه ی‌نامه رزرو هتل به همراه تأییدیه ی‌آن
  • ارائه ی‌رزرو بلیط هواپیمای رفت و برگشت

البته داشتن تمامی مدارک بالا برای همه ی‌انواع ویزا الزامی نیست. بلکه بسته به نوع ویزای پرتغال درخواستی می‌تواند از مدارک بالا کسر یا به آن‌ها اضافه شود.

داشتن بیمه مسافرتی برای دریافت روادید پرتغال

ارائه بیمه پزشکی مسافرتی به همراه کپی از آن که معتبر باشد، برای ورود به کشورهای شنگن و دریافت روادید پرتغال لازم است. حداقل مبلغ این بیمه باید سی هزار یورو یا پنجاه هزار دلار آمریکا باشد، این بیمه برای بازگشت به کشور همراه با احتیاجات پزشکی، فوریت‌های پزشکی و معالجه در بیمارستان به صورت فوری است.

سفارت پرتغال

به منظور دریافت روادید پرتغال باید برای کارهای خود به سفارت این کشوردر وقت سفارت پرتغال در تهران، دروس، خیابان هدایت، کوچه روزبه، پلاک ۱۶ مراجعه کنید.

مزایای دریافت روادید پرتغال

با دریافت روادید پرتغال علاوه بر اینکه امکان سفر به این کشور برایتان فراهم می‌شود، از مزایای دیگر آن نیز بهره‌مند خواهید شد که شامل موارد زیر است:

  • با دریافت روادید شنگن پرتغال قادر به سفر به سایر کشورهایی که عضو پیمان شنگن هستند نیز خواهید بود.
  • با دریافت روادید پرتغال قادر هستید به سان مارینو، موناکو، واتیکان و آندورا که چهار کشور اروپایی کوچک هستند نیز سفر داشته باشید.
  • با دریافت روادید پرتغال به تعدادی از کشورها در قاره آمریکا نیز می‌توانید سفر داشته باشید.
  • اگر روادید پرتغال که دریافت کرده‌اید مولتیپل باشد و با دریافت آن یک بار به این پرتغال وارد شده‌اید به کشورهایی چون کرواسی، مقدونیه، آلبانی، رومانی، مونته نگرو، صربستان، بلغارستان، بوسنی و هرزه گوین و کوزوو نیز می‌توانید سفر داشته باشید.
  • با توجه به نوع روادید پرتغال که دریافت کرده‌اید، این مزایا کم و زیاد خواهد شد و از آن‌ها می‌توانید بهره‌مند شوید. با دریافت این روادید راه برای ورود به بسیاری از کشورها برایتان باز خواهد شد.

انواع روادید پرتغال

با توجه به درخواست‌ها برای ورود به کشور پرتغال، این کشور انواع ویزاها را صادر می‌کند که هر کدام دارای ویژگی‌هایی بوده و نیاز به ارائه ی‌مدارکی دارند. روادید شنگن پرتغال به صورت روادید ترانزیت پرتغال، روادید توریستی پرتغال، روادید ملی پرتغال و روادید عبوری پرتغال صادر خواهد شد.

  • روادید ترانزیت پرتغال: با دریافت این نوع روادید که آن را روادید شنگن نوع A می‌نامند، اجازه خواهید داشت که بعد از وارد شدن به پرتغال، بدون خارج شدن از فرودگاه به سمت مقصدی که خارج از حوزه ی‌شنگن است بروید. با این نوع روادید اجازه ی‌اقامت در کشور پرتغال و دیگر کشورهای عضو شنگن را نخواهید داشت.
  • روادید عبوری پرتغال: با داشتن روادید عبوری که به آن نوع B می‌گویند، شرایطی مثل روادید ترانزیت خواهید داشت. اما در این نوع ویزا امکان خارج شدن از فرودگاه را خواهید داشت تا به صورت زمینی به کشوری خارج از حوزه شنگن بروید.
  • روادید توریستی پرتغال: با داشتن روادید پرتغال از نوع توریستی که به آن ویزای نوع C می‌گویند به مدت سه ماه اجازه ی‌اقامت در کشور پرتغال یا سایر کشورهای این حوزه را خواهید داشت.
  • روادید ملی پرتغال: با داشتن روادید ملی پرتغال که به آن نوع D می‌گویند، به مدت طولانی قادر به اقامت در کشور پرتغال خواهید بود که معمولاً با هدف تحصیل و تجارت می‌باشد.
  • در روادید پرتغال از نوع ترانزیت، عبوری و توریستی حداکثر مدت زمانی که در یک دوره 6 ماهه در این کشور می‌توانید اقامت داشته باشید، نود روز خواهد بود و به آن‌ها روادید شنگن عادی می‌گویند.
انواع روادید پرتغال | یوروپ تورز

سوالات متداول روادید پرتغال

مراحل دریافت روادید پرتغال چیست؟

با توجه به نوع روادید درخواستی که بر اساس هدفتان از سفر مشخص خواهد شد، باید فرم درخواست آن را دریافت و تکمیل نمایید. بر روی فرم یک قطعه عکس که دارای مشخصات اعلام شده است، نصب کنید. سپس به دنبال تکمیل مدارک مورد نیاز باشید و وقت سفارت پرتغال را دریافت نمایید.

یکی از مهم ترین مزایای روادید پرتغال چیست؟

با دریافت روادید شنگن پرتغال قادر به سفر به سایر کشورهایی که عضو پیمان شنگن هستند نیز خواهید بود.

انواع روادید شنگن پرتغال چیست؟

روادید شنگن پرتغال به صورت روادید ترانزیت پرتغال، روادید توریستی پرتغال، روادید ملی پرتغال و روادید عبوری پرتغال صادر خواهد شد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!