کارخانه الماس گسان آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کارخانه الماس گسان آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

کارخانه الماس گسان آمستردام به عنوان یکی از کارخانه های قدیمی دنیا شناخته می شود و کارخانه الماس گسان آمستردام از زمان جنگ جهانی شروع به کار کرده است.

کارخانه الماس گسان آمستردام، از معدود کارخانه های باقی مانده پس از جنگ جهانی دوم در هلند می باشد که امروزه علاوه بر این که فعالیت خود را در زمینه استخراج و برش سنگ الماس ادامه می دهد، با دستیابی به نوعی تکنولوژی پیچیده توانسته در زمینه تولید الماس های مصنوعی نیز افتخار آفرین باشد. تور گردشگری روزانه این کارخانه به صورت رایگان برای توریست ها برگزار می شود.

تاریخچه کارخانه الماس گسان شهر آمستردام

آمستردام یکی از توریستی ترین شهر های جهان می باشد که امروزه میزبان مسافران با ملیت های مختلف از سراسر جهان می باشد. شهرت این شهر به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و دست سازی است که در گوشه و کنار این شهر به چشم می خورد. شهر آمستردام حدود ۴۰۰ سال پیش از شهر های مهم استخراج الماس بود و معادن و کارخانه های بیشماری در آن به فعالیت پرداخته بودند.

اما بعد از جنگ جهانی دوم تعداد کارخانه های الماس روز به روز کاهش یافت به گونه ای که در حال حاضر تنها یکی از کارخانه های آن زمان به نام کارخانه الماس گسان آمستردام به فعالیت خود ادامه می دهد. قدمت این کارخانه بیش از ۴۲۵ سال می باشد که امروزه توسعه یافته و همچنان اقدامات مهمی را در زمینه الماس و ساخت جواهرات به سرانجام می رساند.

تاریخچه کارخانه ی الماس گسان شهر آمستردام

تور کارخانه الماس گسان آمستردام

یکی از اقدامات منحصر به فرد دولتمردان آمستردام این است که علاوه بر برگزاری تور های گردشگری به صورت پولی، تور های رایگانی را برای توریست ها در نظر گرفته است. تور کارخانه الماس گسان آمستردام یکی از تور هایی است که در قبال آن هیچ مبلغی از مسافران دریافت نخواهد شد.  تور کارخانه الماس گسان به صورت هر روزه و به ۲۷ زبان زنده جهان برگزار می گردد. این تور از 9 صبح الی 5 بعد از ظهر برگزار می شود و محدودیتی در تعداد مسافران وجود نخواهد داشت. این کارخانه در زمان های گذشته با نیروی بخار به فعالیت می پرداخت، اما امروزه توانسته از دستگاه ها و تکنولوژی پیشرفته و مدرن برای طراحی و ساخت جواهرات استفاده نماید.

تور کارخانه ی الماس گسان آمستردام

در کارخانه الماس گسان آمستردام شاهد چه چیزی خواهید بود؟

از آنجایی که این کارخانه یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید جواهرات و الماس در اروپا می باشد، تاکنون چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. اما مدیر عامل این کارخانه برای این که بتواند تاریخ کارخانه الماس گسان آمستردام را زنده نگاه دارد، همچنان از تصاویر مربوط به نحوه فعالیت کارگران در سال های اولیه احداث این کارخانه و فعالیت آن ها در هنگام جنگ جهانی دوم در این کارخانه دیدنی استفاده کرده است. در کارخانه الماس گسان می توانید انواع و اقسام الماس های شناخته شده جهانی را در کوچکترین و بزرگترین ابعاد مشاهده نمایید.

روند تهیه الماس نیز در این کارخانه برای بازدید کنندگان به طور کامل شرح داده خواهد شد. آنچه در این خانه زیبا برای بازدیدکنندگان جالب است، نحوه برش الماس ها و تبدیل آن ها به الماس های چند وجهی می باشد. شفافیت و همچنین رنگ های خاص و منحصر به فرد الماس های این کارخانه، چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد و آن ها را برای خریداری جواهرات مدرن مشتاق می سازد.

در کارخانه الماس گسان آمستردام شاهد چه چیزی خواهید بود؟

در کارخانه الماس گسان در آمستردام چه نوع الماسی تولید می شود؟

کارخانه الماس گسان آمستردام در گذشته با معادن بزرگ استخراج سنگ الماس به همکاری می پرداخت. اما امروزه با توجه به کاهش تعداد این معادن و کمیاب شدن سنگ الماس، کارخانه الماس گسان نیز از روش جدیدی برای تولید الماس استفاده می کند. با این که الماس های تولیدی این کارخانه به عنوان الماس های مصنوعی شناخته می شوند، اما فرایند تولید آنها بسیار سخت و دشوار است و از این جهت همانند الماس های واقعی بسیار ارزشمند می باشد. در این کارخانه دستگاه های بزرگ و غول آسایی برای تحت فشار قرار دادن وجود دارند تا با استفاده از بذر های الماس طبیعی بتوانند الماس های زیبایی را تولید کنند.

در کارخانه ی الماس گسان در آمستردام چه نوع الماسی تولید می شود؟

روند ساخت الماس در کارخانه الماس گسان آمستردام

همانطور که عنوان شد به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد فرایند تولید الماس، از تکنولوژی مخصوصی برای ساخت این سنگ قیمتی در کارخانه الماس گسان آمستردام استفاده خواهد شد که البته تمامی مراحل تولید الماس های مصنوعی برای بازدیدکنندگان شرح داده خواهد شد. علاوه بر این در این کارخانه مستندی از استخراج تا برش سنگ های الماس برای بازدیدکنندگان نمایش داده می شود تا با روند کامل استخراج این سنگ، طراحی آن، برش و قرار گیری اش بر روی جواهرات آشنا شوند.

باید بدانید که تور کارخانه الماس گسان در آمستردام برای کسانی که به سنگ های قیمتی علاقه مند هستند و یا در زمینه طراحی جواهرات فعالیت می کنند، مناسب می باشد. اما بازدید از این کارخانه برای سایرین نیز خالی از لطف نیست و می توانند با تمام فرایند های تولید جواهرات آشنا شوند. همچنین نحوه تشخیص الماس های اصل از فیک به بازدید کنندگان آموزش داده خواهد شد و قیمتی ترین الماس های دنیا نظیر کوه نور، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روند ساخت الماس در کارخانه الماس گسان آمستردام

بخش های مختلف کارخانه گسان در آمستردام هلند

هنگامی که وارد کارخانه الماس گسان آمستردام می شوید، ابتدا بخش های مختلفی به شما نمایش داده می شوند که می توانید آزادانه از هر کدام آن ها دیدن کنید. نخستید بخش، همان بخش تولید الماس ها است که در آن با انواع و اقسام دستگاه های عجیب رو به رو خواهید شد. بخش بعدی، بخش طراحی الماس ها و برش آن ها با توجه به ابعاد از پیش تعیین شده می باشد. یکی از بخش هایی که همواره مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته، بخش خرید جواهرات می باشد که در آن جا می توانید شاهد جواهرات مدرن با طراحی های ظریف و زیبا باشید و آن ها را به عنوان یادگاری از تور کارخانه الماس گسان خریداری نمایید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!