میدان شتله پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

میدان شتله پاریس | معرفی – تصاویر – تاریخچه

میدان شتله پاریس، یکی از میدان های معروف و شناخته شده در کشور فرانسه بوده که در سمت راست رودخانه سن قرار گرفته است. در میدان شاتله پاریس دو ساختمان بسیار معروف که متعلق به سالن تئاتر شهر می باشد، قرار دارد که به شهرت و محبوبیت هرچه تمام تر این میدان افزوده است. این ساختمان ها که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده اند محل برگزاری اجراهای اپرا و کنسرت های موسیقی کلاسیک می باشند.

در این میدان علاوه بر ساختمان های تئاتر جاذبه های دیدنی دیگری نیز وجود دارد که باعث شده است گردشگران زیادی از سراسر دنیا از آن دیدن نمایند. در همین راستا در این مقاله به معرفی بیشتر این میدان پرداخته ایم و اطلاعات جامع تری را درباره آن در اختیارتان قرار داده ایم. اگر شما هم یکی از علاقه مندان سفر به پاریس و بازدید از این میدان معروف هستید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با میدان شتله پاریس

شهر پاریس، پایتخت کشور فرانسه و یکی از زیباترین شهرهای این کشور بوده که جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیادی در آن وجود دارد. شهر پاریس قدمت بسیار طولانی دارد و به واسطه تاریخ پر فراز و نشیب خودم مکان های تاریخی و دیدنی بسیار زیادی دارد که هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند.

یکی از مکان های معروف در این شهر میدان شتله و یا میدان شاتله بوده که در مرکز پاریس و در منطقه یک آن قرار گرفته است. امروزه میدان شتله پاریس به یکی از مکان های دیدنی این شهر تبدیل شده است که قرار گیری آن در نزدیکی رودخانه سن شهر به جذابیت های آن افزوده است. دو مورد از معروف ترین سالن های تئاتر شهر پاریس در این میدان قرار دارند که به شهرت و زیبایی هرچه تمام تر این میدان افزوده اند.

تئاتر معروف و با شکوه شتله که ساخت آن در قرن نوزدهم میلادی انجام شده است در حاضر محل برگزاری کنسرت های موسیقی کلاسیک و اپرا در این شهر می باشد.

یکی دیگر از سالن های تئاتر معروف در این میدان، سالن تئاتر Ville بوده که در حاضر علاوه بر اینکه به دلیل برگزاری کنسرت های موسیقی مهم شهرت دارد، یکی از مهمترین بناهای تاریخی برای بازدید گردشگران محسوب می شود.

میدان شتله پاریس

دلیل نامگذاری میدان شتله شهر پاریس

از آنجایی که در این میدان یک قلعه ای با عنوان قلعه شتله وجود دارد، میدان شتله پاریس با این عنوان نامگذاری شده است.

میدان شتله پاریس

تاریخچه میدان شتله پاریس

میدان شتله شهر پاریس به مساحت 0.2235 هکتار در سال 1914 میلادی در این شهر تاسیس شد که توسط بسیاری از مکان های یادبود احاطه شده است.

ساخت میدان شتله پاریس به دستور «بارون هاسمان» که در آن زمان بخشدار شهر پاریس بود، انجام شد. اگرچه فرایند ساخت و ساز این میدان در سال 1914 آغاز شد، اما هاسمان این پروژه را در سال 1868 در نظر داشت.

زمینی که این میدان در آن قرار دارد، زمانی با عنوان « Morte-aux-papelards » نامگذاری شده بود. این مکان در آن زمان خالی از سکنه بود به طوری که چیزی به جز زباله و موادی که برای ساخت کلیسای جامع نوتردام از آن استفاده می شد، در آن قرار نداشت. در ابتدا باغی ساخته شد كه در سال 1687 فقط برای مردان آزاد بود. در آنجا بسیاری از انواع گل کاشته شده بود. گل سرخ اول توسط خانم گیسکارد دوی استاست در 26 آوریل 1975 و در سی امین سالگرد آزادسازی اردوگاههای کار اجباری به یاد همه قربانیان تبعید كشت شد.

بعد از ساخت آن، این میدان مانند معماری ساده و معبد یونانی بود. اولین ساختمان موجود در آنجا فقط یک خروجی واحد را نشان می داد و دومی دسترسی مستقیم به بازار جدید کوای داشت. بازاری که این حوض را اداره می کرد، در حدود سال 1854 ناپدید شد.

میدان شتله پاریس

ظاهر میدان شاتله پاریس

میدان شتله پاریس ظاهری مثلثی شکل دارد که از یک راهرو اصلی ساخته شده از زمین تشکیل شده است. اطراف این میدان به وسیله فضای سبز پوشش داده شده است که در اطراف آن نیمکت های سفید بسیار زیادی قرار گرفته است. اگرچه میدان شتله در بخش های مرکزی شهر قرار دارد، اما این مکان علی رغم سر و صدای مختلف ترافیکی و سایر صداهای ناخوشایند، ساکت و آرام به نظر می رسد.

میدان شتله پاریس

مدت زمان بازدید و هزینه ورودی به میدان شتله پاریس

بازدید از میدان شتله پاریس کاملاً رایگان بوده و برای ورود به آن نیازی به پرداخت هزینه ورودی ندارد.

به طور میانگین برای بازدید از این جاذبه گردشگری کمتر از یک ساعت وقت نیاز خواهید داشت.

میدان شتله پاریس

رستوران های اطراف میدان شاتله پاریس

در نزدیکی های میدان شتله پاریس، رستوران های متنوعی وجود دارد تا گردشگران و مسافران بتوانند بعد از گشت و گذار در شهر و بازدید از این میدان و تئاترهای نمایش آن یک وعده غذای لذیذ فرانسوی را در یکی از بهترین رستوران های این شهر میل کنند. در ادامه را شما را با چند نمونه از نزدیک ترین رستوران ها به میدان شتله پاریس آشنا خواهیم کرد.

·        رستوران گی ساوا: سرآشپزی که در حال حاضر در این رستوران فعالیت می کند، توسط یکی از معروف ترین و سرشناس ترین سرآشپزهای دنیا به نام « Gordon Ramsay» آموزش دیده است و به همین دلیل بدون شک بهترین و لذیذترین غذاهای دنیا را در این رستوران سرو خواهید کرد. این رستوران در کنار رودخانه سن و در نزدیکی های میدان شتله پاریس قرار دارد. از آنجایی که در این رستوران ستاره میشل دارد، غذاهای آن کمی گران قیمت هستند ولی ارزش آن را دارد که یکبار غذاهای خوشمزه و بسیار لذیذ این رستوران را تجربه کنید.

·        رستوران باییتا (Baieta): رستوران باییتا نیز یکی دیگر از رستوران های نزدیک به میدان شتله پاریس و رودخانه سن بوده که به دلیل غذاهای بسایر لذیذی که ارائه می کند، همواره مملو از جمعیت می باشد. غذای مخصوص سرآَشپز این رستوران، بویلاباییتا بوده که به سبکی خاص و منحصر به فرد طبخ می شود.

میدان شتله پاریس

آشنایی با دیدنی های اطراف میدان شتله پاریس

شما عزیزان با مراجعه به میدان شتله پاریس می توانید از سایر مکان های دیدنی و تفریحی که در نزدیکی های این میدان قرار دارند نیز دیدن کنید که در ادامه به معرفی برخی از این جاذبه های دیدنی پرداخته ایم.

·        کلیسا سنت شپل در کاخ Justice: این کلیسا که به گفته مورخان قدمت آن به دوران قرون وسطی برمی گردد یکی از مکان های دیدنی است که می توانید بعد از میدان شتله پاریس از آن دیدن کنید. این بنارا در سال های 1242 تا 1248 برای پادشاه «لوئیس یازدهم» ساخته شد تا به عنوان محلی برای نگهداری عتیقه های مسیحیت امپراتورهای بیزانس مورد استفاده قرار گیرد. محرابی که در این کلیسا قرار دارد، نشان دهنده محراب تاج خار (Crown of Thorns) می باشد. به ندرت می توانید در این کلیسا مراسم هایی را برای عموم مردم مشاهده کنید اما در برخی موارد این کلیسا به عنوان محلی برای برگزاری کنسرت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

·        خیابان ریولی: این خیابان یکی دیگر از مکان های دیدنی و جذاب شهر پاریس بوده که در نزدیکی میدان شتله قرار دارد. این خیابان در واقع یادگاری دوران امپراطور قدرتمند فرانسه به نام «ناپلئون بناپارت» می باشد که بخش شرقی و غربی شهر توسط این خیابان به یکدیگر متصل می شود. این خیابان در حال حاضر یکی از زیباترین و معروف ترین خیابان های شهر پاریس به شمار می رود.

·        مرکز ژرژ پمپیدو پاریس: این مرکز یکی از مراکز فرهنگی و هنری شهر پاریس بوده که بین مناطق Halles و Marais و در نزدیکی میدان شتله پاریس قرار گرفته است که به یکی از مکان های جذاب برای بازدید کنندگان میدان شتله پاریس تبدیل شده است به طوری که بیشتر گردشگران بعد از بازدید از این میدان، حتماً به سراغ مرکز ژرژ پمپیدو پاریس خواهند رفت. معماری این بنا، علی رغم ساختمان های اطرافش به سبک مدرن ساخته شده است و از آنجایی که جزئیات معماری راه پله ها و آسانسورهای آن در ظاهر آن نیز نمایان می باشد، برخی آن را با عنوان طرح «پشت و رو» می شناسند. مهمترین قسمت این مرکز، موزه ملی هنر مدرن آن بوده که در آن مجموعه بسیار وسیع و گسترده ای از هنر معاصر به نمایش گذاشته می شود.

(تصویر7)

میدان شتله پاریس

هتل های نزدیک به میدان شاتله پاریس

اگر می خواهید به هر دلیلی در زمان سفر به شهر پاریس در نزدیکی های میدان شتله پاریس اقامت داشته باشید، می توانید به یکی از هتل هایی که در ادامه معرفی می کنیم، مراجعه نمایید.

·        هتل  Europe Saint Severin-Paris Notre Dame: این هتل، یکی از هتل های سه ستاره شهر پاریس بوده که شامل پنجاه و نه اتاق می باشد. شما عزیزان با اقامت در این هتل میان رده و مقرون به صرفه از امکاناتی نظیر اینترنت رایگان، صندوق امانات و پذیرش بیست و چهار ساعته بهره مند خواهید شد.

·        هتل Grand Du Palais Royal : اگر می خواهید که در طول مدت اقامت خود در شهر پاریس در یکی از بهترین و لوکس ترین هتل های شهر اقامت داشتید، ما به شما این هتل 5 ستاره را پیشنهاد می کنیم. این هتل لوکس شصت و هشت اتاقه اینترنت رایگان، آرایشگاه، رستوران، صندوق امانات و پارکینگ را در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

میدان شتله پاریس

مهمترین رویداد میدان شاتله پاریس

پس از حملات تروریستی علیه فرانسه در ژانویه سال 2015، جمعیت زیادی در میدان شالته شهر پاریس تجمع کردند تا عزاداری کنند و در برابر تهدید افراط گرایی اسلامی ابراز همبستگی کنند. وزارت کشور فرانسه تخمین زد که 1.6 میلیون نفر در این شرکت شرکت کردند که این بزرگترین تظاهرات در تاریخ مدرن فرانسه بود که در میدان شاتله پاریس انجام شد.

میدان شتله پاریس

بازدید از میدان شتله شهر پاریس با تور پاریس

همانطور که می دانید، شهر پاریس جزو توریستی ترین و جذاب ترین شهرها برای گردشگران سراسر دنیا به شمار می رود و به همین دلیل سالانه تورهای تفریحی و گردشگری بسیار زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از جاذبه های دیدنی و بسیار جذاب این شهر برگزار می شود که شرکت در آنها یکی از بهترین و راحت ترین روشها برای تماشاهای تمام زیبایی های این شهر می باشد.

از این رو اگر شما هم برای اولین بار است که می خواهید به این شهر سفر کنید و مکان های دیدنی آن، مانند میدان شتله را از نزدیک مشاهده کنید، توصیه ما این است که حتماً اقدام به رزرو یکی از تورهای پاریس نمایید. چرا که بدون هیچ مشکل و دغدغه ای می توانید از زیبایی های این شهر لذت ببرید و سفر خاطره انگیزی را برای خود به ارمغان آورید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!