پل پونته وچیو فلورانس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

پل پونته وچیو فلورانس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

پل پونته وچیو فلورانس، تاریخی‌ترین پل ایتالیایی مربوط به قرن 12 می‌باشد که امروزه به موجب بازارچه طلا فروشی و وجود جواهر فروشی‌های متعدد، ارزش و …

راهنمای کامل پل پونته وچیو فلورانس

پل پونته وچیو فلورانس، تاریخی‌ترین پل ایتالیایی مربوط به قرن 12 می‌باشد که امروزه به موجب بازارچه طلا فروشی و وجود جواهر فروشی‌های متعدد، ارزش و اعتبار چشمگیری به دست آورده است. این پل مهم‌ترین جاذبه گردشگری فلورانس و قرارگاه تجار آثار هنری نیز به حساب می‌آید.

پل پونته وچیو فلورانس | یوروپ تورز

جاذبه‌ های گردشگری ایتالیا

با این که هر کشوری در جهان، تاریخ و پیشینه منحصر به فرد و خاص خود را دارد، اما می‌توان گفت که همیشه کشور‌های اروپایی در زمینه گردشگری و توریستی در صدر سایر کشور‌ها قرار گرفته‌اند. ایتالیا که یکی از زیبا‌ترین و محصور کننده‌ترین کشور‌های اروپایی به حساب می‌آید که تاریخی پر رمز و راز را در دل خود پنهان کرده است. یکی از شهر‌های تاریخی این کشور را می‌توان شهر فلورانس دانست. این شهر پر از آثار تاریخی منحصر به فرد فرد با قدمتی طولانی می‌باشد که آن را به یک شهر تاریخی تبدیل کرده‌اند. از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر، پل پونته وچیو فلورانس می‌باشد که در ادامه حقایق جالبی از تاریخچه آن را بازگو می‌کنیم.

معرفی پل پونته وچیو فلورانس

آنچه به طور متعدد در گوشه و کنار شهر فلورانس ایتالیا به چشم می‌خورد، آثار تاریخی به جا مانده از قرون وسطی می‌باشد. آثاری که زیبایی و منحصر به فرد بودن خود را مدیون معماری چشمگیر رومی هستند. پل پونته وچیو فلورانس از تاریخی‌ترین پل‌های شهر فلورانس ایتالیا به حساب می‌آید که کاملا با توجه به معماری رومیان باستان ساخته شده است. نکته جالب درباره پل پونته وچیو، این است که تاریخ دقیق احداث این پل مشخص نیست و به طور دقیق نمی‌توان قدمت این پل زیبا را تشخیص داد.

این امر نشان دهنده قدمت طولانی مدت پل پونته فلورانس می‌باشد. از این جهت بسیاری از باستان‌شناسان، این پل را به عنوان قدیمی‌ترین پل جهان می‌شناسند. معماری قدیمی رومی و جاذبه‌های گردشگری زیبایی که امروزه در اطراف و روی این پل به چشم می‌خورند، را می‌توان از دیگر دلایل محبوبیت این بنای تاریخی دانست.

تاریخچه پل پونته وچیو فلورانس

همان طور که عنوان شد تاریخ دقیق احداث پل پونته وچیو فلورانس مشخص نیست، اما برای نخستین بار در سال 996 میلادی، نام این پل در برخی از اسناد و کتاب‌های رومیان باستان، برده شد. این پل را همچنین یکی از مقاوم‌ترین و پایدار‌ترین پل‌های ایتالیا می‌دانند و از این جهت به عنوان نماد جاودانه در کشور ایتالیا شناخته می‌شود. زیرا که تاکنون چندین بار توسط سیلاب‌های قدرتمند آسیب دیده است. نخستین بار در سال 1117 میلادی این پل به طور کامل توسط سیل تخریب شد و از بین رفت. اما پروژه بازسازی آن در سال 1333 میلادی آغاز شد و تاکنون سیلاب‌های معروف فلورانس نتوانسته این پل را به طور کامل تخریب نماید.

تاریخچه پل پونته وچیو فلورانس | یوروپ تورز

جاذبه‌ های گردشگری پل پونته وچیو ایتالیا

پل پونته وچیو فلورانس تا سال‌های طولانی تنها پلی در فلورانس بود که دو طرف شهر را به یکدیگر متصل می‌کرد. اما امروزه بر روی رود آرنو، دو پل دیگر نیز ساخته شده‌اند. پل پونته سانتا ترینیتا و پل پونته آله گراتزی دو پل همسایه با پونته وچیو هستند که قدمت کمتری نسبت به آن دارند. قدم زدن بر روی این پل زیبا یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آید. زیرا که از بالاترین قسمت این پل، می‌توان نمای وسیعی از مناطق تاریخی فلورانس را مشاهده کرد.

رودخانه زیبا و پرخروشی که در زیر این پل جاری است، از دیگر جاذبه‌های گردشگری آن می‌باشد که می‌توان با اجاره قایق نیز از زیر پل گذشت و معماری بدنه آن را از نزدیک مشاهده کرد. اما آنچه امروزه این پل را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده، بازارچه معروف پل پونته وچیو شهر فلورانس می‌باشد که از زمان‌های بسیار دور بر روی این پل قرار گرفته است.

علت شهرت پل تاریخی پونته وچیو فلورانس

با این که یکی از دلایل شهرت پل پونته وچیو فلورانس را قدمت طولانی و معماری رومی انحصاری آن می‌دانند، اما اصلی‌ترین دلیلی که شهرت چشمگیری را برای این پل به ارمغان آورده، بازارچه گردشگری آن می‌باشد. در زمان ساخت این پل، از همان ابتدا مغازه‌های کوچکی بر روی آن ایجاد شد که در ابتدا تمام مغازه‌های بازارچه این پل در اختیار قصابان و ماهی فروش‌ها قرار گرفت. اما در سال 1593 میلادی، با توجه به اهمیت و شهرت این پل، مغازه‌های قصابی و ماهی فروشی تعطیل شدند و جای آنها به جواهر فروشان و طلا فروشان داده شد.

این امر به دستور فردیناند اول صورت گرفت و توانست شهرت این پل را چندین برابر افزایش دهد. در قسمت مرکزی این پل شاهد مجسمه عظیم از شخصی به نام بن ونوتوسلینی خواهید بود که یکی از طلا فروشان مشهور قرن شانزدهم در این شهر می‌باشد. لازم به ذکر است که پل پونته وکیو فلورانس، تنها پلی در جهان می‌باشد که همچنان پس از جنگ جهانی دوم نیز پا برجا باقی مانده است.

موقعیت مکانی پل پونته وکیو

پل پونته وچیو فلورانس متصل‌کننده مرکز شهر فلورانس به قسمت جنوبی رود آرنو می‌باشد و در واقع Palazzo Vecchio، به عنوان سالن اصلی شهر فلورانس شناخته می‌شود، را به کاخ پیتی این شهر متصل کرده است. این پل در باریک‌ترین قسمت رود آرنو ساخته شد و جالب است بدانید که این پل، تنها پل ایتالیایی است که تماماً از سنگ برای ساخت آن استفاده شده است. در میانه پل، شاهد یک قوس ملایم در معماری آن خواهید بود که این پل را به یکی از جذاب‌ترین و منحصر به فرد‌ترین پل‌های تاریخی جهان تبدیل کرده است.

موقعیت مکانی پل پونته وکیو | یوروپ تورز
Ponte Vecchio in Florence Italy

سوالات متداول پل پونته وچیو فلورانس

تاریخ احداث پل پونته وچیو فلورانس چه زمانی بوده؟

نکته جالب درباره پل پونته وچیو، این است که تاریخ دقیق احداث این پل مشخص نیست و به طور دقیق نمی‌توان قدمت این پل زیبا را تشخیص داد.

این پل در کجا قرار دارد؟

پل پونته وچیو فلورانس متصل‌کننده مرکز شهر فلورانس به قسمت جنوبی رود آرنو می‌باشد و در واقع Palazzo Vecchio، به عنوان سالن اصلی شهر فلورانس شناخته می‌شود، را به کاخ پیتی این شهر متصل کرده است.

دلیل شهرت این پل چیست؟

اصلی‌ترین دلیلی که شهرت چشمگیری را برای این پل به ارمغان آورده، بازارچه گردشگری آن می‌باشد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!