چگونه ویزای تحصیلی روسیه را دریافت نمائیم؟

چگونه ویزای تحصیلی روسیه را دریافت نمائیم؟

ویزای تحصیلی روسیه، به این معنی است که شما قصد شروع مقطع تحصیلی در روسیه هستید یا قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه هستید و مجز ورود به کشور روسیه هستید.

امروزه بیشتر افراد متقاضی تحصیل در خارج از کشور هستند و می خواهند جهت تحصیلات تکمیلی خود به کشورهای خارجی بروند. یکی از این کشورها کشور روسیه است. متقاضیان تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کنند و روند اداری این کشور را طی کنند. این کشور هر ساله متقاضیان بسیار زیادی از سرتاسر دنیا و مخصوصا ایران دارد که برای سفر به این کشور از تور روسیه و تور اروپا استفاده می کنند. البته وجود بورسیه های تحصیلی روسیه تاثیر بسیار زیادی در جذب محصل دارد. از آنجایی که این کشور جزء اتحایه اروپا نیست، قوانین خود را دارد و بهترین کشور برای ادامه تحصیل است.

ویزای تحصیلی روسیه
ویزای تحصیلی روسیه

کشور بورسیه برای تحصیل

کشور روسیه یکی از پهناور ترین کشورهای دنیا است، چرا که مساحتی بیش از 17 کیلومتر مربع دارد. این کشور همسایگان زیادی دارد و کشورهای زیادی هم مرز آن هستند. در این کشور دریاچه های زیادی وجود دارد و مساحت زیادی از این کشور دارای جنگل می باشد. این کشور از نژادهای مختلفی تشکیل شده است و دارای نژادهای روس، اکراین، تاتار، باشفیری و ملیت های دیگر می باشد. در این کشور 15 درصد جمعیت را کودکان تشکیل می دهند.

زبان رسمی مردم روسیه روسی می باشد ولی زبان های محلی زیادی در آن دیده می شود. اکثر مردم روسیه مذهب مسیحیت و اسلام را دارند و مذاهبی مانند یهودی و بودایی نیز در این کشور دیده می شود. این کشور دارای آب و هوای منطقه استوایی نیست. در فصل بهار و تابستان هوا گاهی سرد است و گاهی گرم می باشد. در این کشور جاذبه های توریستی و گردشگری فراوانی وجود دارد که جذابیت فراوانی را برای مسافرانی که با استفادخ از تور روسیه و تور اروپا به این کشور سفر می کنند. ایجاد می کند. محصلین ویزای تحصیلی روسیه می توانند از بهترین شرایط تفریحی این کشور استفاده کنند.

کشور بورسیه برای تحصیل
کشور بورسیه برای تحصیل

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی روسیه

بیشتر افرادی که می خواهند برای تحصیل به روسیه بروند و ویزای تحصیلی روسیه را بگیرند باید گذرنامه بین المللی داشته باشند تا بتوانند برای تحصیل عازم این کشور شوند. شرایط مهاجرت و تحصیل در کشور روسیه طبق قاعده خاصی انجام می شود و باید تمام اصول را در یک چارچوب انجام داد. شما نیز اگر می خواهید ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کنید، می توانید با مشاورین حقوقی ما تماس بگیرید.

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی روسیه
شرایط گرفتن ویزای تحصیلی روسیه

نحوه درخواست ویزای تحصیلی روسیه

در هر کشوری که اقامت داشته باشید، باید برای درخواست ویزای تحصیلی روسیه به سفارت روسیه و یا کنسولگری این کشور مراجعه کنید تا بتوانید روادید خود را انجام دهید. البته باید بدانید که در بعضی از کشورها مراکز ویزای خاصی وجود دارد که می توانند بهترین خدمات ممکن را برای ویزای تحصیلی روسیه انجام دهند. در این صورت می توانید اطلاعات لازم را در وب سایت روسیه مشاهده کنید. البته باید بدانید برای انجام بیشتر امور ویزای تحصیلی روسیه می توانید به مشاورین و وکلای حقوقی موسسه ما مراجعه کنید. این افراد بهترین خدمات را برای ویزای تحصیلی روسیه به شما ارائه می دهند.

فرم ویزای تحصیلی روسیه برای ویزای تحصیلی روسیه

برای این که بتوانید فرم ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کنید، باید وارد سایت روسیه شوید. فرم مربوطه را باید طبق اطلاعات شخصی خود کاملا دقیق پر کنید و بعد پرینت آن را تهیه کنید. البته می توانید این فرم مربوطه را دانلود کنید و سپس به طور کامل تکمیل کنید. این فرم درخواست ویزای تحصیلی روسیه باید امضا شود.

فرم ویزای تحصیلی روسیه
فرم ویزای تحصیلی روسیه

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی روسیه

هر وقت تصمیم به سفر و مهاجرت می گیرید و می خواهید ویزای یک کشور را بگیرید، باید مدارکی را به سفارت ارائه دهید. این در مورد ویزای تحصیلی روسیه نیز صدق می کند. مدارک ویزای تحصیلی روسیه شامل:

  • ارائه پاسپورت بین المللی به همراه کپی از صحفه اول آن
  • ارائه دعوت نامه رسمی برای ورود به کشور روسیه
  • عکس مربوط به همان سال شخص متقاضی با پشت زمینه سفید
  • پرینت فرم درخواست
  • گواهی مبنی بر سلامت پزشکی
  • افراد زیر 18 سال باید رضایت نامه پدر و مادر خود با مهر تائید رسمی ارائه دهند.
مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی روسیه
مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی روسیه

مدت زمان و اقامت ویزای تحصیلی روسیه

در اولین مرحله درخواست ویزا یا همان ویزای تحصیلی روسیه برای مدت 3 ماه صادر می شود. پس از این مرحله شما باید برای انجام امور مهاجرتی درخواست تمدید ویزای تحصیلی روسیه را بدهید. در این صورت اف ام اس یک ویزای 1 ساله را به شما می دهد که می توانید به روسیه سفر کنید. وقتی که ویزای تحصیلی روسیه در حال اتمام است باید درخواست دهید  تا ویزای روسیه شما برای 1 سال دیگر تمدید شود. این روش را می توانید چندین بار و تا زمان اتمام تحصیل انجام دهید.

مدت زمان و اقامت ویزای تحصیلی روسیه
مدت زمان و اقامت ویزای تحصیلی روسیه

 دریافت و اخذ ویزای تحصیلی روسیه

این دعوت نامه ها را می توان از وزارت خارجه روسیه دریافت کرد. وزارت خارجه روسیه مسائل مربوط به امور مهاجرت و ویزای تحصیلی روسیه را انجام می دهد. اگر افراد متقاضی از طریق انتخابات رقابتی در دانشگاه روسیه جایگاهی بدست آورد، واجد شرایط بورسیه تحصیلی روسیه شده است، و می توانند این دعوت نامه را از وزارت خارجه بدست آورند. شما برای ویزای تحصیلی روسیه حتما باید این دعوت نامه را داشته باشید.

زمانی که به طور قطعی تصمیم به سفر گرفتید، باید چیزی حدود یک ماه و نیم قبل از سفر شروع به دریافت دعوت نامه کنید. برای انجام این امور باید این موضوع را نیز بدانید که پاسپورت شما 2 صحفه خالی و سفید داشته باشد. البته این مدارک نیز لازم است.

  • ارائه دیپلم و صلاحیت های تحصیلی
  • ارائه مدارکی مبنی بر توانایی مالی برای پرداخت شهریه
  • اصل دعوت نامه توسط وزارت خارجه و یا دانشگاه و مراکز آموزشی
دریافت و اخذ ویزای تحصیلی روسیه
دریافت و اخذ ویزای تحصیلی روسیه

شرایط مورد نیاز پاسپورت برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه

 پاسپورت فرد متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه باید حدودا 18 ماه اعتبار داشته باشد. این به این معنی است که از زمان ویزای روسیه داده شده باید 18 ماه اعتبار وجود داشته باشد. پاسپورت فرد متقاضی باید گواهی سلامت و مدرکی مبنی بر نداشتن اچ آی وی نیز داشته باشد. در این برگه سلامت باید تاریخ انجام آزمایش و مهر رسمی مرکز پزشکی وجود داشته باشد. این مدرک را باید به زبان انگلیسی ترجمه کنید و مهر معتبر خورده شده باشد تا اعتباری 3 ماهه داشته باشد.

شرایط مورد نیاز پاسپورت برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه
شرایط مورد نیاز پاسپورت برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه

هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در کشور روسیه بسیار پایین است. این هزینه تحصیل برابر با 2 تا 5 هزار دلار است که متقاضیان ویزای تحصیلی روسیه باید آن را در نظر بگیرند. دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در روسیه را می گیرند باید در همان سال اول زبان روسی را یاد بگیرند. در صورتی که بخواهید رشته های تخصصی و پزشکی را بخوانید باید بر زبان های دیگری مانند انگلیسی و یا فرانسوی تسلط داشته باشید تا بتوانید در این دانشگاه ها تحصیل کنید.

هزینه تحصیل در روسیه
هزینه تحصیل در روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه

در بعضی موارد شاهد این هستیم که کشور روسیه بورسیه تحصیلی را به دانشجویان متقاضی ارائه می دهد. این بورسیه به افرادی تعلق می گیرد که دارای شرایط خاصی هستند که شامل معدل بالای 14 ، زبان انگلیسی قوی، اخذ بورسیه از یکی از دانشگاه های کشور می باشد. این بورسیه شامل هزینه های مختلفی می باشد که از طریق دانشگاه و یا دولت داده می شود. این هزینه ها شامل هزینه های سفر، هزینه های زندگی و هزینه های داوطلبان بیمه درمانی می شود.

تحصیل در مقطع لیسانس

مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در کشور روسیه چیزی حدود 4 سال است. افراد متقاضی این مقطع تحصیلی باید مدرک دیپلم را داشته باشند. این 4 سال تحصیلی به زبان روسی تدریس می شود باید مدرک زبان روسی را داشته باشید.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس

بیشتر افرادی که در مقطع فوق لیسانس در این کشور تحصیل می کنند شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی این کشور محک می زنند. مدت زمان دوره فوق لیسانس 2 سال است. هزینه تحصیل در این کشور پایین است و در این مقطع به 2 زبان روسی و انگلیسی دانشگاه ها تدریس می کنند.

تحصیل در مدرک دکترا

برای دانشجویانی که بخواهند در این مقطع تحصیلی در این کشور درس بخوانند، کشور روسیه شرایط خاصی در نظر می گیرد. چرا که تحصیل در این مقطع برای آنها حائز اهمیت می باشد. در روسیه برای دانشجویانی که در مقطع دکترا تحصیل می کنند ماهیانه 2 میلیون دلار هزینه کمک تحصیلی می دهند. به همین علت دانشجویان ایرانی زیادی متقاضی تحصیل در روسیه هستند و درخواست ویزای تحصیلی روسیه را می دهند.

مشاورین و وکلای حقوقی

اگر شما نیز می خواهید ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کنید و می خواهید از شرایط اخذ ویزای تحصیلی روسیه آگاه شوید، فقط کافی است با مشاورین و وکلای موسسه ما تماس بگیرد و با آنها صحبت کنید. این مشاورین و وکلای حقوقی در امر ویزای تحصیلی روسیه چندین سال تجربه دارند و تمام تلاش خود را می کنند که فرد متقاضی بتواند در طی مدت زمان کوتاهی این ویزا را دریافت کند. این مشاورین تمامی اطلاعات لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی، اقامت، ویزا و شرایط کار و بقیه شرایط زندگی در این کشور را در اختیار شما قرار می دهند. در این صورت در هنگام ورود به این کشور هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط روسیه ، ویزای روسیه ، تور روسیه و تور اروپا 88851080-021.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!