چگونه ویزای توریستی ایتالیا را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای توریستی ایتالیا را دریافت نمائیم؟

ویزای توریستی ایتالیا، را اخذ کنید و از کشوری مدرن و در عین حال کلاسیک با فرهنگ اروپایی و شکل و شمایل زیبا دیدن کنید.

یکی از بهترین انتخابهای یک توریست، کشوری به نام ایتالیا با آب و هوایی معتدل است. برای سفر به ایتالیا، باید ویزای توریستی ایتالیا را اخذ کنید و از کشوری مدرن و در عین حال کلاسیک با فرهنگ اروپایی و شکل و شمایل زیبا دیدن کنید. شک نکنید که گرفتن ویزای توریستی ایتالیا باعث خواهد شد تا یکی از بهترین تجربه‌های زندگی‌تان رقم بخورد. در زیر به طور مفصل به این موضوع می‌پردازیم.

چگونه ویزای توریستی ایتالیا را دریافت نمائیم؟ | یوروپ تورز

آشنایی با ویزای توریستی ایتالیا

ایتالیا عضو حوزه شنگن است و امکان ارائه ویزای شنگن را دارد. این نوع از ویزا برای اقامت حداکثر 90 روزه صادر می‌شود و زمان صدور آن نیز به 180 روز می‌رسد اما به شرطی که تنها مقصد مسافر، ایتالیا باشد. از این رو، کشورهایی که عضو پیمان شنگن هستند، مختارند تا از ورود افرادی که بدون در نظر گرفتن موضوع بیان شده اقدام به اخذ ویزای شنگن کرده‌اند خودداری کنند.

انواع ویزای ایتالیا عبارتند از:

  • ویزای توریستی (شنگن): این نوع از ویزا فقط برای افرادی صادر می‌شود که قصد سفر توریستی به ایتالیا را دارند و به منظور دیدن موزه‌ها و مکان‌های دیدنی این کشور سفر می‌کنند و مدت زمان اقامت آنها بین چند روز تا 3 ماه است.
  • ویزای افرادی که دارای همسر شهروند ایتالیا هستند
  • ویزای پزشکی ایتالیا
  • ویزای فرهنگی – ورزشی ایتالیا
  • ویزای کودکان زیر سن قانونی ایتالیا
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا
  • ویزای مقام‌های رسمی
  • ویزای تجاری ایتالیا
  • ویزای تحصیلی – تحقیقاتی ایتالیا

مراحل دریافت ویزای توریستی ایتالیا

در دسته انواع ویزاهای ایتالیا، این مقاله قصد ارائه اطلاعاتی راجع به ویزای توریستی ایتالیا را دارد. برای دریافت این ویزا، طی کردن برخی از مراحل الزامی و برخی دیگر اختیاری است. البته مراحل اختیاری، تنها برای راحتی سفر شماست؛ به همین دلیل دریافت یا عدم دریافت ویزای توریستی ایتالیا، بستگی به رعایت مراحل اجباری دارد.

مدارک ویزای توریستی ایتالیا

نه تنها برای دریافت این ویزا بلکه برای اخذ هرگونه ویزایی، ارائه مدارک لازم جهت احراز هویت و… الزامی است؛ به گونه‌ای که عدم ارائه هریک از موارد زیر، سبب اختلال در دریافت ویزای توریستی ایتالیا می‌شود.

تکمیل فرم درخواست ویزای شنگن ویزای توریستی ایتالیا

دو قطعه عکس پرسنلی در سایز 3*4 و بدون روتوش و ادیت

ارائه اصل گذرنامه با حداکثر دو برگه سفید و اعتبار حداقل 3 ماه پس از ترک حوزه شنگن

ارائه دعوتنامه برای فرد مذکور (در صورتی که متقاضی از سوی یک شهروند ایتالیایی دعوت می‌شود). فرد دعوت‌کننده باید دعوت نامه را تکمیل و به همراه تصویر یکی از مدارک زیر ارسال نماید.

الف) جهت دریافت ویزای توریستی ایتالیا، شهروند ایتالیایی ارسال‌کننده دعوتنامه لازم است تا تصویر گذرنامه یا شناسنامه معتبر خود را ارائه دهد.

ب) جهت دریافت ویزای توریستی ایتالیا، شهروندان خارجی مقیم ایتالیا لازم است تا اجازه اقامت با اعتبار حداقل یک ماه از تاریخ خاتمه ویزای درخواستی داشته باشند.

ارائه اصل شناسنامه متقاضی به همراه ترجمه کامل آن به زبان انگلیسی و ایتالیایی (نیازی به تایید وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری نیست.) + تصویر اصل شناسنامه

ارائه اصل مدارک شغلی متقاضی به همراه ترجمه آن به زبان انگلیسی یا ایتالیایی + تصویر این مدارک (نیازی به تایید وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری نیست.)

ویزای توریستی ایتالیا و مدارک شغلی

برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا، باید برخی از مدارک شغلی را ارائه نمایید. این مدارک بسته به نوع شغل شما متغیر هستند. در زیر به بیان مدارک مورد نیاز برای انواع شغل‌ها می‌پردازیم.

ویزای توریستی ایتالیا و مدارک شغلی | یوروپ تورز

ویزای توریستی ایتالیا و مدارک مدیران و هیئت مدیره شرکت‌ ها

جهت دریافت ویزای توریستی ایتالیا، ارائه آخرین روزنامه رسمی از اطلاعات تاسیس شرکت یا تغییرات انجام شده در آن شرکت به همراه نام متقاضی که از تاریخ آن، بیش از 3 سال نگذشته باشد. اگر تاریخ روزنامه بیش از 3 سال قدمت دارد، متقاضی باید یک روزنامه جدیدتر ارائه نماید یا اینکه یک گواهی از اداره ثبت دال بر ادامه فعالیت این شرکت ارائه کند.

ویزای توریستی ایتالیا و مدارک برای مشاغل آزاد

ارائه کارت بازرگانی معتبر از شهر مربوط و صادره از اداره مربوط. یا جواز کسب صادره از اداره اصناف مربوط به شهر محل زندگی.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی ایتالیا برای کارمندان دولتی

ارائه کارت پرسنلی صادره از ارگان دولتی یا نیمه دولتی که متقاضی در آن اشتغال دارد. همچنین امکان ارائه لیست پرداختی شش ماه آخر بیمه نیز به جای کارت پرسنلی امکان‌پذیر است. معرفی نامه‌ای شامل سمت شغلی متقاضی مبنی بر داشتن ارتباط کاری متقاضی با آن شرکت نیز می‌توان ارائه کرد.

ویزای توریستی ایتالیا و مدارک مالی

علاوه بر مدارک ذکر شده، ارائه مدارک مالی جهت دریافت ویزای توریستی ایتالیا الزامی است. این مدارک عبارتند از:

ارائه اصل مدارک مالی متقاضی جهت اثبات توانایی مالی وی برای سفر به ایتالیا و تامین مخارج زندگی به همراه تصویر آن.

ارائه پرینت گردش سه ماهه آخر حساب بانکی متقاضی به همراه مهر و تایید بانک مربوطه

داشتن کارت اعتباری بین‌المللی شخصی به همراه پرینت گردش و موجودی کارت (ویزا کارت، مستر کارت و…)

ارائه ضمانت نامه بانکی که شخص دعوت‌کننده باید نزد یکی از بانک‌ها یا شرکت‌های بیمه‌ای ایتالیایی تهیه می‌کند. مبلغ این ضمانت نامه باید بیشتر از مبالغی باشد که در کنسولگری مقرر گردیده است.

درصورتی که متقاضی دارای سند ملکی باشد، کنسولگری این موضوع را لحاظ خواهد کرد.

سایر مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی ایتالیا

در زیر به بیان مواردی که در بالا ذکر نشد می‌پردازیم. این موارد شامل مدارکی هستند که برای دریافت ویزای ایتالیا الزامی است:

ارائه اصل و تصویر بیمه نامه بین‌المللی از شرکت معتبر خارجی که حداقل 30000 یورو را پوشش دهد و کل دوره اقامت متقاضی را شامل شود.

ارائه اصل بلیط هواپیما جهت سفر به ایتالیا به همراه تصویر آن.

ارائه اصل و تصویر مدارک مورد نیاز رزرو هتل‌ها به همراه برنامه سفر جهت دریافت ویزای شنگن ایتالیا

تصویری از صفحه اول گذرنامه یا ویزاهای دیگر کشورها

علاوه بر تمامی مدارک ذکر شده، کنسولگری جهت بررسی بیشتر و احراز هویت کامل، می‌تواند مدارک بیشتری را از شما درخواست نماید.

ویزای توریستی ایتالیا و نکات مهم

جهت اخذ ویزای توریستی ایتالیا، باید یک سری نکات را به شدت رعایت کنید تا وقتتان هدر نرود. اولین نکته آن است که تمامی مدارک خواسته شده را به صورت کاغذی تحویل سفارت دهید و به هیچ عنوان این مدارک را ایمیل نکنید؛ چون توجهی به آن نخواهد شد. اما جهت اخذ روادید و تعیین وقت قبلی، باید با استفاده از ایمیل اقدام کنید و از قرار دادن هرگونه فایل اضافی در ایمیل خودداری نمائید. در صورتی که درخواست تعیین وقت را همراه فایل ضمیمه ارسال کنید، ایمیل‌های شما بدون خوانده شدن حذف خواهند شد.

همچنین در صورتی که خانوادگی سفر می‌کنید، برای هر کدام از اعضا باید به صورت مجزا فرم پر کنید. همچنین تمامی مدارک ذکر شده برای سایر اعضای خانواده، باید به سفارت ایتالیا ارسال شوند. افراد بالای 12 سال نیز انگشت نگاری خواهند شد. اگر می‌خواهید ویزای شنگن ایتالیا را بگیرید باید با یک سری از اصطلاحات این حوزه آشنایی داشته باشید. برای مثال، اصطلاح ویزای شنگن تضمینی معنایی خاص دارد: معمولا جهت نهایی شدن و تایید ویزای شما، افسر سفارت آنرا بررسی می‌کند و امکان دارد ویزای شما رد شود. شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات اخذ ویزای شنگن تضمینی مقرر می‌کنند که اگر افسر سفارت ویزای آنها را تایید نکرد، هیچگونه هزینه‌ای از آنها دریافت نمی‌شود.

نکته دیگری که باید توجه کنید، ظاهر شیک و زیبای شما هنگام انجام مصاحبه یا انجام کارهای اداری اخذ ویزای توریستی ایتالیا است. در صورتی که انجام مصاحبه را با ظاهری آراسته انجام دهید، احتمال قبولی ویزای شما توسط افسر سفارت افزایش می‌یابد. همچنین برای پیشروی درست مراحل مصاحبه، به هر سوالی که از شما پرسیده می‌شود جواب درست و کاملی دهید و از حواشی بیهوده، پرهیز کنید.

هزینه ویزای توریستی ایتالیا

برای دریافت ویزا ایتالیا، افراد بزرگسال موظف‌اند تا هزینه 60 یورو را به سفارت ایتالیا بپردازند. همچنین برای افراد 6 تا 12 سال نیز 35 یورو به ازای هر نفر دریافت می‌شود. دریافت ویزای توریستی ایتالیا برای کودکان زیر 6 سال نیز رایگان است.

همچنین جهت دریافت ویزای توریستی ایتالیا، ابتدا باید وقت ملاقات قبلی رزرو کنید. این کار را باید با در دست داشتن اصل گذرنامه و به صورت حضوری انجام دهید. مراحل بررسی مدارک شما توسط سفارت ایتالیا ممکن است از چند هفته تا 1 ماه و در برخی موارد حتی نزدیک دو ماه طول بکشد. سعی کنید در طول زمان صدور ویزای توریستی ایتالیا، دقت و توجه کافی داشته باشید تا در صورت وقوع هرگونه مشکلی، از هدر رفتن وقتتان پیشگیری کنید.

ویزای توریستی ایتالیا و آدرس سفارت ایتالیا

برای دریافت ویزای ایتالیا و انجام کارهای اقامت ایتالیا، باید به سفارت مربوط به این کشور مراجعه کنید. این سفارت با مشخصات زیر در شهر تهران واقع شده است.

نشانی: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۷۹/۶۸

زمان تحویل گذرنامه‌ها به متقاضیان: روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۴:۰۰ و یکشنبه از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۳:۰۰ است

ویزای توریستی ایتالیا و آدرس سفارت ایتالیا | یوروپ تورز

سوالات متداول چگونه ویزای توریستی ایتالیا را دریافت نمائیم؟

چند مورد از مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا چیست؟

تکمیل فرم درخواست ویزای شنگن ویزای توریستی ایتالیا، دو قطعه عکس پرسنلی در سایز 3*4 و بدون روتوش و ادیت، ارائه اصل گذرنامه با حداکثر دو برگه سفید و اعتبار حداقل 3 ماه پس از ترک حوزه شنگن

مهم ترین نکته برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا چیست؟

جهت اخذ ویزای توریستی ایتالیا، باید یک سری نکات را به شدت رعایت کنید تا وقتتان هدر نرود. اولین و مهم ترین نکته آن است که تمامی مدارک خواسته شده را به صورت کاغذی تحویل سفارت دهید و به هیچ عنوان این مدارک را ایمیل نکنید؛ چون توجهی به آن نخواهد شد.

افراد دارای شغل آزاد که قصد اقدام برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا را دارند، به چه مدارکی نیاز دارند؟

ارائه کارت بازرگانی معتبر از شهر مربوط و صادره از اداره مربوط. یا جواز کسب صادره از اداره اصناف مربوط به شهر محل زندگی.

پرداخت هزینه ویزای توریستی ایتالیا با توجه به سن افراد به چه صورت است؟

برای دریافت ویزا ایتالیا، افراد بزرگسال موظف‌اند تا هزینه 60 یورو را به سفارت ایتالیا بپردازند. همچنین برای افراد 6 تا 12 سال نیز 35 یورو به ازای هر نفر دریافت می‌شود. دریافت ویزای توریستی ایتالیا برای کودکان زیر 6 سال نیز رایگان است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!